Child of the Damned [LuboneSoft]
*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #75 dnia: Maja 17, 2021, 00:23:49 »
Heja! Jako, że moje pierwsze FamiTrackerowe produkcje spotkały się z różnymi opiniami, lepszymi, gorszymi, wywołały mieszane odczucia... A ja jak to ja, postanowiłem dłubać kolejny tydzień w muzce... Zaczynam powoli nabierać wyczucia tego  jak ma brzmieć moja gra... Oczywiście umieściłbym jakieś próbki wcześniej, ale jak zwykle napotkałem na problemy. Okazało się, że Nesmaker nie przyjmuje efektu vibrato, na którym w dużej mierze bazuje nowe brzmienie CotD... Tak więc znów musiałem tworzyć nowe instrumenty, w których ręcznie wytworzyłem vibrato podobne do pierwotnego (może jeszczę będę to dopracowywał, zobaczymy... generalnie wyszło bardzo zbliżone do pierwowzoru). Tak więc poniżej przesyłam nową propozycję do Main Theme:


Dodatkowo umieszczę tutaj szkielet tracku do jednego z poziomów, jestem ciekawy czy tutaj podejdzie wam klimat:


Oczywiście jak zwykle każde Wasze opinie są mile widziane, bo jak widzicie motywują mnie one do dalszego dłubania  ;) Pozdro Ferajna!
« Ostatnia zmiana: Maja 17, 2021, 00:25:39 wysłana przez lubone »

*

Offline Mcin

  • **
  • 376
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #76 dnia: Maja 17, 2021, 01:20:38 »
No i znacznie jest lepiej. Jedynie ta perkusja w Main Theme trochę mnie drażni, budzi skojarzenia z prostymi rockowymi przebojami lat 80, a nie za bardzo lubię... wiesz, tylko złota era brytyjskiego rocka :P
Przy drugiej melodii mam takie skojarzenie, jakbym to gdzieś słyszał... Ale nie wiem gdzie...

Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #77 dnia: Maja 17, 2021, 17:04:14 »
...Okazało się, że Nesmaker nie przyjmuje efektu vibrato, na którym w dużej mierze bazuje nowe brzmienie CotD...
Ale bieda.

Tak więc znów musiałem tworzyć nowe instrumenty, w których ręcznie wytworzyłem vibrato podobne do pierwotnego (może jeszczę będę to dopracowywał, zobaczymy... generalnie wyszło bardzo zbliżone do pierwowzoru)...:
Vibrato w instrumencie zrobiłeś przez zakładkę "pitch"?
Jak dobrze pamiętam vibrato to odpowiednia sekwencja komend Pxx, w związku z tym przyszło mi do głowy coś takiego: jak NESMaker przyjmuje komendę Pxx to może spróbuj tak zakombinować:
Piszesz kawałek normalnie z użyciem vibrato na patternach.
Eksportujesz do NSF.
Importujesz NSFa za pomocą narzędzia NSFImport - vibrato będzie zamienione na ciągi efektów Pxx.
Zapisujesz jako FTM.
Robisz z tym FTM co tam NESMaker potrzebuje żeby odtworzyć muzyczkę.

O kawałkach - od razu tłuściejsze brzmienie. Motyw główny bardziej brzmi jak do Dziecka Potępionych. Utwór do poziomu od razu słychać że to overworld.

Przy drugiej melodii mam takie skojarzenie, jakbym to gdzieś słyszał... Ale nie wiem gdzie...
Tak samo. Jakiś Ninja Gaiden? Japońskie wpływy zdecydowanie.

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #78 dnia: Maja 17, 2021, 18:21:15 »
Mcin... Generalnie z perkusją nie będę eksperymentował, raczej będę wybierał bardzo proste rozwiązania. O ile grywałem na gitarach riffy i wolniejsze solówki, to z perkusją miałem nie wiele do czynienia... Dlatego wirtuozerii tutaj nie będzie. Ale cieszy mnie fakt porównania do kawałków rockowych z lat 80, bo dobrze że to tak brzmii.

