Koncept na grę NES - port z innej platformy
*

MaarioS

Koncept na grę NES - port z innej platformy
« dnia: Sierpnia 07, 2018, 14:21:17 »
Hey, chciałem ogłosić taki temat który nic w 100% nie obiecuje ale potrzebny jest, żeby cokolwiek ruszyć do przodu z pomysłami i czegokolwiek spróbować. Mianowicie mam koncept żeby zrobić jakąkolwiek nową grę na NES w całości i potrzebuję pewnych konceptów na grę od Was i prośba jest w 100% autentyczna i wymagająca ruszenia łbami i mam nadzieję za wzięcie tego tematu na poważnie

Mówiąc ściślej to wstępne plany są takie, że mam w planach zrobić tą grę jako ja sam 1 player (w sensie że ja sam robię i nikogo nie potrzebuję do pomocy na ten moment, im mniej osób tym mniejszy burdel). Ogarniam podstawy programowania już od kilku lat i od pewnego czasu nawet udało mi się pokombinować coś w zakresie programowania samego NES i nawet się udawało. Nie jestem pewien czy na ten moment dam radę zaprogramować jakąś całą grę na NES ale właśnie w programowaniu bardzo dużo jest uczenia się i rozwijania w tym zakresie i ważne jest, żeby robić zupełne cokolwiek

Dobra, przejdę do rzeczy i przedstawię jaki mam na ten moment koncept na grę jaką zrobić i jaka prawdopodobnie byłaby możliwa do zrobienia na moje możliwości. Chcę zrobić jakąś grę typu:
GRA LOGICZNA (puzzle game) - preferowany port z innego komputera/konsoli

Gdybyście się zapytali dlaczego akurat jest pomysł żeby zrobić jakąś grę puzzlową?? Odpowiedź jest dosyć prosta- bo jest w miarę prosta do zaprogramowania. Przynajmniej dla mnie takie zadanie wydaje się dosyć proste bo mam dosyć ścisły mózg i w takiej grze już są znane zasady, nie ma leveli itd. Ważne jest tylko porządne zaprogramowanie gameplaya żeby działało i mocno przetestować odporność na błędy/glitche/bugi. Jakakolwiek muzyka/patenty graficzne/super explozje HD w grzę są tylko opcjonalnymi dodatkami które również łatwo można by było dołożyć

Zatem pytanie- czy ktoś zna jakąś grę logiczną (rywalizacyjną albo 1 player) którą zna z jakichś starych kompów albo konsol i chciałby zobaczyć jako port na NES?? Pytanie jest właśnie dosyć istotne na zadaniu na forach gdzie jest dużo ludzi z różnymi zainteresowaniami i niektóre pomysły mogą się okazać złotem. Rzecz jasna preferuję, żeby gra była w miarę prosta ale to nie jest reguła, oby tylko grywalność się obeszła do limitów technicznych NES

Bardzo dobrym przykładem jest gra Columns od Segi która jest powszechnie znana na NES jako Magic Jewelery. Oczywiście kolejnego portu Columns nie trzeba robić, jednak chodzi mi właśnie o zrobienie tego samego z inną grą:


Na ten moment nic nie obiecuję ani nic się nie deklaruję. Na ten moment pomysł jest czysto hobbystyczny, jeżeli gra albo jakieś demo powstanie to niewiadomo czy powstanie za miesiąc, 6 miesięcy czy za 5 lat i nie wiadomo czy będzie wydane za darmo, za kasę czy na cartridge ale ważne jest ruszenie jakichkolwiek pomysłów. Na ten moment tak jak mówiłem, chcę żeby gra była logiczna żeby przećwiczyć programowanie i chcę, żeby ludzie się nad tym skupili i żeby naprawdę nie dawali propozycji na inne gatunki gier bo nie mam żadnego doświadczenia. Na razie skupmy się na tym. Może jak siły pozwolą to innym razem może nawet uda mi się zrobić krwawą chodzącą bijatykę ze Stevenem Seagalem

Temat jest szeroko otwarty przez cały czas i czekam na konstruktywną dyskusję!!

Odp: Koncept na grę NES - port z innej platformy
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 07, 2018, 18:04:08 »
Saper.
Sokobana juz ktos zrobił na nesa.

*

Online daf

  • *****
  • 1743
Odp: Koncept na grę NES - port z innej platformy
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 07, 2018, 18:28:53 »
Memory z bekowymi obrazkami. W ogóle chętnie pomogę graficznie, jakbyś chciał.

