Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - żur0

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
fCON10 / Poradnik Młodego Skauta - "Przetrwaj FamiCON"
« dnia: Maj 18, 2018, 19:27:20 »

W związku pojawiającymi się pytaniami natury organizacyjnej, postanowiłem napisać brakujący Poradnik Młodego Skauta, którego nie mogliście nabyć w kioskach w latach 90., pt. “Przetrwaj FamiCON” Skupię się w nim na kilku najbardziej istotnych sprawach, które pozwolą mniej opierzonym (sic!) adeptom 8-bitów odnaleźć się w gruzowisku FamiCONu.

1. MARSZRUTA.
(inaczej droga marszu (marszruta, trasa przemarszu) wojska lub środków transportowych określona punktami terenowymi.)

Co musisz wiedzieć, jeśli chodzi o kwestie logistyczne związane z dotarciem na FamiCON?
Po pierwsze musisz znać datę zlotu, zakładam jednak, że nie jesteś intelektualnie uwsteczniony, bo w innym wypadku nie zaproszono by Cię na zlot. Jeśli znasz już datę imprezy, to musisz wybrać termin w jakim się pojawisz na FamiCONie. W wypadku gdy:
  • odprowadzasz podatki.
  • masz własną firmę.
  • pracujesz w dowolnym Januszexie.
  • masz żonę (i ewentualne potomostwo) lub partnerkę w związku nieformalnym (tu też możesz mieć ewentualne potomstwo, ale Kościół i ciotka Krystyna może tego nie zaakceptować).
…  musisz WYBRAĆ ODPOWIEDNI TERMIN I UZGODNIĆ GO Z KOBITĄ I SZEFEM. Nie bądź nieodpowiedzialnym dzieciakiem, nie narażaj się na niesnaski w pracy i domu. Konkretnie wybierz datę, poinformuj zainteresowanych i z tak uporządkowaną sytuacją określ się w temacie zlotowym. Następnie WPŁAĆ WPISOWE, oblicz sumę za odpowiednią ilość dni. Bycie chwiejnym finansowo naciągaczem jest już dawno passé, to było dobre jak byłeś młodszy i żyłeś za czyjąś kasę. Chcesz być na zlocie, opłać go - nie narażaj na stresy i niezręczne sytuacje osób, które czuwają nad organizacją eventu.

Kolejną decyzją, którą musisz podjąć na tym etapie jest kwestia logistyki: dotarcia i powrotu ze zlotu. Opcje masz przynajmniej trzy:
  • możesz dotrzeć na zlot własnym środkiem transportu (pewnie samochodem jeśli masz papir, ale jeśli jesteś fanem rowerów i przydymasz kolarzówką z Wrocławia do Lasek, to też nikt nie uzna Cię za świra).
  • możesz dotrzeć na zlot którąś z form transportu zbiorowego (pociąg/autokar/komunikacja miejska).
  • ewentualnie możesz rozpytać na forum o to, kto wybierze punkt “a” i zgarnie Cię po drodze do remizy (oczywiście nie licz, że chłop z Rzeszowa pojedzie po Ciebie do Karwi - miej trochę rezonu).
Po wypełnieniu tych wszystkich punktów, masz pewność, że o ile nie będzie wojny (a wojna i tak w Laskach będzie!) ani kolizji Ziemi z planetoidą, będziesz uczestniczył w FamiCON#10. To już połowa sukcesu, prawda?

2. EKWIPUNEK.
(rzeczy, które stanowią czyjeś wyposażenie na wyprawę lub podróż)

Czas na chyba najważniejszą sekcję naszego poradnika czyli listę rzeczy, które powinieneś zabrać na zlot, żeby przetrwać gruzowisko w jak najlepszej kondycji. Lista jest oczywiście subiektywna i powinieneś wziąć pod uwagę również swoje upodobania (nie musisz brać od razu całej kolekcji pornoli, zostaw to w chacie).

  • Przybory i środki do higieny - nie nie musisz brać papieru do dupy (to zapewnia firma), ale warto żebyś wziął coś do higieny jamy ustnej, jakiś żel pod prysznic, szampon (albo coś 2in1 - najlepiej się sprawdza na takich imprezach), jak masz dłuższe włosy weź sobie chłopie grzebień, do tego pamiętaj o ręczniku! Możesz wziąć dezodorant, kulkę, perfumy - cokolwiek!
  • Ubrania - weź odpowiednią ilość ubrań, możesz je odpowiednio policzyć przed pakowaniem (“w tym chodzę dziś, w tym jutro”). Nie musisz mieć na każdy dzień oddzielnych spodni, ale koszulkę to chyba mógłbyś, bo nikt nie lubi być przepocony. Przynajmniej my nie lubimy. Bądź człowiek, zadbaj o to, 40 przepoconych gości w remizie to kara dla wszystkich! Weź również dłuższe spodnie i jakąś bluzę lub lekką kurtkę - nie powinno być bardzo zimno - to lipiec i większość czasu chodzi się w spodenkach i t-shircie, ale pogoda bywa kapryśna i nagłe załamania pogody nie są niczym zaskakującym na zlotach. Ty o majtach to ja Ci nie będę mówił chyba że lubisz gorzki stolec.
  • Jedzenie - Zaplanuj co będziesz jadł wcześniej, wylicz na to budżet. Nie musisz planować sobie menu na każdy dzień, nie jesteś przecież krytykiem kulinarnym. Orientacyjnie pomyśl na co stawiasz: gotowe dania (mielonki konserwowe! chińskie zupy po których będziesz świecił w nocy), zamawiane jedzenie (w Laskach nieco utrudniona sprawa, ale nadal wykonalna), własne jedzenie - produkty ze sklepów i gotowanie na zlocie (istnieje taka możliwość, wyposażona kuchnia dostępna dla wszystkich). Jeśli chcesz gotować możesz zabrać jakiś mniejszy garnek, kuchnia w remizie dysponuje zazwyczaj ogromnymi garami gastronomicznymi.
  • Picie
    Cytat: Blokersi, 2001
    "Tu się zawsze pije. A co to znaczy, że się pije? Łyka się cały czas!  Co ty myślisz, że... a powiedz mi w jakim mieście się nie pije? W Paryżu... w jakich ja nie byłem na świecie... światach, wszędzie się pije, czy w Paryżu czy w Budapeszcie, czy proszę Ciebie, czy w Nowym Jorku, czy w Amsterdamie. No powiedz mi, pokaż mi miasto gdzie się nie pije, no pokaż, a pokaż mi dzielnicę gdzie w Warszawie się nie pije. No jesteś taki kozak? Pokaż mi taką dzielnicę, dziecinko. Przecież my 20% dajemy na kulture.
     
