Forum ContraBanda.eu

8-BITOWY WARSZTAT DOMOWY => Demoscena i gry homebrew => Wątek zaczęty przez: lubone w Lutego 22, 2021, 09:15:36

Tytuł: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Lutego 22, 2021, 09:15:36
Witajcie. Zgodnie z moimi planami 16.02 zakupiłem licencję NESmaker. Mija tydzień pracy nad grafikami do gry i mam pierwszy screen oraz bohaterkę, którymi chciałbym się z Wami podzielić. Jutro ta grafika może wyglądać już zupełnie inaczej, bo codziennie uczę się czegoś nowego... Będę to aktualizował. Gra będzie w moich ulubionych klimatach szeroko pojętej fikcji i horroru... Odnośnie samego programu, jest sporo nauki... Szczególnie jeśli chodzi o skrypty i kody, ale ważne, żeby codziennie coś zrobić i konsekwentnie realizować plan. Poniżej przesyłam screen, a informacje o projekcie będę tutaj na bieżąco aktualizował. Pozdrowienia Contrabandyci!

(https://i.ibb.co/XWYSKjL/IMG-20210222-003019.jpg)
Tytuł: Odp: Unnamed Project [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: daf w Lutego 22, 2021, 11:06:50
Łooo, szalony! Bardzo dobrze, twórz dalej, aktualizuj, koduj, skryptuj i informuj nas o postępach. Trzymam kciuki i życzę Ci wytrwałości.
Fajnie wygląda ten screen i ta dupeczka. Gatunek też jak najbardziej mi pasuje.
Tytuł: Odp: Unnamed Project [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: MWK w Lutego 22, 2021, 19:50:10
Podpisuję się pod wszystkim co napisał mój przedmówca... a raczej przedpiszca 8)
Mi też się screen, postać oraz klimat zajebiście podoba!
Powodzenia LuboneSoft :-)
Tytuł: Odp: Unnamed Project [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: Krisuroku w Lutego 22, 2021, 20:40:36
Tak patrzę lubone na tę bohaterkę i się zastanawiam czy do grania będzie potrzebny zapas chusteczek? XD
Tytuł: Odp: Unnamed Project [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Lutego 23, 2021, 00:46:26
daf, MWK dzięki bardzo za motywację :) Po takim dopingu aż robota pali się w rękach ;) Jestem w trakcie budowy pierwszej planszy, ale wciąga to maksymalnie... Nie wiem gdzie czas mi ucieka :o

Krisuroku, hehe to coś w stylu "dziewczyny w czerwonej sukience"... w Matrixie można puścić wodze fantazji ;D
Tytuł: Odp: Unnamed Project [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: sdm w Lutego 23, 2021, 20:25:33
No kurwa w końcu, Ktoś Coś!! :) Mam nadzieję, że więcej projektów NESMakerowych pojawi się z czasem :)
Czekam na demko i trzymam kciuki :)
Tytuł: Odp: Unnamed Project [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: 1990in1 w Lutego 23, 2021, 20:58:52
Nie sama dziołcha jest ładna, mnie się podoba tło i refleksy w szybach też.
Powodzenia!

Mam nadzieję, że bedziemy tu miec jakieś forumowe współdziałanie:) grafiki przecież smigac można na i w paincie
Tytuł: Odp: Unnamed Project [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: Mcin w Lutego 23, 2021, 21:05:27
Widze jedną wadę https://youtu.be/ULP1LG2CGg8?t=68 (https://youtu.be/ULP1LG2CGg8?t=68)
Tytuł: Odp: Unnamed Project [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Lutego 23, 2021, 21:50:40
sdm, dzięki mistrzu za motywację. Nie ukrywam, że m.in. Twoje pracę zainspirowały mnie do działania! :) Fajnie, żeby polskie homebrew się rozkręciło trochę, bo wg mnie to jest jeden z kierunków rozwoju społeczności NES/Famicom/Pegasus w PL.

1990in1 Dzięki! Pierwsze trzy tła planszy trochę już poprawiłem, dodałem elementy domu, wodę i trzcinę... Puki co wszystko rysuję w paincie i ze spokojem to narzędzie wystarcza do rysowania w takiej rozdzielczości. Ale dla wygody myślę o tablecie graficznym...

