Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10
71
Hardware / Odp: NX Labs RGB2C02N
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mcin dnia Lutego 22, 2024, 22:25:29 »
z nesdev:
Cytuj
In addition to the primary OAM memory, the PPU contains 32 bytes (enough for 8 sprites) of secondary OAM memory that is not directly accessible by the program. During each visible scanline this secondary OAM is first cleared, and then a linear search of the entire primary OAM is carried out to find sprites that are within y range for the next scanline (the sprite evaluation phase). The OAM data for each sprite found to be within range is copied into the secondary OAM, which is then used to initialize eight internal sprite output units.


The reason sprites at lower addresses in OAM overlap sprites at higher addresses is that sprites at lower addresses also get assigned a lower address in the secondary OAM, and hence get assigned a lower-numbered sprite output unit during the loading phase. Output from lower-numbered sprite output units is wired inside the PPU to take priority over output from higher-numbered sprite output units.

https://www.nesdev.org/wiki/PPU_OAM

W skrócie:
mamy 64 sprajty.
każdy sprajt ma swój indeks, liczbę porządkową mówiąc po polsku.
Podczas każdej klatki obrazu sprajt ma swoje położenie.
obraz jest rysowany linia po linii.
Na początku każdej linii układ graficzny skanuje sprajty po indeksie rosnąco, czy znajdą się w danej linii i umieszcza je w specjalnym obszarze pamięci. Jeden po drugim.
Ten obszar pamięci ma 32 bajty. sprajt zajmuje 4 bajt. Logicznym jest, że mieści się osiem. A co z pozostałymi? czekają na swoje szczęście w kolejnej linii.
i tak, yoyc, masz racje, programiści żonglowali indeksami tych sprajtów, żeby raz jeden miał mały indeks, raz inny.

Także o ile nie ma jakiejś innej blokady np na przepustowości kartridża czy w innym miejscu które mi nie przychodzi do głowy, mogliby dać miejsce na 64 sprajty. 256 bajtów ramu to chyba nie zrobi różnicy w nowoczesnym układzie FPGA.

Jak coś uprościłem za bardzo albo pomyliłem - bijcie mnie.

Co do oceny samego urządzenia, to ja mam mieszane uczucia. niby fajne, że mamy zastępstwo dla umierających układów, ale przy każdym takim podbijaniu parametrów to pojawia się u mnie pytanie czy to jest jeszcze granie na NESie? No, z racji ceny na pewno na razie nie kupię.
Brak composite to nie problem, RGB możeby przechwycić i skonwertować do kompozytu, w drugą stronę jest gorzej.
72
FamiCON / Odp: Termin FamiCON 16
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Preki dnia Lutego 22, 2024, 20:07:04 »
Wniosek jeden. Jeżeli uda się w tym roku w Cieksyn, to dbajmy o to miejsce, bo jak widać, kończą się alternatywy (4).  XD
Dbaj o Remizę, bo lepszej mieć nie będziesz! xD
73
FamiCON / Odp: Termin FamiCON 16
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Krisuroku dnia Lutego 22, 2024, 19:08:15 »
Wniosek jeden. Jeżeli uda się w tym roku w Cieksyn, to dbajmy o to miejsce, bo jak widać, kończą się alternatywy (4).  XD
74
FamiCON / Odp: Termin FamiCON 16
« Ostatnia wiadomość wysłana przez OsA dnia Lutego 22, 2024, 08:54:26 »
Ziobro zdziwienia.
75
Inne konsole / Odp: Tanie retro konsole HDMI
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Krisuroku dnia Lutego 22, 2024, 08:20:43 »
Co do lagów, chodziło zapewne o tę opóźnioną reakcję po naciśnięciu przycisku w padzie.
76
Hardware / Odp: NX Labs RGB2C02N
« Ostatnia wiadomość wysłana przez yojc dnia Lutego 22, 2024, 00:09:29 »
Zastanawiałem się nad tym niedawno, i doszedłem do wniosku (nie mając żadnego doświadczenia z pisaniem gier na NES) że gry nie ukrywają spritów, tylko po prostu "żonglują" ich kolejnością. Jeśli tak jest, to proste zwiększenie limitu naprawi flicker bez ingerencji w kod gry. Można to przetestować w emulatorach, gdzie podobne rozwiązanie już jest.
77
FamiCON / Odp: Termin FamiCON 16
« Ostatnia wiadomość wysłana przez daf dnia Lutego 21, 2024, 21:26:15 »
Info - nie będziemy w tym roku (nigdy?) balować w Nowej Wsi... Cała nadzieja w Cieksynie.
78
Hardware / Odp: NX Labs RGB2C02N
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Duobix dnia Lutego 21, 2024, 13:16:38 »
Super sprawa, szczególnie SPEX. Ciekawi mnie w sumie jak to jest ogarnięte, gdyż normalnie to program musi się przejmować losowaniem/wybieraniem które sprajty mają się pojawiać w jednej linii -> więc ciekawi mnie, co tu jest zrobione że to działa.
79
Hardware / Odp: NX Labs RGB2C02N
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Krisuroku dnia Lutego 21, 2024, 09:11:31 »
Mega ciekawe rozwiązanie, które bardzo mnie korci. Byłbym skłonny pewnie w coś takiego się wyposażyć ale tylko wtedy, jeżeli posiadałbym dodatkowy egzemplarz HVC-101. W głowie zawsze pozostaje to uczucie, że podczas przeróbki coś może pójść nie tak a lipa potem zostać bez konsolki :)

Edit: Tylko, jeżeli zrozumiałem to cena takiej zabawki to jakieś 17 980JPY , czyli prawie 500PLN, co za tym idzie, cena w zasadzie konsoli.
Do tego gdy dojdą koszta wysyłki, to zrobi się duuuużooo.
Jeżeli kupować to chyba w kilka osób by chociaż przesyłka się jakoś rozbiła.
80
Hardware / NX Labs RGB2C02N
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Senshu dnia Lutego 20, 2024, 14:06:53 »
RGB2CON to zamiennik PPU dla Famicoma stworzony przez NX Labs, Japońskich fanów naszej ukochanej konsoli.

Urządzenie dodaje konsoli nowe możliwości:
  • Wyjście wideo 15kHz (RGB+CSync), czyli sygnał przystosowany do telewizorów akceptujących RGB przez Scart - większość europejskich modeli.
  • Wyjście wideo 31kHz (RGB+H/VSync), czyli "VGA", sygnał dla monitorów.
  • Tryb SPEX (sprite enhancement function), który pozwala na wyświetlenie na ekranie do 15 sprite'ów w jednej linii obrazu (oryginalny PPU pozwala maksymalnie na 8 ). Największym plusem tego rozwiązania jest eliminacja migotania sprite'ów, mocno widocznego np. w Salamanderze.
  • Możliwość wgrania własnej palety kolorów. Paletę wgrywamy na zewnętrzny EEPROM.
  • Ceną za wyżej wymienione jest utrata wyjścia Composite Video.

Na ten moment RGB2CON można zainstalować w Famicom AV i Twin Famicom, ale dedykowany adapter do klasycznego Famicoma jest ponoć w drodze.

https://bakutendo.net/blog-entry-463.html
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10