Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Gustlik

Strony: [1] 2
1
Hi-score / Gradius II
« dnia: Wrzesień 06, 2018, 17:12:30 »
Jest "jedynka", to i ten musi być.
Gradius II

1. MWK - 966620
2. Gustlik - 936580
3. ---


Kiedy masz bazarowy cart z mocniejszą tarczą, a chcesz grać uczciwie:

EDIT: ten bazarowy cartridż ma chyba jakiś chamski manewr z punktacją, który daje w cholerę punktów i żyć za zabicie przedostatniego bossa - obejrzałem kilka runów, i w żadnym nikt nie zbliżył się do 900000 pkt na 1 loopie. Wrzucam mój stary run.
EDIT2: Nevermind, okazuje się, że jednak da radę taki, a nawet lepszy wynik wykręcić na oryginalnym cart'cie i paru kitajców to bez problemu zrobiło (z tego co zauważyłem, jest to zależne od tego, jak szybko zabijesz w/w bossa).

2
Hi-score / Space Invaders
« dnia: Czerwiec 19, 2018, 23:55:57 »

1. Gustlik - 6330
2. ---
3. ---

Spejs Inwejders in di er - dobry szmap do grania na hajs core'y.

3
Gry na różne platformy / Street Fighter x Mega Man
« dnia: Kwiecień 12, 2018, 00:43:39 »
Rok temu odkryłem tą gierkę oglądając stream jednego z popularniejszych "Mega Manowych" speedrunnerów i od razu przypadła mi do gustu. Wydany w 2012 roku, czyli na 25-lecie zarówno Mega Mana jak i Street Fightera crossover jest typowym, klasycznym Mega Manem z grafiką stylizowaną na NESa, podobnie jak MM9 i 10. Z tą różnicą, że tutaj zamiast "Robot Masterów", z którymi zazwyczaj musi zmierzyć się niebieski cyborg, mamy postaci z serii Street Fighter.



Ciekawym smaczkiem w grze są ukryci bossowie i "prawdziwe" zakończenie, które można odblokować spełniając odpowiednie warunki, oraz kod, który zastępuje muzykę z danego poziomu 8-bitową wersją słynnego Guile Theme. Poza tym w SFxMM gra się po prostu jak w klasycznego Mega Mana. Gra jest dostępna do ściągnięcia za darmo ze strony Capcomu - http://megaman.capcom.com/sfxmm/sfxmm_dl_uk.html.


4
Hi-score / Star Soldier
« dnia: Luty 16, 2018, 20:36:04 »

Star Soldier
1. Gustlik - 1,683,500
2. ---
3. ---

5
Hi-score / Gradius
« dnia: Styczeń 28, 2018, 00:51:47 »


-GRADIUS-
1. Gustlik - 1196200
2. ---
3. ---

W ramach odkurzenia mojego begazuz MT-777DX

6
Opisy i recenzje gier / Magic Dragon
« dnia: Styczeń 21, 2018, 03:18:07 »
R-Type - jedna z moich ulubionych gier, a dla każdego maniaka szmapów pozycja obowiązkowa. Niestety, mimo iż wyszła na niemal wszystkie ówczesne mainstreamowe platformy, z powodów bliżej mi nieznanych zabrakło jej na naszym ukochanym Famicomie.

Zaradzić temu postanowiła bliżej nieznana grupa chińskich programistów znanych jako "Magicseries Corp.", wydając grę, której nadali tytuł Magic Dragon, prawdopodobnie w celu uniknięcia roszczeń ze strony twórców oryginalnego R-Type. Od pierwowzoru, oprócz tytułu, "Magicznego Smoka" odróżnia zupełnie odmienny styl graficzny, który tutaj jest dużo bardziej cukierkowy - mamy m. in. ptaki zamiast wrogich myśliwców, a zamiast atakujących znienacka obcych... homary. Część grafik została jednak zachowana z R-Type, co nadaje grze dosyć dziwny klimat - z jednej strony - cukierkowość, z drugiej - twarde sci-fi. Sprite'y są narysowane bardzo prymitywnie, jak gdyby ich tworzeniem zajmowało się 6-letnie dziecko. Jedną rzecz muszę jednak przyznać - nieźle uśmiałem się na widok pierwszego bossa, ale spodobała mi się płynna animacja machania przez niego ogonem :P. Ciekawą rzeczą jest hack, który zamienia grafikę 2 pierwszych leveli na tą z R-Type - po zastosowaniu takiej "nakładki", gra prezentuje się naprawdę ślicznie, myślę, że tak właśnie wyglądałoby R-Type na NESa, gdyby zostało stworzone przez Irem.


W kwestii dźwięku niewiele mam do powiedzenia, gdyż jest on tak fatalny, że nie potrafiłem przejść nawet jednego poziomu bez wyciszenia. Większość soundtracku stanowi nieudolną próbę odtworzenia muzyki z R-Type, ale nagrodę w kategorii najgorszego utworu (o ile można to tak nazwać) powinien dostać boss theme - 2-sekundowy, zapętlony riff, który powoduje, że moje uszy krwawią.

