NES Four Score VS Hori 4 Player Adaptor
NES Four Score VS Hori 4 Player Adaptor
« dnia: Października 30, 2021, 09:24:33 »
Witam forumowiczów! Jakiś czas temu dorwałem Four Score PAL v1.1 z dwoma Arcade Stickami od Retrobit. Wykonałem szybką przeróbkę i podłączyłem Four Score do Pegasusa. Wprawdzie nie mam gier US/PAL żeby sprawdzić funkcjonalność na 4 graczy ale zakładam że będą działać. Na pewno Four Score nie działa w grach japońskich.

Chciałbym przerobić Four Score żeby działał z grami US/PAL i JAP. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie? W internecie jest dostępny schemat podłączenia Four Score pod Famicoma ale nie mam informacji czy będzie kompatybilny z japońskimi grami.

Famicom/Pegasus ma możliwość podłączenia 2 dodatkowych kontrolerów zwykłymi przewodami wiec czy to nie zastępuje całego urządzenia Hori 4PA? Czy może są jakieś gry które go wymagają?

*

Offline yojc

  • **
  • 108
Odp: NES Four Score VS Hori 4 Player Adaptor
« Odpowiedź #1 dnia: Października 30, 2021, 10:00:45 »
Four Score i japońskie adaptery mają kompletnie inne zasady działania - FS korzysta z multiplekserów żeby obsłużyć czterech graczy przez dwa porty, natomiast japońskie adaptery elektroniki jako takiej nie muszą mieć wcale, bo korzystają z gotowych wyprowadzeń pod dodatkowe pady z expansion port. Nie wiem dokładnie jak wygląda przeróbka FS o której wspominasz, ale zakładałbym, że jeśli nie ingerują w jego elektronikę (a tylko zmieniają wtyczkę) to obsłuży tylko gry amerykańskie/europejskie.

Ogółem jak już wspomniałem wyżej, japoński adapter nie wymaga żadnej dodatkowej elektroniki i jest to coś co można samemu sklecić, jak dorwiesz skądś odpowiednie kable/wtyczki jako "dawcy". Ja sobie chałupniczo takie coś zrobiłem i nawet działa, dodatkowo dubluje mi za adapter od Zappera, żeby podłączyć pod Famicoma. Chyba się posiłkowałem tą rozpiską:

« Ostatnia zmiana: Października 30, 2021, 12:56:22 wysłana przez yojc »

Odp: NES Four Score VS Hori 4 Player Adaptor
« Odpowiedź #2 dnia: Października 30, 2021, 12:01:49 »

Właśnie zastanawiałem się czy Hori wykorzystuje jakoś wbudowany chip. Schemat o którym pisałem jest poniżej. Według opisu obsługuje 4 graczy ale nie wiadomo czy w grach US czy J.


*

Offline Mcin

  • ***
  • 813
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: NES Four Score VS Hori 4 Player Adaptor
« Odpowiedź #3 dnia: Października 30, 2021, 12:39:53 »

jest podpisane na obrazku "on the Famicom" :)

Odp: NES Four Score VS Hori 4 Player Adaptor
« Odpowiedź #4 dnia: Października 30, 2021, 12:56:37 »
Jest ale Famicom tak jak Pegasus nie ma blokady regionalnej więc odpali wszystko. I piny powinny być mniej więcej kompatybilne  ;)  pytanie czy Four Score w takiej konfiguracji będzie rozpoznawany przez tytułu japońskie. We wtorek i tak będę w elektronicznym więc kupię kilka gniazd DB15 i DB9 do testów. Podłączenie FS do Pegasusa przez porty kontrolerów działa więc liczę że jakimś prostym modem uda się zmusić gry japońskie do współpracy (zależy mi na jak najmniejszej ilości przewodów).
« Ostatnia zmiana: Października 30, 2021, 12:59:00 wysłana przez WooCash »

*

Offline yojc

  • **
  • 108
Odp: NES Four Score VS Hori 4 Player Adaptor
« Odpowiedź #5 dnia: Października 30, 2021, 12:59:33 »

Właśnie zastanawiałem się czy Hori wykorzystuje jakoś wbudowany chip.

Żeby była jasność, to tego akurat nie wiem bo nie zgłębiałem się w budowę HORI - pisząc "japońskie adaptery elektroniki jako takiej nie muszą mieć wcale" miałem na myśli, że w japońskie gry na 4 graczy da się grać robiąc pasywny adapter bez elektroniki.
Co do schematu który przedstawiłeś to mi do eksperta daleko, ale na mój gust to zostawia całą elektronikę FS bez zmian, czyli gry japońskie dalej nie będą wykrywać padów 3/4 gracza.

Odp: NES Four Score VS Hori 4 Player Adaptor
« Odpowiedź #6 dnia: Października 30, 2021, 13:35:34 »
Analizując piny Pegasusa, Famicoma i FS to faktycznie nie może działać z japońskimi grami. Dla pewności wykonam kilka testów bo z tego co wyczytałem to chipy FS i Hori działają na tej samej zasadzie 2x rejest przesuwny i 2x multiplekser (+2x timer w NES). Więc nie jest to kosmiczna technologia i powinno się dać w jakiś sposób zaadaptować FS do japońskich gier.