Forum ContraBanda.eu

8-BITOWY WARSZTAT DOMOWY => Demoscena i gry homebrew => Wątek zaczęty przez: Koks w Grudnia 05, 2015, 16:52:14

Tytuł: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: Koks w Grudnia 05, 2015, 16:52:14
,,Latasz rublem, zbierasz wróble'' - taki pomysł powstał na zlocie. Najpierw potrzeba ogólnej koncepcji - m.in. czy to ma być shmup, gra logiczna, a może RPG?
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: Roben w Grudnia 05, 2015, 17:35:45
w stylu Summer carnival '92

Moge podesłać  jak by miało to wyglądać
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: Dred w Grudnia 05, 2015, 20:31:03
shmup połączony z mahjongiem i dodanymi współczynnikami z RPGa. i dodatkowo gołe japonki srające do nocnika.
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: Roben w Grudnia 05, 2015, 21:34:51
moze by tak jako ostatniego bossa dać to:
(http://i.imgur.com/VGZEZta.jpg)
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: Qurek w Grudnia 05, 2015, 22:35:34
moze by tak jako ostatniego bossa dać to:
(http://i.imgur.com/VGZEZta.jpg)
A jako podkład muzyczny zrobić wątkek z "Głowy Lenina znad Pianina ... do obrazu Salvadore Dali" Elektrycznych Gitar

https://www.youtube.com/watch?v=lwHHOPD951A
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: Dred w Grudnia 06, 2015, 00:16:29
jakie elektryczne gitary... zgodnie z nową świecką tradycją zapoczątkowaną przy okazji "pochwa2.nes", OSTem powinny być tylko i wyłącznie tradycyjne polskie piosenki dla dzieci.... na przykład "Szła dzieweczka do laseczka"
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: daf w Grudnia 06, 2015, 21:00:34
Zdecydowanie shmup. A może coś mniej hermetycznego byśmy w końcu zrobili, co?
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: żur0 w Grudnia 08, 2015, 20:35:46
To jeden z tych projektów, na które czekam najmocniej!  ;D
Wyobrażałem sobie Buble Wróble jako hardkorowego shumpa, gdzie przygrywa jakaś przejebana muzyka i gdzie się dzieje maksymalnie dużo na ekranie i są ze dwa tryby: time attack i jakaś normalna rozgrywka. Oprócz tego zbiera się jakieś poronione power upy, jakiś taki np., którego zajebiście trudno dopaść, a jak się go złapie to wybija wszystko co się porusza po ekranie i dodaje jakąś wielką liczbę punktów do hi score. No i że po każdym stage'u odwala się na ekranie jakaś zwariowana historia, są np. jakieś ruskie wstawki (przegląd najważniejszych żołnierzy radzieckich czy coś :D). A ponad wszystko, że gra opowiada o hiperinflacyjnym ataku rubli na podążającą na Berlin Armię Czerwonych Wróbli.
Amen.
(Wszystko co napisałem, mówię w pełni świadom jakiegokolwiek sprawstwa.)
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: dziat w Grudnia 09, 2015, 21:44:12
Plan Żurka jest doskonały - i właśnie to są Buble Wróble! W powerupach widziałbym jeszcze kasety magnetofonowe które zmieniają muzykę, jednym z częściej dostępnych byłaby niemiecka marka która pozwala na jeden mocniejszy strzał o większym rozrzucie.

Ale nadal trzymając się mniejszej hermetyczności. Napisać ją od zera po angielsku. Może dodać np. obsługe U-force, czy Power Pada?

Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: Duobix w Grudnia 09, 2015, 23:36:38
Panowie, zamiast pierdolić zrobilibyście coś.
http://rockgovsky.com/games/ruble/
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: dziat w Grudnia 09, 2015, 23:46:41
Demoscena motzno. W wydaniu na konsolę - strzelanie pieniędzmi we wróble?
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: 1990in1 w Grudnia 10, 2015, 10:17:44
Tak bardzo by się przydała jakaś wspólna przestrzeń dyskowa, gdzie możnaby trzymać swoje śmieci powiązane ze wspólną twórczością. Grafiki, muzyki do gier / dem nawet jeśli nikt nie planuje takowej sam pisać, a jest mistrzem painta, mógłby się przyczynić do losowego projektu.


Ad Buble Wróble:

+ shump
+ time attack & tryb fabularny
+ po angielskiemu
+ szła dzieweczka do laseczka i okolice
+ "gra opowiada o hiperinflacyjnym ataku rubli na podążającą na Berlin Armię Czerwonych Wróbli."
+ cel gry: złapanie uberpowerup'a
+ passwordy (do zdobycia grając) odblokowujące "przegląd najważniejszych żołnierzy radzieckich czy coś"
+ "kasety magnetofonowe które zmieniają muzykę"

- przejebana muzyka
- maksymalnie dużo na ekranie
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: daf w Grudnia 10, 2015, 10:41:04
(...)
- przejebana muzyka

Oj, to Robi musi w takim razie się tym zająć.

Robert, ja tylko żartowałem! Nie obrażaj się!
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: kwiatek w Grudnia 10, 2015, 14:13:11
@Koks spoko pomysły dają,to i ja coś od siebie dam ;)
Shmup jak najbardziej, obrałbym koncepcję jak w Defender z Atari.
-max 3 rodzaje power up'ów  z tym że używanie takiego ograniczone jest czasowo do paru sekund.
Cel gry. Wróble respawnują się w randomowych miejscach(mogą srać na łeb- wtedy tracisz życie) i dziobią mauzoleum lenina, stalina etc. - musisz temu zapobiec strzelając w nie rublami, każdy level zmienia się po osiągnięciu ustalonej liczby punktów.
Dodatkowo dałbym tryb do nabijania punktów Survival mode w którym musisz wytrwać jak najdłużej w zmasowanym ataku wróbli

Pomysł z kasetami zmieniającymi muzykę jest bardzo dobry.


