Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - daf

Strony: [1] 2 3 ... 38
1
Gry na różne platformy / [Sega Mega Drive] The Smurfs
« dnia: Październik 02, 2018, 21:39:06 »
No dobra, no to wlatuje wątek o Smerfach. xD Tych z Segi Mega Drive - to dla mnie jedna z (naj?)lepszych gier na tę platformę. Świetna graficznie, klimatyczna muzycznie, odpowiedniej długości oraz taka "w sam raz" w każdej kategorii. To od niej rozpoczynałem wędrówkę po 16-tu bitach, więc na pewno nostalgia odgrywa tu znaczącą rolę. No ale przecież nostalgia to lwia część naszej miłości do gier.

Pamiętam sklep elektroniczny na Wybickiego - jedno z miejsc, w których można było nabyć konsolę lub gry na nią. To tam właśnie zakupiłem z rodzicami Mega Drive. Tam również znajdowało się jedyne miejsce, gdzie znalazłem w tym mieście kartridże na nią. Całe... 7 (bo ósmego kartridża z Rockmanem nie wziąłem, bo miałem już na Pegasusie :D). Grę sprzedawca chętnie odpalał na sprzęcie w sklepie, aby pokazać jak wygląda, więc nie brało się w ciemno - dobry był to motyw. Francuska The Smurfs zrobiłba wtedy na mnie największe wrażenie, więc wybór padł na ten tytuł, jako na pierwszy nabytek w pakiecie z konsolą.

No i nie pożałowałem, bo gra okazała się rewelacyjna, a 16 bitów na dosyć długi czas zagościło w moim domu i przyciągało rzesze znajomych.


Gra składa się z 15-tu etapów, nazwanych w grze aktami. Świetnie prezentuje się już mapka, która pojawia się przed każdym etapem i która przedstawia nam podgląd danego miejsca i okolicy. Po każdych 4-ech etapach otrzymujemy password (po pokonaniu bossów), a więc mamy dzięki nim automatyczny dostęp do 5., 9. oraz 13. aktu. Bardzo dobrze przedstawia się różnorodność etapów - klasyczne plaftormówki, labirynty, wiele elementów zręcznościowych, zjazd na sankach, czy wózkiem w kopalni. Sam ostatni etap jest bardzo rozbudowany i zróżnicowany. Twórcy zaimplementowali ciekawe pomysły, więc naprawdę każdy poziom jest inny (nie licząc dwukrotnego lasu oraz dwukrotnej tamy).

Fajny jest też fakt, że gramy tu czterema różnymi Smerfami. Gra sama narzuca który etap przechodzimy którą postacią, ale i tak jest to duży plus. Oprócz zwykłego "no name'a" bez żadnych specjalnych zdolności, pokierować będziemy mogli Zgrywusem atakującym wybuchającymi prezentami, Łasuchem rzucającym ciastami oraz Ważniakiem - również bez specjali, ale poruszającym się ze świeczką po jaskini. :) To niezły czub.

Klimat gry to największy plus. W Black Forrest czuć niepokój oraz obecność wrogich czarnych Smerfów (po kontakcie z takim również stajemy się czarnym zombie), w The Field czuć wręcz pod stopami krople rosy na liściach, w The Swamp poranna mgła wylewa się poza ekran telewizora, w The Mountain z kolei aż się chce zaciągnąć świeżym, górskim powietrzem, The Descent to szalona jazda na sankach w dół, a The Lake to najlepszy pod tym względem etap. Czasami aż chciałem się tam odgonić od przelatających komarów.  Z całego serca polecam - dla mnie ta gra to czysta przyjemność.



2
Kącik muzyczno-filmowy / Odp: Nowy TELEDYSK - NES / FamiCom / Pegasus. :->
« dnia: Wrzesień 20, 2018, 18:43:55 »
Ale świetny kawałek oraz klip! Kawał dobrej roboty, gratuluję. Cieszę się, że w końcu nasza famicomowa scena otrzymała taki rewelacyjny materiał audio&video.
Propsy za wykorzystanie gry Air Fortress! ;) I świetny jest ten efekt wideo z 2:25, przykładowo.

