Forum ContraBanda.eu

8-BITOWY WARSZTAT DOMOWY => Demoscena i gry homebrew => Wątek zaczęty przez: żur0 w Sierpień 03, 2017, 16:06:22

Tytuł: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: żur0 w Sierpień 03, 2017, 16:06:22
Zakładam nowy wątek, który przypinam od razu. Jest co prawda temat Dreda, ale on się skupia na tłumaczeniach. Temat powstaje z myślą o dzieleniu się newsami z demosceny, często krótkimi informacjami, które jeszcze nie zasługują na nowy wątek. Możecie tutaj informować o nowych demkach czy postępach w tworzeniu homebrew. Jest kilka mniejszych studio niż Mega Cats, więc warto żebyśmy byli na czasie z ich produkcjami. Proponuję przed każdym newsem dawać datę.

21.07.2017r.

Eskimo Bob na Steamie! My jednak bardziej czekamy na wersję NES, która jest zaplanowana na początek przyszłego roku. Wygląda nieźle. Na profilu twórcy znajdziecie więcej video z grą zarówno w wersji NES jak i PC.


01.08.2017r.

(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/lizardinfo.jpg)

Twórca Lizarda zapowiada, że to ostatnie takie przeprosiny, więc może doczekamy się w końcu finalnego produktu.


03.08.2017r.

(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/slydogfinalplay.jpg)

Sly Dog Studios informuje na Twitterze o możliwym końcu prac nad swoim głównym projektem czyli  Black Box Challenge. Gra wydaje się być RPGiem z elementami akcji. Więcej zobaczycie pod tym linkiem (https://www.youtube.com/user/SlyDogStudios/videos) na filmach związanych z powstawaniem gry.
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: żur0 w Wrzesień 06, 2017, 18:00:30
21.09.2017r.

Na Kickstartera (https://www.kickstarter.com/projects/1222722105/full-quiet-a-new-adventure-game-for-the-nes-and-pc) trafił kolejny projekt Retrotainment Games czyli przygodówka Full Quiet. Gra wygląda obiecująco i już uzyskała wymagane wsparcie. Poniżej film promujący nowe wydawnictwo:

Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: dziat w Wrzesień 10, 2017, 04:37:46
09.09.2017

https://youtu.be/ITrWY0S46lw
Świat ujrzał nowy tytuł na NESa. Widziałem tylko dwa filmiki, jutro widzę się z MaarioSem na wolumenie, mam nadzieję że wrzucisz na Everdrive i sprawdzimy u mnie na chacie tak jak pisałem (znaczy piszę teraz smsem). Połączenie Sailor Moon i zrecznościowej klikaniny jak Adventure Island. Koks, czy tam gdzie jesteś, mają kompy z assemblerem? Czy już zrobiłeś jeden?
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: daf w Wrzesień 10, 2017, 09:31:24
(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/toniezle.jpg)

O kurde, myślałem na początku, że laska ma penis.

W zasadzie znowu nic odkrywczego, ambitnego i bardziej złożonego aniżeli najprostszy pomysł rozgrywki. Taka tam prosta minigierka, z tego co widzę. Tym razem okraszona jednak fajną animacją postaci i jako tako oprawą a/v.
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: żur0 w Październik 27, 2017, 14:37:17
22.10.2017r.


Zapowiada się całkiem ciekawa seria :) Bardzo podoba mi się ten koncept :)

22.10.2017r.

Absolutny hit, wydaje się, że Frank Cifaldi posiada już zdumpowane Sim City na NESa!

(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/cifaldisnes.jpg)

25.10.2017r.

