Forum ContraBanda.eu
WPADNIJ POGRAĆ, POROZMAWIAĆ... => FamiCON => fCON13 => Wątek zaczęty przez: MWK w Kwietnia 20, 2021, 21:43:27
-
Ogłaszam nabór chętnych na uczestnictwo w pierwszym takim ("prawdziwie scenowym") konkursie: FamiCON 13 - NES/Famicom Graphics Compo!! 8)
Zasady są proste:
- aby konkurs się odbył, konieczne są minimum 3 prace / 3 zgłaszających,
- każdy zgłaszający może stworzyć dowolną liczbę prac, z zastrzeżeniem punktu powyższego (czyli nie może być tak, ze autorów będzie tylko 2 a prac 47),
- treść graficzna prac biorących udział w konkursie jest dowolna, uprasza się jednak o zachowanie dobrego smaku ;-)
- prace nie mogą być podpisane w sposób zdradzający autora,
- prace powinny być przygotowane w rozdzielczości 256x240 lub 256x224,
- dopuszczalne są wszystkie koderskie tudzież famihakerskie triki graficzne,
- prace powinny być zapisane do pliku ".nes",
- prace winny mieć dołączony opis w pliku .txt, który zawierał będzie co najmniej: tytuł oraz autora,
- prace powinny dać się odpalić na prawdziwym sprzęcie ponieważ na takim będą uruchamiane (mój Twin Famicom) z wykorzystaniem urządzenia Everdrive (nie biorę odpowiedzialności za to, że coś wyświetli się nie tak jak u autora na emulatorze),
- prace powinny być dostarczone do mnie na drodze Prywatnej Wiadomości najpóźniej do 1 Lipca 2021 roku,
- zgłaszając pracę do konkursu, oświadczasz, że ma ona status freeware,
- prace biorące udział w konkursie nie mogą być wcześniej upubliczniane,
- prezentacja prac odbędzie się podczas tegorocznego zlotu,
- głosowanie na prace w konkursie będzie odbywać się w trakcie trwania compo, na specjalnie przygotowanych kartach (skala ocen od najgorszej 1, do najlepszej 10),
- głosować będą mogli wszyscy partyzanci, łącznie z tymi, którzy biorą udział w konkursie, mało tego, mogą sobie nawet wrzucać "dziesiątki" na swoje prace... i tak wygra najlepszy,
- można pić pivo.
To tyle. A teraz słówko dla tych, którzy tak jak ja nie potrafią rysować w Pegasus, lecz bardzo chcieliby wziąć udział w konkursie.
W tym celu proponuję wykorzystać takie fajne i proste w obsłudze narzędzie o wszystko mówiącej nazwie NES Image Converter 2, które jest do pobrania za darmo ze strony autora (thefox/aspekt) >> https://fo.aspekt.fi/downloads/nes-image-converter-2-v01.zip
Działa to na tej zasadzie, że wrzucamy plik graficzny (program obsługuje całą masę rozmaitych formatów), wybieramy konkursową rozdzielczość z rozwijanego menu na dole i wciskamy przycisk "Convert". Po chwili mamy gotowy rezultat, który zapisujemy jako ROM klikając w ikonkę dyskietki i to wszystko :-)
(http://mwk1.vot.pl/contrabanda/img/f13compo.jpg)
Ponieważ obrazki mają różne rozdzielczości, może być nam ciężko pójść na łatwiznę i zrobić taką konwersję 1:1 dupy ściągniętej z neta. Dlatego dobrym zwyczajem jest otworzyć sobie painta albo innego fotoszopa, zrobić sobie nowe okienko o zadanej "z góry" rozdzielczości 256x240 i dopiero teraz kombinować, wrzucać zdjęcia, kadrować je, a może właśnie stworzyć coś swojego. Mamy pewność, że tak zapisana bitmapa nie rozjedzie się nam w konwerterze. Natomiast jakie będą rezultaty pracy samego programu? No, o tym już czea przekonać się samemu. Niejednokrotnie zajdzie konieczność powrotu do programu, w którym przygotowaliśmy swoją pracę i nieco ją zmodyfikować, uprościć, może wyeliminować część kolorów, zmienić głębię bitową kolorów (na 8bit?), obciąć przejścia tonalne. Możliwości jest sporo.
Chętnych zapraszam do zabawy i udziału w compo! 8)
Paczuszka ze wszystkim pracami z compo - w załączniku do pobrania!
-
Doskonale Marek, czyli co czyli co czyli co? Czeka nas cała noc compotów? :D Wchodzę w to, oczywiście. Zwłaszcza, że można pić pivo.
