Wszystkie sekrety Star Force'a
*

Offline Mejs

  • *
  • 232
  • # Joint ROM System #
Wszystkie sekrety Star Force'a
« dnia: Listopada 30, 2021, 21:57:07 »
Zawsze grając w tę grę czułem, że żyje ona własnym życiem, mimo tego, że tła jak i przeciwnicy zdają się powtarzać w monotonnym schemacie, przekonany byłem, że nie wszystko jest zawsze takie samo. Zmotywowany sceptycznością Mcina wobec moich odczuć, znów zacząłem rozpracowywać Gwiezdną Siłę, szukając sposobów na desynchronizacje zawartych w niej systemów. To co odkryłem, postaram przedstawić się tutaj.

Kleopatra



Fioletowe pole Strefy Zeta, pokryte znakami na podobę tych z Nazca, skrywa największy bonus punktowy w grze. Kleopatra, warta jest milion punktów, wartość ta zebrana dziesięciokrotnie, przekręca licznik Star Force'a.



Parzyste/Nieparzyste



Większości znanym sekretem jest możliwość przewidzenia ruchów bossa. Uzależniony jest on od wyniku gracza w momencie pojawienia się bossa, jeśli liczba setek jest parzysta, boss zacznie od ruchu w lewo, jeśli nieparzysta w prawo. Ta zależność była punktem wyjścia do dalszych znalezisk.

Znaki zapytania



Co jakiś czas napotykamy charakterystyczne siedem znaków zapytania, skrywać mogą one dodatkowe życia dla gracza. I tu tak samo, liczba setna wyniku, determinuje w której skrzyni będzie życie.  I tak przy wyniku 1000, nie będzie życia w żadnej ze skrzyń, a przy wyniku 300, życie będzie w trzeciej skrzyni od lewej.  Licznik jest ośmiobitowy i przekręca się. Przy 800 skrzynie będą puste, przy 900, tak jak przy 100, pierwsza od lewej zawierać będzie bonus.
Ciekawostką jest fakt, że wnętrze skrzyń aktualizuje się w czasie rzeczywistym, tzn. możemy teoretycznie wlecieć na ekran z wynikiem 100, zgarniając pierwszą skrzynię z życiem a następnie, po zestrzeleniu wrogiego statku bądź budynku, kolejną w zależności od wyniku.

Struktura plansz



Praktycznie jedynym elementem odróżniającym jedną planszę od drugiej (gdyż ich granice są płynne, o czym zaraz), są zmieniające się kolory i sprite'y budynków. Punktacja oraz ułożenie, pozostają niezmienne. Same tła przewijają się niezależnie od etapu na którym jesteśmy, kształt ich określiłbym jako fraktalny.


Holowanie Laariosa

Okazuje się, że nasze punkty mają wpływ na jeszcze jeden element. Żeby zainicjować walkę z bossem, gracz musi nazbierać odpowiednią ilość punktów, inaczej boss wcale się nie pojawi. Możemy więc dolecieć do Laariosa, starając się po drodze nie strzelać zbyt wiele (zwykle poniżej 10 000 punktów na sektor jest bezpieczne). Gdy Laarios już się pojawi, nie strzelamy do niego, a wyłącznie uciekamy przed nim wokół ekranu. Unikamy tym sposobem pojawiania się innych przeciwników. Możemy lecieć przez całą grę, aż do Kleopatry, zebrać bonus i ponowić proces aby w łatwy, lecz czasochłonny sposób uzyskać wynik maksymalny.

Laarios nie jest jedynym przeciwnikiem którego możemy holować. Obsess i Splitta również do tego się nadają, gdyż pozostają na ekranie i gonią gracza w nieskończoność.




« Ostatnia zmiana: Listopada 30, 2021, 22:47:25 wysłana przez Mejs »

*

Offline Mcin

  • **
  • 499
Odp: Wszystkie sekrety Star Force'a
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 30, 2021, 22:11:02 »

No to muszę być częściej sceptyczny, bo niechcący zmotywowałem Mejsa do profesjonalnej analizy tego strzelaka ;) Zdaje się, że ostatni podpunkt o holowaniu robi nam za rozwiązanie dyskusji z innego tematu, absolutnie nie miałem pojęcia o tym elemencie. Przy czym, z minimalną dumą zaznaczam, że nie wyklucza się on z tym, co sam pisałem odnośnie kolejności fal - ale faktycznie, przeciągnięcie ich w nieskończoność zupełnie zmienia spojrzenie na grę.


Chylę czoła i usuwam się w cień.

*

Offline Mejs

  • *
  • 232
  • # Joint ROM System #
Odp: Wszystkie sekrety Star Force'a
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 30, 2021, 23:08:33 »
To prawda Mcin, nie udało mi się zaburzyć kolejności fal w żaden sposób, niezależnie czy jest się na pierwszej planszy, czy ostatniej, czy ma się punktów milion czy zero, przeciwnicy idą jak po sznurku. Przerwania typu boss, czy śmierć niczego nie zmieniają.


Fimlik przedstawiający holowanie. Ten sam efekt można uzyskać, utrzymując bardzo niski wynik, nie znam jeszcze wszystkich następstw takiej metody, udało mi się zrobić na razie tylko dwa loopy w ten sposób.

*

Offline Qurek

  • *****
  • 420
Odp: Wszystkie sekrety Star Force'a
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 30, 2021, 23:23:40 »
Świetna robota Mejs. Zastanawia mnie, ile ja jeszcze się ciekawych rzeczy dowiem o tych z pozoru prostych jak konstrukcja cepa grach.

*

Offline daf

  • *****
  • 1471
Odp: Wszystkie sekrety Star Force'a
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 01, 2021, 08:15:05 »
Bardzo Ci dziękuję za tę interpretację zachowań StarForce'a. Od dzieciaka - jeszcze gdy miałem jedynie 168in1 i grałem w ten tytuł - wydawał mi się on w pewien sposób tajemniczy oraz nieprzewidywany. Tak żem czuł, że tkwi w tej grze o wiele więcej, niż wydawać by się pozornie mogło.

PS To niezły LaarioS.

Odp: Wszystkie sekrety Star Force'a
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 01, 2021, 12:06:39 »
Nie wiedziałem że ten tytuł skrywa tyle fajnych ciekawostek :D Profesjonalnie wszystko opisane! Przetestuje to holowanie.Dzięki Mejs!

*

Offline Krisuroku

  • *
  • 444
  • くりすろく
    • Krisuroku Twitch
Odp: Wszystkie sekrety Star Force'a
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 01, 2021, 15:16:29 »
Tyle lat i człowiek nie wiedział o takich smaczkach :) Dzięki!
Nie w tym roku! XD

*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1256
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Wszystkie sekrety Star Force'a
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 25, 2021, 21:13:39 »
Szanuję Mejs <pivo>