Rekt - nowy tytuł na NESa, jakaś zwariowana gra z diabłem kapitalizmu - Walmartem w tle :D


Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: MWK w Listopad 18, 2017, 01:10:36
No offence, ale tak to właśnie wygląda jak się komodorowcy chycą za coś innego niż commodore >> http://www.pouet.net/prod.php?which=71988
Następne nudne, beznadziejne i niczegonowegoniewnoszące demo na NESa...
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: MWK w Styczeń 07, 2018, 19:01:45
[doublepost]

Chciałem to tu umieścić, aby już nie wyparowało >> http://mwk1.vot.pl/contrabanda/stuff/120cah4e3.rar

Tam jest składanka 120-in-1 z gruzem + emulator CaH4e3.
Należy pamiętać, aby po odpaleniu tego ROMa zresetować emulator (F10).

[/doublepost]
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: Roben w Styczeń 08, 2018, 05:51:30
Właściwie to przyda się osobny wątek na temat tej składanki, sama waga tego pliku jest proporcjonalna do gruzu na budowie.
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: żur0 w Styczeń 08, 2018, 09:56:13
06.01.2018r.

(http://www.romhacking.net/translations/nes/images/3388titlescreen.png)

Bio Hazard przetłumaczony z chińskiego na angielski.

Szkoda, że te chinole mają tak koszmarną ścieżkę dźwiękową, przy takiej grze to muzyka robi połowę tematu, a tu znów te popikiwania. No ale nie można mieć wszystkiego jak mówią. Tak czy siak ROM przetłumaczony z chińskich krzaków.
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: żur0 w Styczeń 17, 2018, 09:53:35
16.01.2017

(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/lizard.png)

Szanowne Państwo, Kochani Moi i wyszedł! Wyszedł Lizard wersja beta. Jedna z niewielu "większych" homebrew, które zostały skończone na naszą konsolę. Do pobrania tutaj (https://rainwarrior.itch.io/lizard). Obserwowałem prace nad Lizardem i faktycznie chyba sporo samozaparcia musiało kosztować dojście do tej bety. Z tego co podpatrywałem twórcę to może być tam trochę dobrego rzardu! No to zapraszam do testowania, sam siądę dziś bankowo, bo dopiero w robocie się natknąłem na tę informację.
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: daf w Styczeń 17, 2018, 11:21:59
Bardzo miło czytać jest o tej grze, bo postępy można było śledzić z miesiąca na miesiąc - projekt nie leżał na dysku odłogiem, widać że cały czas coś się z tą grą działo. Liczę, że wydane zostaną także kartridże famicomowe, wtedy na pewno będę chciał nabyć Lizarda drogą kupna.
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: Roben w Styczeń 17, 2018, 20:53:32
Jako że jestem dobrym adminem kraniarzem zarabiającym miliony razy więcej niż co niektórzy na forum prowadząc działalność windykacyjną pozwoliłem sobie na burżuazje i wykupiłem ROM na NESa, a u mnie macie go za darmo, wystarczy pobrać go z naszego serwera -> Lizard.nes [BETA 4.1.8.9] (http://contrabanda.eu/chmura/lizard_nes_4189.zip)
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: MWK w Styczeń 19, 2018, 23:03:25
Pietrek, to doskonała wiadomość, ale... ja już przeszedłem tego Bio Hazarda po chińsku i wcale jakoś nie miałem kłopotów - OK raz przy obrazach, ale to sobie ściągałku wydrukowałem i wsadziłem do opakowania z grą - natomiast co do muzy to może to tylko ja, ale po około kwadransie zaczyna się w hooy podobać, po godzinie już wpada w łeb, a jak skończysz całą grę to sobie nawet okresowo pod nosem nucisz 8) HAHA tak, mam to do dzisiaj i nie uważam to za traume 8)

Lizard, mega news, fajnie, że autor ciągle tam przy tym dłubie, ja już byłem na 98% przekonany, że dał se luz i poszedł na wódkę, trzea będzie pograć, ACZKOLWIEK, contrabandycki wywiad już donosi, że gra nieco wieje nudą. Co, nie prawda to jest?
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: żur0 w Marzec 16, 2018, 13:40:48
Jezu, na coraz straszniejsze gówna zbierają na tym kickstarterze.

