Forum ContraBanda.eu
8-BITOWY WARSZTAT DOMOWY => Demoscena i gry homebrew => Wątek zaczęty przez: Koks w Grudnia 05, 2015, 16:52:14
-
,,Latasz rublem, zbierasz wróble'' - taki pomysł powstał na zlocie. Najpierw potrzeba ogólnej koncepcji - m.in. czy to ma być shmup, gra logiczna, a może RPG?
-
w stylu Summer carnival '92
Moge podesłać jak by miało to wyglądać
-
shmup połączony z mahjongiem i dodanymi współczynnikami z RPGa. i dodatkowo gołe japonki srające do nocnika.
-
moze by tak jako ostatniego bossa dać to:
(http://i.imgur.com/VGZEZta.jpg)
-
moze by tak jako ostatniego bossa dać to:
(http://i.imgur.com/VGZEZta.jpg)
A jako podkład muzyczny zrobić wątkek z "Głowy Lenina znad Pianina ... do obrazu Salvadore Dali" Elektrycznych Gitar
https://www.youtube.com/watch?v=lwHHOPD951A
-
jakie elektryczne gitary... zgodnie z nową świecką tradycją zapoczątkowaną przy okazji "pochwa2.nes", OSTem powinny być tylko i wyłącznie tradycyjne polskie piosenki dla dzieci.... na przykład "Szła dzieweczka do laseczka"
-
Zdecydowanie shmup. A może coś mniej hermetycznego byśmy w końcu zrobili, co?
-
To jeden z tych projektów, na które czekam najmocniej! ;D
Wyobrażałem sobie Buble Wróble jako hardkorowego shumpa, gdzie przygrywa jakaś przejebana muzyka i gdzie się dzieje maksymalnie dużo na ekranie i są ze dwa tryby: time attack i jakaś normalna rozgrywka. Oprócz tego zbiera się jakieś poronione power upy, jakiś taki np., którego zajebiście trudno dopaść, a jak się go złapie to wybija wszystko co się porusza po ekranie i dodaje jakąś wielką liczbę punktów do hi score. No i że po każdym stage'u odwala się na ekranie jakaś zwariowana historia, są np. jakieś ruskie wstawki (przegląd najważniejszych żołnierzy radzieckich czy coś :D). A ponad wszystko, że gra opowiada o hiperinflacyjnym ataku rubli na podążającą na Berlin Armię Czerwonych Wróbli.
Amen.
(Wszystko co napisałem, mówię w pełni świadom jakiegokolwiek sprawstwa.)
-
Plan Żurka jest doskonały - i właśnie to są Buble Wróble! W powerupach widziałbym jeszcze kasety magnetofonowe które zmieniają muzykę, jednym z częściej dostępnych byłaby niemiecka marka która pozwala na jeden mocniejszy strzał o większym rozrzucie.
Ale nadal trzymając się mniejszej hermetyczności. Napisać ją od zera po angielsku. Może dodać np. obsługe U-force, czy Power Pada?
-
Panowie, zamiast pierdolić zrobilibyście coś.
http://rockgovsky.com/games/ruble/
-
Demoscena motzno. W wydaniu na konsolę - strzelanie pieniędzmi we wróble?
-
Tak bardzo by się przydała jakaś wspólna przestrzeń dyskowa, gdzie możnaby trzymać swoje śmieci powiązane ze wspólną twórczością. Grafiki, muzyki do gier / dem nawet jeśli nikt nie planuje takowej sam pisać, a jest mistrzem painta, mógłby się przyczynić do losowego projektu.
Ad Buble Wróble:
+ shump
+ time attack & tryb fabularny
+ po angielskiemu
+ szła dzieweczka do laseczka i okolice
+ "gra opowiada o hiperinflacyjnym ataku rubli na podążającą na Berlin Armię Czerwonych Wróbli."
+ cel gry: złapanie uberpowerup'a
+ passwordy (do zdobycia grając) odblokowujące "przegląd najważniejszych żołnierzy radzieckich czy coś"
+ "kasety magnetofonowe które zmieniają muzykę"
- przejebana muzyka
- maksymalnie dużo na ekranie
-
(...)
- przejebana muzyka
Oj, to Robi musi w takim razie się tym zająć.
Robert, ja tylko żartowałem! Nie obrażaj się!
-
@Koks spoko pomysły dają,to i ja coś od siebie dam ;)
Shmup jak najbardziej, obrałbym koncepcję jak w Defender z Atari.
-max 3 rodzaje power up'ów z tym że używanie takiego ograniczone jest czasowo do paru sekund.
Cel gry. Wróble respawnują się w randomowych miejscach(mogą srać na łeb- wtedy tracisz życie) i dziobią mauzoleum lenina, stalina etc. - musisz temu zapobiec strzelając w nie rublami, każdy level zmienia się po osiągnięciu ustalonej liczby punktów.
