Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Hardware / Odp: Puste/zastępcze kartridże do Pegasusa/Famicoma [Mindkids™]
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Nielogiczny dnia Styczeń 15, 2019, 20:04:08 »
oczywiście jeśli nie przeszkadza nam to logo producenta z przodu
Zamawiając większe ilości logo z przodu można scustomizować i napisać np. Contrabanda zamiast Mindkinds  :D
22
Hardware / Puste/zastępcze kartridże do Pegasusa/Famicoma [Mindkids™]
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MWK dnia Styczeń 15, 2019, 18:27:18 »
Długo zastanawiałem się jak podejść do tematu, a już tym bardziej jak go nazwać.
Z pomocą przyszedł (jak zwykle!) niezastąpiony kolega DAF, który był impulsem do domknięcia sprawy 8)

Kto szukał, ten wie jak trudno jest znaleźć jakąkolwiek alternatywę do obudowy kartridży.
Podczas gdy w całej sieci aż roi się od bardzo dokładnie odwzorowanych opakowań na PCB dla gier do NESa, nawet w rozmaitych kolorach, tak od niepamiętnych czasów z tymi do Famicoma był zawsze kłopot - a już do Pegasusa to nawet nie wspomnę. Aby takiej poniewierającej się płytce drukowanej dać nowy dom, trzeba było niestety poświęcać istniejący/używany plastik od innej gry.

Od chwili masowego zalewu chińskiej tandety z alibaby pojawiło się kilka "światełek w tunelu". Z tego co pamiętam to na przestrzeni lat zetknąłem się z dwoma rodzajami nowych opakowań na gry do Pegasusa, tak bardzo typowych dla produkowanych w Chinach grach - początkowo były to chińskie interpretacje gier z nowszych systemów na ten nasz 8 bitowy w postaci gier RPG, bardzo często wydanych w ładnych boxach z instrukcjami, natomiast później to już "tłukli" wszystko jak leci i... trwa to do dzisiaj.

Słowem - tani, miękki plastik i niedostateczne odwzorowanie kształtu, co nie tylko skutkowało tym, że praktycznie niemożliwe było umieszczenie w takiej obudowie jakiegokolwiek innego PCB niż tego, pod które to było produkowane,  lecz na dodatek często skrajnie trudno było taki kartridż w ogóle wpiąć do slotu konsoli (!) właśnie z powodu niekompatybilności wymiarowej ze starymi, porządnymi konsolami.

Jeden typ takich kartridży, jak wyżej wspomniałem, to wszędobylski, żółty bękart, który nie nadaje się do niczego.
Drugi natomiast chyba niestety zniknął całkowicie z rynku (nie wytropiłem go nawet na taobao), który wyglądał odrobinę lepiej (miał ten charakterystyczny "grip" z okienkiem u góry), aczkolwiek technologicznie był również spieprzony.

Ostatnimi czasy pojawiła się jednak nowa obudowa, która przykuła moją uwagę. Tak, też z AliExpress.
Idąc za namową dafa, skorzystałem z okazji tudzież możliwości zakupu dosłownie kilku sztuk na testy, aby przyglądnąć się dokładnie co to znowu wymyślili i czy jest to cokolwiek warte.


Co na pierwszy rzut oka? Bardzo staranne wykonanie. Coś na wzór Famicomowych kartridży od Jaleco! Super!
Co w dotyku? Tu również same pozytywne wrażenia. Plastik jest gruby, całość stanowi bardzo solidną konstrukcję, jest nawet taka delykatna chropowata fakturka na niektórych częściach obudowy, przypominająca ten z kartridży oryginalnych. W porównaniu jakości wykonania do naszych pirackich kartridży, do których tak bardzo jesteśmy przyzwyczajeni, to praktycznie ta sama liga albo nawet i lepiej! Bardzo Super!

Na specjalną uwagę zasługuje fakt, którego nie było podczas zakupu. Chodzi o ten napis w małym okienku w lewym_górnym rogu - Mindkids 8)
Miłe zaskoczenie, ponieważ są to ci sami, którzy odpowiedzialni są m.in. za bardzo ciekawy projekt pod nazwą "ShellNES" jak również produkowanie bardzo ciekawych tudzież konkretnych składanek na rozmaite systemy 8/16 bit.
Tutaj króciutka prezentacja >> https://www.youtube.com/watch?v=PSDE2zFylrw


Obudowa otwiera się z pewnym oporem (to dobrze) jednak bez większych trudności.
Wewnątrz mamy do dyspozycji całą masę rozmaitych wypustek, zakładek, bolców aby można było sobie swobodnie dopasować swoją płytkę do obudowy... no i właśnie o tym za chwilkę.


Jeszcze tylko słówko na temat okienek.
Nie mam niestety żadnej gry od Jaleco, aby porównać wielkości okienek pod naklejki, jednak w odniesieniu do "standardowych" (czyli około 90x44mm) oraz tych do Pegasusa, to nieco się różnią (89x39mm) - tutaj jednak poprosiłbym kogoś z Was o potwierdzenie. Tył to jest jakieś 99x49mm *z dokładnością do 1mm.