    Pijemy alkohol i nie ukrywamy tego! Pijemy go dużo, pijemy go mocno, pijemy i zimną wódkę i ciepłą wódkę i browara lepszego lub gorszego, wedle uznania. Każdy kupuje sobie to co mu najbardziej smakuje! Nikt nikogo nie zmusza do picia, abstynenci też odnajdą się w naszym towarzystwie. Jesteśmy w końcu cywilizowanymi, wykształconymi ludźmi, którzy lubią dać w Pegasus i pograć w wódkę. Pijemy zgodnie z etykietą, nie syfimy swoim umiłowaniem alkoholowym, nie demolujemy (służby porządkowe nie zawahają się nad wyglebowaniem takiego delikwenta), nie rzygamy! Jeśli ktoś się gorzej poczuje staramy się mu pomóc (rzygi usuwane są przez ich właściciela!). Oprócz picia doraźnego, tzw. piwkowania pod Pegasus, warto żeby Skaut zadbał również o tzw. “picie cywilne”. Butelka Coli czy innej, zdrowszej cieczy bywa zbawienna w warunkach podwyższonej temperatury jak i “syndromu dnia następnego”.
  • Spanie - temat legowiska zostanie omówiony w dalszej części poradnika!
  • Leki - jeśli jesteś w jakiś sposób chory (fizycznie bądź psychicznie) warto, żebyś zgłosił to organizatorom. Nie musisz bać się o dyskrecję, nikt się nie dowie o Twoich dolegliwościach. Ważne, żeby ludzie, którzy czuwają nad przebiegiem zlotu mogli Ci pomóc w razie jakiegoś zaostrzenia stanu Twojego zdrowia, mieli przygotowaną strategię wsparcia Cię. Wtedy wszyscy będziemy czuli się bezpieczni i naszym jedynym zadaniem będzie dobra zabawa w rodzinnej atmosferze. Pamiętaj, że każdego dnia zlotu nad naszym bezpieczeństwem czuwa dyżurny kierowca, który w razie niebezpieczeństwa jest w stanie szybko dowieźć Cię do szpitala. Telefon na Pogotowie Ratunkowe jest nam również znany. Jeśli razem zachowamy pewne minimum BHP, wtedy będziemy mieli gwarancję, że wszyscy cali i zdrowi powrócimy do domów by wspominać tegoroczny zlot.
  • Sprzęt - na sam koniec tego rozdziału esencja ekwipunku zlotowego czyli sprzęt. Możesz zabrać tak naprawdę dowolny sprzęt i dowolną jego ilość. Preferujemy oczywiście starsze maszynki do grania (kończymy listę gdzieś na czasach PS1). Nie bierz ze sobą nextgenów, one tam zupełnie nie pasują. Musisz wiedzieć, że nad remizą unosi się duch 8 bitów i nowsze konsole powodują zgrzyt formy. W odpowiednim wątku, warto zapowiedzieć co ze sobą weźmiesz, tak żeby niepotrzebnie nie dublować sprzętu. Od pewnego czasu przeprowadzamy rezerwacje miejsc na stanowiska dla graczy, zaklep koniecznie sobie stanowisko.

3. BARŁÓG.
(Dziki (Sus scrofa) zakładają barłogi w leśnych zagajnikach i zaroślach. Barłogi zimowe wyścielają ściółką, suchą trawą lub gałęziami. Barłogi letnie nie są wyściełane – dziki kładą się bezpośrednio na ziemi, która chłodzi je w czasie upałów.)

Przyznam, że coraz częściej poruszana kwestia spania na zlocie, była głównym powodem powstania tego poradnika. Przejdźmy zatem do najbardziej wyczekiwanej sekcji! Na zlocie istnieje kilka możliwości przetrwania nocy: jedne z nich są w miarę komfortowe, inne w strefie umiarkowanego komfortu, nieco bardziej prowizoryczne, zaś ostatnia grupa to tzw. “czysta prowizorka partyzancka” czego nie polecam.

Zajmijmy się najbardziej ludzkimi metodami odpoczynku na zlocie. W pierwszej kolejności możemy wskazać na spanie na materacu dmuchanym, w śpiworze. To najbardziej komfortowa forma spania. Taki odpoczynek może odbywać się zarówno w budynku jak i we własnym namiocie (istnieje pole namiotowe). Namiot pozwala również odciąć się na jakiś czas od gruzu  (chociaż i w namiocie gruz może dopaść każdego!) Mniej komfortowe może wydawać się spanie w samochodzie, ale są ludzie, którzy rok rocznie chwalą sobie ten sposób, ochoczo rozkładając fotele w swoich pojazdach.

Średnią jakość wypoczynku zapewnią Ci wszelkie konfiguracje związane z karimatami. Jeśli nie stanowi dla Ciebie problemu twarde podłoże, to być może jest to właśnie najlepsze rozwiązanie. Wielu zapyta czy niezbędny jest nam śpiwór. Uważam, że nie jest to niezbędne wyposażenie, aczkolwiek wskazane w sytuacji spania np. na karimacie (jednak komfort cieplny pozwala załagodzić twardość podłoża). W przypadku spania na materacu można obejść się bez śpiwora, wystarczy koc, który nie musi być też zbyt gruby (oczywiście mówimy o spaniu wewnątrz budynku, w namiocie śpiwór jest niezbędny!).

