Newsy z demosceny NES/Famicom
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 20, 2019, 21:41:56 »
Oj to ja juz wogole bym musial dokupic kilka godzin doby ;) Ja raczej od ASM nie odejde, tylko ciekawilo mnie czy w PL ktos ma licencje.  Compo swietna sprawa, mozna sie wykazac.

Ciekawy projekt, jest moc! "Nalleland".

http://forums.nesdev.com/viewtopic.php?f=22&t=18594

« Ostatnia zmiana: Marzec 25, 2019, 15:33:25 wysłana przez siudym »

*

Offline daf

  • *****
  • 1105
    • Zobacz profil
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 27, 2019, 18:17:58 »
Świetny projekt - dawno już nie wciągnęła mnie tak jakaś zajawka nowej produkcji na Famicoma. Mimo, że przejście zajmuje niecałe dwie minuty, to i tak parę razy sobie grę zapętliłem. Biorę to pod lupę i będę śledził progres.


*

Offline MWK

  • *****
  • 806
    • Zobacz profil
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 28, 2019, 01:18:39 »
Zgadzam się. Zajebiście się zapowiada i tak jak DAF pisze jest megawciągająca (ten patent z pinezką, niby taki troszkę Rockin' Katsowy, niby gdzieś tam Rockmanowy, ale jednak inny, świeży, porywający).

No i w tak zwanym międzyczasie jakiś ziomuś z Francji kryjący się za ksywą upsilandre popełnił niewiarygodne wręcz techniczne demo gry na podobne Axelay, którą wspominamy z platformy SNES. A co w tym takiego fenomenalnego? Nie znam dokładnego zaplecza technicznego ale MODE 7 na NES to chyba jeszcze nie dawali - fajny efekt, sprytny trik, czy może koderski majstersztyk? 8)


Tutaj linka >> http://mwk1.vot.pl/contrabanda/stuff/AxelayNES.nes
A jak Wam mało to możecie sobie ten cover puścić w tle >> https://www.newgrounds.com/audio/listen/456338

*

Offline Krisuroku

  • ****
  • 277
  • くりすろく
    • Zobacz profil
    • Krisuroku Mapping Site
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 28, 2019, 07:09:48 »
O kurczaki!!! Jak to wygląda! Coś pięknego :)

Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 10, 2019, 21:46:04 »
Baardzo ciekawy NESMaker'owy projekt:

https://www.youtube.com/watch?v=uD9bnAcHOOU

Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 29, 2019, 09:30:31 »
A to takze bajeranckie demo techniczne nowej gry.  Ruby Runner. Pomyslec, ze wszystkie obiekty to nie sprites ale elementy tła. Zarypiste. Trzymam kciuki bo takie rozwiazania nie widuje sie czesto (oczywiscie bywaja jakies statyczne obiekty jako tlo np. taka galaga, ale tam sa czesciowo i gdy zaczynaja niektore latac na ekranie zmieniaja sie na sprites).  Tutaj ani jednego sprite..

http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=67085790838933265769

http://forums.nesdev.com/viewtopic.php?f=22&t=18753


*

Offline żur0

  • *****
  • 710
  • Piszcie posty Kamraci Pegasusa!
    • Zobacz profil
    • Contrabanda. O Retro. Po Bandzie.
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 09, 2019, 12:59:02 »


Nescape, nowy projekt od Khan Games wyjdzie 15 maja.
Gra to klikalna przygodówka.
Małe promo w filmie poniżej.

