Forum ContraBanda.eu
8-BITOWY WARSZTAT DOMOWY => Demoscena i gry homebrew => Wątek zaczęty przez: żur0 w Marca 08, 2019, 09:01:01
-
Informację o Full Quiet - grze od Retrotainment Games (goście, którzy stworzyli HAUNTED: Halloween '85), podawałem jakieś półtorej roku temu w temacie głównym tego działu.
Przypomnę film promocyjny:
Projekt nadal się rozwija i muszę powiedzieć, że wygląda to wszystko niezwykle obiecująco. Na Kickstarterze ufundowano projekt w ponad 600%. Szczególnie polecam Waszej uwadze sekcję updates (https://www.kickstarter.com/projects/1222722105/full-quiet-a-new-adventure-game-for-the-nes-and-pc/updates) - zwarto w niej filmy z wprowadzania kolejnych usprawnień do gry (ostatnia aktualizacja z lutego 2019). Muszę powiedzieć, że cały ten tytuł robi piorunujące wrażenie - szczególnie grafika pełna smaczków.
Jestem pod wrażeniem tych rozwiązań (https://www.kickstarter.com/projects/1222722105/full-quiet-a-new-adventure-game-for-the-nes-and-pc/posts/2276545), które opracowali - ten bajer z widokiem w tle lokacji, w której gracz był poprzednio to niezły mindfuck jak na gry NESowe.
-
Kozak! Oprócz Micro Mages to chyba jedyna gra, na którą czekam z prawdziwą niecierpliwością i nie będzie mi szkoda tych pięćdziesięciu baksów.
-
Na pewno jest w moim kręgu zainteresowań - oby nie wyszło rozczarowanie jak w przypadkuLizarda, na którego byłem strasznie napalony, a nie wciągnął mnie niemal w ogóle. Graficznie wygląda ciekawie, zwłaszcza ta paralaksa i ten motyw, o którym piszesz, Żuro (lokacje w tle). Nie grałem, nie poczułem tej gry, ale już po samych filmikach mam wrażenie "toporności" sterowania. ;) Pocieszają mnie jednak motywy celowania w ośmiu kierunkach, czy możliwość wspinania się naszej postaci. Może być dobrze.
Jeżeli wyjdzie na nośniku famicomowym, może również się skuszę, jakby ktoś jeszcze zamawiał. Ale na razie trzeba grę w ogóle dokończyć tworzyć.
-
Zapowiada się świetny tytuł :) trzeba będzie sobie sprawić:)
-
Nowa wstawka, trochę dema:
-
Zapowiada się świetny tytuł (...)
Może nie świetny, ale solidny - tak bym to ujął. Jeżeli chodzi o homebrew na naszą konsolę, to sukcesem jest, że to się w dalszym ciągu dzieje, że są jakieś newsy, zajawki, postępy.
Z tą paralaksą to trochę zaczynają tam przeginać. ;) Nie jestem wielkim jej miłośnikiem - cieszy oko, ale żeby skupiali się nie tylko na niej.
Fajnie ta wieża tam wygląda, co się na nią wspina na końcu.
-
Chłopy cały czas pracują nad tą grą i powolutku (bo teraz wszelką opieszałość ludzką usprawiedliwia koronka...), powolutku zmierzają ku końcowi. Oto najnowszy update:
https://v.kickstarter.com/1611603452_5dbd1a6854dbf99408169b5eddcfa80d4a2630bd/assets/032/029/346/5c48bf0ce13f248d536b28a688feda66_h264_high.mp4
Osobiście, jeżeli gra będzie tak dobra jak wygląda, to ja mogę jeszcze dwa lata poczekać, byle by tego nie spieprzyli!
edit:: rzeczywiście... linka zdechła :-(
-
Łooo, miód dla moich oczu... Pięknie to wygląda. Tego filmiku jeszcze nie widziałem. Czekam zniecierpliwiony, jak na każdą grę od Retrotaiment Games i Morphcat Games... Patrząc na ich poprzednie osiągnięcia to chłopy zawsze kończą to co zaczynają. Trzeba czekać.
-
Wszystko fajnie, ale nie macie wrażenia, że ta kamera się przewija jakoś tak... nie wiem, niezbyt naturalnie dla gracza, dziwny ten skok wyświetlania jest. Rozumiem, że to taki zabieg, ale nie wiem czy to takie super.
-
W sensie, że nie zostaje cały czas wycentrowany na naszym bohaterze, tylko tak "płynie"?
