Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
31
Hardware / Odp: Game Boy: jak podłączyć pod TV?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez DiskDoctor dnia Kwietnia 04, 2024, 09:47:17 »
No i mam już przezroczysty GBC!  Oczekuję na paczkę z HDMI mod, póki co gram (z córką) na GBC.  Moje pytania.

1) Jak wyjść z gry do menu (tak jak na NES)?  Mam Everdrive GB X7.
2) Czy da się jakoś (Everdrive) w ustawieniach rozjaśnić ekran?
EDIT* 3) Jak posortować gry w katalogach??

Dzięki z góry!
32
fCON15 / Odp: FamiCON 15 Report or die - Czyli relacja zlotowa
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zelas12 dnia Kwietnia 04, 2024, 07:41:06 »
Ok tak. Chłop zrobił dobrą robotę. Nie mogę się doczekać premiery. Fizyczny nośnik będzie dostępny?
33
Pirackie produkcje / Odp: Zgorzkniałe carty
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Martin dnia Kwietnia 04, 2024, 02:19:22 »
Popeye przepiękny, chciałbym go mieć w kolekcji.
34
Opisy i recenzje gier / Odp: Gargoyle Quest II
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MWK dnia Kwietnia 03, 2024, 22:49:21 »
Dobry opis i jeszcze lepsza gra... ale niestety ja również mam podobne odczucia.

To jedna z tych gier, którą zostawiłem sobie na "odpowiedni moment" i przyszedł on tuż przed świętami Bożego Narodzenia. Usiadłem sobie spokojnie, otworzyłem doskonale wyleżakowanego Porterka i pomyślałem, że teraz albo nigdy.

No i tak jak było wspomniane, porządna gra, niezwykle barwnie i szczegółowo zaprojektowana, grywalna jak diabli, Capcom pełną japą... ale co z tego jak liniowa do granic możliwości i karygodnie wręcz krótka! W zasadzie tylko 1 boss sprawił mi trudności (ten taki wąż), ale na tamtym etapie miałem uzbieranych już tyle żyć, że nic sobie z tego nie robiłem.

Z jednej strony fajnie się grało i polecam, lecz z drugiej strony przestałem kochać i nie polecam  8)
35
Opisy i recenzje gier / Gargoyle Quest II
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mcin dnia Kwietnia 03, 2024, 22:03:32 »
Gargoyle Quest II

     

Ośmiobitowy świat widziany z góry, samotny bohater przemierzający go wzdłuż i wszerz, sterczący na polu przeciwnicy czekający na wyzwanie, budynki rozrastające się po wejściu do środka… Czy tylko mi przypomina to Pokemony?
Antyfanów uspokajam - na tym podobieństwa się kończą. Gargoyle’s Quest II to „tylko” platformer z naleciałościami dżej erpega. Wcielamy się w nim w gargulca Firebanda, późniejszego antybohatera Ghost’n’Goblins, który to aktualnie ratuje Świat Upiorów przed inwazją sił obcych, masonerii i komórek rakotwórczych ze Świata Mroku. Głównym elementem odróżniającym tę produkcję od tworów podobnych jest możliwość samodzielnego zwiedzania  krainy ojczystej podopiecznego. I ten element nieco zawodzi.
Do dyspozycji oddano nam tunelowy, skrajnie liniowy świat, w którym wykonywanie zadań odbywa się poprzez gadanie z każdym o wszystkim i używanie przedmiotów w miejscach wskazanych palcem, a rozwój postaci jest stuprocentowo podporządkowany fabule. Dialogi nie wybijają się ponad standardy tamtych czasów, a momentów, w których dano mi możliwość skromnego wyboru, naliczyłem całe 2!
     