https://www.kickstarter.com/projects/424496721/ninja-i-and-ii-two-fast-paced-action-8-bit-nes-gam
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: MaarioS, The w Marzec 16, 2018, 18:25:02
Dobra masówa robi się z tymi rzeczami, niczym tak samo jak w czasach świetności NESa jak kijowi producenci gier robili kitowe gry żeby tylko dostać szybkiego cash graba tanim kosztem i sprzedać szybko gierę małym dzieciom. Ogólnie to teraz mogliby spokojnie całego NESa od nowa "zalegalizować" i oficjalnie sprzedawać od nowa skoro dosłownie cały świat znowu gra na tych pegazusach i widać co się dzieje
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: Dred w Marzec 16, 2018, 20:33:20
Cytuj
Ogólnie to teraz mogliby spokojnie całego NESa od nowa "zalegalizować" i oficjalnie sprzedawać od nowa skoro dosłownie cały świat znowu gra na tych pegazusach i widać co się dzieje
już to zrobili, masz NES Mini. a nowiutkie klony Famicoma są produkowane praktycznie bez przerwy od lat. nawet są takie w 100% robione na scalakach.

jest popyt, są i gry. assburgerowi kolekcjonerzy z USA kupią wszystko, bez względu na jakość. wszak ich kolekcje muszą być kompletne

z jeszcze 7-8 lat temu było na devowo-wydawniczej scenie (rynku?) NES i ogólnie gier retro tak, że jak jakaś nowa gra wychodziła toto był absolutny rigcz, z pietyzmem dopracowywany. kompletnie nie żałuję pieniędzy które wydałem na Battle Kida i jednocześnie żałuję, że nie kupiłem sb Beggar Prince'a albo Blue Almanac od Super Fighter Team na Mega Drive'a. te przedsięwzięcia Super Fighter Team to serio było coś więcej niż tylko przeprogramowanie i przetłumaczenie Japan/Taiwan-only gier.
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: MWK w Kwiecień 14, 2018, 17:55:52
Tak jak doskonale Was rozumiem, bo jestem podobnego zdania, to staram się zrozumieć również i tę drugą stronę (tą). Nie każdy "wydawca" jest w stanie sobie pozwolić na produkcję kartridży (w taki lub inny sposób, już nawet nie o to mi chodzi) i potem sprzedaż tudzież produkowanie "na bieżąco", dlatego też  tu z pomocą przychodzą takie kickstarterowe platformy i dobrze, to prawdziwa wolność, każdy z nas może wydać gre jeśli tylko znajdą sie zainteresowani aby ją kupić, a Ci (ja, Ty, my, Wy, ktokolwiek) również ma pełną wolność, bo albo kupuje/wspiera, albo nie daje jebania. Proste. Jedyny minus tego typu akcji jest fakt, że jak tylko kampania znika, to znika również i gra... Niestety. Dlatego tutaj tak ogromny ukłon w stronę autora gry Lizard, który sprzedaje również plik .nes, w ten sposób gra będzie (prawdopodobnie) zawsze dostępna do zakupu.
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: siudym w Kwiecień 19, 2018, 11:57:10
(https://s14.postimg.cc/sywq1r5r5/cybroitek_demo_1_001.jpg)
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: Mejs w Kwiecień 19, 2018, 12:51:12
Super, pierwsze skojarzenie to oczywiście Berserk i jak zwykle poziom trudności wywindowany.
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: MaarioS, The w Maj 04, 2018, 20:57:13
Dlaczego nikt nigdy nie wspomniał o tym??
https://www.youtube.com/watch?v=pMTvC7zcwag
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: Preki w Maj 05, 2018, 09:38:52
Już widzę te rozp***lone z nerwów pady :D Ta gra to czyste zło.
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: MWK w Maj 12, 2018, 02:22:47
HA, jakieś przekozaki z Hiszpani wzięli się za Shadow of the Beast na NES >> https://www.elotrolado.net/hilo_homebrew-nes-shadow-of-the-beast-demo-tecnica_2282337
Wygląda to cudnie!
Ciekawe czy będzie z tego jakiś konkret czy "rozejdzie się po kościach"...
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: siudym w Maj 27, 2018, 11:51:59
Demko, ktore ostatnio zrobilem - dla chetnych do potestowania, najlepiej na konsoli :)

