Nowa produkcja ze stajni ContraBanda
*

Offline żur0

  • Administrator
  • *****
  • 960
  • Piszcie posty Kamraci Pegasusa!
    • Contrabanda. O Retro. Po Bandzie.
Nowa produkcja ze stajni ContraBanda
« dnia: Lipca 15, 2016, 13:19:00 »
Na patio za kuchnią poruszony został temat nowej gry, którą moglibyśmy zrobić ku chwale Pegasus. Dziadek wspominał, że Dizzy się zaoferował ze swoją pomocą! Panowie! Myślę, że czas zrobić to pierwszy raz tak jak należy czyli od początku do końca! Dalibyśmy sobie 2 lata czasu, na FamiCON#10 wyprodukowalibyśmy pełną , zrobioną profesjonalnie grę, wraz ze wszystkim gadżetami, instrukcjami etc. To byłoby piękne uwiecznienie 10 lat naszych zlotów i niemal 14stu lat funkcjonowania na scenie. Moglibyśmy spokojnie wszystko rozplanować i skupić się na tworzeniu już niedługo, bo po co czekać? Zaplecze jakieś tam mamy! Pytanie jaka powinna być ta gra i o czym powinna traktować? Według mnie dobrym pomysłem byłaby gra typu RPG z elementami "point&clicik" oraz specjalnymi planszami zręcznościowymi. Grę osadziłbym w klimacie Lasek i zlotu, trzeba byłoby wykazać się w niej także dużą wiedzą na temat historii Famicoma. Co sądzicie o tym?

*

Offline dziat

  • *****
  • 1172
Odp: Nowa produkcja ze stajni ContraBanda
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 15, 2016, 14:24:46 »
Osobiście marzę o tym projekcie i bardzo w mas wierzę że mu podołamy. Po raz drugi w historii kilku większych projektów dając sobie więcej czasu na realizację niż parę tygodni. I to dobrze, bo mamy wysokie ambicje ;)

Dokańczając za żur0 koncepty jakie padły przy kuchni, sprawdźcie na początek Wino Adventure http://www.gigante.pl/gierki,wino_adventure Gra ma dobrych parę lat, ale to co w niej jest interesujące, to hermetyczny klimat, który otwiera się przed graczem stopniowo. Pewnie wymienimy się tutaj masą gatunków i pozycji zanim się na coś wspólnie zgodzimy na poziomie pierwszej koncepcji. Potem będziemy tylko bardziej się spierać, aż wyniknie z tego dzieło, do którego każdy dołoży cegiełkę - bo każdy chętny włączy tam kawałek siebie. ;)

*

Offline daf

  • *****
  • 1743
Odp: Nowa produkcja ze stajni ContraBanda
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 18, 2016, 13:36:00 »
Strasznie jarałem się tym projektem bodajże 2 lata temu - przed szóstym zlotem. Były pomysły, był nawet wstępny scenariusz (Fuko!), ale nie oszukujmy się - wszystko robione na kolanie i na naszym charakterystycznym przypale. Nie miało prawa wypalić.
Czas zacząć robić to od początku - przede wszystkim obrać plan działania i jakieś checkpointy oraz deadline'y. Do kiedy co musimy zrobić. I naprawdę się tego trzymać. Jestem za, jarać zacznę się tym projektem od nowa. Na pewno możecie liczyć na moją pomoc. Jeżeli projekt ruszy, będzie to być może największa rzecz, nad którą będziemy pracować. Niestety - większość będzie zależała tylko od jednego człowieka - od Dizzy'ego. Ale liczę, że przez 2 lata systematycznej pracy będziemy w stanie pochwalić się tą produkcją na jubileuszowym zlocie.

*

Offline dziat

  • *****
  • 1172
Odp: Nowa produkcja ze stajni ContraBanda
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 03, 2016, 09:25:48 »
Właśnie upubliczniłem wątek. Dyskutujmy, planujmy, działajmy - ze swojej strony chętnie podejmę się wszelkich prac koncepcyjnych i tekstowych. Od wymyślania fabuły, przez jej pisanie w scenariuszowej formie, przepuszczanie tekstów do ASM... I tak dalej.
Bazując na doświadczeniu w naszych poprzednich projektach, myślę, że przed fabułą - nośną częścią gry gdy mówimy o point n clicku czy aRPGu - najpierw trzeba sobie obrać główną koncepcje i gatunek. Aby wiadomo było w jakich zbiorach się poruszamy przed przystąpieniem do pracy.

