*

Offline daf

  • *****
  • 996
    • Zobacz profil
Glitche
« dnia: Grudzień 08, 2015, 21:39:51 »
Zauważyłem, że wielu z nas bardzo lubi tzw. glitche w grach. Wcale się nie dziwię, bo ja również uwielbiam te dziwne pojawiające się artefakty. Czasami dzięki nim można dowiedzieć się jak zbudowana jest grafika w grze, jakie graficzne sztuczki zastosowali twórcy, no i po prostu często są one bardzo śmieszne.

Ostatnio testując Krzysiocarta odpaliłem zglitchowaną Contrę. Dzięki paskom na całym ekranie dowiedziałem się, jak Konami rozwiązało problem "jazdy" opancerzonego pojazdu w Snow Field Śniegu. Mianowicie... pojazd ten połączony jest razem z tłem. Można powiedzieć, że stanowi jedność z tłem. To nie przesuwa się sam pojazd, a całe tło. Dlatego też na tym właśnie odcinku etapu nie uświadczymy w tle gwiazd, które występują wszędzie indziej.

Podczas ostatniego Bydgoskiego Grania, gdy testowaliśmy Flintstone'ów, dowiedzieliśmy się jak poradzono sobie z dodatkowym kolorem w cutscence z jakimś tam bohaterem. Ponieważ "nie starczyło miejsca" na białe oczy, twórcy po prostu zasłonili biały kwadrat postacią, która miała "przezroczyste oczy". To w finalnej wersji tworzyło wrażenie postaci trójkolorowej, podczas gdy tak naprawdę była ona zrobiona z dwóch kolorów na białym kwadracie, prześwitującym w miejscu oczu.

Osobiście nie znam się za bardzo na grafice w grach 8-bitowych, ale cały czas staram się czegoś uczyć, a takie właśnie smaczki mi w tym niezmiernie pomagają.

No i nie należy zapomnieć o znokautowanych komandosach w Contrze, którzy pojawili się podczas grania na strychu na KawaleriCONie No 1. To dopiero był widok - jeszcze nie zaczęli ratować świata, a tu już taki wpierdolsk:




Opowiadajcie jakieś ciekawe rzeczy o glitchach.

*

Offline dziat

  • *****
  • 932
    • Zobacz profil
Odp: Glitche
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 09, 2015, 22:06:40 »
Najciekawszy jaki miałem to glitch w trochę innym rozumieniu. Nie chodziło o grę, konsolę ani styki, a o ponownie zagraną pamięć, a nie wyczyszczoną do końca. W ten sposób po X resetach odpaliłem Adventure Island w niemal odwróconych kolorach - pamiętam ekran startowy w turkusie.

Vinyl, wywołuję Cię do odpowiedzi - tylko Ty możesz mieć zdjęcie tego legendarnego glitcha złapanego w naturalnym środowisku w okolicy IMGiW!

*

Offline żur0

  • *****
  • 624
  • Piszcie posty Kamraci Pegasusa!
    • Zobacz profil
    • Contrabanda. O Retro. Po Bandzie.
Odp: Glitche
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 09, 2015, 22:24:12 »
Kiedyś miałem dziwną zgltichowaną sytuację, podobnie jak Tomek!
Miałem jakąś piłkę nożną, był to hack tej gry, w której możemy wybrać Polskę, przed meczem wybierało się po rzucie monetą bramkę albo piłkę. Otóż miałem w tamtym czasie problemy ze slotem i po którymś z kolei resecie wyskoczyła mi.... lista jakichś tytułów. Nie udało mi się jednak żadnej z gier na liście włączyć, chociaż strzałka przy tytułach działała (wybór jak w składankach ala złota czwórka). Nigdy później mi się to nie zdarzyło. To jest właśnie jedna z tych historii, przez które Pegasus objawiał mi się od młodości jako sprzęt niezwykle tajemniczy i nieprzewidywalny.
"Dalej nie ma sensu rozmawiać, bo ty przychodzisz i zaczynasz robić politykę, ja nie chcę tu z tobą politykować tylko rozmawiać o tym jak jest. Oczywiście teraz zrobisz ze mnie głupka, bo jesteś wielki polityk, ale ja się nie dam, bo wstaję i mam ciebie i twoje gadki w d... " ~ Lio

*

Offline MWK

  • *****
  • 655
    • Zobacz profil
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Glitche
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 11, 2016, 01:27:34 »
No to ja odbijam - Super C, to jeden z tych razów, które trafiają się tylko raz, włączam konsole (kartridż 4in1) i momentalnie wskoczyła Contra, myślę sobie OK zagram, a tu zamiast 5 żyć mam jakąś funkcję logiczną ;-) No to mometalnie dałem się skuć a tu nic, tylko dźwięk "skucia" a ja żyję, no to dalej, ja w przepaść i wylatuję od góry ekranu i nadal żyję, cuda cuda cuda. Dobrze, że konsola podłączona przez tuner do kompa to kliknąłem *REC i poszło >> https://www.youtube.com/watch?v=snVqL7sWJuU

*

Offline daf

  • *****
  • 996
    • Zobacz profil
Odp: Glitche
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 28, 2016, 11:02:01 »


Klasyka gatunku!

