Forum ContraBanda.eu

8-BITOWY WARSZTAT DOMOWY => Konsole i akcesoria => Wątek zaczęty przez: żur0 w Lipca 18, 2016, 12:42:17

Tytuł: Przegląd padów do NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: żur0 w Lipca 18, 2016, 12:42:17
Acclaim Double Player

(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/acclaim double player.jpg)

Pad od wydawcy gier Acclaim. Bezprzewodowe kontrolery, które wykorzystywały technologię podczerwieni. Pady wyposażone w funkcje slow oraz turbo.



Acclaim Remote Controller

(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/acclaim remote controller.jpg)

Drugi z kontrolerów od Acclaim, który wykorzystuje łączność bezprzewodową za pomocą portu podczerwieni. W stosunku do Acclaim Double Player brak mu dedykowanych przycisków turbo.

Materiały dodatkowe: Komiks (http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/AcclaimRemoteControllerKomiks.jpg) / Reklama TV (https://www.youtube.com/watch?v=ACVCYGe7Hoo)



Beeshu Zipper

(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/nes_beeshu_zipper_blue.jpg)

Kontroler z dwoma przyciskami, których siła jest regulowana dwoma oddzielnymi suwakami. Unikalny kontroler, który występował w kilku wariantach kolorystycznych.

Warianty: Yellow (http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/nes_beeshu_zipper_yellow.jpg) / Gray (http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/nes_beeshu_zipper_gray.jpg) / Red (http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/nes_beeshu_zipper_red.jpg)



Camerica Freedom Pad

(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/CamericaFreedomPad.jpg)

Camerica i jej bezprzewodowy pad. Widzimy przełączniki mocy oraz playera. Bardzo rzadki pad, o którym nie ma zbyt wielu informacji w sieci.

Dodatkowe materiały: Box (http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/CamericaFreedomPadBox.jpg)



Champ Pad

(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/champ controller.jpg)

Pad z dwoma przyciskami Turbo. Kabel pada wychodzi niestandardowo z boku kontrolera.



Competition-PRO

(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/competetion_pro_pad.jpg)

Ciekawy, dosyć masywny kontroler, opcja slow, przełączniki turbo dla obu przycisków, długi przewód.



Famicom Controller

(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/Famicom-Controllers.jpg)

Kontrolery do Famicoma. Drugi z padów wyposażony jest w mikrofon.



Hori Commander

(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/hori commander.jpg)

Kontroler od Hori z suwakami dla funkcji Turbo. Występował w dwóch wariantach kolorystycznych.

Warianty: Black (http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/hori commander_black.jpg)



Nes Controller

(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/NES-controller.jpg)

Standardowy pad dodawany do konsoli Nintendo Entertainment System.



NES/ Famicom Controller (Redesigned)

(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/NES-101-Controller.jpg)

Odświeżony kontroler dla drugiej wersji konsoli NES/Famicom z 1993 roku. Przez graczy nazywany pieszczotliwie "kostką" (T-Bone). Ceniony ze względu na komfort użytkowania.



Nintendo NES MAX

(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/NES-MAX-Controller-FL.jpg)

Pad od Nintendo o bardzo ciekawym kształcie. Kontroler nie posiada d-pada, w zamian tego mamy tu gałkę. Do dyspozycji gracza oddano również klawisze Turbo.



Quickshot Joypad

(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/NES-ACCESSORY-Quickshot Turbo Controller (Black) (QS-157).JPG)

Przewodowy pad sygnowany logiem Quickshot. Mnogość opcji konfiguracyjnych.



Quickshot WIreless

(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/quickshot_wireless.jpg)

Rozbudowany kontroler od Quickshota. Wyposażony w przyciski Turbo, autofire oraz arcade stick.



Sansui Joycard SSS

(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/nes_joycard_sansui_ctl.jpg)

Joypad od firmy Hudson Soft. Wyposażony w gniazdo słuchawek, regulowanie głośności na padzie. Posiada przełączniki funkcji Turbo. Według wskazań producenta jest bardzo responsywnym kontrolerem.



