Forum ContraBanda.eu
8-BITOWY WARSZTAT DOMOWY => Demoscena i gry homebrew => Wątek zaczęty przez: lubone w Lutego 13, 2021, 23:06:58
-
Witam, zakładam nowy wątek dedykowany oprogramowaniu do tworzenia nowych gier na NES / Famicom. Możecie tutaj wymieniać się swoimi poglądami, pisać porady i opinie.
Piszę, ponieważ od dawna tli się w mojej głowie pomysł na grę 8 bitową. Ponieważ nie jestem informatykiem i nie znam odpowiednich podstaw programowania moja uwaga skupiła się na oprogramowaniu NESmaker.
(https://i.ytimg.com/vi/CrG-QWBbDnQ/sddefault.jpg#404_is_fine)
Autorzy programu stworzyli narzędzie zawierające wszystkie komponenty pozwalające na tworzenie kompletnych gier na NESa bez obszernej wiedzy o programowaniu. Oczywiście dla bardziej zaawansowanych deweloperów program umożliwia ingerencję w kod gry. W przyszłym miesiącu chce zamówić oprogramowanie i zacząć prace twórcze.
Do wstępnych prac nad grą od samego początku zabrałem się solidnie i zadaniowo. Mam rozrysowany / rozpisany jej koncept. Dodatkowo mam ogarniętego rysownika, który stworzy grafiki koncepcyjne, projekt tła tytułowego i poszczególne grafiki wprowadzające w historię. Dodatkowo mam osobę, z którą będę pracował nad ścieżką dźwiękową. Wszystko powinno być wykonane maksymalnie profesjonalnie. Te sprawy są na ten moment dopięte. Moim celem jest stworzenie dobrej, klimatycznej gry, a w przyszłości wystartowanie w konkursie gier homebrew (NESmaker Byte-off).
(https://img.itch.zone/aW1hZ2UyL2phbS8xODE5Mi80MjQ5MDcwLnBuZw==/original/eeW%2FRh.png)
Moje pytania do Was Contrabandyci. Czy ktoś z Was miał do czynienia z oprogramowaniem NESmaker? Jakie są wasze odczucia odnośnie pracy na tym programie? Jak byście porównali efekty pracy na NESmakerze w odniesieniu do tradycyjnego Assemblera? Myślę, że ASM będzie kolejnym poziomem, na który z czasem wejdę, jednak na ten moment potrzebuję prostego narzędzia pozwalającego osiągnąć zamierzony efekt. Od czegoś trzeba zacząć.
(https://cdn-blog.adafruit.com/uploads/2019/01/6502.png)
Wszelkie Wasze opinie i wskazówki odnośnie początków pracy na ww. oprogramowaniu są bardzo miłe widziane ;) Pozdro Contrabandyci!!!
-
No hej,
Tldr - nesmaker.
Z Nesmaker korzystalem ostatnio w drugiej polowie 2018 i wtedy juz byl calkiem niezły. Tzn jak w każdym środowisku najwiekszym problemem było poznanie narzędzia, zakladam ze teraz jest wiecej tutoriali i społeczność ma wiecej expa na ich forum.
Do stworzenia gry, jeśli masz pomysł, a nie umiesz programowac to na 100% nesmaker.
Assembler jest strasznym klocem. Jeśli już, to z biblioteką C/C++ od Shiru. Calkiem fajne demka na tym robił. Nie da sie wykorzystac w pelni mozliwosci konsoli, ale chyba nie o to Ci chodzi.
Assemblera traktowalbym glownie edukacyjnie.
-
Tak po prawdzie to o ile doczytałem Shiru korzysta z CC65, wedle wiki autorem jest kto inny.https://cc65.github.io/To powinno być prostsze niż assembler, ale to wciąż nienajprostsze języki programowania.Osobiście mi wystarczyła Java żeby się poddać. :P
-
1990in1, dzięki za info. Tutoriale faktycznie są w postaci filmów podzielonych ze względu na poziom użytkownika (początkujący, średni i zaawansowany). Odnośnie forum to jest grupa Nesmakers na Facebooku, do której się zapisałem. Bardzo fajna grupa, gdzie można się zapoznać z tym co ludzie aktualnie tworzą. Poza tym twórcy pomagają sobie nawzajem w rozwiązywaniu problemów.
1990in1, Mcin... Dzięki za info, które utwierdza mnie w przekonaniu, że wybrałem odpowiedni kierunek - NESmaker. Szczerze mówiąc Assembly 6502 puki co próbowałem w samouczku na smartphona i widzę, że bardzo dużo czasu musiałbym poświęcić na nauczenie się tego języka... Poniżej link:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.redlee90.learn6502assembly (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.redlee90.learn6502assembly)
A czy jest na forum ktoś, kto aktualnie tworzy gry w NESmakerze lub ma na swoim koncie jakieś produkcję oparte o te oprogramowanie?
-
Prócz samego assemblera trzeba jeszcze wiedzieć jak dziala konsola. Dobrym miksem obu jest poradnik Nerdy Nights, przetlumaczone tu na forum na Gruzinskie Noce.
Z tego co wiem to z polskiego środowiska pegasusowego sir sdm skrobie w assemblerze, dizzy9, śp. Koks takoż robił . Ja nie sfinalizowalem ostatecznie nic, ale tematem nesmakera też na pewno interesował się roben, możesz go pingować.
PS: poruszenie tematu poruszyło tez moje serduszko, chyba wrócę do swoich szkiców :D
-
Gruzińskie noce już też analizowałem, swoją drogą świetna, fachową lektura... Atari'owcy mają publikację książkową o programowaniu w Assembler, a na NESa czegoś takiego nie ma... Dlatego dobrze, że sami fascynaci zrobili taki poradnik :)
1990in1, dzięki za info. Fajnie, że znów złapałeś zajawkę... Może za jakiś czas stworzymy tutaj temat o nowych produkcjach NESmaker i będziemy dzielić się tutaj naszymi postępami twórczymi, wymieniać doświadczenia... Ja w przyszłym miesiącu ruszam z kopyta, zobaczymy jak to wyjdzie ;)