*

Offline daf

  • *****
  • 996
    • Zobacz profil
Odp: Glitche
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 08, 2016, 09:51:00 »


Ciekawe. Ostatnio graliśmy na Everdrive N8 w Road Fightera, albo Track & Field. Konsola: IQ-502. Przy wciśnięciu przycisku reset wyskoczyło pięknie zglitchowane logo Power Rangers: Mighty Morphin. Nikt z nas wcześniej w nic takiego nie grał. Istnieje w ogóle jakiś port famicomowy tej gry ze SNES? :D Czy to jakieś demo Robiego, które było na kartridżu? ;)

Dla porównania właściwe logo.

*

Offline MWK

  • *****
  • 655
    • Zobacz profil
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Glitche
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 04, 2016, 23:13:40 »
Heh, ciekawy patent daf, ta gra to piracka produkcja, Power Rangers 4 : The Movie, bardziej zastanawiałbym się nad tym JAK to się stało, że po resecie wskoczył akurat ten tytuł?




Odp: Glitche
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 26, 2016, 15:15:30 »
Dzisiaj grając w Dragon's Lair zaraz przed smokiem miałem sytuację, że ten "strach na wróble" (??) który zabiera kasę pojawił się zaraz przed ostatnim ekranem i jakimiś sposobami zrobiło się tak, że gra czegoś nie zdążyła zatrybić i cały ekran zrobił się czarno biały, oprócz głównej postaci. Smok też co prawda nie mógł dużo zrobić, wypuszczał dzieciaki ale nie ział dymem. Jednak wnerwiłem się trochę bo jedynie co mogłem zrobić to pójść prosto na niego i popełnić samobójstwo i tylko straciłem 1upa:

*

Offline daf

  • *****
  • 996
    • Zobacz profil
Odp: Glitche
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 24, 2016, 19:41:48 »
Dosyć niesamowite i przydatne ułatwienie odkryłem dziś grając w Ufourię. Otóż - każdy z czwórki bohaterów posiada tu specjalny, unikatowy atak. Ten jednak jest dostępny dopiero po złapaniu odpowiednich power-upów - dla każdej postaci jest indywidualny power-up. Ale okazuje się, że jest to do obejścia - wystarczy, że znajdziemy jedynie power-up dedykowany pierwszemu, startowemu bohaterowi (który jest gdzieś zaraz na początku).

Wciskamy i trzymamy wtedy chwilkę przycisk B (dłuższe jego przytrzymanie powoduje wygenerowanie specjalnego ataku). Gdy tylko pojawią się serduszka, szybko wciskamy Select. Możemy teraz wybrać dowolną inną postać, następnie wyłączamy Selectem menu, cały czas trzymając przycisk B. Nasz bohater się zmienia, a my możemy cieszyć się jego specjalnym atakiem, bez błądzenia i szukania odpowiednich przedmiotów. ;)

Nagrałem to nawet na filmiku (wyszło bez dźwięku, ale chodzi mi jedynie o pokazanie Wam techniki):


Odp: Glitche
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 31, 2016, 23:12:36 »
Zabawny glitch, który utkwił mi w pamięci pochodzi z wszystkim dobrze znanego Baseballa.  Z resztą przytrafiło mi się to 2 razy z czego raz na ostatnim FamiCONie. A jak to wygląda? Obstawione wszystkie bazy i gram zmianę pałkarzem. Rzut zamiast na kij, był kontrolny do pierwszej bazy. Pojawił się sędzia, krzyknął safe po czym... zawodnik obstawiający pierwszą bazę biegnie w lewo! W prostej linii do końca ekranu i... wychodzi poza ekran! Obraz chwilę stoi po czym rozgrywka jakby nigdy nic toczy się dalej, ale bez zawodnika z pierwszej bazy.  :D

*

Offline OsA

  • ***
  • 128
    • Zobacz profil
    • #58OsA
Odp: Glitche
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 09, 2016, 12:08:30 »
W "baseballu" ze 168in1 miałem kiedyś coś takiego, że po narzucie piłka niesamowicie wolno leciała (30 sekund?) można było nią sterować od od skrajnej lewej strony ekranu do skrajnie prawej.  Nie mam pojęcia jak to zrobiłem i czy to jakiś "specjalny rzut" czy błąd w grze.

