Child of the Damned [LuboneSoft]
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 02, 2021, 14:29:17 »
Super wyglada poruszabie sie po synchronizacji!
Hud przesłania tło na gorze i cegielki wygladaja jak zerżnięte z smb. Moze w kwestii cegiel trudno o oryginalność, ale to jedyny element ktory nie wygląda jak nowo robiony.
Bardzo fajnie, ze rozwijasz giere w tak prężnym tempie!

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 02, 2021, 15:32:39 »
1990in1 Cieszę się, że zwracasz uwagę też na słabe elementy, bo widzisz... o cegiełkach bym nie pomyślał, a tak wiem że mógłbym coś z tym zrobić. Dzięki! Może spróbuję nadać im trochę trójwymiarowości, na zasadzie płaskorzeźby... Ale zobaczę jak to wyjdzie i jeśli nie będzie pasowało, to wrócę do prostego konceptu... Odnośnie HUDa to jeszcze go nie zaprojektowałem, mam pomysły ale to na razie czeka... A nie zamykam tego pola w programie i emulator wyświetla tych 5 krzaczków na górze... Niedługo się za to wezmę... Dzięki, za dobre słowo! :)

*

Roben

Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 02, 2021, 19:13:18 »
ta animacja troche przypomina moon crystal, ale szanuje mocno i trzymam kciuki za projekt.

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 02, 2021, 21:49:29 »
Roben, dzięki bardzo!

Odnośnie animacji w Moon Crystal faktycznie wygląda ona podobnie. Jest tak dlatego, że autorzy złożyli ją z 8 klatek, rozkładając na nie poszczególne fazy biegu bohatera. Ja zrobiłem tak samo. Prostsze animacje ruchu czasami składają się np. z tylko czterech klatek, wtedy nie wygląda to tak płynnie...

Tak przy okazji zapytam, bo w innym temacie 1990in1 pisał, że też miałeś w planach dłubać w NESmakerze... Czy te plany są aktualne? Jeśli masz jakieś pytania o program, to śmiało pisz na priv. Ja rozpracowuję to na bieżąco, więc jak co to służę pomocą. Tyczy się to również reszty Contrabandytów zainteresowanych tematem ;)

*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1256
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 04, 2021, 22:30:48 »
lubone, jak wszystko pójdzie dobrze i tegoroczny zlot będzie, to może zechciałbyś przygotować prelekcję n.t. tworzenia tej gry w NESmakerze, wiesz, kulis powstawania, może jakichś smaczków, trudności, łatwości, co tylko będziesz chciał. Duobix na jedenastym opowiedział nam co-nie-co o tym "Jak (nie)umiejętnie robić gry", więc może teraz Ty opowiesz jak "umiejęt(nie) robić" 8) Myślę, że znajdzie się sporo ludzików, którzy chętnie posłuchają i dowiedzą się czegoś prosto z pola bitwy ;-)

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 05, 2021, 08:23:38 »
MWK, dzięki bardzo za propozycję. Bardzo chętnie opowiem o tworzeniu CotD, bo faktycznie już jest trochę tego materiału i smaczków, ciekawostek... Jeśli w tym tempie będę projekt rozwijał, to do lata może być o czym opowiadać ;)
Podsumowując, jeśli wszystko związane z tegoroczną organizacją zlotu się uda, a mi nic nie pokrzyżuje planów, to za parę miesięcy sobie o tym poopowiadamy :)

Jest jeszcze jedna, niedokończona sprawa, która nie daje mi spokoju... Pegasus... Skoro będziemy wszyscy na miejscu, będzie ktoś ogarnięty do filmowania... to może za jednym bałaganem poświęcić te 2 godzinki na wywiad z tym gościem z Bobmarku? Żeby off-topu tu nie rozwijać napisz na priv co o tym sądzisz ;)

Dzięki jeszcze raz za możliwość prezentacji materiału. W takim razie zaczynam gromadzić materiały, które jeszcze wczoraj wydawały mi się bezużyteczne (nieużyte grafiki, pomysły itp.)

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 09, 2021, 01:12:23 »
Cześć :)

Przesyłam najnowszy film testowy z gry Child of the Damned (LuboneSoft). Na planszy demonstracyjnej umieściłem stworzonych złoczyńców. Opracowałem ich animacje by były jak najbardziej naturalne.

Wykryte błędy i problemy:
1. Po ataku wroga bohaterka zsuwa się na krawędź ekranu,
2. Przy 3-4 przeciwnikach na ekranie animacja mocno spowalnia,
3. Śmierć bohaterki podczas ruchu w lewo powoduje zawieszenie gry, konieczny jest reset. Problem nie występuje podczas poruszania się w prawo.
4. Nie zaimplementowałem obrotu wroga w stronę bohaterki. Jeszcze nie wymyśliłem, jak to zrobić ...

Powyższe problemy muszę rozwiązać przed kolejnymi testami. Jak widzicie praca nad grą to niezła orka :D

Przede wszystkim dajcie znać, co myślicie o wrogach;) Pozdrawiam wszystkich!