Trzecią strefą (dys)komfortu, której nie polecam, jest coś co możemy ogólnikowo nazwać “spaniem na betonie”. Wspomniany sposób polega na całkowitym odrzuceniu przygotowania do odpoczynku. Pozostają wtedy bardzo niekomfortowe opcje, jedną z nich jest przytaczane na forum “spanie na krzesłach”. W Laskach, tworząc legowisko na krzesłach NIE WYŚPICIE SIĘ, ponieważ ich konstrukcja wyklucza uzyskanie płaskiej, w miarę wygodnej powierzchni (zupełnie inaczej niż krzesła w Nowej Wsi, które zapewniały możliwość noclegowania niemal jak na materacu łóżkowym). Totalni desperaci mogą spróbować spania na betonie (w tym wypadku na płytkach bądź na gumoleum) czego bardzo nie polecamy ze względu na możliwe reperkusje zdrowotne.

Nie wypróbowano możliwości nocnego spania w hamaku, aczkolwiek wydaje się to również mocno wątpliwa droga ze względu na zmienne warunki pogodowe (sama możliwość zainstalowania hamaku jest).

4. HIGIENA
(gr. hygeinos - leczniczy) – dział medycyny, badający wpływ środowiska na zdrowie fizyczne i psychiczne człowieka. Celem tych badań jest zapewnienie poszczególnym osobom oraz społeczeństwu jak najlepszych warunków rozwoju fizycznego i psychicznego. Praktycznymi wynikami higieny są wskazania dotyczące usuwania z życia ludzkiego wpływów ujemnych, w różny sposób zagrażających zdrowiu i wprowadzania czynników dodatnich.)

Kwestie higieny poruszane były już w sekcji związanej z ekwipunkiem, ale wymagają rozszerzenia o samo zorganizowanie łaźni. Na zlocie funkcjonuje prysznic polowy, jest to konstrukcja dopracowywana przez 10 lat, co może świadczyć o jej wysokiej solidności. Prysznic polowy dysponuje gorącą wodą oraz zapewnia intymność całego procesu oczyszczania się.

Oprócz prysznica na zlocie posiadamy dwie toalety z umywalkami i lustrem, gdzie można się ogolić, umyć zęby, twarz etc.

5. Zabawa
(aktywność służąca rozrywce, sięgająca najgłębszych początków ludzkości. Z antropologicznego punktu widzenia nie istnieje społeczność (kultura, cywilizacja), której członkowie nie znaliby zabawy. Zabawa może również służyć edukacji („nauka przez zabawę”), czego dowodem mogą być różnego rodzaju edukacyjne gry komputerowe oraz edutainment.)

Zlot to przede wszystkim dobra zabawa, sposób na oderwanie się od szarej rzeczywistości. Po to spotykamy się co roku w lipcu. Zlot charakteryzuje się dużą dozą absurdu i kapitalną atmosferą retro grania, jednak najważniejszym ogniwem na FamiCONie są ludzie. Jesteśmy przekrojem społeczeństwa, jesteśmy rodziną, staramy się wspierać w każdej sytuacji. Staramy się umiejętnie wprowadzać nowe osoby do naszego świata, tak by nawet “żółtodziub” czuł się na swoim pierwszym zlocie dobrze. Jeśli czegoś nie rozumiesz nie bój się zapytać!

Ważną rolę podczas zlotu odgrywa harmonogram. Warto, żeby każdy się z nim zapoznał. Bywają niewielkie odchylenia od zaplanowanych wydarzeń (z roku na rok coraz mniejsze), jednak staramy się, żeby wszystkie eventy odbyły się zgodnie z wcześniejszymi wytycznymi. Jednocześnie zachęcamy wszystkich do uczestnictwa w jak największej ilości konkursów. Tworzymy je dla Was, a każdy punkt z kalendarza to wysiłek jednego z nas dla upiększenia wspólnej zabawy.

Jeśli chcesz zorganizować własną atrakcję, nie ma żadnego problemu! Nie musisz mieć żadnego stażu na zlotach, piszesz do organizatorów, wklejają Cię w wolny slot harmonogramu i voila! Pamiętaj, że tym co się liczy najbardziej jest dobra zabawa, a nie drogie nagrody! Lepszy od kosztownych nagród jest Twój wyjątkowy, unikalny i szalony pomysł na konkurs z famicomowymi grami w głównej roli. Ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia i przepisy BHP (te ostatnie są dosyć ważne, ale nie zdziw się, gdy któryś z konkursów je nagnie!).


6. BHP
(Termin bezpieczeństwo jest różnie rozumiany w praktyce i może dotyczyć utrzymywania zagrożenia pod kontrolą, stanu, w którym ryzyko jest na poziomie możliwym do zaakceptowania lub stanu zgodnego z normą przewidzianą dla bezpieczeństwa.)

