Forum ContraBanda.eu

8-BITOWY WARSZTAT DOMOWY => Hardware => Wątek zaczęty przez: retroholik w Sierpnia 12, 2018, 14:21:08

Tytuł: 168in1 / TMNT3 - nie działają
Wiadomość wysłana przez: retroholik w Sierpnia 12, 2018, 14:21:08
Witam.

Jak w temacie, po włączeniu składanki pokazują się szumy na ekranie. Na PCB widać jakieś zabrudzenia, co to i jak to wyczyścić?
(https://thumb.ibb.co/mDvXvp/IMG_20180812_135332.jpg) (https://ibb.co/mDvXvp) (https://thumb.ibb.co/gnJVgU/IMG_20180812_135353.jpg) (https://ibb.co/gnJVgU) (https://thumb.ibb.co/c7P31U/IMG_20180812_135433.jpg) (https://ibb.co/c7P31U)

W przypadku TMNT3 pokazuje się tylko biały ekran, PCB na przodzie ma 3 gluty a z tyłu jakieś 2 kabelki, po co one tam są? Może trzeba je przeciąć? ;)
(https://thumb.ibb.co/ipEmMU/IMG_20180812_140319.jpg) (https://ibb.co/ipEmMU)

Bonus:
(https://thumb.ibb.co/epT7T9/IMG_20180812_140343.jpg) (https://ibb.co/epT7T9)
Pierwszy raz widzę coś takiego. :)
Tytuł: Odp: 168in1 / TMNT3 - nie działają
Wiadomość wysłana przez: MWK w Sierpnia 12, 2018, 15:22:34
Zwróć uwagę, ze kable zastępują uszkodzone linie na płytce, więc są potrzebne.
Trzea sprawdzić multimetrem wszystkie połączenia.
Jeśli to nie pomoże to proponuję poprawić zaśniedziałe luty (albo marzec).
Tytuł: Odp: 168in1 / TMNT3 - nie działają
Wiadomość wysłana przez: Nielogiczny w Sierpnia 13, 2018, 08:45:23
Pierwsze co zawsze warto zrobić - sprawdzić czy gry uruchamiają się na innej konsoli  :)
Tytuł: Odp: 168in1 / TMNT3 - nie działają
Wiadomość wysłana przez: Roben w Sierpnia 13, 2018, 13:14:01
Te zaśniedziałe luty o myj spirytusem kosmetycznym chyba że posiadasz izopropanol.

A te kabelki to jak pisał @MWK , sprawdź multimetrem jeżeli posiadasz. Takie rozwiązania się stosuje kiedy ścieżki nie łączą się ze sobą bądź są uszkodzone i nie doprowadzają połączenia.
Tytuł: Odp: 168in1 / TMNT3 - nie działają
Wiadomość wysłana przez: krzysiobal w Sierpnia 14, 2018, 10:25:32
Cytuj
W przypadku TMNT3 pokazuje się tylko biały ekran, PCB na przodzie ma 3 gluty a z tyłu jakieś 2 kabelki, po co one tam są? Może trzeba je przeciąć?
Ścieżki wyglądają wyraźnie na celowo odcięte (przez prodcenta), widocznie w celu modyfikacji połączeń pod inny mapper. A połączenia kabelkowe może
a) ktoś nieświadomy dolutował widząc przecięte ścieżki
lub
b) połaczenia jednak różnią się się od oryginału i zostały dokonane przez producenta jako właśnie modyfikacja.
Tytuł: Odp: 168in1 / TMNT3 - nie działają
Wiadomość wysłana przez: retroholik w Sierpnia 14, 2018, 14:21:28
Tak, sprawdzałem na 3 różnych famiklonach.

Mam multimetr, ale jedyne co nim mierzyłem to jakieś rezystory... jak mierzyć połączenia na PCB to nie mam zielonego pojęcia, jakaś podpowiedź? Na co ustawić multimetr i gdzie przyłożyć sondy?

b) połaczenia jednak różnią się się od oryginału i zostały dokonane przez producenta jako właśnie modyfikacja.

Wydaje mi się że tak właśnie było z tym że jak widać, operacja się nie udała bo gra nie działa.
Tytuł: Odp: 168in1 / TMNT3 - nie działają
Wiadomość wysłana przez: MaarioS w Sierpnia 14, 2018, 14:48:07
Prawdopodobnie jakieś ustawienie sprawdzające diody może też sprawdzać połączenia