UXROM / UNROM-512:

https://dl.dropboxusercontent.com/s/djbd2ra2152oo99/untitled_demo.nes

Wersja UOROM:  (do testow, bo wiem, ze krzysiocart nie odpala wersji 512KB)

https://dl.dropboxusercontent.com/s/gway6xi73huzoqq/untitled_demo_uorom.nes


Co do SotB na NES,
Cytat autora z forum nesdev:

Cytuj
This is just a technical / graphic demonstration.

I do not have enough capacity or knowledge to make the whole game.

Having an engine that makes me scroll simply is almost impossible for me. Imagine making an engine that contemplates multi-directional scroll.

I have been playing with the MMC3. I can split the screen into pieces to simulate parallax, I can even play to change CHR banks partially, and little else.

W sumie to te demko bylo wynikiem jakiegos rozmyslania na temat jakby wygladal SotB na NES.
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: Mejs w Maj 28, 2018, 16:46:49
Coś pięknego.  Bardzo mocno to demo przypomina mi GameBoyowe przygodówki takie jak Link's Awakening, Tabaluga czy Conker. Trochę pobłądziłem, przemacałem ściany  i zabiłem wszystko co da się zabić ale niestety nie ma więcej jak 9 ekranów, czy się mylę? I jeśli mogę coś zasugerować to klatki nieśmiertelności/odepchnięcie gdy przeciwnik nas uderzy. Liczę na pełną wersję wypełnioną sekretami po brzegi  ;D
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: MaarioS, The w Maj 28, 2018, 17:34:41
Hej, to jest serio bardzo dobre i kompletnie grywalne i dobre do grania. Takiego czegoś jak jedna z najlepszych gier z gejboja czyli Zelda Link's Awakening właśnie mi brakowało jeszcze na NES. Nawet te demo jest bardzo dobre i grywalne, mimo że niektóre rzeczy jak np. rutyny z atakowaniem przeciwników powinny funkcjonować trochę inaczej ale to kwestie dopracowania. Jeżeli całą resztę gier bym wywalił w śmietnik to tak naprawdę to jest jeden z jedynych "hombrju" na NES jaki mi się od razu spodobał zaraz po Super Bat Puncher, naprawdę czekam na pełną wersję tego. Takie coś spokojnie by się nadawało na jakiś "gigstarter NES"

P.S. Dlaczego taki prosty kod krótkiej gry zajmuje aż 512KB i wymaga zmodyfikowanego mappera UNROM??
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: siudym w Maj 28, 2018, 22:25:40
Trochę pobłądziłem, przemacałem ściany  i zabiłem wszystko co da się zabić ale niestety nie ma więcej jak 9 ekranów, czy się mylę?

Zebrałeś grzybka?  ;) Jest 10 ekranów, ale aby wejść w ten ostatni bez grzyba nie da rady, ale ogólnie to proste demko bez rozplanowania. Ogólnie rozmiar bohatera bedzie mial spore znaczenie, trzeba bedzie sporo kombinowac z wielkoscia (dodatkowo uwzgledniac bezbronnosc malego hero).

P.S. Dlaczego taki prosty kod krótkiej gry zajmuje aż 512KB i wymaga zmodyfikowanego mappera UNROM??

Nie umiem kompresować danych.  Mapek ma być 128 + ile wlezie sekretów. Niestety w 256KB nie upakuje. Każda mapka to nieskompresowany ekran, ustawienia enemies, pewne update itd itd.