Jak na każdym evencie, także na FamiCONie musisz przestrzegać kilku żelaznych zasad:
  • staraj się odnosić do innych z kulturą i szacunkiem, zyskasz automatycznie to samo (nie bądź gburek!).
  • pamiętaj aby zawsze zapytać właściciela zanim skorzystasz z jego sprzętu (generalnie wszyscy są otwarci i nie będzie z tym problemu, ale etykieta i dobra kultura tego wymaga, co nie?).
  • bądź tolerancyjny dla innych, ich gorszego dnia, nie bierz do siebie głupiego żartu, bądź elastyczny.
  • nie czuj obaw przed poinformowaniem innych, że coś ci nie odpowiada, na pewno znajdziemy jakieś rozwiązanie problemu (nie oczekuj jednak, że ktoś Ci wynajmie hotel w Mariottcie bo podłoga w Laskach za twarda).
  • nie bądź taki wariat do bitki po alkoholu albo i przed bo Cię jeden z drugim mogą spakować do wersalki i wywieźć za miasto - ogólnie nie wszczynaj awantury, pamiętaj szacunek na pierwszym miejscu.
  • KRADZIEŻE… nigdy nie zdarzyły się w Laskach i lepiej, żeby tak pozostało! pamiętaj, że obowiązuje u nas święte prawo własności, a jego nieprzestrzeganie lub nawet
    Cytat:  Lech Wałęsa
    NAWET PAN NIE POMYŚL KIEDYKOLWIEK, ŻE PEGZUSMANIAX MÓGŁBY COKOLWIEK SKROIĆ, BO TAKIE POMYŚLENIE TO JUŻ JEST ZBRODNIĄ WOBEC NIEGO
    będzie karane rozstrzelaniem Zapperem na środku remizy.
  • narkotyki nie wjeżdżają na zlot.
  • na terenie sali głównej oraz kuchni obowiązuje kategoryczny zakaz palenia papierosów (są wyznaczone do tego celu konkretne strefy).
  • na litość, sprzątaj po sobie, utrzymuj też porządek wokół własnego stanowiska! (u kumpla jak zgarniesz papierki czy butelki po piwie to też Ci nic nie zaszkodzi!).

7. Kobieta
(żeński dojrzały płciowo osobnik z rodzaju Homo. W biologii przyjmuje się, że różnice w genotypie kobiety i mężczyzny determinują dymorfizm płciowy człowieka.)

ZASTANÓW SIĘ CZY CHCESZ ZABRAĆ SWOJĄ DRUGĄ POŁÓWKĘ NA ZLOT, PAMIĘTAJ JAK KOBIETY PODCHODZĄ DO KWESTII HIGIENY (WARUNKI NA ZLOCIE SĄ RACZEJ KOSZAROWE).

Cytat: Seneka Młodszy
Ko­bieta, to pro­wodyr wszel­kiego zła: ona, mis­trzy­ni zbrod­ni, ujarzmia nasze dusze, przez jej plu­gawe miłos­tki dy­mią zgliszcza ty­lu miast, ty­le na­rodów pro­wadzi woj­ny i ty­le ludów miażdżą ruiny do cna oba­lonych króles­tw.

FamiCON to głównie granie w gry! Czy ona temu podoła, czy uniesie to psychicznie? Czy zniesie szownistyczne żarty ochlałych chłopów? Może lepiej daj jej od siebie 5 dni spokoju, niech sobie baba odetchnie. Tak będzie lepiej dla nas wszystkich. Dobra, jak nie rozumiesz aluzji, to działasz na własny rachunek, organizator nie bierze odpowiedzialności za dalsze reperkusje w Twoim związku.

8. NA SALONACH
(salon jest najczęściej usytuowany w centralnej, lub wyróżniającej się w inny sposób, części budowli, o bogatym wystroju architektonicznym z przeznaczeniem dla przyjmowania gości oraz odbywania uroczystości domowych.)

Wszystko to poznasz w praniu i może nie jest to w tym momencie najważniejsze, ale wiedz już dziś, że remiza dzieli się na sześć stref:
  • sala główna - stanowi sedno zlotu, tam znajdziesz wszystkie stanowiska, tam odbędą się wszystkie najważniejsze konkursy, stamtąd dudni muzyka i tam spróbujesz najprawdopodobniej usnąć, centrum grania.
  • weranda główna - usytuowana przed wejściem do sali, centrum życia towarzyskiego, pełnoprawna weranda wyposażona w długi stół oraz ławy do siedzenia, zadaszona, z miejscem na jeden namiot oraz grilla. Tradycyjne miejsce piątkowej imprezy integracyjnej oraz sobotniego "out of control". Tu możesz również zapalić papierosa pod warunkiem, że pozostałym partyzantom nie będzie to przeszkadzać.
  • pole namiotowe - bezpośrednio z werandą główną sąsiaduje dość duże pole gdzie możesz z powodzeniem rozbić swój namiot, wybierając taką formę odpoczynku weź jednak pod uwagę, że z części tego pola korzystamy podczas niektórych, cyklicznych atrakcji (np. "Rzut Terminatorem w dal"), w związku z czym rusz głową i nie zarzucaj kotwicy na samym środku.
  • mała weranda od bramy wjazdowej - mniejsza weranda, gdzie na rozstawionych krzesłach prowadzone są nieco bardziej wyważone dyskusje, miejsce odpoczynku od gruzu przy konwersacjach wyższych, tam również znajduje się palarnia.
  • kuchnia / patio od kuchni - miejsce ożywionych dyskusji, narażone na cug alkoholowy ze względu na bliskość chłodziarek z dobrze zmrożoną substancją.
  • ławki przy ognisku - ławki gdzie idziesz odpocząć w razie awarii, umieszczone na uboczu, miejsce do rozmów obarczonych dużą dozą dyskrecji, czasami świętujemy tam przy ognisku.

To by było na tyle jeśli chodzi o ten krótki poradnik, na resztę pytań odpowiedzą pewnie starzy wyjadacze FamiCONu. Mam nadzieję, że te kilka porad pozwoli CI lepiej przygotować się do zlotu!
Do zobaczenia w Laskach!

2
Pirackie produkcje / Crème de la Cart czyli wyrafinowane piraty
« dnia: Maj 15, 2018, 12:18:35 »
Dziś na allegro znalazłem piękny piracki cart i pomyślałem, że skoro mamy temat z zacną sztuką labelu w krzywym zwierciadle, to nie stoi nic na przeszkodzie, aby pokazywać również przyjemne dla oka, pirackie kompozycje na pegasusowych labelach.


