Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Hardware / Odp: KrzysioCart mapper 030
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mono dnia Dzisiaj o 22:09:07 »
Co do przenoszenia kodu miedzy systemami to sam ostatnio przerabiałem coś podobnego - przepisałem kod NES/6502 na inne maszyny, także niezgodne pod względem CPU :)
Fajne! Robisz lemmingi? :>
Czy Ty cały kod robisz od nowa a assety zostają (albo są automatem skonwertowane, ale nie wymagają zmian przez grafika), czy jednak jakąś tam część masz wspólną?

Atari 7800 mam na oku (miałem kiedyś tą konsolkę, wiec tym bardziej).
A ja jako dziecko nie miałem, ale niezwykle ciekawi mnie ten chip MARIA i co się na nim da zrobić :)

Dlaczego koniecznie chcesz 32KB CHR RAM? To twór bardzo nienaturalny w "przyrodzie" NES...
Wiem, wiem - to chyba jeden z dwóch mapperów które mają bankowany CHR-RAM. Z racji na to, że ja tam mam grafikę, no to logosuję ją do kilku zestawów tilesów no i niestety niektóre graficzki nie chcą mi się zmieścić w 2 zestawach i wchodzą na trzeci. Więc wystarczyłyby mi 2 banki 8KB do swobodnego użytku. Może da się te graficzki poprawić? Zobaczymy.
Inny wariant to oczywiście bankowany CHR-ROM, który jest bardziej naturalny, ale nie wiem czy się z kolei zmieszczę z wszystkimi wariantami. Dość wygodnie jest kiedy mam dużo PRG-ROM, w którym mogę mieć nawet spakowane dane i rozpakować je do VRAM, niż mieć dużo banków CHR-ROM.
Tryb graficzny zastosowany w oryginalnej grze którą implementuję rodzi akurat tutaj różne problemy.

Edit: Literatka + doszczegółowienie.
2
Hardware / Odp: KrzysioCart mapper 030
« Ostatnia wiadomość wysłana przez sdm dnia Dzisiaj o 20:41:36 »
Ciekawa idea. Czekam na efekty :) Co do przenoszenia kodu miedzy systemami to sam ostatnio przerabiałem coś podobnego - przepisałem kod NES/6502 na inne maszyny, także niezgodne pod względem CPU :)

https://dl.dropboxusercontent.com/s/k46n7c3qliwnasn/plush_nes.nes
https://dl.dropboxusercontent.com/s/ktt4i0z0hzwun0s/plush_sms.sms
https://dl.dropboxusercontent.com/s/h4636pqe4sl4kx1/plush_gb.gb

Kod na NES, na Sega Master System oraz Gameboy. Mam w planach inne systemy, ale dopiero się w nich orientuje. Atari 7800 mam na oku (miałem kiedyś tą konsolkę, wiec tym bardziej).

BTW. Dlaczego koniecznie chcesz 32KB CHR RAM? To twór bardzo nienaturalny w "przyrodzie" NES...
3
Inne konsole / Odp: PC-Engine
« Ostatnia wiadomość wysłana przez daf dnia Dzisiaj o 20:28:31 »
Patrzysz na ten krótki filmik, myślisz - Siudym. ;) Powodzenia chłopie, bardzo się cieszę gdy działasz i widać że się tym jarasz.
4
Inne konsole / Odp: PC-Engine
« Ostatnia wiadomość wysłana przez yojc dnia Dzisiaj o 17:39:51 »
Fajnie widzieć, że demka które Ci testowałem na konsoli ciągle się rozwijają ;)
5
Hardware / Odp: KrzysioCart mapper 030
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mono dnia Dzisiaj o 17:16:04 »
KrzysioCart jedynie 8KB CHR RAM. Nie ma opcji zabawy w przełączanie banków CHR RAM w 32KB.
Czyli moje przypuszczenia się jednak potwierdzają. Dzięki wielkie!

Tak z ciekawości zapytam - piszesz coś pod UNROM-512 w ASM, czy w NESMAKER?
W ASM bo to ma być przyjemność :)

A serio to w ASM bo akurat ten projekcik który robię jest wprawką (bardzo prostą technicznie) pozwalającą mi zapoznać się ze specyfiką kilku różnych platform i zorientować się co do przenośności kodu. Wyszedłem od Atari 130 XE (jestem Atarowcem z dziada pradziada) i to jest kod bazowy, właśnie zrobiłem wersję na NES/Famicom/Pegasus/Dendy (choć jak widać chyba trzeba będzie przemyśleć założenia i zrobić to inaczej), a teraz zabieram się za Atari 7800 i później Commodore +4 i Commodore 64.

