Forum ContraBanda.eu

8-BITOWY WARSZTAT DOMOWY => Pirackie produkcje => Wątek zaczęty przez: Mati w Lipca 14, 2016, 23:34:12

Tytuł: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: Mati w Lipca 14, 2016, 23:34:12
Nie wiem czy to odpowiedni dział, ale jeśli tak to w porządku, jeśli nie to proszę o przeniesienie do właściwego.
Na zlocie rozmawiałem z Dizzym o możliwości zmodyfikowania Tmnt tf tak, by można było grać w trybie story wszystkimi postaciami, nie tylko żółwiami, czyli Caseyem, Hotem i Shredderem. Zawsze byłem ciekaw czy jest to możliwe i o to stało się. Dizzy zmodyfikował rom tak, by to było możliwe. Można grać w trybie story wszystkimi, natomiast dziwnym trafem gra wysypuje się podczas walki Shredder vs Shredder, ale poza tym wszystko działa. Zabawa jest przednia, szczególnie rozwalanie ścian tymi trzema bossami. Sami sprawdźcie.
Nie wiem czy da się coś zrobić z tą ostateczną walką S vs S, ale myślę, że Dizzy znajdzie rozwiązanie tego problemu. Poniżej link do zmodyfikowanego romu. Na razie wersja E, ale mam nadzieję, że i wersja U zostanie w to włączona. Zbytnio nie przepadam za wersjami Europejskimi. Mam wrażenie, że te wersje częściej się kaszanią od pozostałych regionów. Link poniżej. Miłej zabawy.
Liczę na to, że sprawa ze Shredderem się rozwiąże, ale zabawa i tak jest przednia .
Download.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73262344/Teenage-Mutant-Hero-Turtles-Tournament-Fighters-E-.nes

Tytuł: Odp: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: Madzia w Lipca 15, 2016, 01:21:58
W trybie story nie walczysz dwoma jednakowymi postaciami. Jak przegrasz walkę np. z Raphaelem, weźmiesz continue i wybierzesz jako zawodnika Raphaela, gra przeniesie Cię do następnego oponenta. Może w przypadku Shreedera gra nie wie co zrobić i przenosi gracza w limbo zamiast do ekranu końcowego? Ludki z Konami nie przewidzieli że jakiś Polak może zrobić małą rewolucję w ich kodzie ;P. Grałem krótko, ale jest jak mówisz - wszystko działa. To teraz tylko ten Mario do lewej i będę spełniony ;).
Tytuł: Odp: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: dziat w Lipca 15, 2016, 01:26:34
ZROBILIŚCIE TO NA GODZINY PO ZLOCIE. SZANUJĘ. Czekam na wypowiedź Dizzyego w temacie, sam sprawdzę jak będę miał sprawny komputer pod ręką! (emulator androidowy w wersji darmowej posysa gilop nie w centymetrach, a kilometrach)

Może nagrasz filmik przedstawiający modyfikacje Mati? Można dodać wokal i pokazać modyfikacje na montażu! :)
Tytuł: Odp: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: Mati w Lipca 15, 2016, 03:25:09
Nie sprawdzałem tego, o czym piszesz Zitz. Grałem tylko bossami. Jest tak, że np., gdy gramy Hotem nie ma dwóch hotów, tylko po Caseyu jest Shredder. Poza tym wszystko tak jak w trybie story mode. Nie wiem, czemu gra się kaszani, kiedy ma dojść do walki między Shredder vs Shredder przecież w grze da się taką walkę podjąć, albo po prostu trzeba by też sprawdzić wersję, U, która się nie kaszani i może uciągnie.
Co do filmików, to chętnie mogę się tym zająć jutro Tomek i nagrać gameplaye z pokazania jak to wygląda ze strony trzech bossów trybie story mode. Jeśli to nagram, to podrzucę ci na jakiś onedrive czy coś i będziesz mógł wrzucić na contrabandowy kanał by pokazać ludziom, co tu się odgilopia . Zabawa jest przednia. Uwielbiam rozwalać ściany tymi bossami .