Triax Turbo Touch 360

(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/Triax_Turbo_Touch_360.jpg)

Uznawany przez wielu graczy za najgorszy pad w historii gier wideo Triax turbo Touch 360 z autorskim rozwiązaniem d-pada. Posiada trzy przyciski funkcyjne plus przełącznik Turbo. Brak przycisku Select!


Listę będę starał się aktualizować na bieżąco.
Tytuł: Odp: Przegląd padów do NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: Dred w Lipca 18, 2016, 16:21:05
Camerica Freedom Pad i Akklaim Remote Controller wyglądają na bliźniaczo podobne i dziwnym sbiegiem okoliczności przypominają Mikro Geniusza, co go MWK przywozi na zlociwa:3

bardzo fajny przegląd, daję okejkę.

a ten Turbo Touch 360 z tego co czytałem kiedyś, to jakaś nie warta uwagi abominacja i grając nim w jakieś platformówki ma się nad postacią znacząco mniej kontroli, jak w przypadku tradycyjnych d-padów.

btw, coś mi nie pasuje w tym zdaniu:
Cytuj
Uznawany przez wielu Triax turbo Touch 360 z autorskim rozwiązaniem d-pada. Posiada trzy przyciski funkcyjne plus przełącznik Turbo. Brak przycisku Select!
Cytuj
Uznawany przez wielu
ale "Uznawany przez wielu" za co/kogo?

/poprawione
Tytuł: Odp: Przegląd padów do NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Lipca 24, 2017, 01:41:26
W tym temacie warto wspomnieć o naszym rodzimym produkcie:
Matt Boomerang
(http://www.matt.com.pl/wgrane_pliki/big_b502l.jpg)
Pad jest bardzo duży, jak na kontroler NES/Fami, przez co może być niewygodny dla dzieci i osób o małych dłoniach. Ja do nich nie należę i uważam, że design a la Mega Drive jest tutaj bardzo wygodny. Jest to solidna, wręcz toporna konstrukcja, bebechy nie są zrobione na "glucie". Przyciski są bardzo duże, ale wygodne i porządnie wykonane, dają charakterystyczne kliknięcie jak te od Nintendo, a zaraz obok nich znajdziemy przełącznik Turbo. Przy zakupie wersji "Premium" (z dłuższym kablem 1,8m) pada w zestawie znajdziemy kilka gałek, za pomocą których możemy przerobić kontroler na mały arcade stick. Jedyne do czego mogę się przyczepić to zamienione miejscami A i B, co dla mnie, i chyba każdego, kto przyzwyczajony jest do oryginalnego pada NES, jest niezwykle uciążliwe.
Tytuł: Odp: Przegląd padów do NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: Monet24 w Października 18, 2019, 13:11:10
Aż fajnie popatrzeć na te klasyczki i cofnąć się do tych czasów kiedy były nowościami na rynku ^^
Tytuł: Odp: Przegląd padów do NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: MWK w Marca 21, 2020, 18:45:32
Chciałbym dorzucić "garść" swoich joypadów jako uzupełnienie tudzież wzbogacenie tematu 8)

Pegasus QUICK SHOOT

(http://mwk1.vot.pl/contrabanda/img/joy01.jpg)

Klasyka, elegancja, ergonomia i funkcjonalność w jednym - dodawany do pierwszych konsol Pegasus (Compatible oraz MT-777DX) - nie trzeba go nikomu przedstawiać. (pamiętacie jeszcze wersję z czarnymi przyciskami?)
Nadal pozostaje zagadką czy umieszczony na joypadach napis ma jakikolwiek związek z firmą Spectravideo/Bondwell - producentem m.in. joysticków obrandowanych jako Quickshot (https://www.c64-wiki.com/wiki/Quickshot) - czy jest to czysty zbieg okoliczności.