Szczęśliwie można to potraktować jako nietrafiony dodatek do sześciopaku, bo podstawa, czyli platformowe potyczki, sprawdza się znakomicie. Na obserwowanych z boku planszach biegamy, skaczemy, zbieramy znajdźki, przedzieramy się przez przeszkody oraz plujemy we wrogów z  czara. Raz na jakiś czas, nie widząc podłogi, musimy wykonać skok wiary, lecz na przekór frustracji nasz wojownik skrzydła to ma nie od parady, a i ścian chwyta się jak wiewióra.
Od strony estetycznej niewiele można zarzucić. Mapa świata składa się z powtarzalnych, acz czytelnych elementów. Sekcje zręcznościowe oferują ciekawie zaprojektowane i wystylizowane lokacje, na których błyszczą dopracowane sprite’y i płynne animacje, bez cienia wątpliwości jedne z najlepszych na NESie. Niestety, odbywa się to kosztem przycięć i spadków tempa , nawet przy nieznacznym zatłoczeniu ekranu. Muzyka nie psuje wrażenia, a efekty dźwiękowe pomagają w orientacji i nie irytują nawet przy dużej częstotliwości.
Gra niestety kończy się zbyt szybko. Wpływa na to zarówno możliwość użycia hasła w celu kontynuowania rozgrywki, jak i niewygórowany poziom trudności. Zdarzają się bardziej problematyczne momenty, ale znaczną część gry przechodzi się z marszu, labirynt luster zamiast użycia kartki i ołówka wymaga tylko włażenia gdzie popadnie, a końcowi bossowie to jakiś żart chyba.


     

Dużo narzekałem, ale głównie na detale. Podstawy rozgrywki są solidne, mechanizmy walki dopracowane, a przechodzenie kolejnych pomieszczeń jest przyjemne i motywuje do poznawania dalszych składowych płytkiej fabuły. Sympatyczna produkcja  godna polecenia, ot i tyle!

7/10

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
36
Pirackie produkcje / Odp: Zgorzkniałe carty
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Preki dnia Kwietnia 03, 2024, 21:34:58 »
No właśnie ten papaj to bardziej do tematu Creme de la Creme 8)

Tymczasem ode mnie czołk i Dzielny Agent Super Contra po raz kolejny xD
37
Pirackie produkcje / Odp: Zgorzkniałe carty
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MWK dnia Kwietnia 03, 2024, 21:16:10 »




Papaya, to w sumie szanuję  8)
38
fCON15 / Odp: FamiCON 15 Report or die - Czyli relacja zlotowa
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MWK dnia Kwietnia 03, 2024, 19:40:49 »
OsA, ZAJEBISTA ZAJAWKA! 8)
39
Demoscena i gry homebrew / Rzeczy KitsuneFox / LilyUwU2001
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KitsuneFox dnia Kwietnia 03, 2024, 03:35:07 »
Taki malutki thread na moje rzeczy różnawe, tutaj będę wrzucać też różne nowe rzeczy na NESa mojego autorstwa, kiedy je już stworzę.

Obecnie stworzyłam sound engine na NESa, obecnie ukończona jest trzecia wersja:
https://www.youtube.com/watch?v=UF50Qb4-V7U

Pracuję nad wersją czwartą, niekompletne demo tejże w załączniku.
Chciałabym, by finalna ukończona wersja miała wszystkie piosenki z wersji 3.14 tego sound engine'a, wtedy wydam wersję finalną.

Stworzyłam też ROMhack Super Mario Bros. 1, który zmienia Mario w grę o wciskaniu A w odpowiednim momencie:
https://www.youtube.com/watch?v=PAqSWVWqvSA

Poniżej trochę moich naprawdę starych homebrew rzeczy, zrobionych szmat czasu temu jeszcze przed procesem korekty płci, stąd moje stare, nieużywane już imię w nich:
https://www.youtube.com/watch?v=jikyladqi2Q - Mega Mountain: NES Edition
https://www.youtube.com/watch?v=Pb8XhlQAlYg - Melo-Jellos 2
https://www.youtube.com/watch?v=XN7hAMt5P50 - Hot Dance 2020
40
Wydarzenia w klimacie retro / Odp: Pegagruz nr 3 - zapraszamy na pokład
« Ostatnia wiadomość wysłana przez daf dnia Kwietnia 01, 2024, 12:36:13 »

Oficjalnie - zbieranie artykułów zakończone! Pozostało mi opracowanie jeszcze dwóch stron, ale to już drobnostka w porównaniu z tym, co zostało zrobione. Pozostałe 102 strony są już dopracowane i niebawem ruszamy z kolejnym krokiem - z drukiem. Za mną 8 miesięcy intensywnych prac nad naszym czasopismem, ale efekty są bardzo satysfakcjonujące.