Proponuję aby każda, nawet najmniejsza cegiełka przy pracach została odwzorowana w napisach końcowych. Z czego zaś wynika to, że samodzielnie zatwierdzamy skład pracujący. Osią prac będzie forum, na którym założymy podforum dedykowane projektami gdzie będziemy sobie zlecać zadania, wymieniać się efektami prac, umawiać na zdzwonienia nocne, i tym podobne.

Dajcie znać jak Wy to widzicie!

*

Offline Duobix

  • **
  • 190
Odp: Nowa produkcja ze stajni ContraBanda
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 03, 2016, 09:50:33 »
Wszystko fajnie panowie, tyle że:

1.Będziecie chcieli zrobić tytuł na Fami. Ogranicza więc was właściwie multum rzeczy, i zamiast bawić się w scenariuszowanie, najlepiej by było wymyśleć prostą platformówkę która wymownymi prostymi grafikami będzie mówić za siebie + będzie do przejścia i pokazania.
2.Skoro tyle było na temat tego gadane, gdzie do jasnej ciasnej jest dokument w którym cała gra już jest spisana co do piksela? (To nie pun, coś takiego potrzebujecie)
3.Nikt nie napisał na temat dźwiękowca/dźwiękowców.
4.Dedlajny nawet najlepsze nic nie dają jeśli niktomu nie zależy naprawdę nad skończeniem tego.

*

Roben

Odp: Nowa produkcja ze stajni ContraBanda
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 03, 2016, 11:48:15 »
1.Będziecie chcieli zrobić tytuł na Fami. Ogranicza więc was właściwie multum rzeczy, i zamiast bawić się w scenariuszowanie, najlepiej by było wymyśleć prostą platformówkę która wymownymi prostymi grafikami będzie mówić za siebie + będzie do przejścia i pokazania.
To

Szkoda że moje grafiki do G.A. przepadły wraz z dyskiem który mi służył bite 8 lat.


*

Offline dziat

  • *****
  • 1172
Odp: Nowa produkcja ze stajni ContraBanda
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 03, 2016, 13:24:30 »
Przed chwilą neptek, a teraz liznął gejmdewu i patrz go: już nie chłopiec, już mężczyzna!
1. True. Tutaj liczę na słowo od Dizzyego,
2. Coś takiego nigdy nie powstało ;),
3. Tutaj liczę na Robiego,
4. Mnie zależy, dafowi i zur0 też - ale my nie robimy najważniejszego: kodu. Potencjalnie Ty możesz go robić. Zależy Ci aby zacząć i doprowadzić projekt do końca, x uwzględnieniem dedlajnów?

Wszystko fajnie panowie, tyle że:

1.Będziecie chcieli zrobić tytuł na Fami. Ogranicza więc was właściwie multum rzeczy, i zamiast bawić się w scenariuszowanie, najlepiej by było wymyśleć prostą platformówkę która wymownymi prostymi grafikami będzie mówić za siebie + będzie do przejścia i pokazania.
2.Skoro tyle było na temat tego gadane, gdzie do jasnej ciasnej jest dokument w którym cała gra już jest spisana co do piksela? (To nie pun, coś takiego potrzebujecie)
3.Nikt nie napisał na temat dźwiękowca/dźwiękowców.
4.Dedlajny nawet najlepsze nic nie dają jeśli niktomu nie zależy naprawdę nad skończeniem tego.


*

Offline Krisuroku

  • *
  • 562
  • くりすろく
    • Krisuroku Twitch
Odp: Nowa produkcja ze stajni ContraBanda
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 03, 2016, 19:30:36 »
Hm a gdyby zrobić grę platformową z elementami RPG i zastosowaniem miejscowego point&clicik w pewnych dogodnych momentach. Połączyć wiele sprawdzonych pomysłów i zbić je w jedną właśnie grę. Takie trochę łażenie niczym we Friday the 13th oczywiście po remizie i okolicach. Momentami zagadki, jakieś ucieczki, walki itp.
Wiem, że takie mieszczanie może być nieco bardziej skomplikowane. Tutaj by trzeba było pogadać z Dizzy9 jak On to widzi. Gdyż sam ma dużo na głowie. Już pewna produkcja po cichu zapowiedziana jest na FamiCON10 ;) Więcej tu nie zdradzę.
Tak więc wszystko w sumie zależy od tego jak my szybko byśmy byli w stanie pomagać.