W porządku. Jak się to ma w praktyce?
Na warsztat wziąłem kilka typowych PCB i testowałem jak dobrze będą pasowały do wnętrza naszego pustego kartridża:

1. Na pierwszy ogień standardowa piracka płytka z ptasim mleczkiem.



Pasuje całkiem nieźle.
Trzeba uciąć tylko ten środkowy bolec i to w zasadzie wszystko ALE w moim przypadku PCB siadło strsznie ciasno na te boczne uchwyty, wobec czego gdybym zamknął na siłe to opakowanie to najprawdopodobniej bym coś uszkodził albo już nigdy go nie otworzył, dlatego też przyda się dodatkowa modyfikacja w postaci podcięcia nieco tych bocznych tych, albo samej płytki.
Można przymknąć na to oko.

2. Dalej również klasyczny pirat ale tym razem mocowany tylko na bolcach.



Co się okazuje? Albo ja mam pecha i taką płytkę albo te pionowe bolce są nieprawidłowo rozmieszczone...
Pasuje jeden a drugi już nie.
Wiercenie dodatkowego otworu w PCB może czasami okazać się niemożliwe, wobec tego albo pomijamy ten trzeci bolec i liczymy na to, że dwa wystarczą albo wspomagamy się klejem na gorąco...
Jak dla mnie odpada.

3. Staroszkolny pirat z układami scalonymi lub tym podobne.


Tutaj musiałem usunąć praktycznie wszystkie wystające bolce.
To oczywiście żaden problem, po to one tam są aby je sobie skrócić lub całkiem wyeliminować.
Kłopot w tym, że PCB na dole tuż przy krawędzi przy zatrzaskach jest zbyt duże i obudowa się nie zamknie nawet jak usunąłbym te górne "ograniczniki".
Popatrzcie na powyższe zdjęcie. Na garść losowo wybranych przeze mnie kartrdiży z takim PCB dosłownie tylko jedna/dwie były tam na dole na tyle wąskie aby wpasować się w tę lukę pomiędzy bocznym uchwytem a dolną-wewnętrzną krawędzią obudowy.
Na upartego można sobie z tym poradzić lecz wymagałoby to sporej zabawy, dlatego tu ostrzeżenie aby taką ewentualność mieć na uwadze.

4. No i na koniec Famicomowy oryginał - ten pochodzi z gry Sweet Home.




Tu również trzeba poucinać wystające elementy aby móc nawet umieścić grę wewnątrz obudowy...
Niestety, ponieważ gre wkładamy odwrotnie, uciąć trzeba wszystko, łącznie z tą żeńską częścią bolca od spodu, w związku z czym po tym zabiegu to tak naprawdę PCB nie trzyma się w środku na niczym, więc pozostaje tak spasować/dociąć te wszystkie sztrucle, aby było na styk, a i tak potem nie ma pewności, że nie trzeba będzie złapać tu i ówdzie hot glue gunem, a szkoda.

Podsumowując.
Wreszcie fajny, solidnie wykonany produkt dla Nas.
Niestety, nie jest doskonały i z uwagi na mnogość rozmaitych ksztatłow płytek drukowanych nie znajduje on uniwersalnego zastosowania.
Na upartego damy radę wsadzić tam wszystko jednak nic nie będzie pasowało idealnie, bez drobnych a czasem totalnych modyfikacji.
Co innego jeśli zamierzamy produkować własne kartridże i zaprojektujemy nasze PCB dokładnie pod te obudowy.
Wówczas to chyba produkt idealny... oczywiście jeśli nie przeszkadza nam to logo producenta z przodu 8)



edit:: wprowadziłem modyfikację do punktu 3 oraz dodaję brakujące linki do aukcji!



Poprawiłem nieco wysokość bolców wewnętrznych i PRZEDE WSZYSTKIM uciąłem/wyrównałem te krawężniki zaznaczone na zdjęciu powyżej.
Zadziałało jak złoto!
Teraz kartridż zamyka się idealnie i otwiera bezproblemowo.
PCB wewnątrz pracuje jedynie minimalnie góra/dół na tyle, na ile pozwala mu ta szparka przy bocznych uchwytach.
Zatem koniec końców obudowa nadaje się również i pod te piraty 8)

>> https://www.aliexpress.com/item/Hard-Plastic-Case-Cartridge-Shell-Cover-Replacement-For-Nintendo-Family-Computer-For-FC/32867392395.html
>> https://www.aliexpress.com/item/For-Nintendo-FC-Shell-Gaming-Card-box-case-cover-Game-Cartridge-Replacement-Plastic-Japanese-version-3Colors/32882865108.html

(w razie jakby linki sczezły to wystarczy wpisać "FC SHELL" i odnajdziemy nowe)
23
Jeszcze więcej o grach / Odp: Pokaż swoje cartridge z klasą
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MWK dnia Styczeń 15, 2019, 15:58:00 »
Doskonały "conceptart" DAF  8)


