PC-Engine
*

Online Mcin

  • **
  • 452
Odp: PC-Engine
« Odpowiedź #15 dnia: Września 23, 2021, 18:03:35 »

Przez "niszę" nie mam na myśli jakiejś wielkiej sceny, ale, no, powoli rosnąca liczbę przypadków gier czy dem, które, faktycznie, nie poszłyby na zwykłym SuperGraphx czy PC Engine.


Jak demo Timmy, które po 30 latach pokazało, co potrafi Timex 2068 - nie jest to wiele, ale to raczej kwestia możliwości spectrumny niż programistów :)

Odp: PC-Engine
« Odpowiedź #16 dnia: Października 01, 2021, 17:50:40 »
Przez jakiś czas miałem takiego cudaczka - PC-Engine LT


*

Offline sdm

  • **
  • 106
Odp: PC-Engine
« Odpowiedź #17 dnia: Dzisiaj o 15:29:03 »
Planowałem to już daaawno, ale zebrałem się dopiero krótki czas temu - czyli napisanie czegoś w PCEASM.
Analizując dokumenty, źródła i zerkając w debbugery emulatorów PCE, w końcu (zadowalająco) rozpracowałem tą ciekawą konsolę..
Pod względem programowania przypomina NES/Famicom, więc każdy mający już doświadczenie w 6502 będzie jak w domu bo
procesor HuC6280A bazuje własnie na nim. Chyba największą różnicą jest prędkość - ma dwa tryby 1.79 MHz więc
prędkość podobna do tego w NES oraz... Tryb 4x szybszy czyli 7.16 MHz - Torpeda!
Czy są związane z tym ograniczenia? Z tego co czytam to nie, zwyczajnie można sobie wybrać dowolny tryb,
chyba największym zastosowaniem trybu 1.79 MHz to niższy pobór prądu w PCE przenośnych zasilanych bateryjnie (TG Express).

Procesor graficzny to dopiero zarypista sprawa, posiada paletę kolorów 9-bitowa (512 kolorów na ekranie)
a dokładnie mamy do dyspozycji 16 palet po 16 kolorów każda (256) dla SPRITES i to samo dla TŁA (kolejne 256). Bajer.
Wielkość ROM także elastyczna, nie trzeba bawić się w mappery jak w NES bo mamy szynę adresową 21-bit więc
możliwość zaadresowania banków 8KB w ilości do 2MB (są pewne ogracznienia, realnie to "bezproblemowe" 1MB - sam taki skompilowałem). Też super!

Na chwilę obecną mam praktycznie na tyle opanowany system, że jestem w stanie każdy swój projekcik przepisać na PCE,
ale z jednym ograniczeniem - PSG :( Niestety na razie ciężko mi ten układ dźwiękowy ogarnąć, nawet na scenie homebrew
słabo o sensowne rozwiązania (albo takich nie znalazłem). Więc temat jeszcze do ugryzienia...

Aha jeden minusik to brak obsługi sprite wielkości 8x8, najmniejszy to 16x16 - czyli jak używaliśmy małych obiektów w NES wielkości 8x8 to trzeba je nieco przerobić.

Tak wogóle to słyszeliście, że Micro Mages jest portowane na PCE?


Pierwsze moje demo - nic specjalnego, ale jak na początek zawsze coś ;)

http://dl.dropboxusercontent.com/s/82w9q2mqiaqr8f5/pcetg16_demo.pce

Video:

« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 15:40:08 wysłana przez sdm »

*

Offline żur0

  • Administrator
  • *****
  • 860
  • Piszcie posty Kamraci Pegasusa!
    • Contrabanda. O Retro. Po Bandzie.
Odp: PC-Engine
« Odpowiedź #18 dnia: Dzisiaj o 15:48:47 »
Mega! Panie skąd Pan masz czas na to wszystko?  :D
Szanuję mocno i czekam na kolejne wrzuty w tym temacie :)

*

Offline yojc

  • *
  • 79
Odp: PC-Engine
« Odpowiedź #19 dnia: Dzisiaj o 17:39:51 »
Fajnie widzieć, że demka które Ci testowałem na konsoli ciągle się rozwijają ;)

*

Offline daf

  • *****
  • 1439
Odp: PC-Engine
« Odpowiedź #20 dnia: Dzisiaj o 20:28:31 »
Patrzysz na ten krótki filmik, myślisz - Siudym. ;) Powodzenia chłopie, bardzo się cieszę gdy działasz i widać że się tym jarasz.

Odp: PC-Engine
« Odpowiedź #21 dnia: Dzisiaj o 23:03:16 »
Co do tego 1.79 jak w NESie, to wydaje mi się że czytałem iż chłopaki z Hudson podbijali do Nintendo z swoimi technologiami, takimi jak HuCard czy właśnie ten chip graficzny - chcieli zaoferować niejako zboostowanie Famicoma razem z big N.
Ostatecznie zostali zlani, więc poszli do NEC. Więc ten proc prawdopodobnie taki jest bo A) historia powyżej jest prawdziwa, B ) chcieli żeby łatwo się z Fami gry portowało (no i jest parę portów, np chociażby kunio kuny).

Siudym, a mogę postnąć demko z wielkim napisem D**a? :)