-Wpierw ustalimy co chcemy zrobić i obgadamy to  z Dizzym czy podejmie się tworzenia.
-Później przygotowujemy ogólny jakiś rozstaw lokacji i nawet zwykłe szkice.
-Potem robimy grafiki (tutaj jestem chętny do pomocy)
-Ogarniamy udźwiękowienie (tutaj oczywiście Robi i ChipJockey byli by molestowani ;) )
-Oczywiście podrzucamy wszystko niezbędne Dizziemu w celu sklepania tego w całość


Nie w tym roku! XD

Odp: Nowa produkcja ze stajni ContraBanda
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 05, 2016, 01:39:49 »
Na wstępie chcę powiedzieć, że nieco późno upubliczniliście wątek. W między czasie zostałem zwerbowany do (płatnej...) konwersji gry Tcheco in castle of Lucio.
Jako że jest to płatna praca, spokojnie bierze priorytet nad innymi moimi projektami.

https://www.youtube.com/watch?v=wBYPfzOz6p4

Teraz...dziat mnie poonił bym odpisał. Ale co mam odpisać/ nie ma w moim kierunku konkretnych pytań typu, z jakim gatunkiem się czuję lepiej czy coś...

Cytuj
1. True. Tutaj liczę na słowo od Dizzyego,
Ale no właśnie, na temat? Ograniczeń? Te możesz wygooglować, a jeśli nie to chociaż zdecydować się na gatunek gry.
Niektóre ograniczenia wpływają mniej lub bardziej na dany gatunek, lista na wiki nesdev:

http://wiki.nesdev.com/w/index.php/Limitations

Cytuj
Strasznie jarałem się tym projektem bodajże 2 lata temu - przed szóstym zlotem.
Cytuj
2. Coś takiego nigdy nie powstało ;)
A nom, miała to być przygodówka. Podesłałem wtedy dziatowi ten plik który i tutaj podaję:
Wytyczne o tym jak tworzyć scenariusz\mapy.

http://wklej.org/id/2778183/

Cytuj
najlepiej by było wymyśleć prostą platformówkę która wymownymi prostymi grafikami będzie mówić za siebie
Pomysł bardzo dobry z jedną wadą. Nie chce mi się robić poziomów. A z doświadczenia z EB2 nie ma sensu robić edytora.

Cytuj
Hm a gdyby zrobić grę platformową z elementami RPG i zastosowaniem miejscowego point&clicik w pewnych dogodnych momentach. Takie trochę łażenie niczym we Friday the 13th oczywiście po remizie i okolicach. Momentami zagadki, jakieś ucieczki, walki itp.
Za przeproszeniem, mi się chce robić tylko jeden silnik a nie multi kulti.

Cytuj
Oczywiście podrzucamy wszystko niezbędne Dizziemu w celu sklepania tego w całość
Znaczy, czy wszystko będzie już gotowe czy może tka jak z EB2 gdzie podrzucone "przerysowane" grafiki były w rzeczywistości oryginalnymi grafikami którym ktoś w fotoszopie zredukował ilość kolorów do 4? Bo to akurat tak nie działa...no chyba, ze pasuje wam jakość grafik znanych z (gorszych)gier pirackich+niepoprawne palety na grafikach.

Może się czepiam, ale  to właśnie były główne problemy z EB2.  Unikajcie ich, bo odechce mi się kodować szybciej niż zdążycie powiedzieć "ups!" ;P

Co do ogółu, to platformówki są moją mocną stroną(scrollowane lub i nie), shmup kusi mnie od dawna by spróbować, RPG raczej odpada, za dużo mamrania się z tym zawsze jest, Bijatyki też bym mógł spróbować, przygodówka jest dla mnie neutralna. Z tym że jeśli przygodówka: nie przesadzajcie z ilością tekstu jak z EB2, nikomu nie zechce się czytać 20 podstron tekstu na statycznym rysunku(tak, serio).

*

Offline Mejs

  • *
  • 249
  • # Joint ROM System #
Odp: Nowa produkcja ze stajni ContraBanda
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 05, 2016, 02:43:14 »
Ja mam dość szeroki plan shmupa o którym myślę już od dwóch lat. Jeśli byśmy szli w tym kierunku chętnie się podzielę, znam mniej więcej ograniczenia sprzętowe i myślę że jest to w pełni osiągalne zwłaszcza że dizzy pisze, że chciałby poeksperymentować z tym gatunkiem.