Ostatecznie wyszły jednak 104 strony - rzutem na taśmę dostałem jeszcze jeden 2-stronnicowy artykuł, muszę więc jeszcze zagospodarować dodatkowe (wspomniane już) dwie strony, bowiem całość musi być podzielna przez 4. Stąd też kolejny raz zmuszony jestem podnieść nieco cenę czasopisma o 5 zł i ostateczna (oby) cena "dekadnika" Pegagruz wynosi 60 zł. Cena wydruku jednego egzemplarza przy nakładzie 100 szt. (a tyle zamierzam ich puścić) wyniesie coś koło 57-58 zł, a ponieważ zawsze mogą nastąpić jeszcze jakieś niespodziewane wydatki (planuję jeszcze wsadzić do każdego numeru jakąś tam wkładkę, być może naklejkę jak przy okazji numeru 2), wolałbym zaokrąglić tę sumę do wspomnianych 60 zł/numer. Jakby wszystkie numery udało się jakimś cudem sprzedać i zostałaby mi ewentualna nadwyżka finansowa, wszystko trafi na konto zlotowe - na poczet naszego zlotu, bądź forum.

Chciałbym każdemu z redaktorów gorąco podziękować za dokonany wkład - razem stworzyliśmy naprawdę wartościowy numer Pegagruzu. Różnorodność tematów jest naprawdę spora, są tu bardzo wartościowe i bogate teksty, są także takie nieco bardziej bekowe - wszystkie je jednak czyta się bardzo dobrze i wszystkie fajnie się uzupełniają. Mam nadzieję, że kwestia druku pójdzie bez żadnych przeszkód i efekt końcowy wyglądać będzie tak, jak sobie to wyobrażam. Drukarni nie zmieniamy, drukować będzie ta sama jednostka, u której powstał numer 2, więc nie mam większych obaw.

Konkrety - otrzymacie ponad 100 stron contrabandyckich treści, a numer powinien prezentować się naprawdę niemal-profesjonalnie, mimo iż tworzą go amatorzy (ale za to pasjonaci). Cena za egzemplarz to 60 zł. Czasopismo otrzymacie najwcześniej na FamiCON 16, a nieobecnym będę wysyłał InPostem (koszt wysyłki to 20 zł) na przełomie lipca i sierpnia. Na F16 przewiduję także mały panel, na którym trochę opowiem o pracach nad periodykiem i przedstawię parę ciekawostek. Będzie to jednocześnie oficjalna (przed)premiera Pegagruzu 3.

Wpłaty proszę przesyłać na moje konto:
Paweł Fliegel
22 1240 3998 1111 0010 7297 6787
Tytuł przelewu to: Wasz nick - Pegagruz 3
WAŻNE - po wpłacie bardzo proszę o poinformowanie mnie tu (przez PW), bądź na Messengerze.

Liczę na Wasze zainteresowanie tematem - w tym roku ciężko będzie sfinansować wydruk z własnych pieniędzy, stąd potrzebuję Waszych przedpłat. :) Zagrajmy w zielone!

LISTA ZAMÓWIEŃ:
✓ Piterus - 1 szt.
✓ mkolodziejski - 2 szt.
✓ dziat - 10 szt.
✓ mono - 1 szt.
✓ OsA - 1 szt.
✓ Arek - 1 szt.
✓ 1990in1 - 2 szt.
✓ Duobix - 2 szt.
✓ Martin - 1 szt.
✓ Wujek Bogdan - 1 szt.
✓ PomPolock - 1 szt.
✓ machbed - 3 szt.
✓ Verteks - 1 szt.
✓ Gargi - 2 szt.
✓ Prezesowa - 1 szt.
✓ Robert Żurawski - 1 szt.
✓ Marcin Dziedzic - 1 szt.
✓ Krisuroku - 2 szt.
✓ Preki - 1 szt.
✓ MWK - 5 szt.
✓ LinMar - 3 szt.
✓ Mcin - 1 szt.
✓ takron27 - 1 szt.
✓ yojc - 2 szt.
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10