*

MaarioS

Odp: Koncept na grę NES - port z innej platformy
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 07, 2018, 20:17:24 »
Serio zrobić sapera na NES?? Chociaż też przez moment przeszła mi taka myśl żeby zrobić tą prostą grę minesweeper (saper) z Windowsów na NES ale jak myślę o tym jeszcze raz to rzeczywiście nie jest głupi pomysł. Skoro gra wyszła na jakieś klawiaturowe pierdoły i wynalazki to można by było zrobić port który jest rzeczowym ROMem i można sterować controllerem. Skoro są na składankach różnorakie mahjongi to taka gra wcale nie byłaby zła. Przy okazji minesweeper W TEORII powinien być prosty do zaprogramowania i na pewno możliwy do limitów NESa. W prosty sposób można by było nawet wygenerować losowe levele i wybierać je jak w Battle City i można by było nawet zrobić credits na końcu czyli taką grę można by było nawet teoretycznie przejść. Łatwy pomysł na zrobienie pełnej gry w szybki sposób

Dodatkowo opcjonalnie można by było nawet zrobić jakiś tryb 2 player, cooperative albo competitive i liczyć punkty albo szybszy czas ale to raczej w kwestii dodatkowej jeżeli limity, siły i czas na to pozwolą. Pomysł na zrealizowanie rozgrywki 1 player/2player albo dodatki do sapera pozostawiam również dla Waszych pomysłów i propozycji

To w takim razie istotne pytanie: kto popiera pomysł zrobienia minesweeper (saper) na NES?? Jeżeli ktoś go popiera to niech napisze również opcjonalnie czy preferowałby jakieś dodatkowe pomysły do tego czy wystarczy zostawić w najprostszej formie.

Temat nadal nie jest przegłosowany. Jeżeli ktoś miałby jeszcze pomysł na inny port gry na NES to jak najbardziej temat jest cały czas otwarty na propozycje. Może jakieś propozycje okazałyby się lepsze do zrobienia i lepiej warte czasu


AHA jeszcze na koniec ode mnie taka dygresja. Przypomniała mi się całkiem ciekawa giera która wyszła na Sega Master System i Game Gear zwana Baku Baku Animal. Sam ostatnio przeszedłem i nawet jest niezła. Port gry na NES akurat nie istnieje wcale ale aż się prosi żeby coś takiego zrobić:
https://www.youtube.com/watch?v=OVwrNdyil4M

NES dla takiej gry paradoxalnie nawet byłby trochę lepszy bo ma trochę wyższą rozdzielczość. Gra takiego typu nawet nadawałaby się na moje możliwości ale na start może rzeczywiście lepiej zacząć od czegoś trochę prostszego. Zatem temat z wszelkimi propozycjami i dyskusjami jest szeroko otwarty

*

Offline robi

  • *
  • 80
Odp: Koncept na grę NES - port z innej platformy
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 09, 2018, 09:53:15 »
Saper jest w małym geniuszu. Może skoki narciarskie, możnaby zrobić coś prostego w stylu rzutu oszczepem w track and field, naparzanie w jeden przycisk i strzałką kąt ustawiamy bez lądowania.
''co do tygodnia to polecam w granicach 500-600 zł na zlot zabrać.''

*

MaarioS

Odp: Koncept na grę NES - port z innej platformy
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 09, 2018, 10:28:33 »
Nie da sie, to jest inny typ gier

*

Offline Mejs

  • *
  • 249
  • # Joint ROM System #
Odp: Koncept na grę NES - port z innej platformy
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 09, 2018, 14:29:41 »
Saper jest świetny, nigdy nie grałem w wersje z żadnymi udziwnieniami. Polecam usiąść i pograć trochę w pierwowzór, myślę że jest tam sporo miejsca na większe lub mniejsze innowacje, dodające pazurka do oklepanej już rozgrywki.

*

Offline żur0

  • Administrator
  • *****
  • 960
  • Piszcie posty Kamraci Pegasusa!
    • Contrabanda. O Retro. Po Bandzie.
Odp: Koncept na grę NES - port z innej platformy
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 09, 2018, 18:54:23 »
Myślę, że skoki by rozjebały mocno na Pegazusie, gadalem kiedyś z kimś o tym, wystarczy przeportowac ISJ3 na naszą konsolę (nie mylić z DSJ!).

