Brutal Doom czyli Arcydzieło
*

Offline PegazusMaster

  • *
  • 47
  • 2000 begin of tworzywogropodobne taśmology
Brutal Doom czyli Arcydzieło
« dnia: Marca 19, 2016, 16:25:26 »
Brutal DOOM


Polecam absolutnego króla FPS nowej generacji Brutal Doom Radzę zapomnieć o klasycznych DOOM1,2 .

Przedstawiam zmodyfikowanego do nowoczesnych standardów DOOMA2 - uzbrojonego w obsługę myszki, kontrolowany poziom gore, więcej wybuchów, oraz animacji przedstawiających różnorodne fatality inspirowane serią MORTAL KOMBAT.


Do gry wprowadzono elementy zmieniające dynamikę rozgrywki, a także zmieniono inteligencję i zachowanie przeciwników. Dzięki nowemu podejściu rozgrywka jest bardziej intensywna, satysfakcjonująca, a zarazem BARDZIEJ wymagająca i zróżnicowana.


Modyfikacje rozgrywki przywodzą na myśl przede wszystkim METAL SLUGA - dzięki intensywnie animowanym sekwencjom i szybkości rozgrywki, która przywołuje najbardziej wybuchowe momenty z wspomnianej serii na automaty. Nie zabrakło GORE czyli tego co w oryginale występowało już w przesadzonych ilościach - tym razem gra to potęguje m.innymi przez możliwość kontroli poziomu GORE czyli ilości krwi, którą bryzgają przeciwnicy.  Na tym wulgarność i brutalność gry się nie kończy. Gracz może prowokować potwory do walki np: korzystając z gestykulacji i pokazując środkowy palec przeciwnikom. Idąc w ślady Carmacka - autor Brutal Dooma wzbogacił grę o jeszcze więcej brutalności. Można wykonywać na przeciwnikach różnego rodzaju fatality głównie wykonywane za pomocą pięści, nóg, które m.innymi pozwalają na rozdeptywanie głów powalonych wrogów. Czysta inspiracja serią MORTAL KOMBAT.




Pamiętaj, że wybór poziomu trudności ma m.innymi wpływ na styl gry i bronie, którymi będziesz dysponował. Moja ulubiona stylizacja gry zaczyna się na na możliwie najwyższych poziomach trudności. Maksymalny poziom gry zmienia rozgrywkę w możliwie najbardziej realistyczną zachowując hardkorowe zamysły rozgrywki - oryginalne zamysły twórcy BD.








Jeśli chcesz odpalić grę musisz wrzucić do  np: GZDOOM - wada z gry DOOM2 (oryginalnej), oraz darmowego BRUTAL DOOMA.
Odpalasz przeciągając plik BRUTAL DOOMA na GZDOOM.EXE. Gra jest totalnie darmową modyfikacją. Trzeba posiadać jedynie .WAD z DOOM2.   GZDOOM.




Według mnie ta gra jest lepsza od 99% fpsów jakie powstały do tej pory i pewnie nadal większość, które powstaną w najbliższych latach nie będzie mogło dorównać BD.  Moja ocena dla gry 20/10 nawet na tle współczesnych FPS. Zamiata 99% konkurencji nastawieniem na grywalność. To nie jest już DOOM2 to jest nowy KRÓL FPS. Jestem fanem BD od wcześniejszych wersji - każdy nowy upgrade przynosi wiele nowych dodatków, dla których warto poświęcić uwagę tytułowi.