Famiclone JOYSTICK

(http://mwk1.vot.pl/contrabanda/img/joy02.jpg)

(http://mwk1.vot.pl/contrabanda/img/joy03.jpg)

Chyba najbardziej wszędobylskie "joysticki" jakie wypuścił ojciec Tajwan i matka Chinka. Dodawane były w takim bądź lekko zmienionym designie do całej masy Famiklonów, których nie sposób tutaj wymienić. Ten poniższy czerpie swoim designem odrobinę z konsoli PC Engine/TurboGrafx ;-) Moja wersja jest 15-pinowa.



HUDSON SOFT HC 62-4

(http://mwk1.vot.pl/contrabanda/img/joy04.jpg)

Czyli popularna "Pszczoła". Jeden z moich ulubionych (jeśli nie naj!) joypadów do Famicoma. Jest solidny i odrobinę większy od standardowego kontrolera przez co jeszcze lepiej leży w dłoniach. Dodatkowe funkcje turbo na przełącznikach. POLECAM 8)



Twin Famicom joypad

(http://mwk1.vot.pl/contrabanda/img/joy05.jpg)

Warto również przypomnieć o tym, że konsole Twin Famicom wyposażone zostały w swoje wersje padów, które wyglądem (i moim skromnym zdaniem również jakością wykonania) nieco odbiegają od "wiśniowego" pierwowzoru.  Modele konsol "AN-500R" oraz "AN-500B" nie mają przełączników turbo na joypadach, natomiast modele "AN-505-BK" (zdjęcie) oraz "AN-505-RD" owszem. Dla wielu graczy znaczącą wadą konstrukcyjną jest wychodzący z boku kabel, zamiast od góry.



TALENT combo joypads

(http://mwk1.vot.pl/contrabanda/img/joy06.jpg)

Ciekawe joypady dla 2 graczy podłączane w gniazdo rozszerzeń Famicoma. Z tego co pamiętam, to (niestety) nie każda konsola radzi sobie z obsługą i również jeśli mnie pamięć nie myli (bo testowaliśmy to na jednym z pierwszych FamiCONów), to nie można ich stosować jako substytut rozgałęźnika HORI, ponieważ joypady przejmują funkcję "wewnętrznych" playerów 1 i 2, a nie jako dodatkowych 3 i 4. Jeśli chodzi o wykonanie to mimo iż są to gabaryty "Pszczoły" i fajnie się je trzyma, to jednak czuć już tutaj tę piracką produkcję. Kiedyś miałem jakieś większe info na temat tej firmy TALENT, ale już niestety wszystko poleciało w piździelec...



Turbo Card joypad

(http://mwk1.vot.pl/contrabanda/img/joy07.jpg)

Joypad będący wariacją na temat konsoli NASA "NS-81" (http://www.google.pl/search?client=opera&q=NASA+NS-81). Kształt i wymiary jak od Famicoma, ale wtyk 7-pin NES. Z powodzeniem można stosować również w Famicomie AV.



Micro Genius TIJ-307

(http://mwk1.vot.pl/contrabanda/img/joy08a.jpg)

(http://mwk1.vot.pl/contrabanda/img/joy08b.jpg)

(http://mwk1.vot.pl/contrabanda/img/joy08c.jpg)

Nawiązanie do joypada Acclaim Remote Controller przedstawionego przez żur0. Bardzo podobny patent. Solidne wykonanie (w końcu to Mikro Geniusze!) i fajna funkcjonalność. Jedyną wadą dla niektórych może być to, że pad jest dość gruby.



Super Boy Professional Control PAO

(http://mwk1.vot.pl/contrabanda/img/joy09a.jpg)

(http://mwk1.vot.pl/contrabanda/img/joy09b.jpg)

Również zajebisty joypad, będący bezpośrednim klonem Competition-PRO, również wcześniej tu opisywanego przez żur0, lub nawet bardziej MEGA PADA (https://segaretro.org/Mega_Pad) do Segi produkowanego przez znaną firmę ASCII. Ten sam kształt. Ta sama masywna i solidna konstrukcja (pad jest jeszcze większy od "Pszczoły". Wtyk 15-pin Famicom. Bardzo fajny sprzęt!