Ja bym zrobił tak:
- wrzuć ROM jakiejś gry z NESMakera do Mesena
- odpal debugger i ustaw pułapkę na zapis pod adres $C000, jeśli debugger się nie zatrzyma to jest to ten drugi wariant (nie Twój), wtedy wróć do punktu pierwszego
- wrzuć na KrzysioCarta
- jak będzie działać u Ciebie ok na konsoli to zobacz jak tam jest zaprogramowana obsługa mappera i zwyczajnie zgap ;)
I to jest genialny pomysł! Ale już to zrobiłem zanim zadałem Wam pytanie na forum :)

Oczywiście tylko KC w nowszej wersji obsługuje ten mapper. Pierwsza wersja KC o ile dobrze pamiętam nie wspierała mappera 030.
Tak. Moja wersja to KrzysioCartSave v.2020-09-26.

Pięknie Wam dziękuję za odzew, informacje i sugestie bo spojrzenie z zewnątrz jest zawsze cenne - człowiek potrafi się zafiksować.
6
Inne konsole / Odp: PC-Engine
« Ostatnia wiadomość wysłana przez żur0 dnia Dzisiaj o 15:48:47 »
Mega! Panie skąd Pan masz czas na to wszystko?  :D
Szanuję mocno i czekam na kolejne wrzuty w tym temacie :)
7
Opisy i recenzje gier / Odp: Teenage Mutant Ninja Turtles - 4 części
« Ostatnia wiadomość wysłana przez żur0 dnia Dzisiaj o 15:45:03 »
Mam wspaniałe wspomnienia związane z tą serią, chociaż nie ze wszystkimi grami zetknąłem się bezpośrednio.

Największą sympatią darzę wspomniany post wcześniej Tournament Fighters. Odziedziczyłem tę grę po kuzynie na doskonałym carcie 4in1 (TMNT:TF, NY Nyankies, Zen Intergalactic Ninja, Tom&Jerry), gdzie tytuły zmieniało się resetem konsoli. Obok Rockin' Kats to była moja ulubiona gra z tej składanki i spędziłem z nią naprawdę dużo czasu. Gra jest bezsprzecznie najlepszą bijatyką stworzoną na NES. Rewelacyjna grafika, świetna muzyka, a przede wszystkim niebywała dynamika sprawia, że gra nie ma sobie równych w swoim gatunku na NES.

Dodatkowo trzeba wspomnieć o ponadstandardowych trybach gry: STORY oraz tytułowym TOURNAMENT, dzięki którym gra zyskuje jeszcze więcej świeżości. Oba są  ciekawe - właśnie na TMNT:TF pierwszy raz spotkałem się z sytuacją znaną mi potem z różnych maści Tekkenów i Mortal Kombat, że mamy jakiś fabularny dodatek oparty na grze będącej bijatyką. Nie jest to nic rozbudowanego, ale daje poczuć z jakim kalibrem gry obcujemy.

Świetny jest również tytułowy tryb, który pozwala rozegrać turniej z udziałem 4 graczy bez żadnych rozpisek na kartce: wybieramy swoje ksywki, swoich zawodników i stajemy do walki.

Dodajmy do tego rzeczy znane z innych, bardziej zaawansowanych bijatyk:
- wybór mocy zadawanych ciosów (można wyrównać takim handicapem szanse bardziej i mniej zaawansowanych graczy)
- wybór areny spośród czterech dostępnych

Wszystko to składa się na całościowy obraz gry wybitnej - bijatyki, na którą zasłużyli NESowi gracze. I całe szczęście, że się jej doczekali, bo gra została wydana pod koniec ery gier NES.

Jak uda się mi spotkać z moim siostrzeńcem u rodziców, spędzamy bardzo dużo czasu na walce żółwikami. I nie dziwi mnie, że daf napisał o partyjkach ze swoją pociechą, ponieważ gra ma w sobie coś co dzieciaki magnetyzuje przed telewizorem (występują również duże emocje i frywolnie wyrywają się niecenzuralne sformułowania zasłyszane w przedszkolach i nie tylko, ja usłyszałem np. że "jestem Morawieckim" od 5letniego bratanka po tym jak wygrałem balansującą na krawędzi rundę).


Co do pierwszej części żółwików, nie miałem dużej okazji by w nią pograć - zdarzyło się to jeszcze w latach 90. u rzeczonego kuzyna i pamiętam, że gra wydawała nam się nad wyraz trudna. Duże wrażenie zrobiły na nas wtedy dwa widoki: z góry i z boku. Potem widziałem grę na kilku streamach u naszej forumowej braci, ale szczerze mówiąc nigdy nie zasiadłem do niej.

Inaczej sprawa ma się z częścią drugą i trzecią. Z obiema zetknąłem się również za czasów młodości i grywałem w nie głównie w dwójkę ze wspomnianym kuzynem. Mam jakieś reminiscencje, że dwójki nie udało nam się przejść choć zabrnęliśmy dosyć daleko (jakieś lasery?).  Część trzecią wspominam najlepiej z tych platformowych żółwi i w nią po latach również zagrywam z bratankiem bo i jemu przypadła niezwykle do gustu. Gra się w to dosyć przyjemnie, zaś sam tytuł ma w sobie trochę więcej humoru znanego z kreskówki (ot można wpaść w dziurę albo zostać zgniecionym na żółwi placek, ewentualnie zaobserwować głupkowatą mimikę twarzy naszego bhatera). Na minus zdecydowanie pewne bugi graficzne takie jak zanikanie postaci czy delikatne lagi w niektórych momentach.