Dodatkowo dałbym tryb do nabijania punktów Survival mode w którym musisz wytrwać jak najdłużej w zmasowanym ataku wróbli
Pomysł z kasetami zmieniającymi muzykę jest bardzo dobry.
Edit:
Moje doskonałe możliwości graficzne mogą wprost nakreślić jak widzę projekt
(http://s23.postimg.org/crswkje5n/plansza.png) (http://postimage.org/)
-
He, matrioszka jako główna bohaterka mi się podoba. Przy zebraniu powerupa mniejsze lalki mogą wyjść na zewnątrz i trzymać dodatkową broń.
Czyli shmup. Chyba najlepiej widok z góry/boku (może naprzemiennie, jak w Twinbee 2), ew. ze zmiennym kierunkiem przewijania. Myślałem, że można by zrobić widok z przodu, taki Space Harrier wywrócony na lewą stronę, ale to mogłoby być niepraktyczne.
Walka ma być przeciwko armii wróbli, a jednocześnie te wróble mają być zbierane - niech wtedy po zestrzeleniu np. lecą zdechłe parabolicznym torem w dół ekranu (przy pionowym przewijaniu ekranu byłoby łatwiej je złapać), podobnie jak w Chicken Invaders. Te bonusowe spadną szybciej - ciężar sprzętu je pociągnie. Co do fabuły, chyba starczy pojedynczy ekran tekstu przed każdym poziomem + jakieś intro.
W niektórych poziomach mógłby być motyw zestrzelania ubrań z pomnika (dyktatora, a może papieża), jak w Sentimental Shooting (https://www.youtube.com/watch?v=enwbEkbKD2c).
-
Koks najlepiej jak gra będzie w klimatach radzieckich, tym razem bez papieża ;-) może z rosyjską muzyką ludową
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
-
Właśnie utworzyłem pierwszy plik źródłowy - prawie nic nie jest zrobione, a nabijam posty. ;D
Na razie przewijanie ekranu będzie poziome, jak w Gradiusie. Chyba przyda się regulacja prędkości "statku" (Cho Aniki), a może prędkości przewijania (Macross)?
Co do przestrzeni dyskowej, w załączniku do posta mieści się aż 128 kB - powinno wystarczyć (jeśli nie, poszukamy czegoś innego).
-
W załączniku to, co dotąd napisałem. Może kogoś zainspiruje. :P
Obiekty mogą być większe. Przewijanie chyba jest płynne.
Muzyka jest z famitrackera (zagadka: jaka to melodia?), a efekty dźwiękowe bezpośrednio z kodu.
-
Melodia kojarzy mi się częściowo z muzyką sakralną.
-
>stolec śmierdzi kapustą
xD
-
nie słyszę żadnej muzy na Nestopii.
-
Sam chciałem napisać shootera ala ikaruga, tutaj mistrz Koks dużo mi pomagał i nawet udało mi się napisać "demko".
Myślę że ta zmiana kolorków znana z ikarugi to klawy gameplayowy motyw, chyba jeszcze nie użyty w shooterach na famicoma.
https://www.dropbox.com/s/zchmt2k282a4zzh/gra%20okultystyczna.nes?dl=0
-
Ciekawie się zapowiada powodzenia w produkcji.
-
daf Ty smieszku xD podjalem to wyzwanie bez pytania i juz dwa numery sa gotowe, gleboka rosja to moze nie jest, ale bedzie! https://www.dropbox.com/s/73w1g9eu5whdfis/italo%20rublo%20wrublo.7z?dl=0
-
Bardzo spoko muzyka, wcale nie przejebana.
intro ma ten sam efekt Zziiuuu co w elektrycznym ciele?
-
hhahaaha Robu$, italo_wrublo kozak, bardzo fajna oprawa muzyczna, rly!
Koks, szkielet bardzo dobrze się prezentuje, jest solidna (tak mi się wydaje) baza pod rubel_szuter (btw. ta muza to "wieczny odpoczynek racz im dać panie" ;-).
-
dzięki Gutek i Mareczku, momentalna muzyka! wiesz co, jest to podony efekt, ale nie ten sam, w eb2 najblizszy do tego to R7C, ja uzylem tutaj R77, ale fajnie, ze az tak sie wsluchales ; ) Moge zapodac moduly ftm jakby ktos chcial.
-
I co będzie?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
Czyli nic nie będzie. Kombinujemy coś innego?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
trza złapać kontakt z Koksem. kwiatek?
Kombinujemy coś innego?
sami nie jesteśmy w tak krótkim czasie nauczyć się asm pod 6502. xD więc raczej bez Koksa nic nie zrobimy...