Tak wogole odpalales to na UNROM-512 sprzetowo? Niestety nie mam takiego karta, nie mam weny na razie sklecic :/
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: Mejs w Maj 29, 2018, 15:19:30
Trochę pobłądziłem, przemacałem ściany  i zabiłem wszystko co da się zabić ale niestety nie ma więcej jak 9 ekranów, czy się mylę?

Zebrałeś grzybka?  ;) Jest 10 ekranów, ale aby wejść w ten ostatni bez grzyba nie da rady, ale ogólnie to proste demko bez rozplanowania. Ogólnie rozmiar bohatera bedzie mial spore znaczenie, trzeba bedzie sporo kombinowac z wielkoscia (dodatkowo uwzgledniac bezbronnosc malego hero).

Znalazłem tylko jedną szparę w którą da się wcisnąć małym i prowadzi ona do gwiazdki, jak opuszczam ekran z prawej to wracam do tego samego. W każdym bądź razie mam wielką nadzieję że gra zostanie ukończona i tak jak Maarios powiedział, przebija to lwią część projektów z kopzaczynacza.



Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: Verteks w Maj 29, 2018, 21:36:27
Ekran tytułowy to też jedna z części mapy, no nieźle. Jeszcze lepsze jest to, że ma kolizje. Jak już padło porównanie do Link's Awakening - nie ma zgliczowanego świata, wyszedłem za mapę ale gra była mądrzejsza i wiedziała że nie powinienem się tam znaleźć.

Pochodziłem, przeszedłem, wyzbierałem co się dało i uważam iż jest ok. Nie odczuwam frajdy z używania miecza, bo na razie nic ono nie daję i jest on nieefektywny, lecz rozumiem że to mini demonstracja.

Nie umiem kompresować danych.  Mapek ma być 128 + ile wlezie sekretów. Niestety w 256KB nie upakuje. Każda mapka to nieskompresowany ekran, ustawienia enemies, pewne update itd itd.
Nametable bez kompresji to faktycznie "czarne pamięciowe dziury". RLE (Run-length encoding) to koncepcyjnie prosta a zarazem skuteczna metoda kompresji - przy tym "otoczeniu" co jest w grze to myślę, że skompresowane dane zajęłyby z 50% miejsca mniej conajmniej. Jak się interesowałem tematem to już były narzędzia które generowały nametable od razu skompresowane w RLE, tylko (albo aż, jest dużo dbania o detale w takim podprogramie ale warto) trzeba było napisać kawałek kodu do dekompresji - może w 2018 już i kod można kopiujwkleić.
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: siudym w Maj 29, 2018, 22:36:00
Ekran tytułowy to też jedna z części mapy, no nieźle

To nie jest czesc mapy. Zwyczajnie tam sie konczy demko. Akurat kod informacji o nastepnej mapce ma zapisane 0, a jako 0 jest ekran startowy i tam wyladowal hero. A kolizja jest bo zostala w ram z poprzedniej mapki.
Taki blad moglem ustawic aby sie resetowala.

No demko jak demko jak cos wymysle ciekawego to moze cos wyjdzie, a jak nie to bedzie kolejny nieukonczony kod.

Male update takze poprzednie demka:
https://dl.dropboxusercontent.com/s/fb9lf4vspln2dnt/bomber_unrom_new.nes
https://dl.dropboxusercontent.com/s/pc95stsdc03h5u4/cybroitek_demo.nes
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: Verteks w Maj 31, 2018, 11:22:41
Rozumiem wszystko oprócz "resetowania" - jeśli masz na myśli ponowne uruchomienie gry po przejściu jej poprzez wciśnięcie start no to nie działa mi to. Zasugerowałem się tym, że jak trafiam na ekran tytułowy bo wychodzę poza wyznaczony obszar 3x3 to pod selectem mam dostępną mapę.
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: siudym w Maj 31, 2018, 13:42:52
Pisales, ze nawet ekran startowy ma kolizje, a ja odpisalem, ze to zwyczajnie maly blad. Moglem ustawic aby po wejsciu w nieistniejaca mapke gra sie resetowala. Blad powoduje, ze jak wejdziemy w prawo bohater pojawia sie na ekranie startowym.