Verteks, niestety Nesmaker ma sporo ograniczeń pod tym kątem... Bazuje na silniku muzycznym Gradual Games Sound (GGsound). Lista ograniczeń jest dość spora... Ale z tego co wiem to robąc w ASM też zdażają się cyrki z importem z FamiTrackera... Z tego co się orientuję to twórcy NESmakera planują w kolejnych aktualizacjach oprogramowania przejść na współpracę z FamiStudio. Zobaczymy w którą stronę to pójdzie.

Vibrato zrobiłem przez zakładkę pitch, zgadza się ;) Ale dobrze kombinujesz z alternatywnymi rozwiązaniami... Sprawdzę ten sposób... Generalnie do NESmakera importujesz plik txt wyeksportowany z FamiTrackera.

Koledzy Mcin, Verteks, dzięki za opinię, pozytywny odbiór muzyki, co daje mi odpowiedź, że podążam w dobrym kierunku... Przy drugim kawałku zainspirował mnie główny wątek z najbardziej klasycznego z klasycznych amerykańskich horrorów, slasherów, a mianowicie film Halloween :)
« Ostatnia zmiana: Maja 18, 2021, 18:52:13 wysłana przez lubone »

*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1236
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #79 dnia: Maja 17, 2021, 23:47:17 »
A mi wszystkie muzyczki się podobają, wiadomo, to nie SunSoft, ale liczy się klimat, a w moim przekonaniu te z/podczas etapów przypadły mi do gustu w szczególności i uważam, że robią owy klimat bardzo dobrze.

Ja chciałbym zwrócić uwagę na zarys wątku fabularnego jaki przedstawiłeś, lubone, ta scena z biblioteki z "Johnem Carpenterem" (śmiech!) rozwaliła mnie najbardziej! Chłop stracił brata, jakieś potwory biegają, jest w szoku i nie wie co robić, czy dzwonić po kogoś, czy ściągać trupa z szubienicy, jednak stwierdza, że na trzeźwo jakakolwiek opcja nie wchodzi w grę 8) Bardzo mroczny, ale jednak ludzki odruch. Tym bardziej, że nie wiemy czy chłop nie lubi dawać ostro po kielychu z byle powodu... albo i bez ;-) Szanuję! Jestem MEGA ciekawy jak to pociągniesz dalej. Jeżeli w całej grze będą tego typu smaczki, to już przechodzą mi ciarki po plecach.

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #80 dnia: Maja 18, 2021, 10:44:36 »
Dzięki MWK! Od samego początku czujesz klimat tej grozy, którą chce przedstawić w grze... Fajnie odczytujesz różne ukryte tribute w tym co pokazuję... Ponieważ myślę, że mamy podobne spojrzenie na tą grę, podobny gust może... dlatego dopytam jeszcze... Czy myślisz, że ten nowy Main Theme robi lepszą robotę od poprzedniego? Mi ten poprzedni, który jest trochę w takim zwycięskim tonie pasuje mi pod screeny z creditsami... Tam bym chciał go teraz umieścić...

Odnośnie story screenów to tak... Jest to jeden ze sposobów, w jaki chcę przedstawiać historię, która jest dla mnie niezwykle istotna. Ale chcę to zrobić tak, by można to całkowicie omijać np. dla speedrunu, czy gdy przechodzisz grę kolejny raz i już to wszystko znasz... By zapobiec niepotrzebnym postojom w grze ;) Ale to jeszcze jest do dopracowania...

*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1236
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #81 dnia: Maja 18, 2021, 20:17:32 »
Czy myślisz, że ten nowy Main Theme robi lepszą robotę od poprzedniego? Mi ten poprzedni, który jest trochę w takim zwycięskim tonie pasuje mi pod screeny z creditsami...

Tak, jestem podobnego zdania.