Edit:
Moje doskonałe możliwości graficzne mogą wprost nakreślić jak widzę projekt

(http://s23.postimg.org/crswkje5n/plansza.png) (http://postimage.org/)
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: Koks w Grudnia 10, 2015, 18:49:56
He, matrioszka jako główna bohaterka mi się podoba. Przy zebraniu powerupa mniejsze lalki mogą wyjść na zewnątrz i trzymać dodatkową broń.

Czyli shmup. Chyba najlepiej widok z góry/boku (może naprzemiennie, jak w Twinbee 2), ew. ze zmiennym kierunkiem przewijania. Myślałem, że można by zrobić widok z przodu, taki Space Harrier wywrócony na lewą stronę, ale to mogłoby być niepraktyczne.

Walka ma być przeciwko armii wróbli, a jednocześnie te wróble mają być zbierane - niech wtedy po zestrzeleniu np. lecą zdechłe parabolicznym torem w dół ekranu (przy pionowym przewijaniu ekranu byłoby łatwiej je złapać), podobnie jak w Chicken Invaders. Te bonusowe spadną szybciej - ciężar sprzętu je pociągnie. Co do fabuły, chyba starczy pojedynczy ekran tekstu przed każdym poziomem + jakieś intro.

W niektórych poziomach mógłby być motyw zestrzelania ubrań z pomnika (dyktatora, a może papieża), jak w Sentimental Shooting (https://www.youtube.com/watch?v=enwbEkbKD2c).
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: kwiatek w Grudnia 10, 2015, 19:26:26
Koks najlepiej jak gra będzie w klimatach radzieckich, tym razem bez papieża ;-) może z rosyjską muzyką ludową

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: Koks w Grudnia 23, 2015, 15:11:37
Właśnie utworzyłem pierwszy plik źródłowy - prawie nic nie jest zrobione, a nabijam posty. ;D

Na razie przewijanie ekranu będzie poziome, jak w Gradiusie. Chyba przyda się regulacja prędkości "statku" (Cho Aniki), a może prędkości przewijania (Macross)?

Co do przestrzeni dyskowej, w załączniku do posta mieści się aż 128 kB - powinno wystarczyć (jeśli nie, poszukamy czegoś innego).
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: Koks w Grudnia 28, 2015, 19:30:50
W załączniku to, co dotąd napisałem. Może kogoś zainspiruje.  :P

Obiekty mogą być większe. Przewijanie chyba jest płynne.

Muzyka jest z famitrackera (zagadka: jaka to melodia?), a efekty dźwiękowe bezpośrednio z kodu.
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: 1990in1 w Grudnia 28, 2015, 23:26:51
Melodia kojarzy mi się częściowo z muzyką sakralną.
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: Roben w Grudnia 29, 2015, 05:35:23
>stolec śmierdzi kapustą
xD
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: Dred w Grudnia 29, 2015, 16:04:20
nie słyszę żadnej muzy na Nestopii.
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: Mejs w Grudnia 30, 2015, 03:21:59
Sam chciałem napisać shootera ala ikaruga, tutaj mistrz Koks dużo mi pomagał i nawet udało mi się napisać "demko".
Myślę że ta zmiana kolorków znana z ikarugi to klawy gameplayowy motyw, chyba jeszcze nie użyty w shooterach na famicoma.

https://www.dropbox.com/s/zchmt2k282a4zzh/gra%20okultystyczna.nes?dl=0


Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: DH w Grudnia 30, 2015, 13:19:38
Ciekawie się zapowiada powodzenia w produkcji.
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: robi w Grudnia 30, 2015, 19:16:08
daf Ty smieszku xD podjalem to wyzwanie bez pytania i juz dwa numery sa gotowe, gleboka rosja to moze nie jest, ale bedzie! https://www.dropbox.com/s/73w1g9eu5whdfis/italo%20rublo%20wrublo.7z?dl=0
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: 1990in1 w Grudnia 30, 2015, 20:23:51
Bardzo spoko muzyka, wcale nie przejebana.
intro ma ten sam efekt Zziiuuu co w elektrycznym ciele?
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: MWK w Grudnia 30, 2015, 20:28:02
hhahaaha Robu$, italo_wrublo kozak, bardzo fajna oprawa muzyczna, rly!
Koks, szkielet bardzo dobrze się prezentuje, jest solidna (tak mi się wydaje) baza pod rubel_szuter (btw. ta muza to "wieczny odpoczynek racz im dać panie" ;-).
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: robi w Grudnia 30, 2015, 20:33:01
dzięki Gutek i Mareczku, momentalna muzyka! wiesz co, jest to podony efekt, ale nie ten sam, w eb2 najblizszy do tego to R7C, ja uzylem tutaj R77, ale fajnie, ze az tak sie wsluchales ; ) Moge zapodac moduly ftm jakby ktos chcial.
Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: dziat w Kwietnia 09, 2016, 07:40:17
I co będzie?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: dziat w Kwietnia 19, 2016, 01:11:05
Czyli nic nie będzie. Kombinujemy coś innego?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Buble Wróble
Wiadomość wysłana przez: Dred w Kwietnia 19, 2016, 01:55:25
trza złapać kontakt z Koksem. kwiatek?
Cytuj
Kombinujemy coś innego?
sami nie jesteśmy w tak krótkim czasie nauczyć się asm pod 6502. xD więc raczej bez Koksa nic nie zrobimy...