Jeśli chodzi o grafiki specjalne to mam znajomego, który ma mi zrobić szkice ołówkiem... Ale jeśli rysujesz to możemy coś razem podziałać. Współpraca miłe widziana ;)

Mcin, no tak... Lara... Wzorzec kobiecych postaci w grach. Moja ma mniejszy biust, ale ciekawszą osobowość :) Jak gra będzie miała się ku końcowi to trzeba wysłać ją na testy do tego YouTube'ra ;)

Pozdro!
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Lutego 27, 2021, 01:04:51
Witam,

Projekt otrzymał już tytuł: Child of the Damned. Ostatni tydzień nie obijałem się. Skupiłem się głównie na bohaterce i animacji biegu. Powstało również trochę elementów pierwszej planszy. Jednak ułożenie elementów jest na razie testowe... Aby wszystkiego za każdym razem nie opisywać stworzyłem kanał na YouTube, gdzie będę wrzucał filmy testowe z poszczególnych etapów tworzenia. Oto link do kanału:

https://youtube.com/channel/UCj8WVBYIJDkeOVtXXcOETvA (https://youtube.com/channel/UCj8WVBYIJDkeOVtXXcOETvA)

I dwa filmy, jeden wprowadzający w klimat i tematykę kanału:


Drugi to test animacji biegu bohaterki + grafiki planszy. Aby dobrze odwzorować bieg musiałem przeanalizować wszystkie jego etapy. Wyszło dość obiecująco:


Przede wszystkim zależy mi na waszych opiniach. Na razie jest to bardzo wczesna wersja planszy, więc mogą zdążać się jakieś błędy. Ale napiszcie jak Wam się podoba. Dzięki. Pozdro! :)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: MWK w Lutego 27, 2021, 02:06:57
Stary, weź to wal na jakiegoś kickstartera czy innego krałdfandrajzera! Obudowy kupujesz w temacie (http://forum.contrabanda.eu/index.php?topic=949.0), hardware zrobi chińczyk, naklejki/instrukcje zrobię ja, pudełka zrobi DAF (hello!).  Na całym świecie tak robią, to w Polszy nie można?

Retrospołeczność może zawiedzie i tym razem, ale warto próbować. Przecież to zapowiada się niesamowicie  8)

Siudym, a Ty też powinieneś napisać do Atari (ktokolwiek tamtym kurwimdołkiem teraz zarządza), że Keystone Kapers wychodzi na Famicom i żeby to supportowali, A NIE!
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Lutego 27, 2021, 13:44:10
MWK, dzięki za wiarę w CotD. Jest to mój pierwszy projekt homebrew, ale jak do innych rzeczy podchodzę do tego solidnie, z planem, na poważnie. Jednak są pewne ograniczenia, a największe to czas. Nad grą pracuje codziennie między godziną 21:00, a 01:00... Więcej z dnia nie dam rady urwać na to... No a rano trzeba do roboty wstać ;)

Ale jestem otwarty na wszelkie współprace, tym bardziej że mocno od samego poczatku utożsamiam się z banderą Contrabandy!

Biorąc pod uwagę powyższe proponuję byśmy zrobili następująco... Ja zbuduje wszystko od a-z jeśli chodzi o pierwszą planszę (1.1 - 1.3), która będzie wersją demonstracyjną. Wtedy będziemy ją testować i jeśli uznacie, że temat jest godny poświęcenia waszego czasu to pomyślimy jak to dalej ruszyć. Na kickstara musielibyśmy mieć chociaż demo...

Myślę, że w PL trzeba rozwinąć temat homebrew by to wszystko zaczęło iść w przód... Dlatego się za to biorę. I dużo spotkań,  typu jak ostatnie w "rodzinnej atmosferze" plus konwenty. No i co powiecie na pomysł, by w CFL jako nowinkę jakiś homebrew dać? Myślę nawet o tytule dewelopera z kotem w nazwie ;) Skoro żółwie w tym roku weszły... :D

sdm ja myślę, że z Montezumą musiał byś sprawę przemyśleć, bo ostatnio widziałem że sam tworca Robert Jaeger przekłada swój tytuł na NESa, ostatnio szukał kogoś, kto zrobi mu muzykę do gry...

Dziś biorę się za animację skoku, pochylenia, ataku... Zobaczymy jak pójdzie. Jak skończę, to prześlę jakiś filmik... :)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: 1990in1 w Lutego 28, 2021, 01:39:26
Ja się bardzo cieszę, że na samym rysunku Lary się nie skończyło! No i szanuję bardzo za wygospodarowanie czasu na to dłubanko:)
Myślę, że gdybyś zarzucił zapotrzebowanie na jakieś konkretne graficzki (upiekszenie tych chatek z bala czy jakieś detale) to na pewno ktoś coś podrzuci. I nawet jak Ci nie podejdzie dokladnie taki motyw, to latwiej go chyba zedytowac na swoje potrzeby, niż ryć swoje od zera.

