Forum ContraBanda.eu

OD GRACZY DLA GRACZY => Jeszcze więcej o grach => Wątek zaczęty przez: Mejs w Lipca 11, 2023, 07:07:39

Tytuł: Contra - modyfikatory trudności
Wiadomość wysłana przez: Mejs w Lipca 11, 2023, 07:07:39
Obserwowałem przebieg eksperymentu, podczas bodajże ósmego zlotu,  który miał na celu rozwiązanie kwestii wzrastającego poziomu trudności w Contrze. Wyniki, mimo ciężkiej pracy ekspertów z całego kraju, w moim odczuciu były niejednoznaczne.

Znalazłem serię artykułów napisanych w 2014 roku, autor używając odwróconej inżynierii próbuje przedstawić różne mechaniki i ciekawostki ukryte w kodzie gry.
Jednym z nich jest modyfikator trudności.

Wg. badań Amerykanina sprawa przedstawia się następująco:
Tytuł: Odp: Contra - modyfikatory trudności
Wiadomość wysłana przez: Krisuroku w Lipca 11, 2023, 09:43:46
Jestem pod wrażeniem tej rozpiski. Zmienia nieco postrzeganie tej zacnej gry. Co Contra to Contra. :)
Tytuł: Odp: Contra - modyfikatory trudności
Wiadomość wysłana przez: OsA w Lipca 11, 2023, 09:48:08
Czyli krótko mówiąc najtrudniejszą opcję da się osiągnąć biegnąc z eSkami i robiąc 8 loopów.
Ciekawe rozwiązanie.
Tytuł: Odp: Contra - modyfikatory trudności
Wiadomość wysłana przez: Mcin w Lipca 11, 2023, 18:14:05
Jak w tym algorytmie traktowana jest standardowa broń "bez literki"? czy podniesienie R zwiększa trudność?
Tytuł: Odp: Contra - modyfikatory trudności
Wiadomość wysłana przez: Mejs w Lipca 11, 2023, 18:28:33
Wg. chłopa R niczego nie zmienia a broń podstawowa = 0. Lecz z tego co pamiętam R wydawała się mieć wpływ na trudność, może coś przeoczył. Co do weryfikacji jego słów, na dzień dzisiejszy, mogę potwierdzić, że wartości życia wymienionych przeciwników zgadzają się z wartościami w grze.
Tytuł: Odp: Contra - modyfikatory trudności
Wiadomość wysłana przez: MWK w Lipca 13, 2023, 20:04:07
Wszystko by się zgadzało BO - dla tych którzy nie pamiętają - nasz 10 przelot przez Aliens Lair wyglądał tak, że wparowaliśmy tam z "Skami" i nakurwialiśmy non stopa trzymając przycisk turbo na joypadzie i ledwo szło ale po dotarciu do serducha jak to pięknie Lio podsumował "pająki zwyczajnie przez nas przebiegały nic sobie nie robiąc ze strzelania" 8)
Tytuł: Odp: Contra - modyfikatory trudności
Wiadomość wysłana przez: ALLbert w Lipca 27, 2023, 19:22:16
I taka mechanika Contry mnie się podoba. Niesowite, że po tylu latach dowiaduję się ciekawych nowości.
Tytuł: Odp: Contra - modyfikatory trudności
Wiadomość wysłana przez: Preki w Sierpnia 16, 2023, 10:05:42
O tym, że Contra z każdym loopem staje się trudniejsza, to wiedziałem od dawna. Ale nie przypuszczałbym, że jest to tak rozbudowane, jak rank system w oryginalnej, automatowej wersji Gradiusa, w którym to gra staje się trudniejsza od samego zbierania power-upów (głównie dodatkowych Options). Swoją drogą właśnie, ciekawe czy Gradius na NES też ma tę mechanikę, ale odnoszę wrażenie że albo jest ona dość łagodna albo poziom trudności rośnie tylko co zapętlenie.