Co do przenoszenia kodu miedzy systemami to sam ostatnio przerabiałem coś podobnego - przepisałem kod NES/6502 na inne maszyny, także niezgodne pod względem CPU
Fajne! Robisz lemmingi? :>
Czy Ty cały kod robisz od nowa a assety zostają (albo są automatem skonwertowane, ale nie wymagają zmian przez grafika), czy jednak jakąś tam część masz wspólną?
Atari 7800 mam na oku (miałem kiedyś tą konsolkę, wiec tym bardziej).
A ja jako dziecko nie miałem, ale niezwykle ciekawi mnie ten chip MARIA i co się na nim da zrobić
Dlaczego koniecznie chcesz 32KB CHR RAM? To twór bardzo nienaturalny w "przyrodzie" NES...
Wiem, wiem - to chyba jeden z dwóch mapperów które mają bankowany CHR-RAM. Z racji na to, że ja tam mam grafikę, no to logosuję ją do kilku zestawów tilesów no i niestety niektóre graficzki nie chcą mi się zmieścić w 2 zestawach i wchodzą na trzeci. Więc wystarczyłyby mi 2 banki 8KB do swobodnego użytku. Może da się te graficzki poprawić? Zobaczymy.
Inny wariant to oczywiście bankowany CHR-ROM, który jest bardziej naturalny, ale nie wiem czy się z kolei zmieszczę z wszystkimi wariantami. Dość wygodnie jest kiedy mam dużo PRG-ROM, w którym mogę mieć nawet spakowane dane i rozpakować je do VRAM, niż mieć dużo banków CHR-ROM.
Tryb graficzny zastosowany w oryginalnej grze którą implementuję rodzi akurat tutaj różne problemy.
Edit: Literatka + doszczegółowienie.