Czekam(y) na aktualizacje!
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Marca 02, 2021, 01:04:33
Cześć, przesyłam nowy film z CotD. Od ostatniego razu wprowadziłem parę nowości:

- najważniejsze moim zdaniem: scrolling w lewo i prawo, postać może eksplorować całą planszę,
- dodałem skok,
- zsynchronizowałem animację biegu z prędkością przemieszczania się na planszy,
- dodałem dodatkowe tło w postaci gór,
- możliwość wejścia na dachy budynków,
- poskładałem kilka nowych obiektów.

Gra nabiera kształtów jak główna bohaterka ;) Standardowo dajcie znać co myślicie. Czy tak jest ok? Czy coś zwróciło waszą uwagę, co mógłbym poprawić? Wszystkie rady mile widziane ;) Poniżej przesyłam link do youtube:

Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: OsA w Marca 02, 2021, 07:10:14
Animacja głównej bohaterki mega. W ogóle klimat (graficzny) gry bardzo mi się podoba.


Zapowiada się mega.
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: 1990in1 w Marca 02, 2021, 14:29:17
Super wyglada poruszabie sie po synchronizacji!
Hud przesłania tło na gorze i cegielki wygladaja jak zerżnięte z smb. Moze w kwestii cegiel trudno o oryginalność, ale to jedyny element ktory nie wygląda jak nowo robiony.
Bardzo fajnie, ze rozwijasz giere w tak prężnym tempie!
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Marca 02, 2021, 15:32:39
1990in1 Cieszę się, że zwracasz uwagę też na słabe elementy, bo widzisz... o cegiełkach bym nie pomyślał, a tak wiem że mógłbym coś z tym zrobić. Dzięki! Może spróbuję nadać im trochę trójwymiarowości, na zasadzie płaskorzeźby... Ale zobaczę jak to wyjdzie i jeśli nie będzie pasowało, to wrócę do prostego konceptu... Odnośnie HUDa to jeszcze go nie zaprojektowałem, mam pomysły ale to na razie czeka... A nie zamykam tego pola w programie i emulator wyświetla tych 5 krzaczków na górze... Niedługo się za to wezmę... Dzięki, za dobre słowo! :)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: Roben w Marca 02, 2021, 19:13:18
ta animacja troche przypomina moon crystal, ale szanuje mocno i trzymam kciuki za projekt.
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Marca 02, 2021, 21:49:29
Roben, dzięki bardzo!

Odnośnie animacji w Moon Crystal faktycznie wygląda ona podobnie. Jest tak dlatego, że autorzy złożyli ją z 8 klatek, rozkładając na nie poszczególne fazy biegu bohatera. Ja zrobiłem tak samo. Prostsze animacje ruchu czasami składają się np. z tylko czterech klatek, wtedy nie wygląda to tak płynnie...

Tak przy okazji zapytam, bo w innym temacie 1990in1 pisał, że też miałeś w planach dłubać w NESmakerze... Czy te plany są aktualne? Jeśli masz jakieś pytania o program, to śmiało pisz na priv. Ja rozpracowuję to na bieżąco, więc jak co to służę pomocą. Tyczy się to również reszty Contrabandytów zainteresowanych tematem ;)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: MWK w Marca 04, 2021, 22:30:48
lubone, jak wszystko pójdzie dobrze i tegoroczny zlot będzie, to może zechciałbyś przygotować prelekcję n.t. tworzenia tej gry w NESmakerze, wiesz, kulis powstawania, może jakichś smaczków, trudności, łatwości, co tylko będziesz chciał. Duobix na jedenastym opowiedział nam co-nie-co o tym "Jak (nie)umiejętnie robić gry", więc może teraz Ty opowiesz jak "umiejęt(nie) robić" 8) Myślę, że znajdzie się sporo ludzików, którzy chętnie posłuchają i dowiedzą się czegoś prosto z pola bitwy ;-)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Marca 05, 2021, 08:23:38
MWK, dzięki bardzo za propozycję. Bardzo chętnie opowiem o tworzeniu CotD, bo faktycznie już jest trochę tego materiału i smaczków, ciekawostek... Jeśli w tym tempie będę projekt rozwijał, to do lata może być o czym opowiadać ;)
Podsumowując, jeśli wszystko związane z tegoroczną organizacją zlotu się uda, a mi nic nie pokrzyżuje planów, to za parę miesięcy sobie o tym poopowiadamy :)