3
Kącik muzyczno-filmowy / Odp: Ślizgersk - czyli o rapie
« dnia: Wrzesień 16, 2018, 17:46:48 »
A najśmieszniejsze jest to, że poszło o ksywę. xD Ja tam Mezokrację lubiłem. Sporo ciekawych tekstów i metafor, przeplatane jednak słabym flow i mnóstwem przechwałek. Ostatnio odpaliłem parę kawałków i trochę siara.

4
Kącik muzyczno-filmowy / Odp: Czego teraz słuchasz?
« dnia: Wrzesień 14, 2018, 07:55:23 »
Wczoraj wchodzę do osiedlowego, zapyziałego warzywniaka, a tam nostalgia:


5
Pirackie produkcje / Odp: BomberBoy (Bomberman 94 port NES)
« dnia: Wrzesień 10, 2018, 20:36:37 »
Taka tam uboga wersja Bombermana. Jak najbardziej jako ciekawostka, na granie w to jednak szkoda życia.

6
Pchli targ / Odp: Handluj z dafem
« dnia: Sierpień 30, 2018, 18:46:51 »
A może ktoś z forumowiczów chciałby zakupić którąś z tych płyt? Robię porządki w domu rodzinnym i pozbywam się różnych rzeczy z dzieciństwa. ;)
Cena do ustalenia, jakby ktoś był w ogóle czymś zainteresowany.



White House Records - KodeX
K.A.S.T.A - Splot/Kut-O Test (2 CD)
Abradab - Czerwony Album
Flexxip - Fach
WWO - We Własnej Osobie
Mezo - Mezokracja
Grammatik - Reaktywacja (EP)
Zipera - Bez Ciśnień (singiel)
DJ Decks - Mixtape Vol. 3

7
Opisy i recenzje gier / Odp: Mitsume ga Tooru
« dnia: Sierpień 29, 2018, 07:10:28 »
Nie, każda broń zadaje takie same obrażenia - nawet ta podstawowa. Zaletami innych broni są natomiast:
- większa powierzchnia hitu (w przypadku Hyper Aura);
- większa szybkostrzelność (w przypadku Super-Sonic);
- możliwość wyboru kierunku strzału - góra, dół (w przypadku Psycho Wave).

Cytuj
Należy też nadmienić ze powstało nawet Anime.
Zostało nadmienione w pierwszym poście. To gra powstała na bazie anime.

8
Inne konsole / Odp: Nintendo NES classic mini
« dnia: Sierpień 28, 2018, 13:21:50 »
https://youtu.be/kfw4xkKOQzo?t=208

Myślę, że ten fragment recenzji wyjaśnia sprawę.

9
Jeszcze więcej o grach / Odp: Utwory waszego życia - z etapów w grach
« dnia: Sierpień 25, 2018, 12:46:00 »
Jako, że ostatnio katuję ostro tego 3-ocznego chłopa, często z pokoju wydobywają się dźwięki z tej gry. Naprawdę podoba mi się niemal cała ścieżka dźwiękowa, może z wyjątkiem tych "wesołych" kawałków, jak level 1-1, czy 3-1/4-1. Ale sprawdźcie np. ten utwór, jest świetny:

https://youtu.be/MvFdm1UfV3s?t=341

10
Pirackie produkcje / Odp: Zgorzkniałe carty
« dnia: Sierpień 24, 2018, 12:01:24 »
To już MaarioS pisał. ;)

Ciekawostką jest, że to już drugi raz w tych zagadkach kartridżowych pada tytuł Deep Dungeon - tutaj również ostatni obrazek pochodził z tej produkcji. W ogóle obie gry - Suishou no Ryuu oraz Deep Dungeon - wydane były przez DOG Square. Przypadeg?

