Najlepsze sequele gier Famicom/NES
*

Offline żur0

  • Administrator
  • *****
  • 941
  • Piszcie posty Kamraci Pegasusa!
    • Contrabanda. O Retro. Po Bandzie.
Najlepsze sequele gier Famicom/NES
« dnia: Grudnia 15, 2021, 11:45:59 »
Post na temat Batmana w innym temacie naszego forum skłonił mnie do otworzenia tego wątku. Poruszymy w nim kwestię najepszych sequeli gier na NES/Famicom. Proszę  o wskazywanie trzech sequeli, które uważacie za najlepsze zgodnie z formatem, w jakim ja umieściłem swoje wybory. Nie ma żadnej gradacji pomiędzy pozycją 1 a 3. Do każdego wyboru możecie dodać krótkie uzasadnienie.

1) SMB 2 => SMB3 - naprawdę ogromny przeskok, gra uznawana niemal za doskonałą przez naprawdę dużą rzeszę graczy NES, więc oddaję cesarzowi co cesarskie

2) Batman => Batman: Return of the Joker - utrzymanie naprawdę wysokiej formy jeśli chodzi o grafikę, muzykę (!) i gameplay

3) Duck Tales => Duck Tales II - kontynuacja pomysłu z pierwszej części, która zdecydowanie nie zawodzi pod względem grafiki muzyki, gameplayu i pomysłowości twórców

Pisząc tego posta uświadomiłem sobie ile fantastycznych tytułów pominąłem (serie Chip 'n Dale,  Ninja Gaiden, Castelvania, MagaMan, Double Dragon, Adevnture Island, Robocop, Gradius czy mniej znane serie typu Track 'n Field, których sequele też mogą mieć duży ładunek jakościowy). Wiem, że wybór jest trudny, ale biorę od każdej z drużyn po 200 zł i słucham Państwa.

*

Offline Krisuroku

  • *
  • 502
  • くりすろく
    • Krisuroku Twitch
Odp: Najlepsze sequele gier Famicom/NES
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 15, 2021, 12:01:29 »
Nie wiem czy dobrze to rozpisałem ale:

1) Teenage Mutant Ninja Turtles => Teenage Mutant Ninja Turtles 2 : The Arcade Game - Spory skok pod względem grafiki, udźwiękowienia oraz gameplayu, który o wiele lepiej przedstawia to co dane nam było widzieć w kreskówce :)

2) Robocop => Robocop 2 - Tutaj pewnie wywołam gówno burzę XD Jednak dwójeczka jak dla mnie jest o wiele lepsza od jedynki. Muzycznie naprawdę na wysokim poziomie i mimo, że nie uświadczymy tutaj muzyczek nawiązujących do filmu to jednak cieszą one ucho a zwłaszcza utwór walki z bossem aahhh miodzio :)

3) Chip & Dale => Chip & Dale 2 - Wydaje mi się, że w drugiej części wszystko wydaje się jakby dopieszczone. Poprawiona grafika. Muzyczka, która jest nieco przyjemniejsza niż ta z części pierwszej (choć wiem, że są różne zdania na ten temat).
Nie w tym roku! XD

*

Offline yojc

  • *
  • 93
Odp: Najlepsze sequele gier Famicom/NES
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 15, 2021, 12:08:46 »
Po zastanowieniu przychodzi mi na myśl tylko jeden sequel z tych, których wyżej nie wymieniono...
Don Doko Don 2 to co prawda gra z poniekąd innego gatunku niż jedynka, ale chyba wypada ją tutaj wymienić - z dość prostej arcadowej gierki zrobiono pełnoprawną, rozbudowaną platformówkę. Świetna grafika i muzyka, lubię wracać do tego tytułu.

