*

Offline daf

  • *****
  • 990
    • Zobacz profil
Contra: Reload + Hardcore
« dnia: Lipiec 24, 2017, 22:17:36 »

Odkąd pamiętam, zawsze miałem takie marzenie. Chciałem mieć wersję Contry, w której mamy ograniczoną liczbę amunicji. W której nie możemy iść naprzód, waląc we wszystko jak popadnie. Taką, gdzie każdy strzał trzeba dobrze przemyśleć. Jak na wojnie.

Człowiek dorósł, czasy się zmieniły, a ja poznałem ludzi, którzy takie cuda potrafią robić. A że nadal było to moim marzeniem, zacząłem je powoli realizować. A raczej realizował je Dizzy9, który dzielnie wprowadzał każdą poprawkę, o którą poprosiłem.

Nie jest to jeszcze wersja ostateczna, gdyż podczas fCON9 znaleźliśmy parę niedoróbek. Ciężko mi również powiedzieć, czy w obecnej wersji da się tę grę przejść, ale raczej nie sądzę. Mimo wszystko umieszczam tu wersję, którą do tej pory wyczarowaliśmy. Być może temat będzie kontynuowany w przyszłości - zapewne tak będzie, bo naprawdę powoli widać już metę.

W paczce znajduje się rom właściwy (najnowszy), a także paczka romów wersji poprzednich. Hardkorowcy mogą sobie prześledzić zmiany, które wprowadzane były w hacku (są ułożone chronologicznie), a także zobaczyć, jak wyglądała pierwsza wersja Contry: Reload.

Krótko o Contrze: Reload - zaczynamy z dwudziestoma nabojami. W magazynku mamy 0, więc musimy przeładować (Select). Maksymalna ilość nabojów w magazynku to 10. Każdy upgrade daje nam 15 dodatkowych pocisków. Gdy stracimy całą amunicję, generuje się power-up, który możemy zestrzelić (mamy jedną próbę). Gdy nie trafimy - zostajemy bez amunicji (to jest jeden z elementów do poprawienia). Gdy stracimy życie mając mniej, niż 20 naboi - zaczynamy kolejne życie z 20-ma nabojami.
Nie można grać na dwóch (za duże zamieszanie w kodowaniu). W poprzednich wersjach była dostępna opcja multiplayera, możecie sprawdzić sobie jakie cyrki się tam działy.

Powodzenia w testowaniu! Nadmienię również, że konkurs w Contrę: Reload na FamiCON 9 wygrał MWK, który zdobył najwięcej punków (30200). Gratulacje!

>> https://www.dropbox.com/s/4d8d5bp0edt5p3i/Contra%20Reload.rar?dl=0



Dziękuję Dizzy9 za mnóstwo poświęconego czasu.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2017, 23:24:07 wysłana przez MWK »

*

Offline MWK

  • *****
  • 653
    • Zobacz profil
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Contra: Reload + Hardcore
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 30, 2017, 23:23:23 »
To może ja pogratuluje pomysłu oraz realizacji i przy okazji nie będę zakładał nowego tematu tylko wrzucę swoja cegiełkę czyli drugi hack, w który graliśmy na tegorocznym zlocie, a który został popełniony przy pomocy naszego towarzysza z bratniej Rosji Clustera, również bardzo mu za to dziękuję.


Contra Hardcore to koncept znacznie prostszy niż Reload i takie również są jego założenia. Gramy bowiem na singla lub we dwóch, mamy tylko 1 życie (nie ma dodatkowych za punkty... puntky w ogóle nie mają tutaj znaczenia), wykorzystujemy tylko podstawowe strzelanie (zbieranie broni zostało wyłączone) i pięknym dopełnieniem całości jest najwyższy poziom trudności - czyli tak, jakbyśmy przeszli Contre 10 razy. Zalecane jest również granie bez przycisków turbo 8)

Wracając jednak do Contry Reload to przyznam się szczerze, że ja również za gówniarza "bawiłem" się w podobny sposób, włączając sobie zwykłą Contre ze 168in1 i starając sobie "liczyć" strzały skutecznie utrudniałem sobie rozgrywkę. Jednak było to absolutnie niczym w porównaniu do przedstawionego przez dafa hacku. Generalnie ta przeróbka wywraca całkowicie na łeb pojmowanie Contry jako takiej, do której jesteśmy przyzwyczajeni. W związku z czym jeśli my również, przed przystąpieniem do gry, nie zmienimy własnego podejścia, to ta wersja nas po prostu zje 8)

Gra się jednak FANTAKURWASTYCZNIE! To zupełnie jakbyśmy na nowo poznawali tę gre. Trzeba działać strategicznie, planować każdy strzał, każdy skok, aby móc przetrwać jak najdłużej. Mistrzostwo! Pozostaje tylko problem z Bossami, bo nie ukrywajmy, to tam właśnie koncentrujemy najwięcej pocisków, ale pomysł z przelatującym co jakiś czas orzełkiem jest chyba najlepszym, bo przecież nawet w grach na automatach tak bywało, że jak zbyt długo siedziałeś na bosie, to nagle pojawiał się jakis power up, aby wspomóc.

Polecam i raz jeszcze dziękuję autorom. Trzymam mocno kciuki aby ten projekt został do końca ukończony (masło maślane hehe).
« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2017, 19:44:01 wysłana przez MWK »