Jest jeszcze jedna, niedokończona sprawa, która nie daje mi spokoju... Pegasus... Skoro będziemy wszyscy na miejscu, będzie ktoś ogarnięty do filmowania... to może za jednym bałaganem poświęcić te 2 godzinki na wywiad z tym gościem z Bobmarku? Żeby off-topu tu nie rozwijać napisz na priv co o tym sądzisz ;)

Dzięki jeszcze raz za możliwość prezentacji materiału. W takim razie zaczynam gromadzić materiały, które jeszcze wczoraj wydawały mi się bezużyteczne (nieużyte grafiki, pomysły itp.)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Marca 09, 2021, 01:12:23
Cześć :)

Przesyłam najnowszy film testowy z gry Child of the Damned (LuboneSoft). Na planszy demonstracyjnej umieściłem stworzonych złoczyńców. Opracowałem ich animacje by były jak najbardziej naturalne.

Wykryte błędy i problemy:
1. Po ataku wroga bohaterka zsuwa się na krawędź ekranu,
2. Przy 3-4 przeciwnikach na ekranie animacja mocno spowalnia,
3. Śmierć bohaterki podczas ruchu w lewo powoduje zawieszenie gry, konieczny jest reset. Problem nie występuje podczas poruszania się w prawo.
4. Nie zaimplementowałem obrotu wroga w stronę bohaterki. Jeszcze nie wymyśliłem, jak to zrobić ...

Powyższe problemy muszę rozwiązać przed kolejnymi testami. Jak widzicie praca nad grą to niezła orka :D

Przede wszystkim dajcie znać, co myślicie o wrogach;) Pozdrawiam wszystkich!

Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: 1990in1 w Marca 09, 2021, 10:37:06
Fajne te szkieletory! A jesli nie uda ci sie poprawić przycinki, mozesz zmienić nazwę na Child of the Damned Force.
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: sdm w Marca 09, 2021, 10:48:01
Fajne. Nieco przypomina mi Battle of Olympus ;)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Marca 09, 2021, 20:58:04
1990in1, dzięki! Nad bugami już pracuję. Są rozwiązania, ale zanim to rozkminię to pewnie chwilę potrwa... ;) Dam znać jak będzie wszystko gotowe.

sdm, dzięki mistrzu! Cieszę się, zaczyna to przypominać grę. Na razie jest to tylko zlepek screenów testowych zbudowanych żeby pokazać animacje postaci, wrogów, klimat gry itp. Jak tylko ogarnę podstawy i uporam się z bugami, wtedy zabiorę się za przyjemności, czyli budowę docelowych plansz ;)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Marca 18, 2021, 22:13:27
Aktualizacja:

- Dodano nowe animacje "brak ruchu" oraz "obrażenia" bohaterki.
- Poprawiono skok bohaterki, lżejsze naciśnięcie A powoduje niższy skok, dłuższe przyciśnięcie powoduje wyższy skok.
- Stworzono spriteHUD, przepisano skrypt tak, by zawierał 3 piktogramy życia, 5 piktogramy zdrowia, 5 piktogramy broni specjalnej. Będzie dodany jeszcze jeden parametr.
- Stworzono broń zwykłą - "rzut czaszką", stworzono broń specjalną - "rzut skrzyżowanymi piszczelami".
- Pociski spadają na ziemię i przez chwilę się toczą.
- Stworzono powerupy: "tabletki przeciwbólowe" oraz "zapas kości". 
- Przepisano skrypt tak, by 1 powerup "tabletek przeciwbólowych" podnosił zdrowie o 1, a 1 powerup "zapasu kości" podnosił ilość piszczeli do maksa - 5.
- Poprawiono "odrzut" po ataku wroga i dodano migotanie podczas obrażeń bohaterki.
- Dodano "jump through patforms".
- Zaimplementowano obrót złoczyńcy.
- Naprawiono większość bugów, do naprawienia pozostał bug spowolnienia animacji, który zajmie trochę więcej czasu.