Ten przykuł moją uwagą bardzo ładnymi grafikami i pewnym minimalizmem. Uważam, że mógłby być ozdobą niejednej kolekcji :) Nie znam tytułu, bo allegrowicz nie podał, ale obstawiam z dozą przekonania graniczącą z pewnością, że to Track&Field 2.


3
Demoscena i gry homebrew / Micro Mages [Morphcat Games]
« dnia: Kwiecień 25, 2018, 08:35:09 »
Morphcat Games, ekipa znana z niedokończonego projektu Super Bat Puncher ma na rozkładzie nową grę na NESa Micro Mages, która w odróżnieniu od poprzedniej będzie sfinalizowana. Ma to być (a raczej już jest) platformer umożliwiający zabawę w trybie do czterech graczy. No i tradycyjnie gdzieś wśród szczątkowych informacji o grze pojawia się słowo... Kickstarter. Nadzieję na lepszy los, niż pozostałe "kickstarterowe projekty", daje jednak to, że gra będzie zaprezentowana podczas Gamefest w Berlinie w najbliższy weekend. Zobaczymy może coś więcej, póki co screeny z twittera i poprzedniej imprezy w stolicy Niemiec, gdzie pokazano grę publice.





BTW. Ciągle mnie zastanawia czemu porzucili Super Bat Punchera - gra w demo wyglądała doskonale, była dynamiczna, prezentowała zupełnie inny poziom niż większość homebrew. Atutem był także bardzo pozytywny odbiór przez graczy. Ciekawe czemu porzucono taki projekt.

4
fCON10 / ContraBanda Famicom League#2 - Time of Revenge
« dnia: Kwiecień 22, 2018, 11:46:39 »

PegasusManiax!

Minął rok od ogłoszenia ContraBanda Famicom League: First Stage. Od lipca miano najlepszej famicomowej drużyny w Polsce dzierży zespół Z Życia Wziętych.

Nadszedł czas zemsty za ubiegłoroczne upokorzenia, czas wyrównania rachunków, odwetu za 8-bitowe krzywdy.  Już 14 lipca w Laskach dokonamy weryfikacji rozkładu sił na famicomowej scenie w Polsce!  Mam zaszczyt zaprosić Was do wzięcia udziału w drugiej edycji e-sportowej ligi famicomowej!
Nadchodzi ContraBanda Famicom League# 2: Time of Revenge!


Kiedy?
Turniej rozpocznie się o 16:00 w sobotę 14.07 podczas zlotu FamiCON#10 w Laskach pod Warszawą.

Za ile?
Zgłoszenie i uczestnictwo w turnieju jest darmowe.

Co należy zrobić aby wziąć udział w CFL#2: Time of Revenge?
Do 1 lipca czekamy na zgłoszenia Waszych 3-osobowych drużyn w tym temacie! Zgłoszenie powinno zawierać:
a) nazwę drużyny
b) ksywki zawodników
c) oznaczenie kapitana drużyny (C)

W jakie gry zagramy?
W turnieju ogrywane będą klasyczne tytuły z konsoli Famicom.  Kolejne gry z listy turniejowej będą ogłaszane w temacie oraz na profilu facebookowym. Podamy tytuły 15stu gier w jakie zagracie na CFL, dodatkową grę będą mogli zgłosić uczestnicy turnieju - zostanie ona wybrana w głosowaniu. Tytuły gier będziemy ogłaszali w środy oraz piątki o godzinie 20:00.

A zasady?
Rywalizacja będzie toczyć się pomiędzy zgłoszonymi drużynami. Szczegółowy regulamin zostanie opublikowany wkrótce. Formuła turnieju gwarantuje sporą dawkę emocji!

Nagrody?
Dla najlepszych poza tytułem najlepszej drużyny graczy Famicom w Polsce czekają atrakcyjne nagrody rzeczowe.

Serdecznie zapraszamy do udziału w turnieju! Zwołujcie się, rejestrujcie drużyny! Widzimy się w lipcu podczas drugiej odsłony ContraBanda Famicom League!

=======================================================
Regulamin rozgrywek ContraBanda Famicom League#2: Time of Revenge
=======================================================

A) Organizacja rozgrywek.

Rozgrywki mogą odbywać się w dwóch formatach w zależności od liczby zgłoszeń:

JEDNA GRUPA - Wszystkie zespoły rywalizują w jednej grupie systemem każdy z każdym. Za każde zwycięstwo drużyna otrzymuje 3 punkty, za remis 1 punkt. W sytuacji remisu punktowego w tabeli o pierwszeństwie decyduje bilans wygranych partii. Faza Pucharowa: w pierwszej kolejności rozgrywany jest mecz o 3. miejsce, w którym biorą udział zespoły z 3 i 4 miejsca fazy grupowej. W finale spotykają się zespoły z miejsc 1. i 2. po fazie grupowej.

DWIE GRUPY - Zespoły rywalizują w dwóch grupach A i B w systemie “każdy z każdym”.  Za każde zwycięstwo drużyna otrzymuje 3 punkty, za remis 1 punkt. W sytuacji remisu punktowego w tabeli o pierwszeństwie decyduje bilans wygranych partii. Faza Pucharowa: w półfinałach biorą udział zespoły z 1. i 2. miejsca każdej z grup w systemie 1A-2B, 1B-2A. Zwycięzcy półfinałów spotykają się w finale, zespoły pokonane w meczu o 3 miejsce.