Tytuł: Odp: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: Madzia w Lipca 15, 2016, 08:53:48
Mati-> Walka Shreeder vs Shreeder jest możliwa w każdym innym trybie, ale nie w Story z powodów o których wspomniałem. Walka Hothead vs Hothead nie jest nigdzie dostępna (pomijając glith) wyjątkowo, co było zamierzeniem twórców. Hothead to największa postać, jak pojawi sie 2 hotheadów jednocześnie to konsola nie wyrabia ze spriteami (postacie migają- grać się da grać ale nie wygląda to dobrze).
Raz jeszcze - w trybie Story walka 2 dowolnymi takimi samymi przeciwnikami nie jest możliwa.
Tytuł: Odp: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: daf w Lipca 15, 2016, 08:58:26
Dokładnie, zgadzam się z Madzią... to znaczy z Zitzem. ;) Od razu miałem tą samą właśnie myśl.

Dizzy oraz Mati - gratuluję projektu, świetny pomysł, a wykonanie dopiero przetestuję. Od siebie będę miał życzenie na przeróbkę innej gry, ale o tym nie tutaj i nie teraz.
Tytuł: Odp: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: Mati w Lipca 15, 2016, 12:11:55
Jasne Zitz. Niech mi ktoś powie jak wygląda zakończenie? Tak samo jak przejdzie się żółwiami? Czy Dizzy też coś tam pozmieniał?

Tytuł: Odp: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: Mati w Lipca 16, 2016, 00:53:37
Wersja U.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73262344/Teenage-Mutant-Ninja-Turtles-Tournament-Fighters-U-.nes
Tytuł: Odp: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: Helperro w Lipca 16, 2016, 13:40:32
Wersja U też się rozwala przy dwóch Niszczarkach...

Coś mi nie pasuje? Dlaczego w Bonusie wystarczy tylko raz uderzyć w ścianę? Może to ułatwienie wszystko rozwala
Tytuł: Odp: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: Mati w Lipca 16, 2016, 13:46:43
No niestety wywala. Widocznie tak musi być. Helper, myślę, że to nie jest ułatwienie. Uderzenie bossami w ściany ma po prostu taką siłę uderzenia.

Tytuł: Odp: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: Helperro w Lipca 16, 2016, 14:07:57
Nie powiedziałbym tak, przy specjalnych postaciach w bonusie każda ze ścian jest już prawie rozwalona, a powinna być normalna. Spojrzę w RAM jak wrócę do domu
Tytuł: Odp: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: Mati w Lipca 16, 2016, 14:29:57
Zdziwiłbym się gdyby było tak w przypadku żółwi. Wg mnie tak musi po prostu być, bo zobacz jak pisałem wcześniej, jakie uderzenie mają te większe postaci. Widocznie 1 kopniak, uderzenie ręką jednej z nich powoduje takie pierdyknięcie, że te ściany to po prostu nie przetrzymują. Co innego uderzenie małego żółwia a co innego uderzenie większych postaci od nich. Nie wiem, takie moje przypuszczenia, ale być może jest tak jak piszesz. Sprawdź, bo może twoja teoria jest słuszna. Ja tam się nie znam. Ja tylko gram .

Tytuł: Odp: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: Zitz w Lipca 16, 2016, 14:41:14
Dla ciekawskich:
Shreeder w planszy bonusowej
Koniec gry Hotheadem (zwrócicie uwagę na artefakty w endingu):
Shreeder vs Shreder glitch:

Wszystko testowane na Normal Mode wersja EU.

Odpowiadając na pytanie Mateusza: Mati, po przejściu Hotheadem (i podejrzewam że każdą inną postacią np. Caseyem) ending jest normalny jak dla Leonarda. Pojawiają się niewielkie artefakty w grafice i paleta w ostatnim obrazku jest przekłamana, tzn. opaski żółwi są w kolorze czarnym. :)

EDIT: Widzieliście film ze Shreederem w bonusie? Shreeder puszcza boskie wiatry, bo jak wyjaśnić fakt że ściany pękają bez zetknięcia się z nim? Ładna fala uderzeniowa, nie ma co :D.
Tytuł: Odp: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: MaarioS w Lipca 25, 2016, 23:54:35
Grałem trochę w hacka w wersji USA i oto mój report: grając bossami to w bonus levelu są już naruszone ściany a raczej nie powinny. Grając Caseyem to ściany są naruszone w połowie, grając Hotheadem to ściany tak samo są naruszone w połowie, natomiast grając Shredderem to ściany są naruszone prawie do końca (wystarczy 1 cios do zniszczenia). Przeszedłem cały story mode grając Caseyem i zakończenie pojawiło się Donatella. Przechodziłem całą grę w normal mode

