Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Koks

Strony: [1] 2
1
Hi-score / Odp: Popeye no Eigo Asobi
« dnia: Luty 13, 2016, 22:17:26 »
Wprawdzie nie rekord, ale czy rzeczywiście tak się pisze?  :-\

2
Demoscena i gry homebrew / Odp: Buble Wróble
« dnia: Grudzień 28, 2015, 19:30:50 »
W załączniku to, co dotąd napisałem. Może kogoś zainspiruje.  :P

Obiekty mogą być większe. Przewijanie chyba jest płynne.

Muzyka jest z famitrackera (zagadka: jaka to melodia?), a efekty dźwiękowe bezpośrednio z kodu.

3
Demoscena i gry homebrew / Odp: Buble Wróble
« dnia: Grudzień 23, 2015, 15:11:37 »
Właśnie utworzyłem pierwszy plik źródłowy - prawie nic nie jest zrobione, a nabijam posty. ;D

Na razie przewijanie ekranu będzie poziome, jak w Gradiusie. Chyba przyda się regulacja prędkości "statku" (Cho Aniki), a może prędkości przewijania (Macross)?

Co do przestrzeni dyskowej, w załączniku do posta mieści się aż 128 kB - powinno wystarczyć (jeśli nie, poszukamy czegoś innego).

4
Gry na różne platformy / Odp: No i w co ty tam panie grasz ?
« dnia: Grudzień 19, 2015, 22:34:04 »
Soko Sex (DOS). Ludzik popycha kwadratowe klocki do oznaczonych miejsc, a po przejściu poziomu odsłania się część zdjęcia. Podoba mi się muzyka, w trzecim etapie słychać ciekawy instrument kojarzący się z pc speakerem.

5
Demoscena i gry homebrew / Odp: Buble Wróble
« dnia: Grudzień 10, 2015, 18:49:56 »
He, matrioszka jako główna bohaterka mi się podoba. Przy zebraniu powerupa mniejsze lalki mogą wyjść na zewnątrz i trzymać dodatkową broń.

Czyli shmup. Chyba najlepiej widok z góry/boku (może naprzemiennie, jak w Twinbee 2), ew. ze zmiennym kierunkiem przewijania. Myślałem, że można by zrobić widok z przodu, taki Space Harrier wywrócony na lewą stronę, ale to mogłoby być niepraktyczne.

Walka ma być przeciwko armii wróbli, a jednocześnie te wróble mają być zbierane - niech wtedy po zestrzeleniu np. lecą zdechłe parabolicznym torem w dół ekranu (przy pionowym przewijaniu ekranu byłoby łatwiej je złapać), podobnie jak w Chicken Invaders. Te bonusowe spadną szybciej - ciężar sprzętu je pociągnie. Co do fabuły, chyba starczy pojedynczy ekran tekstu przed każdym poziomem + jakieś intro.

W niektórych poziomach mógłby być motyw zestrzelania ubrań z pomnika (dyktatora, a może papieża), jak w Sentimental Shooting.

6
Demoscena i gry homebrew / Buble Wróble
« dnia: Grudzień 05, 2015, 16:52:14 »
,,Latasz rublem, zbierasz wróble'' - taki pomysł powstał na zlocie. Najpierw potrzeba ogólnej koncepcji - m.in. czy to ma być shmup, gra logiczna, a może RPG?

7
Gry na różne platformy / Odp: No i w co ty tam panie grasz ?
« dnia: Listopad 28, 2015, 17:20:41 »
Kuro no Juusan (PSX). Jest to gra typu "visual novel" w klimacie horroru. Czasami pojawia się wybór między trzema opcjami, gdzie wybranie niewłaściwej powoduje złe zakończenie, po czym trzeba zaczynać cały rozdział od nowa. Tekst można przewijać klawiszem L1; zakleszczyłem pada pomiędzy monitorem a książką, żeby go nie trzymać. Następnie przypomniałem sobie, że ten pad ma funkcję "auto", będącą połączeniem "turbo" i "hold" - po użyciu tej funkcji na przycisku z kółkiem tekst przewijał się szybciej i bez kombinowania.

edit: jednak da się zapisać stan gry podczas wyboru opcji, naciskając select.  :P

8
Opisy i recenzje gier / Mahjong
« dnia: Listopad 26, 2015, 20:39:46 »
Mahjong z jednym przeciwnikiem (normalny jest z trzema). Gracz chyba zawsze zaczyna jako rozdający. Na ekranie pauzy widnieje filiżanka.