SEMTONI controller

(http://mwk1.vot.pl/contrabanda/img/joy10a.jpg)

(http://mwk1.vot.pl/contrabanda/img/joy10b.jpg)

No to już taki bardziej "budżetowy" joypad, niemniej jednak z tych jeszcze trzymających poziom. W pudełeczku mamy 2 sztuki. Pamiętam nabyłem ich baaardzo dawno temu kilka kompletów za grosze, aczkolwiek nie korzystam, ponieważ są o wiele bardziej wygodne pady od tych, na których gra się przyjemniej. No ale nie ma tragedii. Wtyk 15-pin. Jeśli pytacie gdzie sie podział sie SELECT, to odpowiadam, że znajduje się on w górnej części obudowy tuż nad przyciskiem "Z".
Pytanie natomiast jest ciekawe - czy ta firma ma/miała cokolwiek wspólnego z popularną marką zajmującą się produkcją sprzętu audio do samochodów o tej samej nazwie? ;-)



Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Tytuł: Odp: Przegląd padów do NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: dic-sc7 w Marca 21, 2020, 22:50:27
HUDSON SOFT HC 62-4 zdecydowanie najlepszy pad jaki można kupić.
Komfort gry jaki oferuje jest rewelacyjny, to górna półka w tej klasie i mój osobisty faworyt.
Chociaż jak dla mnie Marku, to w zaprezentowanym zbiorze(w moim również) brakuje porządnego
„Arcade Stick”. Posiadam co prawda Hori Hj-7 Mark II, ale jego konstrukcja, obsługa pozostawia wiele do życzenia.
Tytuł: Odp: Przegląd padów do NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: MWK w Marca 22, 2020, 18:04:07
Sylwku, Twój HORI HJ-7 MARK II nie wygląda tak źle, chociaż coś mi świta, że kiedyś oglądałem jakiegoś ruskiego recenzenta, który również nieco narzekał na ten model...

Natomiast jeśli o mnie chodzi, to mogę tutaj dodać, że posiadam tylko jednego "Arcade Sticka", cośmy go na jednym z ostatnich zlotów z machbedem naprawiali na 9 zlocie (pozdro!), bo skapciał od leżenia w pudełku, ale nie jest to nic porządnego, zwyczajna gałka, JAMMER 919 JECO International, praktycznie to samo co NES Advantage.

(http://mwk1.vot.pl/contrabanda/img/jammer.jpg)

Nie mam absolutnie żadnego parcia na tego typu akcesoria, więc trzymam sobie tego jednego i już, no chyba, że kiedyś trafi się TAKIE COŚ (https://www.zupimages.net/up/15/35/v8k5.jpg) od ASCII, to wówczas nie pogardzę  8)



Ciekawostka.
Właśnie wpadłem na konsole pewnego pirackiego producenta z epoki - GOOD BOY - ba, nawet sobie przypomniałem, że mam jedną pustą obudowę do joypada tej "firmy" i popatrzcie jak to ich logo wygląda bliźniaczo podobnie do tamtego na joypadzie Super Boy Professional Control PAO.

(http://mwk1.vot.pl/contrabanda/img/goodboy01.jpg)

(http://mwk1.vot.pl/contrabanda/img/goodboy02.jpg)

P r z y p a d e k ? ? ?
Tytuł: Odp: Przegląd padów do NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: dic-sc7 w Marca 22, 2020, 19:01:27
Pierwszy raz widzę tego 919 od Jeco, dla mnie wygląda raczej na klon ASCII AS-7749-FC(Turbo Jr).
NES Advantage oczywiście posiadam nówkę, a to konstrukcja opracowana przez ASCII.
Model który wskazałeś jest ekstremalny pod każdym względem.
Sam „stick” wykonany na mikrowyłącznikach Sanwa oraz przyciskach Semitsu.
Takie podzespoły stosuje się profesjonalnie w automatach do dzisiaj.
Jednak rozegranie na tym Yie Ar Kung Fu albo Gauntlet byłoby epickie.
Tytuł: Odp: Przegląd padów do NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: MWK w Marca 22, 2020, 23:07:39
Faktycznie, bardzo podobny do tego ASCII Turbo Jr. No to jestem zadowolony, bo skoro kopiować - to od najlepszych  8)