"Dalej nie ma sensu rozmawiać, bo ty przychodzisz i zaczynasz robić politykę, ja nie chcę tu z tobą politykować tylko rozmawiać o tym jak jest. Oczywiście teraz zrobisz ze mnie głupka, bo jesteś wielki polityk, ale ja się nie dam, bo wstaję i mam ciebie i twoje gadki w d... " ~ Lio

*

Offline MWK

  • *****
  • 806
    • Zobacz profil
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #52 dnia: Maj 12, 2019, 23:00:00 »
Początkowo cieszyłem się tą całą "sceną homebrew", jarałem się każdą, najmniejszą nawet produkcją, każdym compo na nesdev, ale... zaczyna mnie to powoli męczyć, szczerze... Dizzy pisze jakieś gryzonie albo klony CM, Siudym nigdy nie kończy tego co zaczyna, na zachodzie wygrywają jakieś jednoekranówki na kickstarterach, w azji CC daje radę audiowizualnie ale merytoryki brak, a wszystkie większe projekty albo zdychają śmiercią naturalną albo kończą się w takim momencie, że lepiej aby się w ogóle nie zaczynały. Doszedłem do momentu, w którym jeśli z tego Micro Mages albo Full Quiet nic nie wyjdzie to do widzenia.

*

Offline Mejs

  • *
  • 145
  • # Joint ROM System #
    • Zobacz profil
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #53 dnia: Maj 12, 2019, 23:28:38 »
Marek! Micro Mages już wyszedł i prezentuje się przynajmniej ponadprzeciętnie, nie da się jednak ukryć, że wychodzi dużo gówna, i ciekawsze rzeczy dzieją się na scenie romhakingu, jak chociażby niedawno wydany Metroid HD, czy tłumaczenie Game of Life RPG.


A tutaj taka gruzowa ciekawostka: http://www.romhacking.net/homebrew/109/
Będzie to przy wódce grane już niebawem!

*

Offline MWK

  • *****
  • 806
    • Zobacz profil
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #54 dnia: Maj 12, 2019, 23:59:53 »
Dzięki Adaś za cynę, ostatni raz sprawdzałem jeszcze w kwietniu i było offline.
Micro Mages kupiony!
Co za gra!! O to mi właśnie chodzi!!!
Może nie jest to jakiś majstersztyk, ale raz, że typki pokazały, że można w 40(32)KB zrobić miodną, dopracowaną i megagrywalną grę, a dwa, że ma wielki potencjał do pykania z ludzikami na party.

Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #55 dnia: Maj 15, 2019, 20:20:07 »
Początkowo cieszyłem się tą całą "sceną homebrew", jarałem się każdą, najmniejszą nawet produkcją, każdym compo na nesdev, ale... zaczyna mnie to powoli męczyć, szczerze... Dizzy pisze jakieś gryzonie albo klony CM, Siudym nigdy nie kończy tego co zaczyna, na zachodzie wygrywają jakieś jednoekranówki na kickstarterach, w azji CC daje radę audiowizualnie ale merytoryki brak, a wszystkie większe projekty albo zdychają śmiercią naturalną albo kończą się w takim momencie, że lepiej aby się w ogóle nie zaczynały. Doszedłem do momentu, w którym jeśli z tego Micro Mages albo Full Quiet nic nie wyjdzie to do widzenia.

Latwo tak mowic bedac po innej stronie powiedzmy lady. To masa roboty, za darmo, robione w wolnym czasie, ktory trzeba czesto w calosci przeznaczyc nad sleczeniem przed monitorem. Ja wogole nie dziwie sie, ze projekty nie sa konczone i to nawet wieloosobowe (pomyslec teraz nad jednosobowymi...), BA czesto KOMERCYJNE gry sa finalnie badziewne, a robione przez korporacje... Przez horde ludzi, wiec trzeba naprawde brac pod uwage ile to roboty dla jednego ludzika za free.

Czasy tez sa inne. Dzis robi sie gre w sumie dla... nikogo, moze garstki osob. Kiedys takie projekty byly by pewnie wylapane przez wydawcow (przykladowo polskie gry na c64 czy atari do polowy lat 90tych). Nawet jak jakies gry na NES zostaly ukonczone i mozna je kupic to stawiam g**no na nich zarobia, moze ostatecznie wyjda na zero za stracony czas.

