Forum ContraBanda.eu

8-BITOWY WARSZTAT DOMOWY => Demoscena i gry homebrew => Wątek zaczęty przez: Qurek w Sierpnia 09, 2017, 03:52:53

Tytuł: Arkanoid with Muzzle (hack by dizzy9)
Wiadomość wysłana przez: Qurek w Sierpnia 09, 2017, 03:52:53
Siedziałem sobie wczoraj, tj. 08.08.2017r., grając w Arkanoid. Po którejśtam kolejnej, niezbyt udanej próbie nastukania jeszcze większego Hi-Score'a w ową grę, naszła mnie chwila zadumy. Przypominałem sobie stare dzieje, kiedy to ..."gównozyadem będąc jeszcze"... grałem sobie na starym dobrym EmTeku SiedemsetSiedemdziesiątymSiódmym we składankę 168in1. Niemal zawsze przy okazji grania w Arkanoid zastanawiałem się, kto ma na tyle jaj, że poradzi tą grę ukończyć? Że da się ukończyć wiedziałem, nie przez co inne, jak przez dołączone do składanki 168in1 trainery "XO", które pozwalały na ustawienie dodatkowej liczby żyć w niemal każdej, znajdującej się tam pozycji. Jak to możliwe, ażeby tak rozpędzoną piłkę okiełznać? I to zaczynając z 2 życiami. Gdyby tylko było jakieś panaceum na tą zawrotną prędkość piłeczki. Czasami, nawet w "dopakowanej życiami" wersji, nie udawało mi się dotrzeć do ostatniego bossa. (BTW. Ciekawa sprawa, bo na składance gra była okrojona, bo zamiast posągu "moai" - jako bossa - pojawiały się w jego miejscu jakieś graficzne farfocle, i co najważniejsze brakowało kilku elementów ... powiedzmy sobie "cutscenek", które ujrzałem dopiero dziś, po ukończeniu Arkanoid. Ci z Was, którzy ukończyli Arkanoid w wersji ze składanki wiedzą o czym mówię). Zresztą, wiecie dobrze, że niektóre gry ze 168in1 miały inne wady, jak chociażby brak, którejś ze ścieżek dźwiękowych przy odgrywaniu muzyki do przejściu któregoś z zamków w SMB. Przez co słychać było tylko jakieś "bzyknięcia" cytując klasyka.

[edit: 09.08.2017] Zamieszczam owe babole graficzne z Arkanoid w wersji ze 168 in 1
(https://image.ibb.co/g2cHCF/168_in_1_003.png) (https://imgbb.com/)        (https://image.ibb.co/esk9Ra/168_in_1_001.png) (https://imgbb.com/)
[/edit]

A jak tego dokonałem, że w końcu ukończyłem grę ? (Co prawda jeszcze z zastosowaniem myszy, ale już jutro usiądę do kolejnych beta-testów i spróbuję swoich sił wespół z padem.)

Nadal pełen jeszcze pozlotowych wrażeń pomyślałem, że skoro mamy tak wybitnie uzdolnionego kolegę jak dizzy9, może wykorzystam jego potencjał, aby - w odróżnieniu od "Contry Reload" - nie utrudnić, ale znacznie ułatwić rozgrywkę. Zwyczajnie zapytałem się dizzyego9, czy byłaby możliwość, aby zredukować prędkość piłki w grze Arkanoid. I wiecie co ?

Po niespełna pół godziny, już grałem w wersję Arkanoida, którego roboczo nazwałem "with Muzzle", czyli "z kagańcem na prędkość", ale niewykluczone, że dizzy9 zechce nazwać swoje kolejne dziecko inaczej.

Tak czy owak stoicie przed niepowtarzalną okazją do ukończenia gry Arkanoid, co ja już z niekłamaną przyjemnością uczyniłem. Tylko uwaga na jedną rzecz. Istnieją etapy, w których piłeczka nie przyspiesza uderzając o "sufit". Nie pochlastajcie się wtedy szarym mydłem, zbierając za dużo różowych powerupów (spowalniaczy).

Brawo dizzy9. Jednak istnieją ludzie, którzy rzeczy niemożliwe załatwiają od ręki, a na cuda trzeba 3 dni poczekać.


Tytuł: Odp: Arkanoid with Muzzle (hack by dizzy9)
Wiadomość wysłana przez: daf w Sierpnia 14, 2017, 13:17:56
Bardzo dobry pomysł, Qurek. Fajnie, że wpadłeś na coś takiego - nigdy nie przeszedłem tej gry (ba, nigdy nie przeszedłem 3. levelu przy trzech życiach), ale teraz warto będzie spróbować. :)

Podziękowania dla Dizzy'ego.