Forum ContraBanda.eu

8-BITOWY WARSZTAT DOMOWY => Demoscena i gry homebrew => Wątek zaczęty przez: Mcin w Kwietnia 28, 2021, 20:53:52

Tytuł: Horror Hospital - czyli raycasting na NES wykorzystany w grze!
Wiadomość wysłana przez: Mcin w Kwietnia 28, 2021, 20:53:52
dem wykorzystujących Raycasting, czyli technikę tworzenia grafiki 3d rodem z Dooma, na NES było kilka:
https://www.youtube.com/watch?v=po69zgqyFWM
https://www.youtube.com/watch?v=KcOneF-dLfc
https://www.youtube.com/watch?v=tPlZI1OTSvY
https://www.youtube.com/watch?v=rf6_rjygSnM

to ostatnie, od Vectrex28 jest podstawą tego o czym dzisiaj mówimy. Otóż autor poszedł za ciosem i tłucze z tego pełnoprawną grę na NES, co więcej, demo jest grywalne i udostępnione na jego stronie na itch.io:
https://vectrex28.itch.io/horror-hospital

No dobra, może nie będzie to gra, która grywalnością powali na kolana - ale kolejna techniczna bariera została przekroczona, a i grywalnościowo nie ma żenady. Na razie mamy pełzanie po lochach, znaczy szpitalu, w poszukiwaniu kolegi, w zupełnej ciszy i w tonacji czarno-biało-błękitnej. Wzorem jrpg możemy spotkać losowego przeciwnika i wtedy walka... no jak w jrpg, ekran i wybieramy akcje. Nie ma w tym na razie za wiele finezji, bo poziom trudności, wyznaczony początkowym stanem ekwipunku, jest niemal zerowy i można gnać przed siebie bijąc wszystko po drodze jak leci, aż do znudzenia.

Graficznie jest dobrze. może i nie jest to najpiękniejsza gra na NES, ale obiekty róznią się od siebie i z daleka widzę do czego idę - a to w sumie więcej, niż kiedyś bym marzył.
No i działa na MMC3, a nie mapperze mocniejszym od konsoli.
Tytuł: Odp: Horror Hospital - czyli raycasting na NES wykorzystany w grze!
Wiadomość wysłana przez: MWK w Kwietnia 28, 2021, 22:22:07
O fajno! Już chwilę temu był dostępny do testów "silnik" tej gry, a raczej tego co niby miało być w przyszłości tą grą.
Nieważne. Kawał dobrej roboty. Na pewno sprawdzę teraz jak to śmiga :-)
Tytuł: Odp: Horror Hospital - czyli raycasting na NES wykorzystany w grze!
Wiadomość wysłana przez: lubone w Kwietnia 28, 2021, 23:50:10
Dzięki za info Mcin, filmik już wcześniej widziałem, ale nie wiedziałem, że jest rom do pobrania. Na pewno to sprawdzę... Świetnie to wygląda. Na razie bardziej płynnej kamery 3d na NESie nie widziałem. Nie biorę pod uwagę oczywiście Dooma z malinką w kartridżu ;)
Tytuł: Odp: Horror Hospital - czyli raycasting na NES wykorzystany w grze!
Wiadomość wysłana przez: 1990in1 w Kwietnia 29, 2021, 15:36:23
Poruszac sie da. Ale grafika jest na tyle uboga, ze bez mapki(pod startem) nie da sie ogarnąć gdzie sie jest. Niektore grafiki to sciany, niektóre to drzwi, ale bardzo trudno rozroznic przez co przejść się da a przez co nie:D
Mój faworyt graficzny w zalaczniku.
Tytuł: Odp: Horror Hospital - czyli raycasting na NES wykorzystany w grze!
Wiadomość wysłana przez: Mcin w Kwietnia 29, 2021, 22:33:51
Tak, mapka ratuje życie. Największy jej mankament to ze zawsze po włączeniu jest ustawiona na lewy górny róg. Scentrowana na graczu albo pamiętająca ostatnią pozycję byłaby o wiele lepsza.