Naprawde zamiast marudzic, ze scena tonie w demkach, to lepiej cieszyc sie, ze sa ludzie, ktorzy robia cos wiecej w tym temacie niz maniakalnie zapychac szafy kolekcjonowaniem staroci. Ja tam sie ciesze na kazde badziewne demko na cokolwiek klasycznego, fajnie zobaczyc jakies ciekawe rozwiazania koderskie, graficzne, muzyczne.

Jest jeszcze szansa w NESMAKER, patrzac na dema gier na YT naprawde za kilka latek moze byc zalew ciekawych gier, ktorych produkcja bedzie znacznie bardziej szybsza niz w tradycyjny sposob.

*

Offline żur0

  • *****
  • 710
  • Piszcie posty Kamraci Pegasusa!
    • Zobacz profil
    • Contrabanda. O Retro. Po Bandzie.
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #56 dnia: Maj 16, 2019, 08:19:52 »
Nie jest źle, po latach posuchy (powiedzmy względnej posuchy) teraz zaczyna się kręcić i kotłować w temacie nowych produkcji. Mam trochę obserwowanych kont jedno- lub wielooosobowych developerów NESowych na Twitterze i ciągle jest coś dłubane. Można nawet powiedzieć, że tydzień w tydzień pojawiają się nowe projekty. O jakości tego wszystkiego trudno powiedzieć coś kategorycznego: jedne projekty są mniej udane, inne bardziej, jedne rozwijane w dłuższej perspektywie, inne mniej skomplikowane powstają z miesiąca na miesiąc. Człowiek na pewno chciałby, żeby wyszło coś konkretniejszego ala Blade Buster czy Super Bat Puncher, no ale rzeczywistość jest taką jak przedstawia siudym. Czasami razi też przehajpowanie niektórych rzeczy, te kampanie kickstarterowe są spoko - pozwalają twórcom na jakaś podbudowę finansową i możliwość wydania fizycznych wersji gier, ale niekiedy marketing przekracza realną wartość danego tytułu i dostajemy kloaczną grę z gameplayem rodem z Action 52.
"Dalej nie ma sensu rozmawiać, bo ty przychodzisz i zaczynasz robić politykę, ja nie chcę tu z tobą politykować tylko rozmawiać o tym jak jest. Oczywiście teraz zrobisz ze mnie głupka, bo jesteś wielki polityk, ale ja się nie dam, bo wstaję i mam ciebie i twoje gadki w d... " ~ Lio

*

Offline daf

  • *****
  • 1105
    • Zobacz profil
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 16, 2019, 08:40:40 »
Mnie z kolei denerwuje to, że bardzo często jest głośno o nowych grach tylko i wyłącznie w momencie produkcji bądź głębokiej wersji α. Prawie w ogóle nie słyszę natomiast o premierach jakichś gier. Miałem listę z 5-6 tytułami na które czekałem, bo zainteresowałem się zajawkami, czy zapowiedziami. A później cisza - zero informacji. Niech już nie będą to nawet rozbudowane, ultragrywalne gry, ale niech są wyprodukowane do końca (propsy dla Lizadra, mimo że nie wciągnął mnie na dłużej niż godzina, to jednak jest to w 100% ukończony produkt, wydany jak należy).

Obecnie moja lista jest krótka - Astro Ninja Man oraz Nalleland. Może Full Quiet. Jeżeli tylko któraś z nich wyszłaby fizycznie w sprzedaży (no dobra, nawet chociaż wirtualnie), długo bym się chyba nie zastanawiał. Ale straciłem już nadzieję, że mogę pograć w coś więcej niż w wersję alfa/beta. Nigdy nie daruję Morphcatowi, że nie zabrał się dalej za Super Bat Puncher.

*

Offline dziat

  • *****
  • 983
    • Zobacz profil
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 24, 2019, 17:57:32 »
Ciekawostka - Limited Run Games, trudniące się wydawaniem gier z dostępu cyfrowego - głównie gier indie - na PS4, Switcha, PS3 i PS Vitę, ogłosiło właśnie że w ten piątek puszcza w świat ograniczony nakład reedycji Star Wars: Bounty Hunter

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2019, 23:34:47 wysłana przez MWK »