*

Offline Dred

  • ***
  • 509
  • opos maniak komputerowy
Odp: Nowa produkcja ze stajni ContraBanda
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 05, 2016, 18:00:08 »
ja dodam swoje trzy grosze, mimo tego że jedyne co mogę zaoferować to moje uwagi, pomysły... może jakieś pisanie fabuły/dialogów... właściwie tylko tyle. xD

nie mogę znaleźć odpowiedniego cytatu... ale odnośnie powalonych zarysów fabularnych, które się scrollują przez pół godziny na ekranie. ja całkowicie jestem za czymś takim! ale w ramach jakiegoś easter egga do odblokowania/znalezienia. coś jak w Neverhoodzie, jak na ścianie była zapisana cała kosmogonia universum neverhoodowego. :D ale - gracz nie musiał tego czytać, starczyło przejść ten zajebiście długi korytarz i na samym końcu była potrzebna nam taśma;)

ja też byłbym za shmupem. nie trzeba główkować nad gameplay'em, bo on jest oczywisty (lecisz do przodu, szczelasz, zdobywasz punkty i wtedy fajnie jest). i mam w sumie dwa pomysły:

1. prosty shmup w stylu crapa (coś jak Galaxian). na prawdę, filozofii w tym nie ma. xD ale miałby parę cech charakterystycznych:

-> jak się poczeka odpowiednio długo na title screenie, pojawiłby się jakiś powalony, schizofreniczny plot summary autorstwa żura/dziata. xD coś takiego się pojawiało w niektórych wersjach Arkanoida (chyba w wersji arcade, ale nie pomnę).
-> shmup typu crapowego z jakimś niuansem gameplay'owym, wyróżniającym go spośród tłumu (i tutaj bym liczył na inwencję twórczą Dizzy'ego)
-> leweli by nie trzeba było robić... myślę, że mogłyby się tworzyć same według napisanego algorytmu. wiecie, układ pojawiających się na ekranie przeszkadzajek i takie tam
-> co każdy lewel by się zwiększał poziom trudności, wedle jakiegoś napisanego algorytmu
-> gra by była podzielona na dziesięć "dużych leweli", a one z kolei na dziesięć mniejszych leweli. czyli w sumie sto leweli
-> po każdym dużym lewelu pojawiała by się krótka i wymowna cut-scenka z dialogami. najlepiej głupia i bez sensu.
-> po setnym lewelu pojawiałby się "congratulations" screen wraz z naszym score'em i prośbą o wpisanie się na listę najlepszych wyników
->po wpisaniu się na listę najlepszych graczy pojawiałoby się pytanie "czy chcesz grę kontynuować?". po czym gra by leciała dalej, lewele by się tworzyły według wspomnianych algorytmów w nieskończoność, już bez podziału na lewele i podlewele i cut-scenki
-> jeśli gracz by odpowiedział na pytanie "czy chcesz kontynuować grę?" przecząco, przenoszony by był do title screena, zaś prócz standardowych opcji (new game, options, hi-scores), pojawiłoby się też "new game +". co to by było? coś takiego jak opisałem wyżej ("gra by leciała dalej, lewele by się tworzyły według wspomnianych algorytmów w nieskończoność, już bez podziału na lewele i podlewele i cut-scenki"), ale by się wszystko tworzyło od zera, czyli od poziomu łatwego.

no i chyba właściwie tyle.

drugi pomysł właściwie jest taki sam jak ten wyżej (shmup), ale z paroma różnicami:
-> gra by tworzyła zamkniętą całość, bez zapętlania
-> gameplay... gra by się zaczynała jak właśnie crap (Galaxian), ale systematycznie i powoli by gameplay ewoluował w popierdolonego i psychodelicznego danmaku w stylu Touhou, albo DoDonPachi. tylko czy Famicom by wytrzymał taką ilość pocisków naraz na ekranie?
-> i tutaj kluczowa by była powalona fabuła, która by wyjaśniała rozwój rozgrywki
-> dziesięć dużych leweli (światów?) podzielonych na dziesięć mniejszych leweli
-> na koniec każdego świata boss
-> można by uwzględnić jakoś "new game +", ale jeszcze nie mam pomysłu, jakby to miało wyglądać. może "boss attack"? w sensie - napieprzasz na wszystkich bossów po kolei, bez pieprzenia się z lewelami.
-> jak już wspomniałem, na końcu by nie było zapętlenia

tutaj już chyba potrzeba by było projektować osobno poziomy, a Dizzy sam mówił, że nie jest na to za bardzo chętny.

rzucam tylko pomysłami. morze gupie, morze mondre, nie wiem.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 05, 2016, 18:13:15 wysłana przez Dred »

*

Offline Mejs

  • *
  • 249
  • # Joint ROM System #
Odp: Nowa produkcja ze stajni ContraBanda
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 05, 2016, 20:58:33 »
Ja mam wizję shootera bez strzelania. Tło jak i przeciwnicy mają cztery kolory. Czarny - neutralny, dwa przeciwstawne (np. niebieski i czerwony)zmieniające się wraz ze zmianą levelu lub co jakiś czas  oraz biały zabijający zawsze. Tak jak w Ikarudze pod jednym klawiszem zmieniałoby się kolory statku  ( z tych przeciwstawnych) pod drugim byłaby specjalna umiejętność statku (zmiana koloru na biały, zwolnienie czasu, a nawet może strzał).

