Dlatego po
"Wiesz to demoscena, wiec sa dema
"
-> dodany zostal emotikon "

"....
Oczywiscie demoscena to:
https://pl.wikipedia.org/wiki/DemoscenaTrzeba tez zmienic nazwe tematu, bo sam wprowadza w blad...
A moje to: Homebrew game demo concept by siudym.
Wogole co oznacza:
To co tworzysz Siudym, to nieznacznie tylko ociera się o homebrew. Tyle.
To mnie ciekawi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Homebrew_(video_games)Nieukonczona gra? Nie zauwazylem wzmianek aby przestalo byc homebrew. Lepsze i gorsze? Nie doczytalem sie o podzialach. Cos innego? Nie wiem. Moje gry to homebrew wrecz idealnie wpisujace sie w
"not typically user-programmable or that use proprietary storage methods".
No chyba, ze moje produkcje ASM są ogólnie NIEZNACZNE. To niech tak będzie, pewnie są. Ale nieznacznie ocierające się o homebrew? Tu się nie zgodzę.
Czepiajac sie to gry napisane w domu na C64/Atari nawet nie powinno sie wogole nazywac homebrew, ale hobbyist game :
A game written by a non-professional developer for a system intended to be consumer-programmable, like the Commodore 64, is simply called hobbyist (rather than homebrew).
Tak wiec prawie wszystkie domowe gierki na Atari czy Komode z dopiskiem Homebrew uzywaja jej blednie.
Kolejne dwa koncepty:Jak zwykle robione na spontanie, bo gdybym chcial cokolwiek zrobic z zaplanowaniem z gory pewnie bym wogole nic nie zaczynal


Jet Set Willy
https://dl.dropboxusercontent.com/s/uxahrnt05bduwh0/jetnes.nesWogole nie planuje tego portu, zwyczajnie chcialem z ciekawosci zrobic system skokow uzywany w tej grze. Taka ciekawostka, bo zrobic go w taki "sztywny" sposob bylo ciezej jak zrobic typowy poprawny jumping. Czasem zrobic cos zle jest ciezej jak poprawnie... W sumie nie trzeba wiele aby zrobic taki port - moze kiedys wroce do tematu i zrobie (zwlaszcza, ze moje demka gierek nie sa robione w stylu "ile widac tyle jest i koniec", nie. Silniczki robie zawsze z mysla o 'kiedystam moze' ukonczeniu, wiec sa juz z tablicami mapek (zazwyczaj 0-64, 0-128 itd) i zrobione w taki sposob aby dalsze mapki/levele byly jedynie kwestia ich "narysowania" i dodatnia w prosty sposob (po chlopsku sa zwyczajnie w kodzie puste, ale dostep najczesciej zablokowany itp).
Shoot'Em Up
https://dl.dropboxusercontent.com/s/dnywjgzmqz295w6/ShootEmUp.nesSzukalem pomyslu na cos totalnie innego niz robilem wczesniej - wiec padlo na szoterek w gore. Od zera zajelo mi to w sumie moze 3h. Bo ani nie ma systemu kolizji z tlem, mapka jedna, jedynie generowanie sie przeciwnikow musialem zrobic.
Grafiki tyle co kot naplakal - jeden obiekt + kilka gwiazdek. Moze na tym projekcie zrobie cos ala Gyrodine, czyli ogromny poziom, bufor nametable aby caly czas sie zmienial itd. Mapa generowania sie przeciwnikow w opowiedniej chwili aby zawsze pojawialy sie podobnie jak w Gyrodine itd.