Forum ContraBanda.eu

8-BITOWY WARSZTAT DOMOWY => Demoscena i gry homebrew => Wątek zaczęty przez: MWK w Czerwca 01, 2020, 21:49:34

Tytuł: Project Blue [Toggle Switch / FrankenGraphics]
Wiadomość wysłana przez: MWK w Czerwca 01, 2020, 21:49:34
(https://img.itch.zone/aW1nLzM0NDU5NjkuanBn/original/Gjjd4f.jpg)

Wyłyżeczkowałem temat z nowości homebrew oraz żerania, ponieważ gra się już ukazała i jeszcze cieplutka jest gotowa do pobrania ze strony producenta (oczywiście odpłatnie):

>> https://toggleswitch.itch.io/projectblue (https://toggleswitch.itch.io/projectblue)

(https://ksr-ugc.imgix.net/assets/027/199/676/53f5e0af31ea7aeef29cc0b9fa298811_original.png?ixlib=rb-2.1.0&w=680&fit=max&v=1573649418&auto=format&frame=1&lossless=true&s=d5fbcfd64f9e5a9a1972be55d1065ab6)

Dla tych co nie pamiętają garść informacji. Bardzo fajny action platformer (nie taki "wysublimowany" jak Battle Kid, nie, spokojnie), osadzony w post-apokaliptycznym Hong Kongu. Wcielamy się w postać młodego typka "Blue", który został porwany przez zły konglomerat i przerobiony na maszynkę do zabijania. Teraz musimy mu pomóc wydostać się z tego syfu i dotrzeć do ludzi, którzy za tym wszystkim stoją.

(https://img.itch.zone/aW1hZ2UvNjQxOTA1LzM0NjIwMzUucG5n/original/bBbHRh.png)

(https://img.itch.zone/aW1hZ2UvNjQxOTA1LzM0NDMyMzcucG5n/original/Dt6Axi.png)

To tak pokrótce, bo wiadomo, że fabuła jest niczym bez dobrej grywalności, a tutaj mamy tego ostatniego pod dostatkiem. Gra wyszła w wersji demo (https://frankengraphics.files.wordpress.com/2019/10/project-blue-ks-demo-2019.zip) w roku ubiegłym kiedy to trafiła na Kickstarter. Polcam zapoznać się z tym tytułem wszystkim, którzy jeszcze nie mieli okazji, naprawdę warto  8)
Tytuł: Odp: Project Blue [Toggle Switch / FrankenGraphics]
Wiadomość wysłana przez: MWK w Stycznia 27, 2021, 21:15:37
Chciałem poinformować, że gra już od jakiegoś czasu jest dostępna w pełnej wersji - zarówno ROM jak i fizyczny kartridż.

Ja nabyłem opcję plikową wraz ze wszystkimi dodatkami.
Dla Contrabandyckiej braci linka do gry >> http://mwk1.vot.pl/contrabanda/stuff/pb.rar
(hasło do archiwum powinno być już wszystkim doskonale znane)
Natomiast po resztę materiałów zapraszam indywidualnie na PW.

Miłego grania i dzielenia się wrażeniami 8)
Tytuł: Odp: Project Blue [Toggle Switch / FrankenGraphics]
Wiadomość wysłana przez: daf w Stycznia 27, 2021, 22:03:00
Łał, dzięki wielkie Marku, na pewno jakoś Ci się za to (pivem) odwdzięczę.
Jeszcze za krótko grałem, żeby powiedzieć o grze coś więcej niż to, że wygląda ona bardzo ładnie oraz że wkurza mnie początkowe rozpędzanie się bohatera przy wciśnięciu kierunku. Ale testowałem jedynie 5 minut na emulatorze, kiedyś do niej przysiądę na dłużej.
Bardzo podobają mi się grafiki autorstwa M-Tee. Już w Cowlitzach bardzo je lubiłem. Poszanowanie dla dizzy9, cokolwiek pomógł przy tej grze.

PS A hasło zgadłem już (dopiero?) za drugim razem. Pierwsza myśl była jednak "gilop". xD
Tytuł: Odp: Project Blue [Toggle Switch / FrankenGraphics]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Stycznia 28, 2021, 13:03:33
MWK dzięki za zajawkę, roma miałem już wcześniej, ale dopiero wczoraj jakoś się na dłużej wkręciłem i pograłem do pierwszego bossa, tego latającego "mózgo-rogala". Powiem szczerze, że mi ta gra podchodzi bardziej niż Battlekid...

Ale fakt jest taki, że od zawsze byłem estetą i lubie produkcję dopracowane, zarówno pod względem klimatu i historii, jak i grafiki czy muzyki. Dla mnie wzorem pod tym względem są produkcie od Konami, zawsze dopracowane pod każdym względem.

I tutaj Project Blue pod tym wzgledem góruje nad Battlekid'em. Sama rozgrywka jest na podobnym poziomie.

Jeszcze raz podziękowania za przypomnienie o tej grze ;)
Tytuł: Odp: Project Blue [Toggle Switch / FrankenGraphics]
Wiadomość wysłana przez: MWK w Stycznia 28, 2021, 21:25:43
Tak, "silnik" gry jakby bardzo zbliżony do Battle Kid, ale niestety od samego początku ta gra mi się nie spodobała - właśnie za kiepską grafikę (nie żeby była jakaś fatalna, ale po tylu latach jednak wymaga się od paid homebrew czegoś lepszego), oraz za poziom trudności (przestałem grać w momencie gdy po jakimś czasie nic nie można było płynnie przejść, tylko na zasadzie: wchodzisz, giniesz, wracasz, robisz krok dalej, giniesz, wracasz, robisz 2 kroki dalej i skok, giniesz, wracasz.... i tak w koło macieju), a przede wszystkim za jeden hit i zgon, dla mnie w grach tego typu, platformy, metroidvanie, to niedopuszczalne. Nie wiem, może się nie nadaję, ale takie moje zdanie jest. Tutaj natomiast, w Project Blue jest zupełnie inaczej, nie ma tak nadupcone wszystkiego, masz pasek energii, no i ta grafika (szczególnie mnie rozyebało jak dotarłem na powierzchnie - pamiętasz Pietrek?). Jakoś tak po prostu lepiej się w to gra!

DAF, istotnie, jest coś w tym "rozpędzaniu", ale wydaje mi się, że to element gameplayu, do którego można się przyzwyczaić jak troszkę pograsz. Tak przynajmniej było w moim przypadku.

Cała przyjemność po mojej stronie, Panowie ;-)
Tytuł: Odp: Project Blue [Toggle Switch / FrankenGraphics]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Stycznia 28, 2021, 21:45:27
Zgadzam się w 100%, nic dodać nic ująć ;)