Odp: Najlepsze sequele gier Famicom/NES
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 15, 2021, 12:24:05 »
Cóż, zaproponuję pozycje które przelatują "pod radarem" wielu osobom:

1. The Flintstones: Rescue of Dino and Hoppy -> The Flintstones: Surprise at Dinosaur Peak - z niedorobionego pomysłu wyszedł oszlifowany, drogocenny kamień; sequel poprawia kilka kulejących cech poprzednika - sterowanie, muzyka, ciekawsze poziomy oferujące więcej interakcji, sekretów,

2. Saiyuuki World -> Saiyuuki World 2 - jedynka to mierna platformówka balansująca na poziomie crapa, dwójka to solidny reprezentant platformówek późniego Famicoma; sequel ma poprawione wszystko względem poprzednika, a ledwie minęło dwa lata,

3. Adventure Island -> Adventure Island 2 - oryginał okrutnie trudny z niespecjalnie ambitnym gameplayem (takie czasy były wtedy) oraz wieloma sekretami "pozdro dla kumatych"; druga część dokłada zarządzanie ekwipunkiem, dużo bardziej urozmaicone plansze oraz dokonuje rozsądnego ustawienia poziomu trudności.

Tak myślę sobie co definiuje najlepszy sequel - czy to że gra po prostu jest w dechę czy że nastąpił największy postęp względem części pierwszej...

*

Offline żur0

  • Administrator
  • *****
  • 941
  • Piszcie posty Kamraci Pegasusa!
    • Contrabanda. O Retro. Po Bandzie.
Odp: Najlepsze sequele gier Famicom/NES
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 15, 2021, 13:57:16 »
Właśnie Verteks to jest bardzo dobre pytanie. Ciężko to wszystko przetrawić w głowie jeśli weźmiemy pod uwagę ilość różnych składowych, które mogą mieć wpływ na nasz wybór. Trzeba by chyba zrobić jakiś wzór, który obiektywniej opisywałby jakość sequela bazując na wielu czynnikach takich jak przeskok technologiczny, gameplay, grafika, muzyka, ilość czasu jaka upłynęła między poszczególnymi częściami, to w jakim okresie życia Famicoma obie gry zostały wydane itd. Ogólnie rzecz biorąc masakra! No ale i tak jestem ciekawy Waszych wyborów w tej niedookreślonej kategorii!

*

Offline Mcin

  • ***
  • 672
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: Najlepsze sequele gier Famicom/NES
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 15, 2021, 20:20:13 »
Rozumiem stawiamy na 3 typy i pełen obiektywny subiektywizm, dobre, dobre.

Teenage Mutant Ninja Turtles 2 : The Arcade Game => Teenage Mutant Ninja Turtles 3: The Manhattan Project - przeskok z niegrywalnego, monotonnego crapa w całkiem dobrą i zróżnicowaną grę, wiecej szczegółów w temacie.

The Fantastic Adventures of Dizzy (Blue) => The Fantastic Adventures of Dizzy (Red)   - żarcik taki, tak na prawdę
Treasure Island Dizzy => The Fantastic Adventures of Dizzy (Blue) - ponownie, z kupsztona, który był niedokończonym demem do testowania robienia gier pod NES, wyszła jedna z najbardziej lubianych przez nas, Polaków, gier przygodowo-zrecznościowych. Typowe przygodówkowe rozwiązywanie zadań rzadko mnie cieszyło, a Dizyy połączeniem wesołej atmosfery, bajki, sentymentu i wyraźnego stylu a'la późny Codemasters zachwyca. Absolutely Brilliant!

Z ciężkim sercem trzymam się limitu trzech gier i zamiast oczywistego klasyka, w tym miejscu zapodam coś mało oczywistego. T&C Surf Design => T&C2: Thrilla's Surfari - jedynka to niegrywalny szrot. dwójeczka, to obok Big Nose The Caveman, najlepsze zbliżenie do Sonicowego Blast Proccessing, jakie wyszło na NES! Ta szybkość, te fikatołki, te skoki! Gdyby nie zabugowany ostatni boss...

Aha, starałem się mwić o jako tako kontunuacjach, a nie spin-offach, ale przy luźniejszych ramach miałbym innego kandydata i kto forum przegląda regularnie pewnie zgadnie o czym mówię ;)

*

Offline OsA

  • **
  • 499
    • #58OsA
Odp: Najlepsze sequele gier Famicom/NES
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 16, 2021, 08:14:31 »
To ja polecę dość nietypowo. Nie chcę dublować tego co napisał już ktoś przede mną, więc na razie poleci jeden typ. Ale kolejne pewnie pojawią się w przyszłości:


