*

Offline MWK

  • *****
  • 587
    • Zobacz profil
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Wolfenstein 3D na Gameboy Color
« dnia: Styczeń 06, 2018, 23:11:26 »


Generalnie typek zbudował sobie kartridż z jakimś NXPkiem, działającym ściśle jako koprocesor, a nie jako emulator, który dosłownie w locie przelicza cały raycasting i rozbija grafikę na tilesy, po czym przesyła je do Ziloga, a ten obsługuje program według normalnych zasad. Efekt końcowy jest na prawdę imponujący, gra śmiga zajebiście i... i w zasadzie to tyle ponieważ od około roku czasu nie ma na ten temat żadnych newsów (a przynajmniej ja się nie doszukałem). Niby projekt "skończony" ale ani dokumentacji, ani plików, ani gry... Postuję bardzo jako ciekawostkę niż jako nowinkę 8)


Odp: Wolfenstein 3D na Gameboy Color
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 07, 2018, 11:44:40 »
http://www.happydaze.se/wolf/

Z tego co widzę to rozwój projektu jest całkiem sensownie udokumentowany,
oraz jest napisane że projekt jest per se "skończony".

Pewnie nigdy coś takiego nie zostanie wydane przez kwestie licencji itd. na wolfa3d.

*

Offline dziat

  • *****
  • 894
    • Zobacz profil
Odp: Wolfenstein 3D na Gameboy Color
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 08, 2018, 08:39:54 »
CHCĘ TO

*

Offline żur0

  • *****
  • 591
  • Piszcie posty Kamraci Pegasusa!
    • Zobacz profil
    • Contrabanda. O Retro. Po Bandzie.
Odp: Wolfenstein 3D na Gameboy Color
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 08, 2018, 08:54:41 »
Nooooo! Popiernicza to niesamowicie na tym filmie! Bardzo ciekawe!
"Dalej nie ma sensu rozmawiać, bo ty przychodzisz i zaczynasz robić politykę, ja nie chcę tu z tobą politykować tylko rozmawiać o tym jak jest. Oczywiście teraz zrobisz ze mnie głupka, bo jesteś wielki polityk, ale ja się nie dam, bo wstaję i mam ciebie i twoje gadki w d... " ~ Lio

*

Offline Krisuroku

  • ***
  • 197
  • くりすろく
    • Zobacz profil
    • Krisuroku Mapping Site
Odp: Wolfenstein 3D na Gameboy Color
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 08, 2018, 22:55:05 »
Mi się marzy taki Wolfenstein 3d na Pegasus!!

Odp: Wolfenstein 3D na Gameboy Color
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 08, 2018, 23:23:43 »
Jakikolwiek port gry w jakiejkolwiek formie w 3D na "pegazuza" może najwyżej podłogę wycierać bo to dla tej konsoli jest w wuj za dużo. To jest totalny cud nad cudami i tak naprawdę najlepszy port w historii świata że taka gra chodzi na czymś takim jak gejboj kolor, na dodatek wygląda że gra kompletnie płynnie i grywalnie i nie wygląda na żadną ściemę. Twórca nadal dał poteżną dopałkę do cartridga jak super FX (i to jeszcze mocniejszą) ale to nadal nie zmienia faktu, że chodzi na tak prymitywnej konsoli. To mogłoby spokojnie wyjść jako oficjalna gra jakieś 20 lat temu i na pewno by się sprzedała super fest. Dlatego straszna szkoda, że projekt nawet jak został zakończony to jest nadal kompletnie illuminati bo jak szukałem w sieci to nawet nigdzie ROMa do tego nie mogłem znaleźć...

Odp: Wolfenstein 3D na Gameboy Color
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 12, 2018, 18:02:14 »
Pewnie można wystawić większość obliczeń na zewnątrz nawet w przypadku Pegasusa, tak działają dodatkowe układy dźwiękowe, że wysyła się komendy jak mają grać, co nie? Poprawcie jak się mylę. Czy to wystarczy żeby napisać w pełni funkcjonalną kopię Wolfensteina 3D? Nie wiem ile danych z zewnątrz jest w stanie przerzucić 6502 w ciągu nawet tych dwóch klatek, co dałoby 25 (PAL) / 30 (NTSC) klatek na sekundę. Narysować kawałek planszy bez tekstur udało się na czystym 6502. Nie wiadomo też, czy Hellraiser od Color Dreams był czymś więcej niż concept artem a jeśli tak, to co udało się osiągnąć dzięki dodatkowym dwóm Zilog Z80 (jak dobrze pamiętam).

Odp: Wolfenstein 3D na Gameboy Color
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 12, 2018, 18:08:16 »
Jasne że możesz zrobić super FX na Pegasusa jeżeli dokładnie o tym mówisz. Zauważ że Pegasus ma całą paletę kolorów 56 i jeszcze może wyświetlać jednocześnie 24 na ekranie max, na dodatek grafika jest podzielona na 8x8 kwadratów (tile) z czego każdy kwadrat może mieć 4 kolory max (albo 3 kolory + kolor przezroczysty), oddzielnie dla background i sprite. Gejboj kolor ma za to 32 768 i maximum 56 kolorów na ekranie czyli jakimś cudem Wolfenstein 3D wygląda w pełni (chyba) idealnie. Jak chcesz zrobić to na Pegasusa to musisz conajmniej zbeszcześcić grafikę prawie do poziomu monochromatycznego o ile cokolwiek jeszcze będzie widać no i jeszcze sprawa o której powiedziałeś, jeżeli w ogóle wystarczy Ci cykli procesora na to (znowu, gejboj kolor ma za to silniejszy procesor). W czystej praktyce to projekt Wolfenstein 3D na Pegazuza prawie niczym nie będzie się różnić od projektów Doom/Wolf3D które ludzie robią na specjalne kalkulatory od Texas Instruments albo ZX Spectrum albo Commodore 64
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2018, 18:35:14 wysłana przez MaarioS »