ROM (ten sam link) ma kilka zmian. Wywalilem sprites jako znaczniki z pause/map  - teraz wszystkie informacje sa elementami BGR.  Taka kosmetyka zmian ogolnie. Nie mam pomyslu na rozgrywke, wiec projekt bedzie stal az wpadne na cos ciekawego (wiadomo, zawsze cos rodzi sie w glowie z czasem niespodziewanie).
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: daf w Maj 31, 2018, 18:48:36
Fajny projekt, w naprawdę dobrej oprawie, chociaż faktycznie nieco mnie denerwuje ten niewiele użyteczny miecz oraz brak chwilowej nieśmiertelności po otrzymaniu hita.
Bardzo bym się cieszył, gdybyś w końcu dokończył jakiś swój projekt, dopieścił go, a może nawet i wydał wśród nas w fizycznych kopiach.
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: siudym w Maj 31, 2018, 20:30:29
Miecz stylizowalem na tym z pierwszej zeldy. Dziala podobnie jedynie nie strzela. Mozna by dac enemy zabite od razu, albo dodac timer po kolizji chwile niesmiertelnosci.

Natomiast metoda na odpychanie gdy kolizja nigdy w grach mi sie nie podobala (uraz po Vice Project Doom). Druga sprawa jest to ryzykowne i trzeba dobrze napisac (zle napisany kod i moze powodowac odepchanie w sciane itd).

Stopowanie bohatera nie bylo przypadkowe. Chcialem zabawna animacje aby bylo widac, ze dostaje po dupie, a jak nie zablokowalem ruchu to tak poruszal sie. Wygladalo to zle. Druga sprawa stopowanie ruchu bylo bardziej pod pewien typ przeciwnika - chodzace za nami duchy (sa czaszki na dole). Trzeba uciekac i brac je na powaznie, bo gdy dorwa to raczej marne szanse na przezycie (ale jest furtka bo nie zawsze sa widoczne, moga zniknac gdy nas dorwa, wiec jest mozliwosc ocalenia 4 literek).

I tak to wyglada - chcialem tej topornosci miecza jaka byla w pierwszej zeldzie oraz golden axe warior (brak skosow, stopowanie linka gdy wyciaga miecz - w moim demku dalem pauze wyciagniecia dluzej, a pierwotnie byla znacznie krotsza doslownie 1/4 tego co jest. Tu przynajmniej po skosie mozna chodzic, w Zelda1/GAW nie). Nawet myslalem o dluzszym czasie trzymania miecza, aby wydawal sie duzy, ciezki i toporny bardziej w stosowaniu. Przyklady:

Miecz powolny:
https://dl.dropboxusercontent.com/s/5kysyoph7l08ma1/demo_sword_1.nes
Miecz szybki:
https://dl.dropboxusercontent.com/s/1wiaahq9938eg18/demo_sword_2.nes
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: siudym w Czerwiec 13, 2018, 13:37:37
Nieco inny projekt:  Studnia The Game

https://dl.dropboxusercontent.com/s/qm83q2l2mi7x8cb/studnia_demo.nes (ver. 2018.06.13.0)


(https://s22.postimg.cc/umzgguh81/studnia_test.jpg)