Znalazłem jeszcze coś w odniesieniu do opisywanych przeze mnie joypadów firmy SEMTONI, mianowicie konsola tej firmy, która do złudzenia przypomina Pegasusa SP-60:

(https://i.pinimg.com/originals/10/4e/3d/104e3d085a7d9cbe2bf914b577e1da95.jpg)
Tytuł: Odp: Przegląd padów do NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: lubone w Marca 22, 2020, 23:57:33
(https://zapodaj.net/images/03ba9bcbd1681.jpg)

Pady sprzedawane z konsolą IQ-502:
- wygodny kształt "tabletki",
- solidny plastik,
- krzyżak z kierunkami pośrednimi (skosy),
- przyciski akcji ułożone skośnie (podobnie do padów SNES),
- wychodziły w dwóch wersjach: bez wyjścia słuchawkowego (rev. 2) oraz z gniazdem jack (rev. 3),
- wtyczka 15 pin,
- atutem jest również ich bardzo ładny design,
- wadą są trudno dostępne zamienniki gum przewodzących.
Generalnie jest to bardzo wygodna i udana konstrukcja, w grach wymagających większej precyzji sięgam właśnie po nie  :)

Tytuł: Odp: Przegląd padów do NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: Nielogiczny w Maja 23, 2020, 19:31:06
Pady sprzedawane z konsolą IQ-502:
- wygodny kształt "tabletki"

Oj ja na temat tych padów mam kompletnie odmienną opinię. Pady jak i cała forma IQ-502 to "buła". Wielke i niewygodne do trzymania w rękach kontrolery, szczególnie w dzieciństwie gdy miało się  mniejsze dłonie niż teraz. Kuzyni mieli w domu IQ-502 i pamiętam jaką udręką było granie u nich na tych padach, w porównaniu do wprawy z jaką przechodziłem gry na moim MT-777-DX z tamtejszymi padami. Swoją drogą patrząc na IQ-502 zawsze brakowało mi "kieszonek" na pady, tej jakże praktycznej części MT-777-DX.
Tytuł: Odp: Przegląd padów do NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: daf w Maja 23, 2020, 21:33:51
Heh, mam identyczne spostrzeżenia co do tych padów i w ogóle samej konsoli, Nielogiczny. Mam nawet podobną anegdotę jak Ty - jak miałem 5-6 lat byłem już wprawiony z Contrę, grałem przecież u siebie niemal codziennie - z tym, że oczywiście na MT. Gdy poszedłem raz do kolegów (bracia), mieli też świeżego Pegasusa. To prawdopodobnie właśnie wtedy pierwszy raz w życiu zobaczyłem konsolę IQ. Nie znali jeszcze tak dobrze gier, sprzęt mieli chyba dosłownie od kilku dni. Mówiłem sobie - zaszpanuję i pokażę im, jak się gra w Contrę "seryjnie", pro, jak prawdziwy zalążek Contrabandyty. Odpalam grę na pewniaczka - wtedy przechodziłem całą grę raczej bez problemów - a tu jeb. W dżungli życia znikały w trymiga. Totalnie mieszało mi się którym się skacze, którym się strzela, ułamki sekund na myślenie o tym sprawiały straszny dyskomfort w graniu. Przez te beznadziejne pady nie dało się wtedy grać, nie udało się poszpanować, cały wieczór zepsuty. Pamiętam to jak dziś, było to jakieś 28 lat wstecz.
Tytuł: Odp: Przegląd padów do NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: MWK w Maja 24, 2020, 19:09:57
haha, no to niezła trauma DAF, wspaniała historia, ale domyślam się, że odcisnęła niezacieralne piętno na Twojej psychice ;-)