*

Offline daf

  • *****
  • 996
    • Zobacz profil
Odp: Glitche
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 09, 2016, 12:25:39 »
Można wykonać taki rzut, trzymając podczas rzutu wciśniętego krzyżaka pośrodku. Ciekawe, po co w ogóle dali w grze taką opcję.

*

Offline MWK

  • *****
  • 655
    • Zobacz profil
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Glitche
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 01, 2016, 00:31:31 »
Wymieniałem sobie ostatnio baterię w Dodge Danpei 2 od SunSoft - kozak giera tak przy okazji, śliczna, taka odpowiedź SunSoftu na Tecmowskiego Kapitana Tsubasę - no i nie wiem czy to glitch, czy zjebałem sobie gre...

Jeśli glitch to trochę dziwny bo dzieje się tak samo za każdym razem, cokolwiek bym nie robił (nawet wyjmując baterie całkowicie) to w "story mode" wszystkie mecze są omijane, zwyczajnie się nie uruchamiają, pozostałe tryby gry są w pełni sprawne. Natomiast jeśli gra została trwale uszkodzona to pytanie czy od zawsze taka była czy dopiero po moim zabiegu, bo... heh, wstyd się przyznawać ale nigdy w nią wcześniej nie grałem, owszem uruchamiałem tylko aby sprawdzić czy żyje, ale dalej niż do pierwszej sceny nie patrzyłem :'(

Poprosiłem o pomoc gamefucks i okazuje się, że coś jeszcze brakuje w "story mode", mianowicie tam na początku trzeba niby chodzić i gadać z ludźmi, podczas gdy ja tylko wpadłem na boisko i pyk, potem odwiedziłem jedyne otwarte drzwi i już pyk, potem pochodziłem trochę po szkole, jakiś typ mi po japońsku napisał, że 4-2, domyśliłem się, że chodzi o numer klasy, odnalazłem wewnątrz jakąś laskę i znowu pyk, a następnie wszystko już potoczyło się samo... congratulations 8)


Beka troche, ale tak 3.

*

Offline daf

  • *****
  • 996
    • Zobacz profil
Odp: Glitche
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 01, 2017, 10:32:26 »
Ale dobry glitch wczoraj miałem. Z tych takich, które szanuję. ;)
Odpalam sobie Tetris II + Bomblis i wiecie, na początku jest tam to logo BPS, znane z tetrisa na 168 in 1 (o, tu w pierwszych sekundach: https://www.youtube.com/watch?v=v-mcuIy4ENM). No i ekran skraszował się momentalnie po włączeniu, a ten dźwięk przy tym logo, który idzie w górę i powinien po sekundzie się skończyć, szedł w górę cały czas. Aż do takich wysokich częstotliwości, że po prostu zabrakło kanału dźwiękowego i się wyciszył. ;) Próbowałem to powtórzyć po resecie, ale szło już normalnie...

*

Offline MWK

  • *****
  • 655
    • Zobacz profil
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Glitche
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 05, 2017, 22:25:44 »
HAHA no to to jest właśnie taki jednorazowy strzał, którego już nigdy, daf, niestety NIGDY nie powtórzysz, do końca świata zostaniesz tylko Ty i on, jako Twoje, wyjątkowe wspomnienie.

Ja miałem takie 2 akcje z Double Dragon 3, z czego tylko jedną wspominam najbardziej, bo to był rasowy glitch, że wystąpił, grać juz dalej nie było można, ale sama gra się nie zjebała 8) Było to w Japonii, pierwszy pokój po wejści do budynku, parter co sie zaczyna od bambusów i kończy drabinką. Lio wszedł po niej i zniknął, a ja - nie mam bladego pojęcia JAK to zrobiłem - ale zamiast zniknąć na samym końcu drabiny jak mój poprzednik, to z niej zszedłem na samej górze ekranu, na czarnym polu nad ekranem i po ptokach. Mogłem sobie tylko biegać od prawego do lewego 8)

Niestety nie mam zdjęcia, bo nie ogarnąłem (przypominam, że to były jeszcze czasy telefonów komórkowych,  A NIE! smartfonów). Udało mi się natomiast uwiecznić drugiego glitcha, który całkowicie zawiesił grę. Foto małe, wycinek całości, ale kiedyś 640x480 to była moc hehe. Z mumią w roli głównej 8)