Prosta rozgrywka. Zbieranie monet, unikanie przeciwnikow, trzeba przeanalizowac ruchy aby nie pominac monet, co 8 mapek podsumowanie, kilka "swiatow" kazdy 8 poziomow.
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: MWK w Czerwiec 14, 2018, 01:26:14
Oprócz animacji TURBOpodoba mi się grafika, kolorystyka, te ciemności, tła, a sam koncept gry również jest ciekawy - raz jeszcze ukłony Siudym!
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: siudym w Lipiec 31, 2018, 13:11:26
Chaseballs:

https://dl.dropboxusercontent.com/s/n5lzox0g08qjq1x/chaseballs.nes

Tak wogole byla juz gra na tej zasadzie? Bo ciekawy koncept wyszedl mi, a nie wzorowalem sie na nikim. Kulki czerwone szybkie, niebieskie wolne, zielone najwolniejsze. Trzeba blokowac czerwone tymi niebieskimi/zielonymi i zebrac itemy z ekranu.
Demo wczesne, wiec jeszcze moze byc wiecej kulek na ekranie itd. Oczywiscie jest problem z sprite overflow. Sa na to metody czyli interlace gdy pojawia sie wiecej na jednej linii (obiekty w OAM są w kazdej klatce w innym miejscu, wiec maja inny priorytet i zamiast znikac migotaja. Niestety nie doszedlem jak to zrobic, a widze po innych homebrew takie myki sa stosowane).
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: daf w Lipiec 31, 2018, 13:42:49
Możliwe, że było coś podobnego, bo podobnych konceptów były tysiące i w przypadku takich gier ciężko wpaść na coś, na co nikt jeszcze nie wpadł. ;) Niemniej jednak bardzo fajny projekt, całkiem wymagający. Te zielone kulki raczej trochę bezużyteczne, bo naprawdę ciężko na nie wlecieć, ale z kolei bez nich byłoby za pusto.
Dobra robota, Siudym, jak zawsze.
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: 1990in1 w Lipiec 31, 2018, 22:28:49
Te zielone kulki raczej trochę bezużyteczne
Blokują te szybkie:)
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: MaarioS, The w Lipiec 31, 2018, 22:49:46
Jak najbardziej respect za te dema, jednakże znacznie bardziej preferuję gdybyś skupił się porządnie i dokończył jakiś 1 cały projekt niż robił milion różnych dem. Taka moja sugestia
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: siudym w Sierpień 01, 2018, 01:06:20
Wiesz to demoscena, wiec sa dema  ;)
Ja raczej obieram sobie cel, ktory chce osiagnac, takie koncepty gier. Ukonczenie mnie nie interesuje, bo nie ma najmniejszego sensu. Kupa czasu stracona, nic sie z tego nie ma.  Ale juz sam koncept to zawsze cos - jak sie zrobi wiekszosc kodu, a pozostanie tylko dorobienie mapek i doszlifowanie kodu to juz ogromne osiagniecie.

Ale kto wie, moze znajda sie checi aby cos ukonczyc.   :)
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: daf w Sierpień 01, 2018, 07:52:10
Blokują te szybkie:)
A faktycznie. Jakoś mi się wcześniej wydawało, że kulki przelatują przez siebie. Czyli jest elegancko.

Ja w sumie też bym wolał jakąś większą, dokończoną produkcję (te Micro Knighty można już poniekąd za takie uznać), no ale to już uszanuję decyzję autora. ;)
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: MWK w Sierpień 05, 2018, 23:58:15
Nie ma żadnej demosceny. Nie mylcie pojęć. To co tworzysz Siudym, to nieznacznie tylko ociera się o homebrew. Tyle.
Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: siudym w Sierpień 06, 2018, 13:05:08
Dlatego po
Cytuj
"Wiesz to demoscena, wiec sa dema  ;)"
-> dodany zostal emotikon " ;)"....

Oczywiscie demoscena to:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Demoscena

Trzeba tez zmienic nazwe tematu, bo sam wprowadza w blad...

A moje to: Homebrew game demo concept by siudym.

