Udźwiękowienie i grafika w pirackich grach
*

Offline żur0

  • *****
  • 616
  • Piszcie posty Kamraci Pegasusa!
    • Zobacz profil
    • Contrabanda. O Retro. Po Bandzie.
Udźwiękowienie i grafika w pirackich grach
« dnia: Listopad 22, 2015, 18:21:19 »
Przejrzałem kilka pirackich gier, łącznie z Donkey Kong Country 4. Zastanawia mnie dlaczego muzyka w większości piratów jest bardzo podobna i często pojawiają się w niej dźwięki znane z takich przebojów jak choćby Mortal Komba: te hałaśliwe, niemiłe dla ucha piski.

Zauważyłem, że z kolei grafika w tego typu tworach stoi na bardzo wysokim poziomie. Przynajmniej takie jest moje zdanie. Niektóre tła wyglądają wręcz bajecznie. Czy to nie jest tak, że działa tu np. zasada "coś za coś"? Ciekawi mnie w ogóle proces przygotowywania takich gier portowanych np. ze SNESa.
Z tego co mogłem zaobserwować szpiląc w niektóre z takich tytułów, to bez wyjątku wszędzie leży sterowanie postacią.
"Dalej nie ma sensu rozmawiać, bo ty przychodzisz i zaczynasz robić politykę, ja nie chcę tu z tobą politykować tylko rozmawiać o tym jak jest. Oczywiście teraz zrobisz ze mnie głupka, bo jesteś wielki polityk, ale ja się nie dam, bo wstaję i mam ciebie i twoje gadki w d... " ~ Lio

*

Offline MWK

  • *****
  • 626
    • Zobacz profil
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Udźwiękowienie i grafika w pirackich grach
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 22, 2015, 19:08:50 »
Sprawa jest prosta. Po pierwsze zajmowała się tym garstka ludzi, a po drugie bardzo często jedni korzystali z pracy drugich, stąd też bazowali na gotowych silnikach fizyki gry jak i muzyki. Osobiście uważam, że jedyną "porządną" piracką (czyt. kitajską) grupą, której produkcje były najbardziej dopracowane pod każdym względem był Hummer Team, tak, Ci od Robena ;-)


edit:: żur0, tutaj masz linkę do postu, gdzie typowi udało się autentycznie nawiązać kontakt mailowy z Hummer Cheng, założycielem Hummer Team, mimo iż po anglosasku to polecam przeczytać, nie często trafiają się takie informacje z pierwszej ręki >> http://s4.zetaboards.com/PGC_Forums/topic/9613847/1/
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2015, 23:40:52 wysłana przez MWK »

*

Offline Roben

  • Kraniarz
  • *****
  • 592
    • Zobacz profil
Odp: Udźwiękowienie i grafika w pirackich grach
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 22, 2015, 19:22:45 »
Sprawa jest prosta. Po pierwsze zajmowała się tym garstka ludzi, a po drugie bardzo często jedni korzystali z pracy drugich, stąd też bazowali na gotowych silnikach fizyki gry jak i muzyki. Osobiście uważam, że jedyną "porządną" piracką (czyt. kitajską) grupą, której produkcje były najbardziej dopracowane pod każdym względem był Hummer Team, tak, Ci od Robena ;-)

Tak jest, Hummer Team/Somari team zajmowali się ogólnie udźwiękowieniem.

Co do grafiki, używano wtedy małej ilości palet, zobaczcie na przykładzie defekt jaki można zaobserwować.
Somari:

Sonic:

*

Offline daf

  • *****
  • 972
    • Zobacz profil
Odp: Udźwiękowienie i grafika w pirackich grach
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 22, 2015, 19:44:34 »
Cytuj
Zauważyłem, że z kolei grafika w tego typu tworach stoi na bardzo wysokim poziomie.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 09, 2015, 20:32:53 wysłana przez daf »

*

Offline żur0

  • *****
  • 616
  • Piszcie posty Kamraci Pegasusa!
    • Zobacz profil
    • Contrabanda. O Retro. Po Bandzie.
Odp: Udźwiękowienie i grafika w pirackich grach
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 22, 2015, 19:47:18 »
Powyższe screeny dafa przemawiają do wyobraźni, ale chyba nie powiecie, że w takim Donkey Kong Country 2 grafika jest słaba. No Panowie!
"Dalej nie ma sensu rozmawiać, bo ty przychodzisz i zaczynasz robić politykę, ja nie chcę tu z tobą politykować tylko rozmawiać o tym jak jest. Oczywiście teraz zrobisz ze mnie głupka, bo jesteś wielki polityk, ale ja się nie dam, bo wstaję i mam ciebie i twoje gadki w d... " ~ Lio

*

Offline Roben

  • Kraniarz
  • *****
  • 592
    • Zobacz profil
Odp: Udźwiękowienie i grafika w pirackich grach
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 22, 2015, 20:18:40 »
Akurat jeśli chodzi o DKC to na prawde grafika dla mnie zajebista. Mało kiedy można uzyskać a'la 3d w nesowych grach.

MWK, zaskoczyłeś mnie srogo wiadomością, że ktoś był w stanie rozmawiać z kimś od Hummer Team'u. Widać już dlaczego dźwięki są tak charakterystyczne, skoro napisał że był kompozytorem, graphic designer'em i programistą :D
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2015, 11:33:18 wysłana przez Roben »

*

Offline daf

  • *****
  • 972
    • Zobacz profil
Odp: Udźwiękowienie i grafika w pirackich grach
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2016, 17:56:44 »
Powyższe screeny dafa przemawiają do wyobraźni, ale chyba nie powiecie, że w takim Donkey Kong Country 2 grafika jest słaba. No Panowie!
Ok, zwracam honor i przyznaję - aż ciężko mi było uwierzyć, że to wciąż NES. ;) Jednak to śladowy odsetek. A jak już postać jest ładnie animowana i ogólnie dobrze wygląda, to przeważnie w tych piratach sterowanie jest tak toporne, że i tak nie da się grać z przyjemnością...

*

Offline Mati

  • *
  • 267
  • Gilop
    • Zobacz profil
Odp: Udźwiękowienie i grafika w pirackich grach
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 06, 2018, 00:35:35 »
Nie wiem czy Buzz & Waldok jest piratem, ale zwróćcie uwagę na dźwięk. Wszystko jest zerżnięte z Tiny toon adventures 1 a port Boogermana ze SNESa ma dźwięki wykorzystane z Twin bee 3. Jedyne co tu nie jest zapożyczone to muzyka w obu grach. Jest skomponowana od zera. Taka ciekawostka ode mnie jako, że lubię porównywać dźwięki.