*

Offline YERZMYEY

  • ***
  • 216
  • 8-BIT MUSIC: http://yerzmyey.i-demo.pl/
    • Zobacz profil
    • Yerzmyey - 8-BIT MUSIC
Edytor/engine do tworzenia gier
« dnia: Lipiec 31, 2017, 13:00:38 »
No właściwie to nie jest demoscena, ale może najwyżej to ktoś przerzuci, gdzie trzeba.

Jeszcze nie mam odpowiedzi, ale już napisałem zapytanie do Jonathana, czy jest w stanie zrobić port / konwersje swojego engine'u Arcade Game Designer na 6502 / NES.

Tu mam akurat tylko 3 ekrany z tego, ale widać:



W lewym górnym rogu - język programowania AGD. Bardzo uproszczony i myślę, że skoro ja jakoś tam daję radę, to chyba nie jest źle.

W prawym górnym rogu - graficzny edytor sprite'ów. (U nas oczywiście 1-bitowy). Oprócz wyglądu sprite'a robi się w nim jeszcze kolejne animowane klatki chłopka, wrogów itp.

W lewym dolnym rogu - edytor mapy. Czyli najpierw rysuje się komnaty w edytorze komnat (tu go nie widać, ale po prostu widnieje taka komnata i po niej się bazgrze) - a potem ustawia się stosowny ciąg lokacji - to te cyfry u góry. Stąd program wie, gdzie znajdzie się chłopek, jak przekroczy granicę ekranu. :)

Reszta to już zupełnie osobne edytory - graficzny i muzyczny, co należy zignorować, akurat mam tylko takiego screenshota.

No i tak dalej i tak dalej.

Wtedy finalna gra wygląda np. tak: https://www.youtube.com/watch?v=vR3yfRBbeJk

Wiem, że Jonathan przeportował silnik na Amstrada CPC.
Ale to też komputer oparty o Z80.

Z drugiej strony - na scenie Atari 8bit (procek 6502) jest świetny koder XXL specjalizujący się z tłumaczeniu kodu z Z80 na 6502. Może mógłby pomóc. A potem już ktoś ze sceny NES mógłby pociągnąć to dalej.

No nie wiem, tak tylko głośno myślę - obiecałem, że podejmę próby, więc próbuję. ;)

Pozdrrrrrrrrrrrr.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2017, 19:17:51 wysłana przez daf »
8-BIT & 16-bit MUSIC:
http://yerzmyey.i-demo.pl/

*

Offline Krisuroku

  • ***
  • 179
  • くりすろく
    • Zobacz profil
    • Krisuroku Mapping Site
Odp: Eydtor / engine do tworzenia gier
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 31, 2017, 18:59:57 »
Yerzmyey ujmę to tak. Było by mega wyrąbiście gdyby się ogarnęło takie narzędzie do tworzenia gier na naszego ukochanego 8bitowca. Gdyż była by wtedy szansa by taki laik jak ja coś w tym stworzył :) Trzymam mocno kciuki za ten projekt!!

*

Offline YERZMYEY

  • ***
  • 216
  • 8-BIT MUSIC: http://yerzmyey.i-demo.pl/
    • Zobacz profil
    • Yerzmyey - 8-BIT MUSIC
Odp: Edytor/engine do tworzenia gier
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 01, 2017, 00:07:51 »
No więc właśnie wydaje mi się, że to by miało sens, jakkolwiek właśnie na początku potrzebny byłby koder 6502 / NES.

W międzyczasie Jonathan odpisał tak:

"
Kees Van Oss tried to convert AGD to the 6502 Acorn machines; the stumbling block was the extensive use of the ix registers.  I'd be quite happy to help out if I can though and would be willing to share code with developers who have a past record.  Let them know that!
"

Czyli próba portu na procek była. Z tego, co rozumiem - raczej nieudana, a problemem okazało się coś, o czym nie mam pojęcia, a co nazywa się "wzmożonym użyciem rejestrów ix". Hmmm.
Patrzę na ten Acorn w wikipedii.
Aha, czyli pewnie na BBC Micro, zakładam. https://en.wikipedia.org/wiki/BBC_Micro
No niestety nie jest to takie słabe urządzenie. A jednak edytor nie poszedł. Hm. No chyba, że mowa o Acorn Electron; wydaje się słabszy.
Ja nie znaju.

Dobra, może którys z forumowych programistów się wypowie, a ja postaram się coś wyciągnąć ze źródeł, do Jonathana.

W razie czego podrzucę XXL-owi i zapytam, co on o tym sądzi.

Pozdrrrrrrr.