Home Alone -> Home Alone 2-Lost in New York
Jestem jedną z niewielu osób, której naprawdę w miarę podoba się druga część Home Alone na NES. Udało mi się ją ukończyć, chętnie do niej wracam i zagrywałem się w tą grę za dzieciaka baaaardzo często. Moja miłość do tej serii filmowej odcisnęła swoje piętno - i nie zrażały mnie minusy tej pozycji. Jedynki nie znałem w ogóle dawniej. Ukończyłem po latach i jest po prostu.... nietypowa. Jednak jeśli dostał bym taką grę w wieku 5-10 lat to na pewno poczuł bym ogromny zawód. O co tutaj chodzi? Latasz po domu i co? Nie da się iść w prawo, ani w lewo. Na szczęście nigdy nie dostałem w swoje dziecięce ręcę tego carta. Dostałem natomiast część drugą, która była już w miarę normalna. I zagrywałem się dzieć i noc. Pomijam już grafike/muzykę, itp. Największy przeskok tej serii to po prostu system rozgrywki.


Jedz bo JEBIE! Jedz bo JEBIE! Jedz bo JEBIE!

Jeszcze powiedz, że zajebiste....

*

Offline Duobix

  • **
  • 140
Odp: Najlepsze sequele gier Famicom/NES
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 16, 2021, 11:04:11 »
Delikatnie zepsuję konwencję:

Kirby's Dreamland -> Kirby's Adventure
Tak, Dreamland to gra z gameboya. Ale Adventure był bezpośrednim Sequelem do Dreamland,
który de facto zacementował całą bazową formułę Kirbiego. Dreamland jest grą dobrą, ale właśnie
przez dopracowanie i zawartość Adventure ludzie pamiętają o różowej kulce.

Cóż, może nie do końca Sequel, ale:

Mobile Suit Z-Gundam: Hot Scramble -> Mobile Suit Z-Gundam: Hot Scramble Final Version
Pierwsza wersja ma poziomy chodzone, które są kompletnie z dupy - w porównaniu do poziomów latanych,
które są istnym miodkiem, to tu jakoś gra kompletnie traci swój "flow" z poziomów latanych. W wersji finalnej
wyrektyfikowano cały miodek - wywalili levele platformowe.

Odp: Najlepsze sequele gier Famicom/NES
« Odpowiedź #8 dnia: Grudnia 16, 2021, 15:28:55 »
Brakuje na liście:

Battletoads => Battletoads Double Dragon - Żab przedstawiać nie trzeba :D Fajnie że poziom trudności spadł wraz z dołączeniem Double Dragon .Świetna grafika,ciekawe plansze ,no i genialna muzyka :)!
« Ostatnia zmiana: Grudnia 16, 2021, 15:59:57 wysłana przez żur0 »

*

Offline mono

  • *
  • 33
Odp: Najlepsze sequele gier Famicom/NES
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 17, 2021, 14:13:02 »
Mobile Suit Z-Gundam: Hot Scramble -> Mobile Suit Z-Gundam: Hot Scramble Final Version
Pierwsza wersja ma poziomy chodzone, które są kompletnie z dupy - w porównaniu do poziomów latanych,
które są istnym miodkiem, to tu jakoś gra kompletnie traci swój "flow" z poziomów latanych. W wersji finalnej
wyrektyfikowano cały miodek - wywalili levele platformowe.
Jak to się stało, ze firma wypuściła dwie wersje tej samej gry? Ktoś wie coś więcej na ten temat? Był jakiś odzew od graczy/dystrybutorów/kogokolwiek i goście stwierdzili że lepiej będzie przeprojektować grę i POD TĄ SAMĄ NAZWĄ puścić inną wersję? :O
Na tubie znalazłem dwa filmy:
original: https://youtu.be/9SWvq9zCRN0?t=7
i final: https://youtu.be/1LxupaRwVTI?t=108
i widzę że jeden od drugiego różni się napisem "Mobile Suit" nad "Gundam".

Edit: Nie mam pewności czy ten final to jest nawet z NES-a. Ale kluczowe pytanie pozostaje w mocy - jak to się stało, że wyszły dwie wersje gry pod tym samym tytułem?
« Ostatnia zmiana: Grudnia 17, 2021, 14:17:29 wysłana przez mono »
code, hex and rol'n'ror
niewiedza buduje, wiedza rujnuje