« Ostatnia zmiana: Marca 17, 2021, 07:00:31 wysłana przez lubone »

Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 09, 2021, 10:37:06 »
Fajne te szkieletory! A jesli nie uda ci sie poprawić przycinki, mozesz zmienić nazwę na Child of the Damned Force.

*

Offline sdm

  • **
  • 125
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 09, 2021, 10:48:01 »
Fajne. Nieco przypomina mi Battle of Olympus ;)

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 09, 2021, 20:58:04 »
1990in1, dzięki! Nad bugami już pracuję. Są rozwiązania, ale zanim to rozkminię to pewnie chwilę potrwa... ;) Dam znać jak będzie wszystko gotowe.

sdm, dzięki mistrzu! Cieszę się, zaczyna to przypominać grę. Na razie jest to tylko zlepek screenów testowych zbudowanych żeby pokazać animacje postaci, wrogów, klimat gry itp. Jak tylko ogarnę podstawy i uporam się z bugami, wtedy zabiorę się za przyjemności, czyli budowę docelowych plansz ;)

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #25 dnia: Marca 18, 2021, 22:13:27 »
Aktualizacja:

- Dodano nowe animacje "brak ruchu" oraz "obrażenia" bohaterki.
- Poprawiono skok bohaterki, lżejsze naciśnięcie A powoduje niższy skok, dłuższe przyciśnięcie powoduje wyższy skok.
- Stworzono spriteHUD, przepisano skrypt tak, by zawierał 3 piktogramy życia, 5 piktogramy zdrowia, 5 piktogramy broni specjalnej. Będzie dodany jeszcze jeden parametr.
- Stworzono broń zwykłą - "rzut czaszką", stworzono broń specjalną - "rzut skrzyżowanymi piszczelami".
- Pociski spadają na ziemię i przez chwilę się toczą.
- Stworzono powerupy: "tabletki przeciwbólowe" oraz "zapas kości". 
- Przepisano skrypt tak, by 1 powerup "tabletek przeciwbólowych" podnosił zdrowie o 1, a 1 powerup "zapasu kości" podnosił ilość piszczeli do maksa - 5.
- Poprawiono "odrzut" po ataku wroga i dodano migotanie podczas obrażeń bohaterki.
- Dodano "jump through patforms".
- Zaimplementowano obrót złoczyńcy.
- Naprawiono większość bugów, do naprawienia pozostał bug spowolnienia animacji, który zajmie trochę więcej czasu.

Niedługo będę mógł rozpocząć budowę poszczególnych leveli. Poniżej przesyłam film z nowego testu:


Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #26 dnia: Marca 19, 2021, 21:12:31 »
Czy pisanie w formie bezosobowej  wskazuje na współpracę z kimś jeszcze?
Bardzo się cieszę, że ten projekt rozwija się tak konsekwentnie:)

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #27 dnia: Marca 19, 2021, 22:05:57 »
To co widzicie na filmach jest wykonane w 100% przeze mnie. Fabuła, scenariusz, mechanika gry, cały pixel art, zmodyfikowane skrypty, itp. to moja robota... Puki co jedyne dopięte wsparcie to rysownik w postaci mojego Ojca. Tak więc w pewnym stopniu jest to projekt "Father & Son"... Dwa dni temu dostałem pierwsze trzy szkice koncepcyjne pewnego bohatera, które mają znaleźć się w screenach specjalnych oraz w rozkładówce do gry ;) Jak podejmę decyzję co znajdzie się w grze, to wrzucę na forum, żebyście mogli to zobaczyć. Nad grą pracuję dzień w dzień z konsekwencją maniaka ;D

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 28, 2021, 13:55:23 »
Witajcie. Przesyłam nowy film z produkcji CotD. Przedstawiłem w nim ostatnio stworzone:

- screen tytułowy,
- introduction,
- screen z nazwą planszy,
- kawałek planszy 1-1.


Jak pewnie zauważyliście screen tytułowy zawiera bardzo ważną informację... "Child of the Damned" będzie serią gier 8)
Planszy 1-1 celowo nie pokazałem, ponieważ jest w budowie docelowej... Dodałem trochę nowych, klimatycznych grafik.... Tak jak to teraz zbuduję, w takiej formie trafi na demo.

Mogę zdradzić, że demo zawierać będzie planszę 1: BLACKROCK podzieloną na podetapy:

- 1-1 VILLAGE,
- 1-2 CEMETERY,
- 1-3 DARK FOREST

Do etapu 1-3 mam stworzone tło, z którego jestem bardzo zadowolony i o ile dam radę, to może jeszcze w tym tygodniu się z Wami tym podzielę. Może nawet dziś lub jutro!

Pozdro!

*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1256
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 28, 2021, 15:59:14 »
Kurczę! No i zajebiście! Nie dość, że świetnie się to zapowiada i prezentuje, to na dodatek prace postępują i widać konsekwencje w działaniach - Szanuję Chłop i ustawiam się w kolejce do kasy 8)