11
Pirackie produkcje / Odp: Zgorzkniałe carty
« dnia: Sierpień 23, 2018, 22:03:18 »
Marek, ten z górnego kartridżyka to Deep Dungeon z FDS.

1-1 to najprostszy Track & Field.
2-3 to Yōkai Yashiki, również na FDS. ;)

12
Pirackie produkcje / Odp: Zgorzkniałe carty
« dnia: Sierpień 22, 2018, 11:10:39 »
To nieźle zgorzkaniałe!



Ej, tu też są te zgorzkniałe żółwie. xD


13
Opisy i recenzje gier / Mitsume ga Tooru
« dnia: Sierpień 18, 2018, 17:22:13 »
Istnieje zapewne wiele gier w moim guście, których jeszcze nie odkryłem i nie było mi dane w nie zagrać. Mitsume ga Tooru to z kolei gra jak najbardziej w moim typie, którą zawsze omijałem łukiem i nie mogłem się do niej przekonać. Może nie szerokim łukiem, ale czekała na liście "gier do zrobienia" bardzo długo. Jakoś od 2007 roku. Dopiero 4 lata temu - na FamiCON 6 - ukończyłem ją grając w co-opie z MWK.


Nie wiem, co mi w niej zawsze nie pasowało. Prawdopodobnie postać głównego bohatera oraz cała otoczka kulturowa - chłopak z trzecim okiem, hinduizm, ćakry... Nie moja tematyka. Warto było jednak przymknąć na to - nomen omen - oko i ujrzeć całkiem satysfakcjonujące zakończenie po niełatwej walce.

Rzecz jasna, nigdy nie obejrzałem ani jednego odcinka anime, na podstawie którego powstała ta gra. Ciężko mi więc odnieść się do oceny adaptacji. Być może dla fanów, tudzież po prostu dla osób zaznajomionych z japońską produkcją, gra ma wiele smaczków i nawiązań. Chociaż szczerze wątpię, ponieważ fabuła jest tu maksymalnie uproszczona, bez żadnej zbędnej głębi. Jako Hosuke Sharaku ruszamy w podróż, aby powstrzymać naszego rywala Godaru, który w początkowej cutscence jedzie na tak zwanym "Gomorrah" i niszczy miasto. Koniec historii, czas na granie.

Prince Godaru podążający na Gomorrah (z lewej) oraz z jakąś niezadowoloną babą na tle zgliszcz miasta (z prawej)

Rozgrywka jest zrobiona na ekstra. Wiele bardzo fajnych rozwiązań, jak np. motyw z monetami, sklepem, fajnymi power-upami. Do tego ciekawi przeciwnicy oraz bossowie, świetna oprawa audio/video (efekt paralaksy w scrollingu), odpowiedni poziom trudności. Po prostu bardzo solidny platformer, jedynie trochę za krótki. Pięć leveli standardowej długości to sporo mniej, niż standardy do których przyzwyczaiły nas gry. Jeszcze tak dwa więcej i naprawdę byłaby to gra zdecydowanie rewelacyjna. Według mnie, to produkcja idealna dla kogoś, kogo chcielibyście przekonać do Famicoma. Taka, o! W sam raz pod każdym względem dla początkującego (i nie tylko).


14
Pchli targ / Odp: Szaliki w barwach Contrabandy
« dnia: Sierpień 18, 2018, 12:50:00 »
Na zlocie poszły ostatnie sztuki, temat (i zasoby) wyczerpany.

15
Ten Pac-Attack może innowacyjnością nie powala, ale to dobry wybór. Chętnie zobaczyłbym, jak sobie z tym poradzisz.
W Memory można wprowadzić ograniczenie czasowe oraz jakiś algorytm mnożący punkty za szybkie odsłanianie par. Jeżeli wyczyściłoby się planszę, na następnej ograniczenie byłoby węższe, itd. Z czasem i tak by się przegrało, a liczyłyby się punkty z rozgrywki.

Strony: [1] 2 3 ... 38