_________________EDIT__________________________________________

Przy okazji - dzięki również wszystkim za pomoc pokątną :) - informuję, że podjąłem już wszystkie 3 możliwe do wykonania czynności - i to chyba tyle, co mógłbym zrobić ze swojej strony.
Teraz - módlmy się.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2017, 12:03:04 wysłana przez YERZMYEY »
8-BIT & 16-bit MUSIC:
http://yerzmyey.i-demo.pl/

*

Offline Krisuroku

  • ***
  • 179
  • くりすろく
    • Zobacz profil
    • Krisuroku Mapping Site
Odp: Edytor/engine do tworzenia gier
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 20, 2018, 19:44:12 »
Pojawia się światełko w tunelu odnośnie tworzenia prostych, niewymagających produkcji przez amatorów :)

https://www.kickstarter.com/projects/1316851183/nesmaker-make-nes-games-no-coding-required

Jeżeli ten cały Nesmaker wypali to może uda się w łatwy sposób stworzyć jakieś proste bekowe gierki w naszych klimatach :)

Odp: Edytor/engine do tworzenia gier
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 20, 2018, 23:52:05 »
A on juz nie wypalił?
W sensie teraz dozbierają na dodatkowe moduły i co dostawią nowy cel to dosc szybko jest fundowany. W ogole na FB tez sie u nich sporo osob udziela. Biorą się za to bardzo... oficjalnie? W sensie jeżdżą na konferencje itp. a nie jest to klepane w piwnicy nesdeva po godzinach pracy gdzieś upchnięte między piwo z kolegami a snem.

Jak dla mnie superową sprawą jest możliwość nauki programowania/dopisywania dodatkowych rzeczy recznie, bo program wypluwa kod, a nie sam plik .nes:)

Odp: Edytor/engine do tworzenia gier
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 21, 2018, 01:29:40 »
oby nie bo  znowu tylko pegazusy i carty beda drozec na alledrogo i jebaju i tez sie zgadzam, bedzie kolejne dupo narzedzie w stylu bardzo ograniczonego RPG maker na pegazusa albo jedno wielkie narzedzie do hackowania gier a najbardziej seryjni kolesie robia wszystko po swojemu i grzebia w milionach kodow, programach i assemblerach i robia gry/dema na pegazusa od podstaw
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2018, 01:41:44 wysłana przez MaarioS »

*

Offline Roben

  • Kraniarz
  • *****
  • 462
    • Zobacz profil
Odp: Edytor/engine do tworzenia gier
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 21, 2018, 08:35:03 »
Sam miałem styczność z asm przy tworzeniu dema na 6 zlot, jakby to ująć, dość ciężko zrozumieć dla mnie 6502, a samo pisanie gier od podstaw jest dość ciężkie, sam D9 to ujął.

Zdaje się że ten NESmaker to nic innego jak powyżej MaarioS napisał, ze to jakis rpgmaker uboga wersja, ale ja tam nie wiem, choć bardzo fajnie że coś idzie w tym kierunku.

Odp: Edytor/engine do tworzenia gier
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 21, 2018, 12:47:44 »
Nie skreślałbym tego narzędzia tak od razu.
Wbrew pozorom może okazać się całkiem rozbudowane. Bawiłem się kiedyś Game Makerem i tam mimo braku konieczności kodowania (jest opcjonalne, do bardziej skomplikowanych ficzerków) dało się zrobić cuda. Ba, nawet w Unity 3d da się wyklikać fajną grę bez wpisywania ani jednej linijki kodu.

Oczywiście szacunek ludzi ulicy dla tych, którzy robią nesowe giereczki koszernie, od podstaw, ale jeśli NesMaker ma się przyczynić do zwiększenia liczby nowych fajnych tytułów na Fami, to ja jestem za.

*

Offline Roben

  • Kraniarz
  • *****
  • 462
    • Zobacz profil
Odp: Edytor/engine do tworzenia gier
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 21, 2018, 13:29:37 »
Też nie mam zamiaru skreślać tego, ja tam się ciesze ze coś się rozwija, tylko czekam aż to się rozwinie i można robić dość pomysłowe gry bez wymagania znajomości 6502.
Fakt że nauka książkowa nie każdemu wchodzi więc najlepszym sposobem na łapanie nauki są tutoriale, ale nie każdy radzi sobie z angielskim więc wiadomo.

Ja czekam aż się to rozwinie. Co do rozwoju kiedyś było napierdalanie na flashcarty, ze obsługuje to i to, ale kiedy Everdrive wbił sie na rynek to widać że osoby dalej rozwijają sprzęt i zawsze można liczyć na support.