-
HAHA, no do całej nocy compotów rodem jak z Silly Venture, to nam jeszcze troszkę brakuje, ale kto wie, jeżeli znajdzie się z 20 zainteresowanych i tyleż samo prac, to chwilkę posiedzim, popijem ;-)
-
No to jest nas trzech - czyli można oficjalnie startować z konkursem :)
Skoro to nie takie trudne - to i ja wezmę udział z jakimś gówno-tworem. Jak brzmiało to hasło reprezentacji Polski z Euro 2008???
"Bo liczy się sport i dobra zabawa".
-
Wchodzę w to!
-
Prace konkursowe muszą być statyczne, czy mogą być animacjami także zarówno?
-
Tylko obrazki, Gutek.
-
Hm hm hm, w sumie nawet mam pomysł. Wchodzę.
Pytanie techniczne, czy
a) wszystkie prace będą publikowane na projektorze?b) czy jest szansa na odpalenie innej konsoli niż Bestia, chodzi mi o NESa/Famisia/Famisia AV tudzież inne klony sprzętowe, żadne emulatory.
Skąd pytanie? Ano doświadczeni Contrabandyci na pewno wiedzą, że chujowość sygnału composite, przetwarzania obrazu przez niektóre kineskopy czy samego układu PPU, który w każdej konsoli dawał trochę inne odcienie, może być wykorzystana przez twórców, i w praktyce bywała nie raz, w celu uzyskania fajnych efektów graficznych. W przypadku Sharpa to tam układ graficzny jest ciut mniej zły i w sumie nikt kto go nie ma nie jest w stanie przewiedzieć, jak to będzie wyglądać. A rzutnik - kontrast jaki oferuje wie każdy, kto grał w konkurs w Mikro Maszyny :)
Nie wiem, czy znajda się tacy "hakierzy" którzy będą umieli wykorzystać te wszystkie szmery bajery, ale niedomówienia myślę warto omówić, żeby kto się nie rozczarował i żeby każdy miał możliwość wykorzystać znane tylko sobie "Famihakerskie triki".
-
Tak, compo wyświetlamy prześcieradle przy pomocy projektora.
Tak, pliki uruchamiam na Twin Famicomie.
Nic nie poradzimy na opisywane przez Ciebie niuanse i nie będziemy już kombinować, konsola rządzi się swoimi prawami a projektor swoimi, trudno.
Poza tym robimy takie compo po raz pierwszy. Wszystko wyjdzie w praniu. Ja ze swojej strony mogę zapewnić, że dopełnię wszelkich starań aby praca wyświetliła się najlepiej jak to będzie możliwe. Dla pocieszenia mogę Tobie powiedzieć, że pierwsze prace, które już napłynęły, wyglądają ZNACZNIE lepiej na "Bestii" aniżeli sam autor przewidywał 8)
-
Tydzień do końca, są jeszcze jacyś chętni?
-
Tak Marek, od dwóch miechów mam przygotowane jakieś 3 słabe grafiki, podrzucę Ci je w terminie.
-
Pamiętam!
-
Poszło ode mnie kilka gówno-prac.
-
Dziękuję pięknie wszystkim za liczne prace - compo się odbędzie! 8)
Czy ktoś chce jeszcze dorzucić jakąś graficzkę, czy zamykamy temat?
edit:: Temat zamknięty. Zapraszam na compo.
-
qwa melanż mnie poniósł i zapomniałem aka nie umiem korzystać z kalendarza. Jak pan kierownik jest litościwy i wybaczy, to doślę jutro.
-
Nie no Mcin przykro mi, ale nie da rady, compo mam przygotowane, votki podrukowane, wszystko poukładane, już nie jestem fizycznie w stanie tego zmienić, przepraszam.
ALE jeżeli chciałbyś mimo wszystko, to zabierz prace ze sobą na party - wyświetlimy jako bonus poza konkursem :-)
-
MWK planujesz wrzucić prace w niniejszym wątku? Fajnie byłoby je zobaczyć :)
-
Z tego miejsca pragnę podziękować Wszystkim tym, którzy wzięli udział w tym skromnym compo, było naprawdę zacnie a poziom pracy zaskakująco wysoki!
Niestety w ferworze walk i emocji posiałem gdzieś statsy, zatem dokładnej punktacji nie będzie, niemniej jednak wyniki są następujące:
I MIEJSCE - DAF i (fenomenalna) praca "Overtime".
II MIEJSCE - Krisuroku i praca "FamiCON12 Grupowe".
III MIEJSCE - ex aequo DAF oraz Mejs i prace odpowiednio "Mandala" i (również fenomenalna) "Zorn".
Wszystkich prac było 18, które nadesłały 4 osoby: daf, Krisu, Mejs i OsA. <pivo>
Paczkę ze wszystkim pracami dołączam do niniejszej wiadomości w załączniku oraz na czoło.
-
Marek, tak tylko chciałbym się zapytać - na F15 też planowane jest takie compo? Fajnie by było :)
-
Chciałbym, ale na chwilę obecną (jak widać) nie ma takiej inicjatywy. Stay tuned...