« Ostatnia zmiana: Marca 21, 2016, 04:19:52 wysłana przez PegazusMaster »
Regulamin - §21

*

Offline Kaplitov

  • *
  • 42
  • Bajkozjeb
Odp: Brutal Doom czyli Arcydzieło
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 19, 2016, 17:43:19 »
Ciekawa skala oceniania... znaczy brak absolutnie żadnej skali. Ten system nie daje żadnego obrazu jak bardzo wysoko cenisz dany tytuł. Kiedy Brutal Doom to 20/10, a Megaman X jakiś tam to tylko 15/10, to wygląda on w przy ocenie Dooma jak crap. Proponuje albo nie używac systemu oceniania punktowego, albo sztywnego trzymania sie danej skali...
bajkowa lista - myanimelist.net/profile/nyankov

Odp: Brutal Doom czyli Arcydzieło
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 19, 2016, 17:55:22 »
Popieram poprawkę dot ocen. Poza tym gdyby ktoś to mógł przepuścić przez jakiś filtr anty powtorzeniowy i pro-logiczny to całkiem dobrze by sie to czytało.

Sa jednak calkiem zbedne akapity ktore rozumniem (przeciaganie plikow) oraz takie ktorych nie rozumiem (poziom trudności po raz n-ty).

PS: Ogólnie wiele trudu zawsze muszę włożyć żeby przeczytac co piszesz.

*

Offline PegazusMaster

  • *
  • 47
  • 2000 begin of tworzywogropodobne taśmology
Odp: Brutal Doom czyli Arcydzieło
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 19, 2016, 20:10:12 »
Ciekawa skala oceniania... znaczy brak absolutnie żadnej skali. Ten system nie daje żadnego obrazu jak bardzo wysoko cenisz dany tytuł. Kiedy Brutal Doom to 20/10, a Megaman X jakiś tam to tylko 15/10, to wygląda on w przy ocenie Dooma jak crap. Proponuje albo nie używac systemu oceniania punktowego, albo sztywnego trzymania sie danej skali...


Wyjaśniam. Z mojej strony ocena powyżej 10 znaczy tyle, że gra wchodzi na mój tor gier ponad skalę - arcydzieł, które wymagają dodatkowej skali ocen.



Popieram poprawkę dot ocen. Poza tym gdyby ktoś to mógł przepuścić przez jakiś filtr anty powtorzeniowy i pro-logiczny to całkiem dobrze by sie to czytało.

Sa jednak calkiem zbedne akapity ktore rozumniem (przeciaganie plikow) oraz takie ktorych nie rozumiem (poziom trudności po raz n-ty).

PS: Ogólnie wiele trudu zawsze muszę włożyć żeby przeczytac co piszesz.



Tak. Dopisałem drugi raz, bo tekst jest częściowo czymś co już kiedyś napisałem i zaznaczam, że iż warto zwrócić uwagę na zasadę wyboru poziomu trudności.




« Ostatnia zmiana: Marca 20, 2016, 20:13:44 wysłana przez PegazusMaster »
Regulamin - §21

*

Offline dziat

  • *****
  • 1172
Odp: Brutal Doom czyli Arcydzieło
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 20, 2016, 16:36:31 »
PegazusMaster, właśnie piszę do Ciebie PW, wyjaśnię Ci o co chodzi, a o co nie chodzi - generalnie, nerwy nie są potrzebne, wszystkim chodzi wyłącznie o odnoszenie się z szacunkiem do innych użytkowników forum, coś, co już było omawiane na shoutboxie kilkukrotnie.  Koniec offtopicu, jeśli jest taka potrzeba - proszę o założenie odpowiedniego tematu, a najchętniej, o komunikację przez prywatne wiadomości.

*

siudym

Odp: Brutal Doom czyli Arcydzieło
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 20, 2016, 18:38:40 »
Dla mnie to profanacja klasycznego DOOM1,2,Final. Tyle.
Gram w doom od jego premiery i kuja mnie w oczy jakiekolwiek "udziwniacze" tych gier, Brutal Doom jest na ich czele. Trawie jedynie wyzsza rozdzialke niz 320x200, reszta musi byc bez zmian (wole tez muze OPLx, ale ostatecznie GUS moze byc. https://www.youtube.com/watch?v=uo51kLdNkoQ)
Przynajmniej raz do roku siadam przed D1,2,Final i koncze je sobie.  Mam jakies zboczenie pod tym wzgledem, zwyczajnie musze to raz do roku zrobic tak mi to lazi po glowie.