Reasumując gry z żółwami to naprawdę solidna marka na NES/Famicom, warto sprawdzić zarówno części platformerowe (które nie ustrzegły się szeregu błędów) jak i przede wszystkim bijatykę - moim zdaniem najepszą na NES.
8
Inne konsole / Odp: PC-Engine
« Ostatnia wiadomość wysłana przez sdm dnia Dzisiaj o 15:29:03 »
Planowałem to już daaawno, ale zebrałem się dopiero krótki czas temu - czyli napisanie czegoś w PCEASM.
Analizując dokumenty, źródła i zerkając w debbugery emulatorów PCE, w końcu (zadowalająco) rozpracowałem tą ciekawą konsolę..
Pod względem programowania przypomina NES/Famicom, więc każdy mający już doświadczenie w 6502 będzie jak w domu bo
procesor HuC6280A bazuje własnie na nim. Chyba największą różnicą jest prędkość - ma dwa tryby 1.79 MHz więc
prędkość podobna do tego w NES oraz... Tryb 4x szybszy czyli 7.16 MHz - Torpeda!
Czy są związane z tym ograniczenia? Z tego co czytam to nie, zwyczajnie można sobie wybrać dowolny tryb,
chyba największym zastosowaniem trybu 1.79 MHz to niższy pobór prądu w PCE przenośnych zasilanych bateryjnie (TG Express).

Procesor graficzny to dopiero zarypista sprawa, posiada paletę kolorów 9-bitowa (512 kolorów na ekranie)
a dokładnie mamy do dyspozycji 16 palet po 16 kolorów każda (256) dla SPRITES i to samo dla TŁA (kolejne 256). Bajer.
Wielkość ROM także elastyczna, nie trzeba bawić się w mappery jak w NES bo mamy szynę adresową 21-bit więc
możliwość zaadresowania banków 8KB w ilości do 2MB (są pewne ogracznienia, realnie to "bezproblemowe" 1MB - sam taki skompilowałem). Też super!

Na chwilę obecną mam praktycznie na tyle opanowany system, że jestem w stanie każdy swój projekcik przepisać na PCE,
ale z jednym ograniczeniem - PSG :( Niestety na razie ciężko mi ten układ dźwiękowy ogarnąć, nawet na scenie homebrew
słabo o sensowne rozwiązania (albo takich nie znalazłem). Więc temat jeszcze do ugryzienia...

Aha jeden minusik to brak obsługi sprite wielkości 8x8, najmniejszy to 16x16 - czyli jak używaliśmy małych obiektów w NES wielkości 8x8 to trzeba je nieco przerobić.

Tak wogóle to słyszeliście, że Micro Mages jest portowane na PCE?


Pierwsze moje demo - nic specjalnego, ale jak na początek zawsze coś ;)

http://dl.dropboxusercontent.com/s/82w9q2mqiaqr8f5/pcetg16_demo.pce

Video:

9
Opisy i recenzje gier / Odp: Teenage Mutant Ninja Turtles - 4 części
« Ostatnia wiadomość wysłana przez daf dnia Dzisiaj o 14:53:25 »
To prawda - Tournament Fighters to i według mnie najlepsza bijatyka na Famicoma. I chociaż konkurencji zbyt dużej nie ma, to wcale jej to nie powinno umniejszać, to bo naprawdę kawał dobrej gry. Świetnie wygląda, posiada rewelacyjnie aminowane postaci, no i te niezapomniane dźwięki.
Bardzo dużo grałem w nią w dzieciństwie, znam specjale dla niemal każdej postaci (oprócz Mike'a), a motyw muzyczny z Sewer trwale zakodował się w moim mózgu.
Gram w nią zresztą nawet obecnie - często z córką klepiemy się po pyskach na telewizorze.

Reszta części jest dla mnie niestety dosyć mocno anonimowa. Kiedyś próbowałem trochę sił w pierwszą część, ale jakoś tak nie zatrybiło między nami. Aczkolwiek uważam ją za solidną grę. Na pewno solidne są również części 2. i 3. - nie ulega to wątpliwości, jednak i tutaj nie poczułem tego "czegoś". Mimo, że TMNT3 miałem nawet za dzieciaka, nigdy nie wysiedziałem przy niej dłużej niż 20 minut naraz...
10
Hardware / Odp: KrzysioCart mapper 030
« Ostatnia wiadomość wysłana przez sdm dnia Dzisiaj o 14:50:11 »
KrzysioCart jedynie 8KB CHR RAM. Nie ma opcji zabawy w przełączanie banków CHR RAM w 32KB.

Tak z ciekawości zapytam - piszesz coś pod UNROM-512 w ASM, czy w NESMAKER?
Strony: [1] 2 3 ... 10