Na początku wybiera się poziom trudności. Z tego, co zauważyłem, na najwyższym poziomie czas na wykonanie ruchu jest ograniczony, poza tym nieprawidłowy ruch skutkuje przerwaniem rundy i utratą punktów (na łatwym takie ruchy są blokowane), a także polecenia w czarnym okienku są bardziej ogólne.

Podczas rozgrywki nie ma muzyki, tylko słychać brzdąkanie przy podnoszeniu i opuszczaniu klocków. Komendy wybiera się z menu (w odróżnieniu od przypisania komend do strzałek). Podczas rozdawania niektóre klocki są poodwracane, co dodaje realizmu.

Po wygraniu trzech partii nie pojawił się żaden obrazek, tylko napis na czarnym tle i gra się skończyła (nie wiem, czy to się dzieje po trzech partiach, czy trzech zwycięstwach).

PS. Przy wrzucaniu czterech załączników firefox wysypał mi się dwa razy.  ???

9
Gry na różne platformy / Odp: PC-98
« dnia: Listopad 25, 2015, 21:59:38 »
Marble Cooking - jedna z nielicznych gier przetłumaczonych na angielski. Jest też wersja na dosbox, ale brakuje w niej czcionki i wyświetlają się śmieci zamiast tekstu w przerywnikach (jednak i tak nic ciekawego tam nie napisali). Co do rozgrywki - bohaterka stawia marchewki, po których później przebiega królik, niszcząc przeciwników na swej drodze. Co trzy poziomy pojawia się obrazek. Nie udało mi się przejść poziomów 5-9 i 6-8 (w obu jest ten sam motyw), ale dało się je pominąć.

10
Gry na różne platformy / PC-98
« dnia: Listopad 22, 2015, 22:17:52 »
Dawno nie ruszałem gier na ten system, a mam pobrane trzy "romsety" (w zasadzie to zestawy obrazów dyskietek); chyba zacznę uruchamiać jakieś visualki.

Sakusaku Daigoutou Returns - prosta gra akcji. Bohater rozwala wszystkich (no prawie, niektóre postacie zamiast tego są rozbierane) dwoma dużymi młotkami. Jest tam jakaś fabuła, ale przeszedłem tę grę, gdy jeszcze nie umiałem czytać i nie wiem, jaka była treść dialogów - ale nie przeszkadzało to w graniu. Zapadł mi w pamięci napis "Fuck Out" na ścianie jednego pomieszczenia, swego czasu miałem jego zrzut w sygnaturze na forum.

11
Jeszcze więcej o grach / Odp: Najbrutalniejsza gra na Famicoma
« dnia: Listopad 22, 2015, 14:13:20 »
Chiller.

W Hokuto no Ken przeciwnicy rozwalają się na kawałki, chociaż wygląda to mniej efektownie niż w anime.

Monster Party też chyba jest brutalne. Polecam hack Donner Party - jest jeszcze bardziej zryty.

12
Adventure Island 3 - po rozwaleniu tego gościa, co nadbiega od tyłu, pojawia się pad od famicoma. Kiedyś znałem tylko pady w stylu saturna czy playstation; myślałem, że to radio.  :)

13
Kącik muzyczno-filmowy / Odp: Czego teraz słuchasz?
« dnia: Październik 21, 2015, 21:06:23 »

14
Hi-score / Devil World
« dnia: Październik 17, 2015, 18:33:56 »
173800

Trochę więcej, niż poprzednio (hehe, nabijanie postów).

15
Hi-score / Girl's Garden (SG-1000)
« dnia: Październik 17, 2015, 12:55:44 »
79600

Dziewczynka zbiera kwiaty i stawia na ziemi dzbanki z wódką, żeby odwrócić uwagę niedźwiedzi, które usiłują ją zgwałcić.

Strony: [1] 2