No jest to odrobinę nieortodoksyjne, ale myślę, że to nic złego, Pietrek. Wolę takie rozwiązanie, aniżeli gdyby ekran przesuwał się dopiero wtedy, gdy dobiegnę do jego krawędzi, nie dając mi absolutnie czasu na reakcję - patrz Alien3.
Ostatecznie ocenimy jak już zagramy, wiesz, jak to wszystko będzie pracować "w akcji" 8) Gameplay to podstawa, dlatego napisałem, że jeżeli nasza postać będzie tak fajnie reagować jak mamy to przedstawione na filmach, to miodzio.
-
Wrzucam link z najnowszą aktualizacją z 16 stycznia 2021 ponieważ poprzedni link zdechł. Nowinki oraz film przedstawiający zmiany znajdziecie tutaj:
https://www.kickstarter.com/projects/1222722105/full-quiet-a-new-adventure-game-for-the-nes-and-pc/posts/3069256 (https://www.kickstarter.com/projects/1222722105/full-quiet-a-new-adventure-game-for-the-nes-and-pc/posts/3069256)
-
Update z końca marca + wideo >> https://www.kickstarter.com/projects/1222722105/full-quiet-a-new-adventure-game-for-the-nes-and-pc/posts/3130176
-
W lipcu porozsyłano egzemplarze testowe do testerów, więc prace już na ukończeniu. Zacząłem się całkiem jarać tym tytułem, klimat może być gęsty jak sala remizy w poniedziałek o 6 rano. Boję się tylko samej mechaniki rozgrywki, bo wygląda na mocno nieintuicyjną i czasami nawet nie widać, gdzie prowadzi ścieżka. Jest tam czasami kilka warstw dróg, jakieś kombinacje wertykalno-horyzontalne - no oby nie przedobrzyli z tym, bo czasami wkurwia, jak nie wiesz gdzie iść i gdzie się obrócić (vide Rambo, Friday the 13th).
Ale macie tu syty gif na zajawkę:
(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/full quiet zajaweczka.gif)
-
Trudno powiedzieć coś więcej po samym gameplayu, ale to już poszło do graczy, więc i ROM pewnie niedługo ujrzy światło dzienne.
Wygląda srogo i na pewno zasługuje na jakiś contrabandycki stream.
-
https://www.youtube.com/watch?v=2SFSImg1OQo
Tu widać gameplay w naprawdę dobrej jakości. Do tego można zobaczyć przepiękne wydanie fizyczne gry. Bardzo doceniam pomysł na nią i całe to opracowanie graficzne materiałów reklamowych oraz instrukcji.
A samej gry trzeba będzie popróbować, choć nie nastawiam się jednak na nic wciągającego i grywalnego.
-
ROM? dla kolegi pytam ;)
-
Jeszcze nie, może z którąś nową wersją paczki Gr8Fam...?
-
Coś znalazłem ale nawet nie testowałem.
Edit:
Czekajcie. Jeden z tych plików chyba próbowałem odpalać na Everdrivde n8 oraz na Krzysiocarcie ale nie pacało. Chyba zbyt duży plik/ nieobsługiwany mapper? Na emu też nie rusza. Chyba, że jakieś zmodyfikowane emu muszą być.
-
Edek pro tego nie odpalił :D Trzeba będzie chyba kupić kart.Chciało by się w to zagrać już 8)
-
no i zaden emu tego nie ruszył :( chyba kart z gratisami w srodku....
-
Od wczoraj ruszyła "oficjalna" sprzedaż gry >> https://www.retrotainmentgames.com/collections/video-games
..ale kartridże luzem już wyprzedane, samego pliku ".nes" do kupienia nie widać, a full opcja się zwyczajnie nie opłaca, wszak z wysyłką to ponad sto dolców, a jak dowalo cełko (bo niby czemu nie), to się robi pińcet plus jak nic. Ech 8)
-
Już nie ma tematu, wszystkie warianty "Sold out".
Za miesiąc część wyląduje na eBay z przebitką hehe.
-
Z głupa wysłałem zapytanie i o dziwo już dzisiaj była odpowiedź, którą cycuję poniżej:
Right now, we have no ROM release available. That may change in the future. Thanks for your support.
-
Dzięki Marek, będziemy więc czekać. Szkoda, bo cicho łudziłem się, że posiedzimy przy Full Quiet większą grupą przy zlotowym poniedziałku.
-
Raczej nie pogramy, z tego co widzę na nesdev, nawet nie ma przypisanego mappera... Chyba, że ktoś chce szukać po chiskich stronach, może już coś żółci wykombinowali... w takim wypadku zapraszam do walca :P
-
Szybki update.