Doskonale Was rozumiem Panowie. Mi również te joypady NIGDY nie leżały. Z drugiej strony pamiętam, że miałem kumpla z bloku "na przeciwko", który swoją przygodę z Pegasusem rozpoczął nieco później niż... wszyscy ;-) Dostał bowiem swoją konsolę już w wersji z grami braci menel i to właśnie przy jej pomocy stawiał swoje pierwsze pegasusowe kroki. Potem, podczas wzajemnych spotkań, powstawały problemy. Tłumaczył mi, że tak jak mi na większych, okrągłych padach od IQ, tak również i jemu bardzo niewygodnie gra się na mniejszych, prostokątnych padach od emteka czy modeli bliźniaczych. Niestety, kto się na czym wychował, do czego przyzwyczaił łapy, temu właśnie na tym będzie grać się najwygodniej.
Tytuł: Odp: Przegląd padów do NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: Verteks w Listopada 03, 2020, 18:45:06
Charakterystyka moich dłoni że tak to ujmę to długie, chude palce i mała powierzchnia "łączna" - ogólnie duża dłoń ale mała powierzchnia "chwytna". Piszę o tym bo to wiąże się z moimi opisami. Osobisty ranking tych padów, z którymi miałem do czynienia:
Hudson Soft HC 62-4 - mój ulubiony. Wygoda, precyzja, czucie guzików 10/10, krótki kabel nie jest dla mnie mankamentem (90 cm jak wiele innych padów do Famicoma), przełączniki turbo mogą być jednak wolałbym osobne guziki.

HVC-102 "Dogbone" - oceniam identycznie jak HC 62-4 mimo innego kształtu obudowy tyle że brakuje turbo, też kabel 90 cm.

NES-004E "NES Controller" - niby dobrze leży w dłoniach ale po pierwsze to d-pad przyprawia mnie o "Nintendo Thumb" a drugie to ból pomiędzy kciukiem a palcem wskazującym jak muszę naparzać przycisk B. Za to długi kabel dwumetrowy.

Pady od Twin Famicom AN-500B = HVC-002 "Famicom Controller" = pad Quick Shoot = pad od Thompsonica 3500 / 3600 i inne tego typu - za małe, nie mam gdzie ułożyć palców pod padem i chwyt ogólnie nie jest komfortowy.

Ten od Twina oczywiście wbudowany w konsolę, długi kabel tyle że wychodzi z tyłu konsoli... Dobrze spasowane plastiki. Brak turbo w AN-500B jak już MWK wspominał.

HVC-002 oczywiście wbudowany w konsolę, krótki kabel i dodatkowo wychodzi z tyłu konsoli... Najlepiej grać z Famicomem obróconym do gracza tyłem. Dobrze spasowane plastiki. Brak turbo.

Z kontrolerami od "Pegasusów" mam taki problem, że generalnie są wychapane toteż moje doświadczenia mogą być niemiarodajne - Polska to (była) inna kultura grania niż Japonia.

Quick Shoot - krótki kabel, jakość taka sobie - d-pad lubi wbijać przypadkowo skosy. Krótki kabel jak pamiętam, za to jest turbo. Inne famiklonowe "prostokąty" w sumie mogę podsumować identycznie.


Poniżej ściana hańby - sprzęty które dodatkowo zwiększały poziom trudności w grach:
Pad od IQ-502 - umiarkowanie wygodne, dolna część obudowy jakby jest niepotrzebna przy tym ułożeniu dłoni które stosowałem. Dystans do d-pada / guzików w sam raz dla mnie. Kable przyzwoitej długości z tego co pamiętam. Tutaj koniec pozytywów. Żałosne spasowanie plastików - wszystko się trzęsie. D-pad miękki, nieprecyzyjny, nie ma dobrej odpowiedzi na duszenie krzyżaka.