Jeszcze 1 dosyć ważny aspekt- w story mode nigdy nie ma walki ten sam player vs ten sam player, dlatego nigdy nie ma walki Hothead vs Hothead, Casey vs Casey oraz.... no właśnie, Shredder vs Shredder?? Zatem jestem praktycznie pewien dlaczego grając Shredderem ostatnia walka się wiesza na początku. Nigdy nie ma walki z tym samym playerem ale obowiązkowo końcowa walka musi być ze Shredderem czyli no właśnie... co gra ma w tym momencie zrobić??

Za to cały tryb grając zółwiami jest (chyba) cały prawidłowy. Przynajmniej bonus level miał prawidłowe ściany i grałem Leonardo aż do walki ze Shredderem. Jednak niestety, tym razem nie udało mi się go ubić ::)

P.S. proponuję ten temat przenieść do demosceny, bardziej tam pasuje
Tytuł: Odp: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: Mati w Lipca 26, 2016, 00:00:41
MaarioS grając żółwiami w tryb story wszystko działa prawidłowo. Sprawdzałem grając na hard.

Tytuł: Odp: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: Mati w Lipca 30, 2016, 20:38:38
Poprawiona wersja umożliwiająca walkę dwóch shredderów.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73262344/Tmnt4Story.nes
Tytuł: Odp: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: Zitz w Lipca 30, 2016, 22:17:59
Wszytko działa pięknie:
-poprawiony ekran wyboru postaci
-poprawiony bonus stage
-poprawiona walka ze Shreederem (brak glitchy)
(http://img24.otofotki.pl/miniaturki/rk254_Tmnt4Story-0.png) (http://img24.otofotki.pl/rk254_Tmnt4Story-0.png.html) (http://img24.otofotki.pl/miniaturki/cp112_Tmnt4Story-1.png) (http://img24.otofotki.pl/cp112_Tmnt4Story-1.png.html) (http://img24.otofotki.pl/miniaturki/en110_Tmnt4Story-2.png) (http://img24.otofotki.pl/en110_Tmnt4Story-2.png.html)
Tytuł: Odp: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: Mati w Lipca 30, 2016, 22:25:29
Ten bonus level z tymi pękającymi ścianami był taki zabawny. Zostawię sobie tą wersję także. Dzięki za wrzucenie info Paweł.
Tytuł: Odp: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: MaarioS w Lipca 31, 2016, 00:21:22
Znakomita robota, szanuję jak pojeb@ny!! Zatem kiedy wrzucamy na romhacking.net??
Tytuł: Odp: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: Krisuroku w Lipca 31, 2016, 17:53:57
Ja w tym momencie zrzucam na EverDrive'a i zaczynam zabawę :)

Edit:

Fajnie!! Co prawda nie pokonałem Shreddera ale muszę przyznać, że jest nim ciężej teraz jeśli idzie o bonus stage :P
Tytuł: Odp: Tmnt tf modyfikacja trybu story
Wiadomość wysłana przez: dizzy9 w Sierpnia 05, 2016, 00:57:14
Z opóźnieniem, ale:

Gra się wywalała na walce dwóch shredderów bo druga postać to nie był shredder.
Każda postać ma przypisany numer porządkowy i jeśli numer postaci którą wybierzemy jest równy tej z którą mamy walczyć, to gra robi przeciwnej postaci +1. Czyli gdy shredder napotkał shreddera(nr 0x06) to wtedy gra zmieniała go na postać o numerze 0x07, a takiej w grze nie ma.

Ściany można było rozwalać (shredderem) jednym ciosem ponieważ ściany mają swoją wytrzymałość która jest pobierana z  tablicy w ROMie.Tak, grając różnymi żółwiami mamy różne wytrzymałości dla ścian(im większa wytrzymałość, tym łatwiej zniszczyć ścianę).
Leo: 144, Raf: 104, Mike: 200, Don: 176.
Dla  bossów tych wartości nie ma, gra wczytała kolejne bajty które były zaraz za tą tablicą, więc dla shreda wczytała wartość: 3.
W hacku ściany dla wszystkich bossów mają wytrzymałość 80.