Ostatnio podczas oglądania wywiadu z założycielem MIRAGE - pierwszej polskiej firmy zajmującej się szerokopojętym "gamedevem" - dowiedziałem się, że w tamtych czasach TANIEJ było zaprojektowaną/narysowaną okładkę do gry zanieść do fotografa aby zrobił zdjęcie i powielił przykładowo sto czy tysiąc razy niż gnać do drukarni i zlecać cały offset!
Być może zatem Kitajce robili podobnie przy niskonakładowych piratach.
24
Wydarzenia w klimacie retro / Odp: Tropem Pana Marka Jutkiewicza - Ojca Pegasusa.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MWK dnia Styczeń 15, 2019, 15:34:54 »
Rozpoznanie zwykle robi się przed natarciem.
A zabrałeś ze sobą chociaż samego Pegasusa?
25
Jeszcze więcej o grach / Opowieści ze stajni: SUNSOFT [zajawka]
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MWK dnia Styczeń 15, 2019, 15:18:33 »
Całkiem niedawno pewien ziomuś ze Szwecji, który udziela się głównie na forum FamicomWorld pod ksywą Gazimaluke, zakończył cały, śliczny, 6 częściowy cykl historii o SunSoft, no czyta się to jak marzenie:

>> http://www.vgarc.org/category/vgarc-originals/the-history-of-sunsoft/

Pytanie zatem do Naszych Redaktorów - czy na bazie powyższego, niezwykle bogatego felietonu, chciałoby się Wam popełnić tekst do Naszego Cyklu? 8)
26
Kącik muzyczno-filmowy / Odp: Czego teraz słuchasz?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Krisuroku dnia Styczeń 13, 2019, 13:00:25 »
Dziś to mi wpadło w ucho :)
27
Kącik muzyczno-filmowy / Odp: Czego teraz słuchasz?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez daf dnia Styczeń 12, 2019, 11:41:00 »
O kurde, ale mi teraz przypomniałeś dawne lata. Zawsze lubiłem właśnie Sad Robot, ale zdecydowanie bardziej Take me to the Bonus Level Because I Need an Extra Life, czyli dwa pierwsze kawałki z albumu.

28
Kącik muzyczno-filmowy / Odp: Czego teraz słuchasz?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Nielogiczny dnia Styczeń 12, 2019, 11:03:49 »
Na wskroś wspaniały surowy chiptune i melancholijny synthwawe w jednym:

PORNOPHONIQUE - SAD ROBOT


https://soundcloud.com/pornophonique/01-sad-robot
29
Jeszcze więcej o grach / Odp: Co ostatnio przeszliście??
« Ostatnia wiadomość wysłana przez daf dnia Styczeń 09, 2019, 07:59:44 »
Dzięki za info i research. ;) Strasznie trefna ta historyjka, śmiem wątpić, że ktoś w ogóle powąchał ten geld. Ale dobre są takie motywy, podobnie jak ten z Treasure Master (tylko tam to wszystko było oficjalnie).

PS. A jaka świetna i skomplikowana instrukcja jest do tej gry - http://k39.kn3.net/291D725D8.jpg - "Avoid the green oooze", haha. Nawet tytuł ciężko im napisać było poprawnie. ;)
30
Jeszcze więcej o grach / Odp: Co ostatnio przeszliście??
« Ostatnia wiadomość wysłana przez yojc dnia Styczeń 09, 2019, 07:19:37 »
Historia jest trochę zagmatwana.

Część źródeł twierdzi, że w instrukcji od Action 52 był oficjalnie ogłoszony konkurs z główną nagrodą $104000 ($52000 w kasie, pozostała wartość nagrody to jakieś szkolenia). Natomiast ja nic takiego nie widzę: https://www.taringa.net/+imagenes/manual-original-action-52-nintendo-nes_icj6v - może była jeszcze jakaś osobna ulotka z tym? Z drugiej strony, taki konkurs byłby zapewne reklamowany też na pudełku z grą, a na zdjęciach które widziałem tam również ani słowa... No chyba, że ogłosili go już po wypuszczeniu gry do sklepów? Generalnie informacji o tym jest jak na lekarstwo.
Wg TCRF, pierwsza osoba która która miałaby ukończyć poziom 5, zobaczyć powyższy screen, zrobić zdjęcie i przesłać je na wskazany adres miała dostać nagrodę. Są z tym 2 pewnie niuanse: Action 52 rev. A ma wiele gier zbugowanych i niedających się przejść, i Ooze jest jednym z nich (tylko dwie pierwsze plansze działają). Natomiast Rev. B nie ma 5 poziomów, a 6... (no i jeden ukryty, nieużywany, dostępny po wpisaniu kodu Game Genie - co ciekawe, podpisany jako poziom numer 8, gdzie zgubili siódmy?). Niemniej, grę się przejść da i screen z kodem (który zawsze jest ten sam) się pokazuje.

//edit:

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10