B) Mecz

1. Mecze rozgrywane są zgodnie z ustalonym harmonogramem.
2. Kapitan przed rozpoczęciem  pierwszej partii losuje grę w jaką będzie prowadzony pojedynek. Raz wylosowany tytuł wypada z puli losowania gier w meczu.
3. Drugi kapitan losuje tryb, w jakim drużyny rozegrają spotkanie.
4. Po ogłoszeniu tytułu gry, drużyny wyznaczają dwóch zawodników, którzy będą grali w danej partii. Kapitanowie zgłaszają swój skład w ciągu 30 sekund i gracze zasiadają na wyznaczonych stanowiskach.
5. W każdy meczu rozgrywanych jest 3-5 partii.
6. Partia rozpoczyna się na komendę pierwszego sędziego.
7. Każda partia trwa maksymalnie 3 minuty.
8. Partia kończy się:
- po upływie przewidzianego czasu - według wylosowanych zasad pojedynku: TagTeam, DeathMatch
- w momencie kiedy odpadną obaj zawodnicy drużyny przeciwnej (strata pierwszego życia)
- w wyniku automatycznej dyskwalifikacji drużyny po naciśnięciu “PAUSE” przez któregoś z jej zawodników
9. O wyniku każdej partii informują światła umieszczone na stanowiskach graczy: czerwone informuje o przegranej, zaś zielone o zwycięstwie drużyny.
10. Po ukończeniu partii kapitan drugiej drużyny losuje kolejną grę.
11. Mecz kończy się po wgraniu trzech partii przez jedną drużynę.


C) Tryby rozgrywania partii

TagTeam:
Gracze rozgrywają partię na wspólny rachunek, po upływie przewidzianego czasu brane są pod uwagę zsumowane wyniki obydwu graczy

DeathMatch:
Po upływie przewidzianego czasu brany pod uwagę jest wynik najlepszego gracza każdej z drużyn.

------------------------------------------------------------------------
Zgłoszone drużyny:


Grecka Z Gwinta Mouzakis:
- Lio (C)
- MWK
- daf

FamiKillers:
- Krisuroku (C)
- Helper
- Gargi

THE RESISTANCE:
- dziat (C)
- Piła*T
- kompotsky

Z Życia Wzięci
- Nielogiczny (C)
- Zelas
- Rocket

Wnuki Siudyma
-MaarioS
-Robi
-Mejs (c)

AMARENA
-Gajwer
-Dred (c)
- 1990in1

Wyrwani z pola cebuli
OsA [c]
Preki
Arek

-------------------------------------------------------------------
Ogłoszone gry:

25.04.2018:


Zippy Race (Irem Corp. , 1985, J)

27.04.2018:


Sky Destroyer (Taito, 1985, J)

02.05.2018:

Magic Jewelry (RCM, 1990, As)

04.05.2018:

Antarctic Adventure (Konami, 1985, J)

09.05.2018:

Summer Carnival '92 - Recca! (Naxatsoft, 1992, J)

11.05.2018:

Pin Ball! (Nintendo, 1983, J)

16.05.2018:

Super Mario Bros (Nintendo, 1985, J)

23.05.2018:

Soccer Simulator (Codemasters, 1991, U)

25.05.2018:

Donkey Kong 3 (Nintendo, 1984, J)

30.05.2018:

Arkanoid II (Taito, 1988, J)

06.06.2018:

Galaxian (Namcot, 1984, J)

08.06.2018:

Pooyan (Konami, 1985, J)

15.06.2018:

Twin Bee(Konami, 1986, J)

17.06.2018:

Super C (Konami, 1990, J)

24.06.2018:

Ice Climber (Nintendo, 1984, J)

5
Demoscena i gry homebrew / Nebs n' Debs
« dnia: Luty 06, 2018, 11:48:56 »

Ciekawa platformówka, obecnie dostępne jedynie demo. Widać, że facet sukcesywnie rozwija projekt, często wrzuca postępy z prac na swojego twittera: https://twitter.com/cacciatc

Gra według mnie wygląda całkiem sztośnie i wydaje się, że będzie bardzo dynamiczna. Nie zapowiada się na to, żeby tytuł skończył w odmęcie nesdevovego niebytu i myślę , że zostanie dokończony jak deklaruje sam twórca. Pozostaje tylko czekać, demo Lizarda nieco rozczarowało, może tu będzie lepiej.

6
Demoscena i gry homebrew / Super Tilt Bro
« dnia: Styczeń 17, 2018, 10:19:32 »

Taka o naparzanka, gameplay wygląda dosyć ciekawie i dynamicznie. Może jakiś mały turniej na FamiCONie#10? :)
No i krew jest, to nie spełnia wymogów Nintendo.  8)

7
Zauważyłem, że na Famicoma istnieje kilka gier inspirowanych sztandarowym chińskim dziełem literackim "Wędrówka na zachód". Co ciekawe zbiór tych gier to zarówno produkcje sygnowane przez Nintendo jak i tytuły pirackie, gdzie przynajmniej jeden jest dosyć dobrze znany famiCONowej braci. Mowa tu o Journey to the West i małpich ryjach stamtąd. Poniżej dla niezorientowanych ten tytuł od Micro Geniusa z 1994 roku:


Jak widać giera nie jest jakaś strasznie tragiczna jak na pirata, a co najważniejsze - jest pokładem najczystszej beki.

Drugim tytułem bazującym na wspomnianym dziele jest Zhen Jia Hou Wang, którego ROM przetłumaczono w listopadzie 2017 roku.  Genuine Monkey, bo tak brzmi po angielsku ten tytuł, skupia się na "Małpim Królu" - postaci z chińskiej mitologii, poniżej krótko na temat postaci:

Cytuj
Trickster, porywcza i humorzasta postać przeżywająca wiele niezwykłych przygód. Zgodnie z najpopularniejszą wersją mitu narodził się z kamiennego jaja u początku czasu i posiadł liczne nadprzyrodzone moce, dzięki którym stał się nieśmiertelny oraz może przybierać dowolne kształty i postacie. Sun Wukong jest bóstwem szczególnie popularnym na południu Chin, gdzie czci się go pod imieniem Qitian Dasheng (齊天大聖; dosł. Wielki Święty Równy Niebu)[

I faktycznie mamy jakiś małpi ryj na gejmpleju:


W jakimś sensie też wygląda to powiedzmy, że przyzwoicie jak na standardy piratów. Pogram trochę dłużej to podzielę się może jakimiś bardziej rozbudowanymi uwagami. Na ten moment wydaje się, że tutaj też można spodziewać się "elementów humorystycznych".