Tak z ciekawosci - jesli ten B.Doom to bijacy 99% najlepszych FPS na rynku, to jakie gry mieszcza sie w tym 1% bycia lepszymi od B.D?
« Ostatnia zmiana: Marca 20, 2016, 19:21:39 wysłana przez siudym »

*

Offline PegazusMaster

  • *
  • 47
  • 2000 begin of tworzywogropodobne taśmology
Odp: Brutal Doom czyli Arcydzieło
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 21, 2016, 03:06:26 »
Dla mnie to profanacja klasycznego DOOM1,2,Final. Tyle.
Gram w doom od jego premiery i kuja mnie w oczy jakiekolwiek "udziwniacze" tych gier, Brutal Doom jest na ich czele. Trawie jedynie wyzsza rozdzialke niz 320x200, reszta musi byc bez zmian (wole tez muze OPLx, ale ostatecznie GUS moze byc. https://www.youtube.com/watch?v=uo51kLdNkoQ)
Przynajmniej raz do roku siadam przed D1,2,Final i koncze je sobie.  Mam jakies zboczenie pod tym wzgledem, zwyczajnie musze to raz do roku zrobic tak mi to lazi po glowie.

Tak z ciekawosci - jesli ten B.Doom to bijacy 99% najlepszych FPS na rynku, to jakie gry mieszcza sie w tym 1% bycia lepszymi od B.D?


Wydaje mi się, że w Twoim wypadku trochę zagrał sentyment do oryginału, ale czy sentyment sprawia, ze np: częściej sięgasz do DOOM 2 niż do innych FPS ? W moim wypadku DOOM2 zaczął więcej znaczyć od premiery tego właśnie moda.

 Sam twórca DOOM - John Carmack - przyznał, że gdyby w tamtym czasie posiadał takie możliwości sprzętowe jakie posiadają obecne komputery - jego gra tak właśnie by wyglądała - pełna gore, intensywnych animacji, bardziej dynamiczna, intensywna. Dla mnie wystarczającym wyznacznikiem przewagi tej gry nad pozostałymi z gatunku jest fakt, że kiedy szukam naprawdę intensywnej rozgrywki FPS godnej moich oczekiwań - ogromnej grywalności i gęstej jatki - to pierwsze głównie co przychodzi mi do głowy to BD i naprawdę - żaden fps - ,w którego grałem - a grałem w wiele - nie daje mi tyle grywalności, szybkości, intensywności - za jednym razem - nawet oryginalny PAINKILLER.


BRUTAL DOOM jest również inspiracją dla DOOMA 4 - co przedstawia dobrze ten filmik.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=CQpxDFExwhU



Cóż FPS dzielę na co najmniej 4 kategorie.

1 FPS - z masą elementów RPG mocno uwypuklonych do końca gry, w których rozgrywka jest prowadzona także wieloma dialogami i istotną linią fabularną - tu prym wiodą Deus EX1, ORAZ na drugim miejscu System Shock 2, który jest pośrednio tym rodzajem FPS, a czymś opartym na złożonej i specyficznej mechanice.

2 FPS - nastawione na czystą akcję i klimat - Half Life 2 , Unreal 1, Duke Nukem 3-d, Brutal Doom, Painkiller, Alien Vs Predator ETC.
MULTI - Unreal Tournament

3 FPS - nastawione na totalny realizm czy autentyczność i dla mnie tu prym wiodą - Operation Flashpoint COLD WAR CRISIS, Swat 4, SWAT3 i Project IGI 2

4 FPS - nastawione na otwarty świat mniej lub bardziej udające inne gatunki- w takie gierki nie gram. Nie satysfakcjonują mnie od strony rozgrywki - za małe współczynniki intensywnej rozgrywki - aka mięcha. Za dużo oglądania - za mało grania.