Kartridże znowu są dostępne w sklepie... ALE ...luzem razem z wysyłką wychodzi na chwilę obecną 320 zł (+ nie wiadomo co na to celnicy).
Wrzucam również oficjalną zajawkę oraz plik:
>> https://youtu.be/yVptueTMwt0
Pierwsze wrażenie jak dla mnie gra jest zajebista! Zdecydowanie aby powiedzieć więcej to trzeba się wgryźć i rozegrać, poznać zasady i okoliczności przygody, bo jest gęsto, ale widać, że produkcja jest dopieszczona 8)
-
Dlaczego takie załączniki pojawiają się paręnaście dnie po zlocie...? Gra ma przede wszystkim rewelacyjny marketing. Czy sama rozgrywka sprosta oczekiwaniom - nie wiem. Ale jest ku temu duża szansa, mimo że gatunek nie leży w kręgu moich zainteresowań (natomiast tematyka jak najbardziej!). Będę testował, będę próbował (zachęcam do napisania o tym do dekadnika).
-
Piękne graficznie, ta aura tajemniczości. Pochodziłem po startowych lokacjach - wygląda na piekielnie grywalne.
Najlepszy homebrew w historii? Ścisła czołówka gier wydanych na tą konsolę w ogóle?
-
Taka ciekawostka. Na Everdrive N8 (wersji zwykłej), gra wyświetla artefakty zamiast sprite'ów postaci. Za to na Krzysiocart (wersja z solder mask) - zasuwa bez problemu. Pamiętam, że ten sam problem był przy "Jay and Silent Bob".
-
Kurde,ładnie wydane te karty są 8)Jak by ktoś kupywać dajcie znać ,podłącze się :)
-
Wciągnęło mnie dziś, pograłem godzinę. Niestety, dotarłem do punktu, z którego nie potrafię pchnąć fabuły dalej. Będę jednak próbował, bo gra jest tego warta.
Jest w ogóle bardzo ciemna, ale to wiedzieliśmy już dawno. Ciężko gra się w ciągu dnia, gdy w pokoju jest jasno, bo dużo rzeczy można na ekranie przegapić. Dodatkowo, na Everdrive Pro glitchuje mi się pasek życia i amunicji - źle się czasami wyświetla i jest to trochę problematyczne.
-
Ja w sumie nie poszalałem, bo dotarłem do kryjówki, gdzie udało się zapisać stan gry. Przelazłem przez jakąś bramę i potem się totalnie pogubiłem w terenie XD
-
Ej, wytłumaczcie mi coś, bo nie ogarniam tego moją głową. Dlaczego rom, który MWK umieścił parę postów wstecz odpala mi się w innej wersji na Everdrive Pro i na emulatorze. Na EDPro wchodząc w menu sterowania mam wersję z konsoli Switch, czyli wykorzystującą przyciski m.in. X, Y, L, R. Ten sam rom odpalony na NesterJ ma menu zupełnie inne - NESowe właśnie:
(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/full_quiet_switch.jpg)
Problemem jest to na tyle dużym, że w wersji odpalanej na EDPro nie mogę wykonać dive'a, który jest bardzo przydatny w poruszaniu się postacią. W wersji emulowanej działa wszystko jak powinno i chłop "nurkuje" przyciskiem Start. Dotarłem już do piątej lokacji i teraz nie wiem, co mam zrobić, bo słabo tak bez tego uniku się gra. :o O co może chodzić?
-
"This game also works with a Super NES controller".
Gra wykrywa że grając na EDN8 Pro masz podłączony... kontroler od SNES.
Testowałem na emulatorze Mesen, który emuluje pad od SNES. Efekt na zrzutach ekranu.
-
Łał, dziękuję Verteks za diagnozę. Odczytałem ten komunikat, że po prostu jest możliwość podłączyć taki kontroler. Czy ktoś ma możliwość przetestowania na podstawowej wersji n8 (ja swoją akurat pożyczyłem na dłuższy okres czasu xD)?
-
hm hm u mnie na EDN8 PRO działa po nesowemu na famicomie AV. Nie grasz przypadkiem pszczółką czy czymkolwiek innym podpiętym w port rozszerzeń?
-
No tak! Twój post odblokował mi głowę (co powinno było nastąpić już po uwadze od Verteksa). Przecież ja grałem na padzie Retro-bit (https://www.pixelretroshop.pl/nessnes/1658-retro-bit-nes-pad-kontroler.html), zamiast na oryginalnym NESowym... Sprawdziłem teraz na klasycznym i wszystko jest ok. Dzięki chłopy, działa.