Trzecia gra z tego "uniwersum" to Ganso Saiyūki: Super Monkey Daibōken. Tym razem jest to licencjonowany tytuł, który wyprodukował VAP w 1986 roku. Chciałbym tylko zwrócić uwagę na animację konia:


Wystarczy.

I ostatni tytuł, także licencjonowany - Yūyūki. Gra została wydana przez samo Nintendo w roku 1989 na Famicom Disk System. Trochę nie kumam dlaczego jeden dysk wypuszczono 14. października, a drugi miesiąc później, no ale na pewno była w tym jakaś głębsza rozkmina. Ścieżka fabularna gry nawiązuje parodystycznie do wspomnianego dzieła.

Wygląda to tak:


8
Opisy i recenzje gier / Wall Street Kid
« dnia: Styczeń 06, 2018, 14:03:56 »

Wall Street Kid [1989]

Wall Street Kid to strategiczna gra typu "tycoon" wydana przez Sofel w 1989 roku. Jakoś nigdy specjalnie nie przepadałem za tego typu grami, bo wolę jednak dynamiczniejszą rozrywkę w stylu platformowym, ale po delikatnym rekonesansie postanowiłem przysiąść do Wall Street na dłuższą chwilę.

Głównym powodem, który mnie przyciągnął do tego tytułu była zwinna aczkolwiek prosta fabuła, jak to bywa w sporej części gier na Famicoma. Otóż nasz bohater dostaje 1 kwietnia 500k$ i musi udowodnić, że potrafi obracać otrzymanym pieniądzem. No i już na starcie nasz przewodnik zaznacza, że nie jest to prima aprillisowy żart, bo po osiągnięciu celu jest do wyjęcia 600 mln $.  Wujek zmarł, prawnik przyszedł, wydał kasę na trening i jazda z tematem. Inwestujemy w akcje wirtualnych firm, których nazwy łudząco przypominają duże amerykańskie korporacje i tak mamy np. "REEBUCKS", "XEAROX", "YBM", "YAPLLE", "BOING" oraz inne im podobne kwiatki. Oprócz tego jest możliwość pożyczek oraz lokowania kasy w innych inwestycjach. Jedną z nich jest nasza partnerka, która albo potrzebuje psa albo samochodu. No i tak kasa z konta ubywa. W wolnych chwilach nasz biznesmen albo imprezuje albo trenuje, żeby nie spuścić z tonu jako rekin finansjery. Jeszcze nie zagłębiłem się mocniej w  ten tytuł, ale troszkę mnie zaciekawił i chyba dziś posiedzę trochę nad nim.

Dodam tylko, że z muzyką polecieli nieźle w kulki. Szkoda, bo mogli dać kilka różnych numerów zamiast jednego, który w dodatku maksymalnie nuży. No ale zawsze można odpalić coś w tle i ciorać w te Wall Streety!

9
Inne konsole / Sega Saturn
« dnia: Styczeń 03, 2018, 15:14:56 »
Sega Saturn [1994]



Producent: Sega
Generacja konsol: 5.
Data premiery: 22 listopada 1994 roku
Cena rynkowa: 399,99$
Liczba sprzedanych jednostek: 9,26 mln
CPU: 2× Hitachi SH-2 @ 28.6 MHz


Rzut okiem na wikipedię:

Cytuj
Sega Saturn (po japońsku: セガサターン) – 32-bitowa konsola do gier firmy Sega wydana w Japonii 22 listopada 1994 a w północnej Ameryce w 11 maja 1995. W dniu premiery konsoli w Japonii sprzedano ok. 170 000 egzemplarzy. Przez pewien czas konkurent Sony PlayStation. Ponieważ konstrukcja została mocno zmodyfikowana tuż przed wprowadzeniem konsoli na rynek, Sega nie potrafiła tak usprawnić produkcji (czyli zmniejszyć kosztów), by nawiązać cenową walkę z firmą Sony. W momencie premiery cena konsoli w Japonii wynosiła 44 800 jenów (ok. 490 dolarów), w USA 399 dolarów, a produkt Sony był tańszy o ok. 100 dolarów. Początkowo konsola dobrze się sprzedawała i w ciągu 2 tygodni sprzedano 2,5 mln egzemplarzy. Wzrastająca popularność konsoli Sony PlayStation zmieniła jednak tę sytuację.

Konsola była wspierana do 1998 w USA i do 1999 w Japonii.

Panowie, czy ktoś z Was posiada bądź posiadał w swojej kolekcji Saturna? Jakieś tytuły warte uwagi? Jak wygląda emulacja tego sprzętu? Jestem świeżo po lekturze "Wojen konsolowych" i odświeżyła mi się w pamięci ta konsola, ponieważ na jej premierze i rynkowej przegranej Segi z  Sony zakończyła się wspomniana książka.

10
Demoscena i gry homebrew / Sim City - NES
« dnia: Październik 27, 2017, 15:04:50 »

Sim City  (1990/1991)





Tak jak już pisałem w aktualnościach, podobno Frank Cifaldi ma już w swoich zasobach dump z Sim City na NES.



Zakładam nowy wątek na potrzeby tej gry. Będziemy mogli powiedzieć coś więcej dopiero kiedy ROM zostanie puszczony dalej, ale póki co kilka filmików z YT:

OST z Sim City na NES:


Gameplay nagrany po odnalezieniu prototypu gry:


I na koniec film z epoki, demo na WCES 1991:



11
Demoscena i gry homebrew / Crystal Caves
« dnia: Październik 27, 2017, 14:34:09 »

Przypadkiem dziś natknąłem się na tą gierę, jest chyba portem gry z DOSa na NESa. Do pobrania Beta 2 na githubie + kod. Nie pograłem za dużo, ale może komuś przypadnie do gustu :)

12
Demoscena i gry homebrew / Newsy z demosceny NES/Famicom
« dnia: Sierpień 03, 2017, 16:06:22 »
Zakładam nowy wątek, który przypinam od razu. Jest co prawda temat Dreda, ale on się skupia na tłumaczeniach. Temat powstaje z myślą o dzieleniu się newsami z demosceny, często krótkimi informacjami, które jeszcze nie zasługują na nowy wątek. Możecie tutaj informować o nowych demkach czy postępach w tworzeniu homebrew. Jest kilka mniejszych studio niż Mega Cats, więc warto żebyśmy byli na czasie z ich produkcjami. Proponuję przed każdym newsem dawać datę.