Brutal DOOM zaliczam do FPSÓw nastawionych na czystą i intensywną rozgrywkę czyli do rodzaju FPSów nastawionych na samą grywalność uzyskaną poprzez intensywną  akcję. W tej kategorii FPS zdecydowanie to jest  gra pierwszoligowa. 


Popieram poprawkę dot ocen. Poza tym gdyby ktoś to mógł przepuścić przez jakiś filtr anty powtorzeniowy i pro-logiczny to całkiem dobrze by sie to czytało.

Sa jednak calkiem zbedne akapity ktore rozumniem (przeciaganie plikow) oraz takie ktorych nie rozumiem (poziom trudności po raz n-ty).

PS: Ogólnie wiele trudu zawsze muszę włożyć żeby przeczytac co piszesz.

Zmieniłem pierwszy post całkowicie i napisałem od nowa aczkolwiek ciut wolniej niż za ostatnim razem oddając się ułamkom chwil na przemyślenia. Raczej przyjemniej powinno się to czytać (m.innymi rażące powtórki usunięte)


Ciekawa skala oceniania... znaczy brak absolutnie żadnej skali. Ten system nie daje żadnego obrazu jak bardzo wysoko cenisz dany tytuł. Kiedy Brutal Doom to 20/10, a Megaman X jakiś tam to tylko 15/10, to wygląda on w przy ocenie Dooma jak crap. Proponuje albo nie używac systemu oceniania punktowego, albo sztywnego trzymania sie danej skali...

Faktycznie mój sposób oceniania może wydawać się bardzo dziwny, ale myślę, że relatywnie odnosząc się do ocen gier, które przyznaje gierkom - będzie można z czasem wywnioskować jak działa moja technika gier oceny i dlaczego niektóre gry wg. mnie zasługują na więcej niż 10.
« Ostatnia zmiana: Marca 21, 2016, 04:15:22 wysłana przez PegazusMaster »
Regulamin - §21

*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1412
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Brutal Doom czyli Arcydzieło
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 05, 2016, 07:47:42 »
Ode mnie tym razem krótko w temacie mojej ulubionej (jedynej) gry na PC.

Zgadzam się po części z Siudymem, wolę klasykę, ALE jeśli klasykę możemy wzbogacić o elementy będące jej rozbudowaniem, tudzież urozmaiceniem to czemu nie?
Taki przykładowo freelook to nic złego, przecież lepiej jest móc popatrzeć w dół czy w górę, wycelować w demona raz a porządnie, celnie, niż strzelać przed siebie i liczyć na biedny autoaim. Ponadto, można w pełni cieszyć się pięknem i ogromem map rozglądając się we wszystkich kierunkach.

Z brutal doomem zetknąłem się praktycznie juz na samym jego początku, kiedy chłopaki z doomworld testowali jego alfy, bety itd online. Pierwsze wrażenie było pozytywne, hektolitry krwi, różne "fatality" w zależności od trybu, od tego ile ma się hp, czy jest się pod wpływem działania berserka, itd. Niestety, tego się obawiałem i stało się - skrajnie szybko te "fajerwerki" mi się totalnie przejadły i z całego tego brutal dooma zostało w mym sercu tylko jedno - wreszczie miałem okazję postrzelać z tego Rifle, który domyślnie trzyma Marine :-) Fantastycznie wykonana broń, doubleshot, magazynek na 30 naboi, reload. Dosłownie cudona i niezwykle zbalansowana podstawowa broń, przy pomocy której można skutecznie rozpoczynać rozgrywkę w poszukiwaniu lepszego uzbrojenia jak i odpierać ataki mniejszych i średnich demonów. Bomba.

Ostatecznie pozostałem jednak przy innej modyfikacji, która pobrała same najlepsze elementy z Brutal Dooma, zostawiając wszelkie cuda i cukierki fanom Dooma 4. Mowa tutaj o Complex Doom << POLECAM! Ale to już temat na osobny... temat 8)