Niedługo będę mógł rozpocząć budowę poszczególnych leveli. Poniżej przesyłam film z nowego testu:

Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: 1990in1 w Marca 19, 2021, 21:12:31
Czy pisanie w formie bezosobowej  wskazuje na współpracę z kimś jeszcze?
Bardzo się cieszę, że ten projekt rozwija się tak konsekwentnie:)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Marca 19, 2021, 22:05:57
To co widzicie na filmach jest wykonane w 100% przeze mnie. Fabuła, scenariusz, mechanika gry, cały pixel art, zmodyfikowane skrypty, itp. to moja robota... Puki co jedyne dopięte wsparcie to rysownik w postaci mojego Ojca. Tak więc w pewnym stopniu jest to projekt "Father & Son"... Dwa dni temu dostałem pierwsze trzy szkice koncepcyjne pewnego bohatera, które mają znaleźć się w screenach specjalnych oraz w rozkładówce do gry ;) Jak podejmę decyzję co znajdzie się w grze, to wrzucę na forum, żebyście mogli to zobaczyć. Nad grą pracuję dzień w dzień z konsekwencją maniaka ;D
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Marca 28, 2021, 13:55:23
Witajcie. Przesyłam nowy film z produkcji CotD. Przedstawiłem w nim ostatnio stworzone:

- screen tytułowy,
- introduction,
- screen z nazwą planszy,
- kawałek planszy 1-1.


Jak pewnie zauważyliście screen tytułowy zawiera bardzo ważną informację... "Child of the Damned" będzie serią gier 8)
Planszy 1-1 celowo nie pokazałem, ponieważ jest w budowie docelowej... Dodałem trochę nowych, klimatycznych grafik.... Tak jak to teraz zbuduję, w takiej formie trafi na demo.

Mogę zdradzić, że demo zawierać będzie planszę 1: BLACKROCK podzieloną na podetapy:

- 1-1 VILLAGE,
- 1-2 CEMETERY,
- 1-3 DARK FOREST

Do etapu 1-3 mam stworzone tło, z którego jestem bardzo zadowolony i o ile dam radę, to może jeszcze w tym tygodniu się z Wami tym podzielę. Może nawet dziś lub jutro!

Pozdro!
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: MWK w Marca 28, 2021, 15:59:14
Kurczę! No i zajebiście! Nie dość, że świetnie się to zapowiada i prezentuje, to na dodatek prace postępują i widać konsekwencje w działaniach - Szanuję Chłop i ustawiam się w kolejce do kasy 8)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Kwietnia 02, 2021, 01:11:11
Cześć.
 
Dziś przedstawiam zupełnie nowy poziom gry Child of the Damned: "BLACKROCK - DARK FOREST". Z dużą dokładnością odwzorowałem tło górzystego lasu nocą. Wykonałem grafiki drzew, grzybów, kamiennych bloków.
 Wersja demonstracyjna zawierać będzie poziom 1 (BLACKROCK) podzielony na trzy etapy:
- VILLAGE,
- GRAVEYARD (wcześniej miało być CEMETERY),
- DARK FOREST.
Dużą nowością jest nowa umiejętność bohaterki - wspinanie się (drabiny, drzewa liny, łańcuchy itp.). Wykonałem dość naturalną animację, jednak na ten moment nie wiem jak zatrzymać animację wspinaczki - do rozwiązania.
Hstoria: Bohaterka przedziera się przez zakątki mrocznego lasu. Śmierć czai sę w zaroślach. Jedyną drogą ucieczki są wysokie drzewa. Ale czy na drzewach aby na pewno jest bezpiecznie? 8)

Poniżej przesyłam film:

MWK dzięki za wsparcie! Jeśli chodzi o grę, to nie planuję jej sprzedawać! Jest to projekt absolutnie hobbystyczny. Może zrobie na zasadzie shareware, jak ktoś będzie chcał jakoś wesprzeć twórcę to będzie taka możliwość, a jak nie to darmowy download ;) Dla mnie jest to przede wszystkim dobra zabawa i chęć rozwoju homebrew w PL :) Pozdro!!!
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: OsA w Kwietnia 02, 2021, 08:06:31
Naprawdę imponujesz zapałem i postępem prac.  Aż przyjemnie cofnąć się do pierwszych postów i porównać to do tego co jest teraz.
Wierzę, że uda się ukończyć grę i stanie się hitem.
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: sdm w Kwietnia 02, 2021, 12:11:19
Wow, wygląda zacnie. :) No i klimacik ma ten poziom, a jeszcze jak dojdzie fajna muzyka będzie bomba.
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Kwietnia 02, 2021, 20:59:08
Dzięki, dzięki! Do końca jeszcze sporo pracy... Ale jeśli chodzi o demo to widać światełko w tunelu... Teraz muszę popróbować trochę z tym co wymyśliłem dla poziomu 1-2... Później rozwinąć trochę fabułę... Przygotować walkę z Bossem... No i muzyka, zobaczymy jak z tym będzie... W sumie grałem swego czasu na gitarze elektrycznej, więc może będzie mi łatwiej coś stworzyć, jakieś podstawy mam ale zobaczymy, bo jeszcze nie próbowałem famitrackera...