Rozgrywka to po prostu klasyczne R-Type - mamy broń z możliwością silniejszego strzału po przytrzymaniu przycisku B, 3 rodzaje power-upów do niej, niezniszczalną tarczę, którą można "rzucać" w przeciwników i "optiona". Levele bardzo wiernie odwzorowują te z pierwowzoru - ba, nawet patterny, które stosowałem kiedyś w wersji arcade zadziałały również tutaj. Najgorszym mankamentem gry (poza bugami, o których za chwilę) jest jej długość, MD ma bowiem jedynie 4 poziomy, w porównaniu do 8 poziomów oryginału. Gra nie należy do najłatwiejszych, jednak przejść ją można ucząc się odpowiednich patternów, nie ma tu praktycznie żadnych zdarzeń losowych. Tarcza jest swoistym game-breakerem, gdyż prawie wszystkich przeciwników można za jej pomocą zabić za 1 hitem.

Jak już wspomniałem, w grze występują dosyć uciążliwe glitche. Wyrzucenie tarczy podczas posiadania jakiegokolwiek power-upa powoduje załączenie się trybu autofire, podczas którego z tarczy wystrzeliwuje się niezliczona ilość pocisków, która powoduje migotanie ekranu, glitchowanie się sprajtów, a w ostateczności może spowodować zawieszenie się gry. Od czasu do czasu, zwłaszcza na czwartym poziomie możemy rozbić się o niewidzialną, zglitchowaną ścianę.

Uważam, że gdyby z Magic Dragona usunąć najbardziej upierdliwe glitche, które wymieniłem powyżej, dodać 4 brakujące poziomy i zmienić grafikę na tą, jaka figuruje we wspomnianym już hacku, mielibyśmy naprawdę solidny port R-Type'a. Jednak w oryginalnej formie, grę oceniam na 3/10, zaś z hackiem graficznym jestem w stanie dać 6/10.

Jako ciekawostkę mogę dodać, że ta gra jest najwyraźniej portem pierwszej mini-części japońskiej wersji R-Type na PC-Engine (ten port był podzielony na dwie mini-części po 4 poziomy każda, z uwagi na małą pojemność kartridży). Ba, nawet ending obu gier (tj. pierwszej mini-części R-Type i MD) jest niemalże taki sam! Kto wie, może gdzieś krąży "sequel" z resztą poziomów?

Hack: https://www.romhacking.net/hacks/2613/

7
Gry na różne platformy / Grand Dad - fangame
« dnia: Listopad 05, 2017, 23:00:12 »
Niedawno natknąłem się na ciekawy tytuł freeware. Jak sama nazwa wskazuje, jest to gierka silnie inspirowana Pegazusowymi bootlegami. Pobierając to, spodziewałem się kolejnej crapowatej pseudogry zrobionej w Game Makerze, ale zostałem mile zaskoczony. Naprawdę solidny platformer godny polecenia, myślę, że żaden fan NESa się nie zawiedzie - ja właśnie jestem w trakcie ogrywania!
https://gamejolt.com/games/grand-dad/162835


8
Hi-score / Defender II/Stargate
« dnia: Październik 11, 2017, 20:22:40 »
Defender II / Stargate

1. Gustlik - 51000
2. ---
3. ---

51000

9
Hi-score / Millipede
« dnia: Październik 11, 2017, 18:50:02 »
Hajscory coś ucichły. Co się stało się?

Wrzucam więc skromny wynik w grze pt. "Miły pedał", wersja NES, gdyż japońska jest inna:
94847

Millipede

1. Gustlik - 94847
2. ---
3. ---

10
Hi-score / Ms. Pac-Man [Namco]
« dnia: Wrzesień 19, 2017, 02:53:30 »
Hajs core trochę zamilkły, czas wrócić do gry.
Jest wersja Tengen, to i Namco musi być - ustawienia oczywiście domyślne (Arcade).


1. Gustlik - 59750
2. ---
3. ---


11
Hi-score / Ms. Pac-Man [Tengen]
« dnia: Sierpień 04, 2017, 02:48:54 »
Gramy na ustawieniach domyślnych.


1. Gustlik - 80900
2. ---
3. ---


12
Opisy i recenzje gier / Yume Penguin Monogatari
« dnia: Lipiec 27, 2017, 14:51:22 »
Świetna gra od Konami, szalenie popularna wśród speedrunnerów.
Jest to bardzo ciekawe połączenie platformówki i shoot 'em upa - w części poziomów latamy samolotem, natomiast reszta jest "chodzona". Gra opowiada o przygodach młodego pingwina, który musi schudnąć, by zdobyć serce swojej wybranki - i skoro mowa o chudnięciu, w YPM zastosowano dosyć ciekawy system power upów, który polega na zbieraniu napojów, po których nasz bohater chudnie, co sprawia, że porusza się szybciej, a przy najniższym poziomie ulania zyskuje możliwość strzelania do przeciwników. Tryb "latany" to klasyczna strzelanka a la Gradius, a podczas walki z ostatnim bossem jest widok zza pleców jak w Sky Destroyerze. Poziomy są zróżnicowane, choć gra jest dość krótka.

Naprawdę warto zagrać!

13
Hi-score / Pac-Man
« dnia: Lipiec 24, 2017, 00:55:52 »

1. Gustlik - 103120
2. ---
3. ---

14
Hi-score / Galaxian
« dnia: Lipiec 22, 2017, 01:37:29 »

Standardowo w hajs core nie może zabraknąć starych arcade'ówek od Namco :)

1. Gustlik - 64170
2. Zelas12 - 47990
3. Blade.zzn - 32410
4. 1990in1 - 31580
5. Krisuroku - 29560

15
Hi-score / Mario Bros.
« dnia: Lipiec 19, 2017, 01:02:39 »


1. Gustlik - 570030
2. MaarioS - 403180
3. Zelas12 - 250050

570030

Strony: [1] 2