Forum ContraBanda.eu

NIE TYLKO 8 BITÓW => Inne konsole => Wątek zaczęty przez: MWK w Stycznia 06, 2018, 23:11:26

Tytuł: Wolfenstein 3D na Gameboy Color
Wiadomość wysłana przez: MWK w Stycznia 06, 2018, 23:11:26
(http://www.happydaze.se/wp-content/uploads/2016/10/rev_c_and_d.jpg)

Generalnie typek zbudował sobie kartridż z jakimś NXPkiem, działającym ściśle jako koprocesor, a nie jako emulator, który dosłownie w locie przelicza cały raycasting i rozbija grafikę na tilesy, po czym przesyła je do Ziloga, a ten obsługuje program według normalnych zasad. Efekt końcowy jest na prawdę imponujący, gra śmiga zajebiście i... i w zasadzie to tyle ponieważ od około roku czasu nie ma na ten temat żadnych newsów (a przynajmniej ja się nie doszukałem). Niby projekt "skończony" ale ani dokumentacji, ani plików, ani gry... Postuję bardzo jako ciekawostkę niż jako nowinkę 8)

>> https://youtu.be/JfMpG3RW_kU
Tytuł: Odp: Wolfenstein 3D na Gameboy Color
Wiadomość wysłana przez: Duobix w Stycznia 07, 2018, 11:44:40
http://www.happydaze.se/wolf/

Z tego co widzę to rozwój projektu jest całkiem sensownie udokumentowany,
oraz jest napisane że projekt jest per se "skończony".

Pewnie nigdy coś takiego nie zostanie wydane przez kwestie licencji itd. na wolfa3d.
Tytuł: Odp: Wolfenstein 3D na Gameboy Color
Wiadomość wysłana przez: dziat w Stycznia 08, 2018, 08:39:54
CHCĘ TO
Tytuł: Odp: Wolfenstein 3D na Gameboy Color
Wiadomość wysłana przez: żur0 w Stycznia 08, 2018, 08:54:41
Nooooo! Popiernicza to niesamowicie na tym filmie! Bardzo ciekawe!
Tytuł: Odp: Wolfenstein 3D na Gameboy Color
Wiadomość wysłana przez: Krisuroku w Stycznia 08, 2018, 22:55:05
Mi się marzy taki Wolfenstein 3d na Pegasus!!
Tytuł: Odp: Wolfenstein 3D na Gameboy Color
Wiadomość wysłana przez: MaarioS w Stycznia 08, 2018, 23:23:43
Jakikolwiek port gry w jakiejkolwiek formie w 3D na "pegazuza" może najwyżej podłogę wycierać bo to dla tej konsoli jest w wuj za dużo. To jest totalny cud nad cudami i tak naprawdę najlepszy port w historii świata że taka gra chodzi na czymś takim jak gejboj kolor, na dodatek wygląda że gra kompletnie płynnie i grywalnie i nie wygląda na żadną ściemę. Twórca nadal dał poteżną dopałkę do cartridga jak super FX (i to jeszcze mocniejszą) ale to nadal nie zmienia faktu, że chodzi na tak prymitywnej konsoli. To mogłoby spokojnie wyjść jako oficjalna gra jakieś 20 lat temu i na pewno by się sprzedała super fest. Dlatego straszna szkoda, że projekt nawet jak został zakończony to jest nadal kompletnie illuminati bo jak szukałem w sieci to nawet nigdzie ROMa do tego nie mogłem znaleźć...
Tytuł: Odp: Wolfenstein 3D na Gameboy Color
Wiadomość wysłana przez: Verteks w Stycznia 12, 2018, 18:02:14
Pewnie można wystawić większość obliczeń na zewnątrz nawet w przypadku Pegasusa, tak działają dodatkowe układy dźwiękowe, że wysyła się komendy jak mają grać, co nie? Poprawcie jak się mylę. Czy to wystarczy żeby napisać w pełni funkcjonalną kopię Wolfensteina 3D? Nie wiem ile danych z zewnątrz jest w stanie przerzucić 6502 w ciągu nawet tych dwóch klatek, co dałoby 25 (PAL) / 30 (NTSC) klatek na sekundę. Narysować kawałek planszy bez tekstur udało się na czystym 6502. Nie wiadomo też, czy Hellraiser od Color Dreams był czymś więcej niż concept artem a jeśli tak, to co udało się osiągnąć dzięki dodatkowym dwóm Zilog Z80 (jak dobrze pamiętam).
Tytuł: Odp: Wolfenstein 3D na Gameboy Color
Wiadomość wysłana przez: MaarioS w Stycznia 12, 2018, 18:08:16
Jasne że możesz zrobić super FX na Pegasusa jeżeli dokładnie o tym mówisz. Zauważ że Pegasus ma całą paletę kolorów 56 i jeszcze może wyświetlać jednocześnie 24 na ekranie max, na dodatek grafika jest podzielona na 8x8 kwadratów (tile) z czego każdy kwadrat może mieć 4 kolory max (albo 3 kolory + kolor przezroczysty), oddzielnie dla background i sprite. Gejboj kolor ma za to 32 768 i maximum 56 kolorów na ekranie czyli jakimś cudem Wolfenstein 3D wygląda w pełni (chyba) idealnie. Jak chcesz zrobić to na Pegasusa to musisz conajmniej zbeszcześcić grafikę prawie do poziomu monochromatycznego o ile cokolwiek jeszcze będzie widać no i jeszcze sprawa o której powiedziałeś, jeżeli w ogóle wystarczy Ci cykli procesora na to (znowu, gejboj kolor ma za to silniejszy procesor). W czystej praktyce to projekt Wolfenstein 3D na Pegazuza prawie niczym nie będzie się różnić od projektów Doom/Wolf3D które ludzie robią na specjalne kalkulatory od Texas Instruments albo ZX Spectrum albo Commodore 64