Dzięki za wsparcie, bardzo to motywujące wiedzieć, że ktoś czeka żeby zagrać w CotD!!! ;)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: MWK w Kwietnia 02, 2021, 22:35:22
Pamiętaj, że są u nas bardzo utalentowani muzycy, którzy być może będą chętni aby pomóc   <spogląda w stronę CJ-a, Robusia i Yerzmyeya>   8)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Kwietnia 03, 2021, 13:12:17
Dzięki za info MWK, jeśli z jakimś elementem produkcji będę miał jakiś większy problem to na pewno będę tutaj szukał pomocy, w tym temacie ;)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: Mcin w Kwietnia 03, 2021, 17:09:36
Hm, Marku, a Przelogiczny to nie robił chiptjuńsk? Czy on się zatrzymał na Game boyu i nie dłubał w Pegasusowych?
lubone, możesz to zrobić "dla funu" i wypuścić za darmo, ale to nie broni dogadać się z majfrendami i zrobić wersji kolekcjonerskiej na kartridżyku za pieniądze :)A premiera pełnej wersji powinna być na zlocie, ze streamem na żywca na cały świat. O tak!  8)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Kwietnia 03, 2021, 21:00:03
Dzięki Mcin! Hehe, podoba mi się ta opcja ze streamem ;) Zróbmy tak... Jak będę miał demko w grywalnej formie to wstawię tutaj i sobie potestujemy. Jeśli uznacie, że jest to godne kartridża, to wtedy pomyślimy co dalej ;) Postaram się mieć demo do zlotu, jeśli chodzi o pełną wersję to nie chce się spieszyć, najważniejsze aby dopracować wszystkie szczegóły ;)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Kwietnia 14, 2021, 23:00:06
Aktualizacja Child of the Damned (LuboneSoft): Czas przedstawić zarys historii, imiona bohaterów, moje inspiracje. Ten film ma wprowadzić Was w klimat gry. Podstawą do stworzenia grafiki bohaterów w historii obrazkowej były szkice mojego Ojca, Vlada! Dzięki tato! Po załadowaniu planszy możecie zobaczyć kilka nowych grafik, które stworzyłem. Poziom 1-1 jest w zaawansowanej budowie.

Historia: Tym razem nic nie napiszę, obejrzyjcie historię obrazkową ...  ;)


(https://i.ibb.co/KFkz1Nh/IMG-20210318-202114.jpg)
(https://i.ibb.co/NZyW2zw/IMG-20210406-203926.jpg)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: daf w Kwietnia 14, 2021, 23:25:14
Ale tu się wszystko szybko dzieje... Lada moment i będziesz miał gotowe demo gry. ;) Jestem pod wrażeniem postępów, naprawdę. I w ogóle możliwości tego NESMakera.
Bardzo ciekawe grafiki, dialogi. Działaj i nie przestawaj, bo systematyczność to podstawa (nawet 1h dziennie, ale codziennie).
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Kwietnia 16, 2021, 12:39:06
daf, dzięki. Do końca tego tygodnia chciałbym mieć gotowe prototypy docelowych trzech poziomów dla demo... Wtedy zabiorę się za muzykę... Na koniec jeszcze pozostanie zmodyfikować cześć skryptów, by wszystko śmigało bezproblemowo... Wbrew pozorom jest to całkiem mozolny proces... Zwykle robię mniej więcej 1/3 z tego co zakładam sobie do zrobienia danego dnia ;)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: 1990in1 w Kwietnia 16, 2021, 12:51:39
Bardzo fajne intro, śmiechłem z "maybe I look like a pin-up girl" :D

No i z przyjemnoscia sie śledzi wszystkie poprawki, czekam na kolejne aktualizacje.
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Kwietnia 16, 2021, 13:25:57
Hahaha, dzięki 1990in1, mój specyficzny humor... Nie mogłem się powstrzymać :D