21.07.2017r.

Eskimo Bob na Steamie! My jednak bardziej czekamy na wersję NES, która jest zaplanowana na początek przyszłego roku. Wygląda nieźle. Na profilu twórcy znajdziecie więcej video z grą zarówno w wersji NES jak i PC.


01.08.2017r.



Twórca Lizarda zapowiada, że to ostatnie takie przeprosiny, więc może doczekamy się w końcu finalnego produktu.


03.08.2017r.



Sly Dog Studios informuje na Twitterze o możliwym końcu prac nad swoim głównym projektem czyli  Black Box Challenge. Gra wydaje się być RPGiem z elementami akcji. Więcej zobaczycie pod tym linkiem na filmach związanych z powstawaniem gry.

13
Inne konsole / PSX/PS One
« dnia: Sierpień 01, 2017, 13:31:07 »
Playstation [1994]



Otwieram temat rzekę.  Wrzucę krótkie info za wikipedią dla usystematyzowania i delikatnego wprowadzenia:

Cytuj
PlayStation (PS, znana także jako PSX[7]) (jap. プレイステーション, pureisutēshon) – 32-bitowa konsola do gier wideo, wyprodukowana w Japonii przez firmę Sony Computer Entertainment, zaprojektowana przez Kena Kutaragiego.

Premiera konsoli odbyła się 3 grudnia 1994 roku, kiedy to pierwsze egzemplarze trafiły na półki japońskich sklepów. Niecały rok później, 9 września 1995 roku, konsola ukazała się w Stanach Zjednoczonych, a 29 września tego samego roku w Europie.

PlayStation miała zostać stworzona we współpracy z Nintendo, jako SNES-CD – Sony miało dostarczyć czytnik CD-ROM oraz ogólnie pomóc przy architekturze systemu. Jednak z powodu różnicy zdań, Nintendo rozpoczęło współpracę z Phillips, a w 1993 roku Sony samo zaczęło prace nad swoją konsolą, dodając literę X do jej nazwy – po premierze systemu litera została usunięta, jednak skrót pozostał – PSX.

Od lat mam gdzieś w sobie takie przeświadczenie, że to była konsola numer 2 w historii zaraz po naszym Famicomie. Konsola, która wprowadziła na dobre 3D do pokojów graczy, była bardzo popularna i niezwykle solidna. Pamiętam, że posiadanie Playstation w latach 90. u nas to było coś, zupełnie inna liga grania. Wszyscy mieli Pegasusy, i wymieniali się cartami, ale jak ktoś miał Plejaka to było wielkie ciśnienie żeby się u takiej osoby "pogościć".  Wszyscy znamy ogromną bazę tytułów na Playstation, różnorodność tych gier i wielką miodność, którą serwują graczom. Dla mnie numerem jeden pozostanie na pewno Tekken 3 - wzór bijatyki, po prostu po zagraniu w Tekkena już nic nie było takie jak przedtem, nie do pomyślenia było dla mnie, "że tak można", że tyle rzeczy gracz może zrobić z postacią na ekranie.

Dzisiaj kupiłbym znów sobie Plejaka, więc pod temat podepnę się ze swoim pytaniem: jaki model kupić i jakie pieniądze są rozsądnym wydatkowaniem na tę konsolę (najlepiej przerobioną chipem). 

Podzielcie się swoimi wrażeniami z użytkowania PSX! Wiem, że na forum mamy wiernych fanów tej legendarnej konsoli. Jakie gry szczególnie cenicie?

14
Demoscena i gry homebrew / Najlepsze dema NES/Famicom
« dnia: Lipiec 29, 2017, 13:28:07 »
Kolejny wątek, którego nie było. Wrzucajcie tu dema, które najbardziej zapadły Wam w pamięć. To będzie również miejsce n pokazywanie najświeższych dem.

Zacznę standardowo, od dwóch najbardziej znanych i najbardziej zaawansowanych technicznie demek:

HighHopes by Aspekt:


Bad Apple:


I jedno z nowszych demek, z czerwca 2017, może nic szczególnego ale fajnie skaczą te pomidory :)

Mordsdicht:


BTW. Mam nadzieję, że na FCON#10 wrócimy do tradycji dema zlotowego, bo to jednak jest klimat, fajna pamiątka i... no i zlot bez dema, to jednak zlot, któremu czegoś brakuje czyli DEMA  :P

15
Nie znalazłem takiego wątku, więc zakładam. W temacie wrzucamy na pewniejsze uploady (tak żeby nie zniknęły po 3 miesiącach) materiały dotyczące Pegasusa: reklamy, recenzje gier, opisy konsoli. Warto żeby takie miejsce archiwistyczne było na ContraBandzie. Prosiłbym, także o krótką informację z jakiego pisma jest dany materiał.

Zacznę od tego co kiedyś wrzucał siudym na poprzednim forum:

Bajtek, maj 1993.



Bajtek, październik 1993


oraz kilka screenów NESka z PSX Extreme:






Od siebie dorzucam jeszcze Kolorowy Spis Gier Typu NINTENDO. Plik spakowany w 7z.

Jeśli macie coś ciekawego na dyskach, to wrzucajcie, odtwórzmy tę bazę :)


 

Strony: [1] 2 3 ... 5