*

MaarioS

Odp: Koncept na grę NES - port z innej platformy
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 10, 2018, 13:32:01 »
Czy to jest to??
https://www.nomasi.com/sj3/

Jeżeli nietrafione to rozwiń skrót ISJ3 bo google nic nie pokazuje, same bzdury

Ogólnie rzecz biorąć to nie znam kompletnie gry (tylko widziałem jak kiedyś jakieś gimbusy grały na jakimś szkolnym kompie "nielegalnie" w to albo coś podobnego ale nie grałem wcale) ale to jest naturalnie do nadrobienia. Kwestia jak zawsze są oczywiście limity NESa, najwyżej taką gierę trzeba by było zbeszczeszcić albo okroić do kompatybilności NES. Sama kwestia portowania będzie mieć bardzo duży potencjał i łatwość programowania jeżeli jest oryginalny kod źródłowy tej gry, wystarczy odpowiednio przepisać kod i zaprojektować wszystko. Jednakże jeżeli pomysł jest dobry to nadal wolę się skupić nad projektem który przedstawiłem w 1 poście, może to przejdzie następnym razem ;)

Zatem ściślej do tematu, koncept z saperem ma dosyć duży potencjał. Można zrobić nawet port 1-1  z "winblowsa" bo poziom expert akurat na styk pasuje do limitów rozdzielczości. Dodatkowe udziwnienia są nawet wskazane bo wtedy można by było zrobić dodatkowy tryb który prawie kompletnie by zmienił gameplay tak jak np. Tetris 2 + Bombliss albo Tetris Flash. Oprócz pomysłu na dodatkowy tryb 2 player co-op i vs potrzebuję chociaż 1 dodatkowego pomysłu na udziwnienie w trybie 1 player. Jeżeli jakiś dobry pomysł przejdzie to wtedy miałoby się koncept na pełną grę i można by było jakoś ruszyć w temacie

*

Online daf

  • *****
  • 1743
Odp: Koncept na grę NES - port z innej platformy
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 10, 2018, 14:18:46 »
Saper jak dla mnie słabo, ale ja nigdy nie przepadałem za tą grą. Zdecydowanie wolałbym Sokobana z ciekawymi planszami, albo jak pisałem wcześniej - Memory z obrazkami kutasów (przepraszam, że tak napisałem).

*

Offline OsA

  • ***
  • 587
    • #58OsA
Odp: Koncept na grę NES - port z innej platformy
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 10, 2018, 16:47:47 »
Dajcie spokój z saperem. Przecież jest na Małym Geniuszu.

To już lepiej 16947 wariację ponga.
Nie wiedzieliśmy, że tworzymy wspomnienia. Po prostu dobrze się bawiliśmy.

*

MaarioS

Odp: Koncept na grę NES - port z innej platformy
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 14, 2018, 20:01:14 »
Memory game z wybieraniem par (jeżeli dobrze myślę) jest dobrym pomysłem i jest najprostszą z proponowanych gier tyleże ciężko zrobić w tym stylu "pełnometrażową grę". Ten pomysł jak najbardziej może przejść na pierwszy rzut tyleże z tego wyjdzie bardziej jednoplanszowa gra demo i to wszystko

Właśnie, teraz propozycja ode mnie która mi się przypomniała- co powiecie o Pac-Attack?? Sugerując się innymi propozycjami to ta giera musi Wam się spodobać. To jest kolejna gra która wyszła na wszystko oprócz NES z jakiegoś powodu, na gejboja nawet wyszło. Osobiście tą gierę bardzo dobrze znam z Super Nintendo i skomplikowalność tej gry jest na poziomie sapera tak więc powinienem se bez problemu poradzić
https://www.youtube.com/watch?v=tZgc4Z5vCvQ

*

Roben

Odp: Koncept na grę NES - port z innej platformy
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 15, 2018, 09:47:45 »
Co byś nie stworzył to z chęcią sprawdzę.
Nie mam zamiaru proponować konceptu gry, bo zaraz temat się rozwinie do tworzenia portu CS'a na Pegasus.

*

Online daf

  • *****
  • 1743
Odp: Koncept na grę NES - port z innej platformy
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 15, 2018, 11:49:52 »
Ten Pac-Attack może innowacyjnością nie powala, ale to dobry wybór. Chętnie zobaczyłbym, jak sobie z tym poradzisz.
W Memory można wprowadzić ograniczenie czasowe oraz jakiś algorytm mnożący punkty za szybkie odsłanianie par. Jeżeli wyczyściłoby się planszę, na następnej ograniczenie byłoby węższe, itd. Z czasem i tak by się przegrało, a liczyłyby się punkty z rozgrywki.

Odp: Koncept na grę NES - port z innej platformy
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 16, 2018, 12:38:59 »
Ej, to ja zaproponuję wykonanie portu  Kunio No Oden ze SNESa :D
To kolejna jak by wariacja Tetrisa, a raczej Dr. Mario (?)