Również wziąłem sobie do serca to co pisałeś wcześniej o cegiełkach z SMB... Tam gdzie się dało wprowadziłem więcej detali, cieni itp. Dzięki za zauważenie tego co dało się poprawić ;) Ekipa, jeślijeszcze coś zauważycie co uważacie, że można poprawić to śmiało piszcie ;)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: Krisuroku w Kwietnia 19, 2021, 12:55:14
Oj, oj. Będzie grane! XD
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: Mcin w Kwietnia 24, 2021, 23:56:43
Masz jakieś miejsce sieciowe, gdzie można zdobyć ROM? bo wiesz, grafika grafika, muzyka muzyką, ale czy gameplay i sterowanie "czuć", to tylko na żywca idzie ogarnąć.
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Kwietnia 25, 2021, 08:55:20
Mcin, rom na 100% przed złotem jeszcze tutaj wrzucę... Nawet jeśli nie będzie to gotowe demo. Aczkolwiek mój deadline zakłada demo skończyć przed złotem, nie będę tego młócił w nieskończoność, bo w głowie rodzą się nowe pomysły itp...

Mogę Wam obiecać, że pierwsze miejsce gdzie wrzucę linka z demo będzie Contrabanda... Na innych forach nie jestem, bo tutaj jest wszystko git, tak jak być powinno.

Oczywiście demo będzie też wrzucone na forach NESmakera, bo tam też się udzielam...

Na ten moment romu nie wrzucę... Błędem ludzi, którzy tworzą w NESmakerze jest to, że chcą coś szybko zrobić, bez pomysłu, bez klimatu, byle tylko wrzucić rom do sieci i stać się NES developerem... W rezultacie sieć zalewa masa crapu, który włączysz, zobaczysz 5 pierwszych screenów z tekstem w nieskończoność, albo z taką plansza, że nawet nie wiesz jak się zabrać za gameplay... I jedyne o czym myślisz to RESET...

Ja tego błędu nie zrobię... Jak będę miał demo, z którego będę zadowolony to wrzucę ;)

CotD ma być fabularną grą platformową. To oznacza, że możesz grę przechodzić powoli i poznawać wszystkie smaczki fabularne, albo pominąć to wszystko by przejść ją na speedrunie ;) Tak to widzę i do tego dążę :)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: Mcin w Kwietnia 25, 2021, 11:27:30
Nie chodzi mi o publikacje, tylko udostępnienie do testów. No, chyba że masz ambicje na "wszystko sam" - wtedy grzecznie poczekam :)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Kwietnia 25, 2021, 12:06:03
Mcin, to demo, które wrzucę będzie na testy, żebym wiedział co poprawić przy pełnej wersji.

Teraz gra ma tyle rzeczy, o których wiem i chce poprawić, że nie ma sensu na razie tego testować. Jak już wszystko będzie miało krój taki jak chcę, to wtedy przyda się więcej rąk, by poszukać tego co mi umknęło ;) Wtedy też będę mógł wprowadzić w życie Wasze uwagi...

Jeszcze trochę cierpliwości, nad grą pracuję regularnie, więc na pewno będzie. To wszystko trwa. Dziennie tworzę tak 2-3 godzinki, więcej czasu nie mam. Jednak samo rysowanie grafiki zjada kupę czasu... Teraz muzyka... Znów trochę zejdzie... Mam też trochę skryptów do przepisania... Ale wszystko do ogarnięcia... ;)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: MWK w Kwietnia 25, 2021, 18:33:48
CotD ma być fabularną grą platformową. To oznacza, że możesz grę przechodzić powoli i poznawać wszystkie smaczki fabularne, albo pominąć to wszystko by przejść ją na speedrunie Tak to widzę i do tego dążę

Jeszcze trochę cierpliwości (...)

I takie podejście szanuję najbardziej, powolutku, na spokojnie i z głową  8)
Niezmiennie pozdrawiam i samych sukcesów z grą życzę, Lubone!
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: 1990in1 w Kwietnia 25, 2021, 22:37:32
Chciałem cytować te same fragmenty! Nie zgadzam się tylko co do tempa, bo to "powolutku" to tu ładnie zapiedrala:D
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Kwietnia 26, 2021, 13:24:54
Krisuroku, Mcin, MWK, 1990in1, odpiszę hurtowo, wcześniej nie miałem czasu, bo teściowie od piątku byli u mnie na chacie  :P :D ;) Dzięki bardzo za Wasze zainteresowanie grą i to wsparcie, nawet nie wiecie jakiego to daje kopa... Wczoraj po kilku dniach bez gry (teściowie na chacie) zasiadłem i złożyłem pół levelu 1-2, dziś w planach drugie pół... Filmiku w tym tygodniu nie było, siła wyższa... Ale jak dobrze pójdzie to pod koniec tygodnia dostaniecie coś nowego.