Wciąż zmieniające kolory tło, zaciskające się na statku różnobarwe figury geometryczne i przeciwnicy atakowaliby w tempie muzyki, sprzężenie tego jest do napisania, wiem o tym.

 W trybie fabularnym większość sekwencji byłaby narzucona odgórnie ale myślę że dałoby się zrobić tryb arcade w którym występowałaby duża losowość, tak że tempo by się zmieniało, przeciwnicy i tło byliby generowani losowo (z puli tego co oczywiście się wcześniej napisze) a nawet sama muzyka mogłaby być losowa w jakimś stopniu. Dobrze napisany program potrafiłby improwizować w skali, wystarczy nałożyć ograniczenie na dźwięki względem klucza oraz na długości samych dźwięków. Czegoś takiego nie było, myślę że wcale nie byłoby to ciężkie a efekt mógłby być niepowtarzalny.

Dodatkowo można jeszcze wcisnąć, jak się zmieści, delikatny element rpg. Statek miałby tarczę która odnawiałaby się w momencie gdy się nie ruszasz, im dłużej się nie ruszasz tym bardziej rośnie limit tarczy. Zaś im więcej się ruszasz tym bardziej, z czasem, zwiększa się prędkość statku. Statystki mogłyby się zbijać (im większa tarcza tym wolniej latasz) bądź nie, to już by wyszło w testach. Podobnie można zrobić ze zmianą koloru oraz umiejętnością, gdzie przy częstym używaniu zmniejszałby się cooldown umiejętności jak i zmiany koloru.

Bądź inaczej, za zdobyte punkty bądź znajdźki apgrejdowałoby się wyżej wymienione cechy. W przerwie między levelami bądź w locie? To już kwestia implementacji.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 05, 2016, 21:00:26 wysłana przez Mejs »

*

Offline Dred

  • ***
  • 509
  • opos maniak komputerowy
Odp: Nowa produkcja ze stajni ContraBanda
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 05, 2016, 23:10:08 »
znowu ja, ale zarzucę tylko uwagami:(

Mejs, a co byś powiedział, żeby Twój (świetny) koncept wsadzić w ramy mojego pierwszego pomysłu?

wszystko by się zgadzało, jest tryb fabularny, jest losowość, jest randomowe generowanie... do tego jeszcze jeden myk: gdyby wykorzystano dosyć surową grafikę w stylu Galaxiana, starczyłoby w prącie miejsca na muzykę!
Cytuj
ale myślę że dałoby się zrobić tryb arcade w którym występowałaby duża losowość, tak że tempo by się zmieniało, przeciwnicy i tło byliby generowani losowo (z puli tego co oczywiście się wcześniej napisze) a nawet sama muzyka mogłaby być losowa w jakimś stopniu.
coś już takiego było w LSD; Dream Emulator na Psixa. wszystko co tam było w gejmpleju było generowane losowo. ktoś kiedyś obliczył, że OST do tej gierki (gdyby chcieli WSZYSTKO wydać) liczyłby sobie z... 600 płyt? coś koło tego.

ogólnie myślę, że ów tryb arcade by mógł być odblokowany dopiero po ukończeniu "story mode". :)

*

Offline Mejs

  • *
  • 249
  • # Joint ROM System #
Odp: Nowa produkcja ze stajni ContraBanda
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 06, 2016, 01:33:03 »
Doskonale Dred, myślę że tak właśnie można zrobić, czekamy tylko na opinie innnych.

Dizzy fajny ten Tcheco, to tam skonwertujesz do wtorku i lecimy z Gilopsianem?

Odp: Nowa produkcja ze stajni ContraBanda
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 06, 2016, 20:39:14 »
Shmup do dobra myśl, podoba mi się. Moglibyśmy zrobić go na poważnie albo w absurdalnym klimacie dzieląc stage na związane ze zlotami. Np. stage remiza, stage weranda itd. Na konkretnych poziomach spotykalibyśmy przeszkody z absurdalnych sytuacji zlotowych, np. na werandzie sos. Bossem na polu namiotowym byłby latający terminator. ITP. ITD.  W tworzeniu takiej giery dołączę się z pomysłami, może nawet ewentualnymi szkicami jakby co miało wyglądać. Pomyślcie nad tym, może być zabawnie jak w Gun-Nac'u.  :D