Wogole co oznacza:
To co tworzysz Siudym, to nieznacznie tylko ociera się o homebrew. Tyle.
To mnie ciekawi.

https://en.wikipedia.org/wiki/Homebrew_(video_games) (https://en.wikipedia.org/wiki/Homebrew_(video_games))

Nieukonczona gra? Nie zauwazylem wzmianek aby przestalo byc homebrew. Lepsze i gorsze? Nie doczytalem sie o podzialach. Cos innego? Nie wiem. Moje gry to homebrew wrecz idealnie wpisujace sie w "not typically user-programmable or that use proprietary storage methods".

No chyba, ze moje produkcje ASM są ogólnie NIEZNACZNE. To niech tak będzie, pewnie są. Ale nieznacznie ocierające się o homebrew? Tu się nie zgodzę.

Czepiajac sie to gry napisane w domu na C64/Atari nawet nie powinno sie wogole nazywac homebrew, ale hobbyist game :
Cytuj
A game written by a non-professional developer for a system intended to be consumer-programmable, like the Commodore 64, is simply called hobbyist (rather than homebrew).
Tak wiec prawie wszystkie domowe gierki na Atari czy Komode z dopiskiem Homebrew uzywaja jej blednie.

Kolejne dwa koncepty:
Jak zwykle robione na spontanie, bo gdybym chcial cokolwiek zrobic z zaplanowaniem z gory pewnie bym wogole nic nie zaczynal  ;D

(https://s8.postimg.cc/54ostmwid/JET_SHUMP.jpg)

Jet Set Willy
https://dl.dropboxusercontent.com/s/uxahrnt05bduwh0/jetnes.nes

Wogole nie planuje tego portu, zwyczajnie chcialem z ciekawosci zrobic system skokow uzywany w tej grze. Taka ciekawostka, bo zrobic go w taki "sztywny" sposob bylo ciezej jak zrobic typowy poprawny jumping. Czasem zrobic cos zle jest ciezej jak poprawnie... W sumie nie trzeba wiele aby zrobic taki port - moze kiedys wroce do tematu i zrobie (zwlaszcza, ze moje demka gierek nie sa robione w stylu "ile widac tyle jest i koniec", nie. Silniczki robie zawsze z mysla o 'kiedystam moze' ukonczeniu, wiec sa juz z tablicami mapek (zazwyczaj 0-64, 0-128 itd) i zrobione w taki sposob aby dalsze mapki/levele byly jedynie kwestia ich "narysowania" i dodatnia w prosty sposob (po chlopsku sa zwyczajnie w kodzie puste, ale dostep najczesciej zablokowany itp).

Shoot'Em Up
https://dl.dropboxusercontent.com/s/dnywjgzmqz295w6/ShootEmUp.nes

Szukalem pomyslu na cos totalnie innego niz robilem wczesniej - wiec padlo na szoterek w gore. Od zera zajelo mi to w sumie moze 3h. Bo ani nie ma systemu kolizji z tlem, mapka jedna, jedynie generowanie sie przeciwnikow musialem zrobic.
Grafiki tyle co kot naplakal - jeden obiekt + kilka gwiazdek. Moze na tym projekcie zrobie cos ala Gyrodine, czyli ogromny poziom, bufor nametable aby caly czas sie zmienial itd. Mapa generowania sie przeciwnikow w opowiedniej chwili aby zawsze pojawialy sie podobnie jak w Gyrodine itd.


Tytuł: Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: żur0 w Sierpień 24, 2018, 08:12:14
Takie coś dziś odnalazłem przeglądając Twittera, nie wiem czy dobre czy złe, ale sprawdzić zawsze można.

(https://img.itch.zone/aW1hZ2UvMjQyMDEwLzExNTQ2MzQucG5n/347x500/2xiYDZ.png)

Strona gry z pobieraniem: KLIK (https://novasquirrel.itch.io/nova-the-squirrel)

No i chyba obeszło się bez Kickstarterów i innych głupot, a Nebs 'n Debs widzę poszło w fundatorstwo (https://www.kickstarter.com/projects/dullahan-software/nebs-n-debs-a-new-nes-platform-game)...