Ale chcę to zrobić tak, by można to całkowicie omijać np. dla speedrunu, czy gdy przechodzisz grę kolejny raz i już to wszystko znasz... By zapobiec niepotrzebnym postojom w grze.

Doskonale, bardzo fajnie, że myślisz o takich rzeczach.


P.S.:: jeszcze odnośnie Twojej niedoszłej kapeli z młodości, heh, chyba nie bez powodu ludziki co mają swoje kapele opowiadają, że bez perkusisty nie pograsz, a takiego porządnego, to ze świeczką szukać, dlatego grającym na tym instrumencie należy się uszanowanie ;-)
« Ostatnia zmiana: Maja 18, 2021, 20:21:02 wysłana przez MWK »

*

Offline Mcin

  • **
  • 376
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #82 dnia: Maja 18, 2021, 20:24:01 »
Dodaj, że sprzęt perkusisty wart jest tyle co reszta klamotów i pewnie drużynowy samochód :P

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #83 dnia: Maja 18, 2021, 20:32:55 »
Dzięki za opinię MWK! Tak więc zrobimy... :) Z gorszych newsów dla postępu prac nad grą... Znów mam teściów na chacie... Podobno do piątku lub soboty będą nas "nawiedzać" ;D Tak więc mam kolejny przestój ::) Ale nie ma tego złego... na wieczór biorę na tapetę czytankę: wydrukowane Gruzińskie Noce alias Nerdy Nights ;) Ostatnio jak byli to rozpracowywałem FamiTrackera i się przydało ;)

Mcin dlatego na studiach nam się nie udało z kapelą... Kumpel miał ogarnąć swoją perkę, ale chyba tam finanse zaważyły... Z resztą swoje oszczędności przeimprezował i jak dotąd swojej perki się nie dorobił z tego co mi wiadomo :D Ale fajnie się to dziś wspomina... ;)


mwk edit::
Tworzenie gier to niekończąca się nauka... ;)

« Ostatnia zmiana: Maja 19, 2021, 21:42:37 wysłana przez MWK »

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #84 dnia: Maja 19, 2021, 17:04:07 »
sdm, widziałem Twoją wiadomość. Jeszcze chwilka cierpliwości. Demo, w jakimkolwiek stanie będzie, to na pewno wrzucę przed złotem... Tak by można sobie wtedy o nim pogadać... ;)Wybierasz się na zlot? Ja chcę być w sobotę i niedzielę o ile mnie coś nie zatrzyma bezpośrednio przed zlotem... ::)

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #85 dnia: Czerwca 27, 2021, 07:09:41 »
Witajcie. Ponieważ pytacie na privie co dzieje się z projektem, zdecydowałem oficjalnie wyjaśnić jak się sprawy mają.

Na chwilę obecną prace nad projektem zostały zawieszone do jesieni! Myślę że w październiku / listopadzie wrócę do tworzenia gry

Powodem przerwania pracy twórczej jest moja praca zawodowa, która  ma charakter mocno sezonowy. W okresie wegetacji roślin większość czasu spędzam w terenie i najzwyczajniej brakuje mi czasu. Nie mam tyle czasu ile bym chciał dla rodziny i bliskich, nie wspominając już o hobby, zainteresowaniach.

Pewnie zauważyliście, że co roku moja aktywność na forum w okresie letnim spada praktycznie do zera... Niestety pewne rzeczy są nie do przeskoczenia.

Tyle słowem wyjaśnienia, ja pozostaję na "stendbaju", by powrócić jak tylko warunki na to pozwolą. Pozdrawiam!

*

Offline Mcin

  • **
  • 376
Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
« Odpowiedź #86 dnia: Czerwca 27, 2021, 19:13:25 »
No to idealnie, w dzień praca w sadach pod Grójcem, wieczorkiem piwerko przy konsoli :> Wierzymy (a przynajmniej ja) że jeden wieczór z kalendarzu wyrwiesz dla zlotowej braci.