NES-027 "NES Max" - d-pad to nieporozumienie. To czerwone coś to luźno latający kawałek plastiku. Oczywiście trzeba go naciskać żeby wbić kierunek tyle że nie ma opcji zrobić tego precyzyjnie. Zero precyzji. Dobrze leży w dłoni, dobrze spasowane plastiki. Zamienione miejscami A, B oraz Turbo A i B - nie zliczę ile razy pomyliłem się przy wciskaniu guzików. Do tego A oraz B bardzo wysokie, a do tego miękkie... Bardzo rozczarowałem się tym kontrolerem, przecież to oryginalny produkt!

Hori Joystick-7 Mark II HJ-7 - wychodzi na to iż dic-sc7 ma / miał swój egzemplarz ode mnie z tego co napisaliście. Jak już była mowa o arcade stickach to będę kontynował. Za lekki, za mały blat, siermiężny stick. Aż go rozłożyłem żeby sprawdzić czy coś nie jest uszkodzone / wyryrane - no nie było; problem nie był w tym że czasami nie wbił się kierunek a w tym żeby go dosięgnąć tą plastikową wajchą... Brak turbo, krótki kabel to już pierdółki. Chcę wierzyć że mój egzemplarz był zajechany tyle że to wygląda na nieudaną konstrukcję. Ładnie się prezentuje i to tyle.

Pady od BS-500 - O dziwo dosyć dobrze leżą w dłoniach. Spasowanie plastików 0/10, wszystko się dyga. D-pad nieprecyzyjny, miękki, częściej wciśniesz skos niż bezpośredni kierunek. Przyciski A / B nawet spoko się wciskają ale szybko wygniatają. Pamiętam te dwadzieścia lat temu padały jak muchy, jeden za drugim. Był wyścig co pierwsze - elektronika, kabel czy gumki, różnie było ale gumki najczęściej, podmieniłeś i za tydzień / dwa znowu to samo.

Pady a'la Sega -  to samo co przy padach od BS-500, tyle że te akurat za małe, nie mam gdzie ułożyć palców pod padem i chwyt ogólnie nie jest komfortowy. Są dwa plusy - select jest zrobiony na microswitchu, najszybsze turbo - wygrasz z innymi w Hyper Olympic. 6 przycisków to bez komentarza zostawię.

Pady a'la PS1 - to samo co przy padach od BS-500, tyle że jeszcze gorsza obudowa i jakość, spasowanie leci w obszary ujemne.

Chyba wszystko co miałem w dłoniach, na dole tabeli ułożenie takie jakie mi serducho podpowiadało ale różnie mógłbym je tam ustawić, szkoda czasu na ważenie tego, opisy wyczerpują temat.

Ciekaw jestem tych kontrolerów: pad od IQ-201 / IQ-301 / "kromka" IQ-501, Hori Commander / New Hori Commander HFC-07, Sansui Joycard SSS; ze sticków to NES Advantage, ASCII Stick Turbo Jr., ASCII Stick II Turbo, ASCII Stick. Największe marzenie to jednak Micomsoft XE-1 Pro FC. Aha i jeszcze "kromki" a'la PC Engine ogólnie, widziałem już minimum kilka rodzajów obudów to może między nimi też są jakieś różnice. Poproszę o komentarz osoby które grały na powyższych sprzętach a nie odpowiadały.
Dodam jeszcze iż wiele kontrolerów z "listy życzeń" próbowałem wylicytować w japońskiej częściej eBay ale zawsze ktoś dał więcej :'(. Ceny "kup teraz" to nieporozumienie. Arcade sticki sprawiają dodatkowe kłopoty - duże wymiary i waga, taki ASCII Stick ma metalowy blat, waży coś pod dwa kilogramy to wysyłka pokroju $30 nie dziwi ale dyskwalifikuje zakup.

