*

Offline żur0

  • *****
  • 624
  • Piszcie posty Kamraci Pegasusa!
    • Zobacz profil
    • Contrabanda. O Retro. Po Bandzie.
Odp: Charakterystyczne dźwięki w grach
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 14, 2016, 07:34:25 »
Jest to charakterystyczne, fakt. Ale z Baseball zdecydowanie bardziej zakodował mi się dźwięk "Safe". ;)
To bardzo charakterystyczny dźwięk, wbija się w pamięć. Kojarzy mi się coś, że podobny dźwięk był w takich gierkach handheld typu "Brick 500in1" po wciśnięciu pauzy (ukazywała się wtedy filiżanka z kawą) - ale to być może tylko jakieś pomieszanie moich zmysłów i pamięci i wcale tak nie było.

Ja z kolei bardzo mocno zapamiętałem odgłos pause z gier Konami.


Myślę, że nie jestem w tym odosobniony  ;D
"Dalej nie ma sensu rozmawiać, bo ty przychodzisz i zaczynasz robić politykę, ja nie chcę tu z tobą politykować tylko rozmawiać o tym jak jest. Oczywiście teraz zrobisz ze mnie głupka, bo jesteś wielki polityk, ale ja się nie dam, bo wstaję i mam ciebie i twoje gadki w d... " ~ Lio

*

Offline Roben

  • Kraniarz
  • *****
  • 612
    • Zobacz profil
Odp: Charakterystyczne dźwięki w grach
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 19, 2016, 07:39:21 »
Dobre sample ma również Kick master

*

Offline żur0

  • *****
  • 624
  • Piszcie posty Kamraci Pegasusa!
    • Zobacz profil
    • Contrabanda. O Retro. Po Bandzie.
Odp: Charakterystyczne dźwięki w grach
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 19, 2016, 09:20:39 »
Dobre sample ma również Kick master
Jedna z moich ulubionych ścieżek dźwiękowych ever!
"Dalej nie ma sensu rozmawiać, bo ty przychodzisz i zaczynasz robić politykę, ja nie chcę tu z tobą politykować tylko rozmawiać o tym jak jest. Oczywiście teraz zrobisz ze mnie głupka, bo jesteś wielki polityk, ale ja się nie dam, bo wstaję i mam ciebie i twoje gadki w d... " ~ Lio

*

Offline PegazusMaster

  • **
  • 50
  • 2000 begin of tworzywogropodobne taśmology
    • Zobacz profil
Odp: Charakterystyczne dźwięki w grach
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 07, 2016, 19:26:53 »
Mnie najbardziej wbiło się w pamięć audio wystrzału w Final Mision. Dźwięk strzału brzmi jakby echo po wystrzale odbijało się od oddalonych w głębi rozmiękczonych ścian (wycięcie częstotliwości górnych) Kiedy myślę o nes to mi pierwsze co przychodzi do głowy, a następnie dźwięk obrażeń zadawanych fragmentom większych przeciwników (bossów) przypominający pisk  w - CONTRZE. Podobny dźwięk słychać właśnie w w Final Mission i w innych grach przy atakach skierowanych na bossów. Dla mnie ten dźwięk stał się ikoną np: Contry dlatego ciężko mi było przyzwyczaić się do udźwiękowienia Contra 3 na snes - na nes te dźwięki były potężniejsze.

Wstawki między misjami w Final Mission - to są nagrane wokale. Podobnie jest w Taito Chase HQ - również słychać gadanie tym razem po japońsku. Robi wrażenie, bo na tle większości tego w co się gra nie ma mowy o głosie mówionym. Ryki bossów w Kage, którzy padają - brzmią jak sample nagranego głosu. Takie rzeczy są dość unikalne na nes. W utworach w Tourtles 3 słychać w muzyce samplowane okrzyki co też wbiło mi się w pamięć podobnie jak samplowane ataki w Tourtles 3 i Tourtles 4 czy Sword Master.

Z krótkich jingles/dzwonków to muzyczka, która zaczyna się przed rozpoczęciem rozgrywki w Pacmanie - raz usłyszane nie potrafi wylecieć z głowy.
Podobnie jak muzyczka, która zagrywa kilka sekund przed rozpoczęciem etapu w Bombermanie lub po  stracie życia w wspomnianej gierce. Choć parosekundowe nie potrafią wylecieć z pamięci. Cały czas siedzą w głowie.



Dla mnie najbardziej charakterystyczny dźwięk w grach na NES to Contra i piskliwy odgłos uderzenia pocisku w pancerz przeciwnika wielokrotnie zresztą potem używany w innych grach Konami.

O to się właśnie rozchodzi.



Z dźwięków, które ciągle mam zakodowane w głowie - salto w STREET FIGHTER 2010 po zebraniu upgrade, który pozwala wykonywać cięcie w trakcie salta. Dźwięk jest przepotężny , a wykonanie ataku z salta zawsze dobra satysfakcja. Ten dźwięk jest tak potężny, że nie mogłem o nim nie wspomnieć
podobnie jak eksplozje bossów w SUMMER CARNIVAL RECCA - brzmią naprawdę wściekle i donośnie.




« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2016, 19:42:03 wysłana przez PegazusMaster »
Regulamin - §21

Odp: Charakterystyczne dźwięki w grach
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 24, 2017, 22:36:31 »
Ok, znalazłem pomysł na kolejny głupi temat "okołogrowy". Tym razem o dźwiękach z tych wspaniałych crapowatych (ale nie tylko) gier. Ale tych mocno charakterystycznych. Myślę, że klasykiem dzięki Matiemu jest dźwięk "kukuł" z Yie Ar Kung-Fu.
Ja na ten dźwięk za dzieciaka mówiłem "kukieł" - ciekawy zbieg okoliczności. A najbardziej zapadł mi w pamięci dźwięk zabicia przeciwnika w Duck Tales - mówiliśmy na to "orirro", a potem przekręciliśmy to śmiejąc się z wady wymowy jednego z kolegów (xD) - "ołiłło!"

Odp: Charakterystyczne dźwięki w grach
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 02, 2017, 12:35:05 »
Kokarzycie dzwięk odbijanej piłeczki w nesowym tenisie stołowym? Coś jak "pukiił - pok... pukiił - pok...". Tak właśnie brzmi ssanie mleka z butli przez moją gówniarę:D