Ogłaszam nabór chętnych na uczestnictwo w pierwszym takim ("prawdziwie scenowym") konkursie:
FamiCON 13 - NES/Famicom Graphics Compo!! Zasady są proste:
- aby konkurs się odbył, konieczne są minimum 3 prace / 3 zgłaszających,
- każdy zgłaszający może stworzyć dowolną liczbę prac, z zastrzeżeniem punktu powyższego (czyli nie może być tak, ze autorów będzie tylko 2 a prac 47),
- treść graficzna prac biorących udział w konkursie jest dowolna, uprasza się jednak o zachowanie dobrego smaku ;-)
- prace nie mogą być podpisane w sposób zdradzający autora,
- prace powinny być przygotowane w rozdzielczości 256x240 lub 256x224,
- dopuszczalne są wszystkie koderskie tudzież famihakerskie triki graficzne,
- prace powinny być zapisane do pliku ".nes",
- prace winny mieć dołączony opis w pliku .txt, który zawierał będzie co najmniej: tytuł oraz autora,
- prace powinny dać się odpalić na prawdziwym sprzęcie ponieważ na takim będą uruchamiane (mój Twin Famicom) z wykorzystaniem urządzenia Everdrive (nie biorę odpowiedzialności za to, że coś wyświetli się nie tak jak u autora na emulatorze),
- prace powinny być dostarczone do mnie na drodze Prywatnej Wiadomości najpóźniej do 1 Lipca 2021 roku,
- zgłaszając pracę do konkursu, oświadczasz, że ma ona status freeware,
- prace biorące udział w konkursie nie mogą być wcześniej upubliczniane,
- prezentacja prac odbędzie się podczas tegorocznego zlotu,
- głosowanie na prace w konkursie będzie odbywać się w trakcie trwania compo, na specjalnie przygotowanych kartach (skala ocen od najgorszej 1, do najlepszej 10),
- głosować będą mogli wszyscy partyzanci, łącznie z tymi, którzy biorą udział w konkursie, mało tego, mogą sobie nawet wrzucać "dziesiątki" na swoje prace... i tak wygra najlepszy,
- można pić pivo.
To tyle. A teraz słówko dla tych, którzy tak jak ja nie potrafią rysować w Pegasus, lecz bardzo chcieliby wziąć udział w konkursie.
W tym celu proponuję wykorzystać takie fajne i proste w obsłudze narzędzie o wszystko mówiącej nazwie
NES Image Converter 2, które jest do pobrania za darmo ze strony autora (thefox/aspekt) >>
https://fo.aspekt.fi/downloads/nes-image-converter-2-v01.zipDziała to na tej zasadzie, że wrzucamy plik graficzny (program obsługuje całą masę rozmaitych formatów), wybieramy konkursową rozdzielczość z rozwijanego menu na dole i wciskamy przycisk "Convert". Po chwili mamy gotowy rezultat, który zapisujemy jako ROM klikając w ikonkę dyskietki i to wszystko :-)
Ponieważ obrazki mają różne rozdzielczości, może być nam ciężko pójść na łatwiznę i zrobić taką konwersję 1:1 dupy ściągniętej z neta. Dlatego dobrym zwyczajem jest otworzyć sobie painta albo innego fotoszopa, zrobić sobie nowe okienko o zadanej "z góry" rozdzielczości 256x240 i dopiero teraz kombinować, wrzucać zdjęcia, kadrować je, a może właśnie stworzyć coś swojego. Mamy pewność, że tak zapisana bitmapa nie rozjedzie się nam w konwerterze. Natomiast jakie będą rezultaty pracy samego programu? No, o tym już czea przekonać się samemu. Niejednokrotnie zajdzie konieczność powrotu do programu, w którym przygotowaliśmy swoją pracę i nieco ją zmodyfikować, uprościć, może wyeliminować część kolorów, zmienić głębię bitową kolorów (na 8bit?), obciąć przejścia tonalne. Możliwości jest sporo.
Chętnych zapraszam do zabawy i udziału w compo!
Paczuszka ze wszystkim pracami z compo - w załączniku do pobrania!