Może opiszę sprzęty których tu jeszcze nikt ładnie nie podsumował lecz nic nie obiecuję.
Miało być krótko i zwięźle, wyszło mi jak zwykle. Kto doczytał do końca to gratuluję :D. Muszę popracować nad tym aspektem.
Tytuł: Odp: Przegląd padów do NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: Preki w Maja 25, 2022, 17:49:57
Właśnie trafiła do mnie "czarna pszczółka" czyli Hudson Joycard HC62-4 z czarną obudową i logiem gry Hector '87. Nie wiem jak w przypadku "zwykłego" pada tego typu, ale niektóre gry kompletnie go nie wykrywają, np. Silver Surfer (ta, myślałem że będę miał pomoc autofire przy tej giercy, no jednak nie ;) ).
Tytuł: Odp: Przegląd padów do NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: Mcin w Maja 25, 2022, 18:15:03
Skoro gra nie wyszła w Japonii, to po co ma w kodzie zawierać obsługę portu rozszerzeń?
Tytuł: Odp: Przegląd padów do NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: Preki w Maja 25, 2022, 18:51:56
Gdy odpaliłem oficjalny japoński program testowy Nintendo to dodatkowy kontroler był wykrywany jako 1 gracz. Myślałem więc że zadziała, no i nie działał.
Tytuł: Odp: Przegląd padów do NES/Famicom
Wiadomość wysłana przez: Duobix w Czerwca 19, 2023, 17:04:37
(https://tvgames-life.up.seesaa.net/image/fc20bpsmax.jpg)
W moje ręce trafił BPS-Max. Jest to, jak widać, wariacja japońska w kontekście Nes Max’a - podejrzewam, że najpierw powstał BPS-Max, a dopiero potem Nintendo pod swoim własnym szyldem wydało tego pada na dalsze rynki (na pewno na amerykę).

Jako że wszędzie czytam, że pad ten ma “gałkę”, to byłem przygotowany na coś pokroju gałki analogowej, tyle że w formie “slider’a”, czyli takiej płytki którą sobie przesuwamy w danym kierunku. Otóż, nie jest tak. Tak na prawdę, to “gałka” w Max’ach to jest bardzo duży D-Pad w kształcie okręgu - to całe “kółko” razem z gałką działa dokładnie jak D-Pad - nawet czuć moment w którym wciskamy kierunek. Pytanie więc - po cholere jest tak gałka? Ano, służy do tego, że zamiast odrywać palec by zmienić kierunek na D-Padzie, tu przesuwamy gałkę, która płynnie zmienia kierunek. Robienie “kółek”, czyli wciskanie w formie okręgu konkretnych kierunków, jest tu przez ten patent dużo łatwiejsze. Przez też ten fakt, że “gałka” przesunięta w danym kierunku nie oznacza, że dany kierunek został wybrany (bo i tak trzeba trochę ją wcisnać żeby wybrać kierunek), możemy trzymać palec w jednym miejscu, i traktować to wszystko jako jednego dużego D-Pada.

Ciekawie wygląda to, jak ten padzik leży w dłoni. Przez zastosowanie dość małych, ale jednak - skrzydełek, jak np w padzie od ps1, łatwiej się operuje tym udziwnionym D-Padem.

Z przycisków jest A, B, oraz ich warianty turbo - co ciekawe, przyciski turbo są umieszczone pod normalnymi przyciskami, ale… przez znow wspomniane skrzydełka, dłoń układa się - przynajmniej mi - w łuk, który sprawnie omija te 2 pozostałe.

Po zabawie z tym urządzeniem muszę przyznać że jest ono dużo bardziej przemyślane, w kontekście wielu rozwiązań - skleja to się w bardzo używalną całość. Nie powiedziałbym natomiast, że jest to pad uniwersalny, i że doświadczenie z każdą grą będzie przy nim pierwszorzędne - moim zdaniem, część gier perfekcyjnie się z nim odnajduje, jak np. ścigałki czy gry logiczne, natomiast platformówki z których przecież Fami/Nes słyną, już dużo mniej.
Możliwe jest też, że da się na tym grać po okresie dłuższego przyzwyczajenia i obcowania z tymże sprzętem - ale do tego etapu muszę jeszcze dojść.