Mimo weekendowej gościny udało mi się, co prawda bez głosu, ale jednak, zaliczyć kolejny Pegaboom... Jak sami widzieliście, sporo crapu wychodzi z NESmakera... Dużo produkcji to pełne wersje złożone w tydzień, byle tylko coś opublikować... U mnie to idzie wolniej, ale myślę, że lepiej tak jak MWK napisał "wolno ale dokładnie"...

Może jeśli uda mi się sprostać oczekiwaniom to Krisuroku ograłbyś demko na jednym z przyszłych Pegaboomów...??? ;) To by było fajne ukoronowanie włożonej w grę pracy  ;)

Trzymajcie się i jesteśmy w kontakcie! :)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: MWK w Kwietnia 27, 2021, 21:46:40
Doskonały pomysł, Lubone!
Ja też jestem za tym aby premiera, albo nawet prapremiera demka miała miejsce właśnie na strumyku u Krisa, a dopiero później talerz pożywnej zupki 8)

Pozdro i jak zawsze powodzenia w dalszych pracach (i jak najmniej teściów, haha).
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Maja 01, 2021, 00:56:55
Przesyłam najnowszy film z Child of the Damned. Jest to brakująca plansza (1-2), która znajdzie się w wersji demo Jak zwykle w filmie nie ma wrogów, aby nie zepsuć zabawy i zaskoczenia w demie. Myślę również, że jest to ostatni film przedstawiający pełny level. Znacie już układ wszystkich trzech podplanszy dla wersji demo. Pełną wersję gry będziecie odkrywać sami. Ozywiście będę wrzucał aktualizację, ale nie będą to już całe plansze. Miłego oglądania Contrabandyci!

Kultyści zaczęli wskrzeszać śmierć. To był duży błąd ...

Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: MWK w Maja 01, 2021, 02:32:14
Cholera, ale szanuję te krypty! Świetna grafika, kości jak w Gauntlet i uwzględniona prawilna obudowa sztolni 8)
Lubone, jestem na TAK!

Kultyści zaczęli wskrzeszać śmierć. To był duży błąd ...

Nie mogę się doczekać premiery (u Krisa - yo!)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Maja 01, 2021, 23:33:50
Dzięki MWK!!! Prototypy plansz pod demo już są, teraz czas na muziczku ;D Kolejne wieczory spędzę przy Famitrackerze... W kontakcie. Pozdro! :)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: daf w Maja 06, 2021, 13:34:44
Klimat, szczegóły oraz jakość wykonania etapu na baaardzo duży plus. Chociaż nigdy za horrorowymi klimatami nie przepadałem (spoko, jakoś przeżyję F13), to podoba mi się. Zwłaszcza niebo. :) Jak umieścisz tam gdzieś na sklepieniu Wielki Wóz, będę mógł dopisać Twoją grę do tego wątku (http://forum.contrabanda.eu/index.php?topic=1035.0).

PS Jak wygląda temat scrollowanej paralaksy w NESMakerze? Jest z tym jakaś niesamowita jazda, czy temat byłby do przeskoczenia? A może to w ogóle niemożliwe? Pytam z czystej ciekawości, czy może wiesz coś już na ten temat.
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Maja 06, 2021, 21:12:40
Dzięki daf! Myślę, że w takim układzie będę musiał umieścić tam Wielki Wóz, o ile już go nie stworzyłem nieświadomie w którejś z plansz... ;) Przyjrzę się temu ;) W moich grafikach staram się tworzyć dość realistyczne odwzorowania rzeczywistości w tej nierzeczywistej, szalonej historii 8)

Jeśli chodzi o paralaksę to już na samym początku projektu zakładałem, że stworzę kawałek nieba u góry ekranu właśnie za pomocą paralaksy, gdzie będzie się znajdował przemieszczający się razem z playerem księżyc  ::)

W tej sprawie pytałem innych użytkowników programu o pomoc zaimplementowaniu tego... I dostałem od jednego z nich (który swoją drogą dla często podrzuca mi linki z rozwiązaniami problemów na forum...) namiar na temat podejmujący problem paralaksy w NESmakerze... Jak się okazuje jest na to kilka sposobów... Jednak każdy z nich wymaga umiejętności programowania i powiedzmy jest to poziom advanced... Do tego osoby, które zaimplementowali coś  funkcjonalnego w swoich projektach na ten moment nie stworzyli żadnego przydatnego do nauki tutoriala... Są jedynie rozproszone , pochodzące z kilku źródeł, szczątkowe informacje.

Tak więc w demo na pewno nie będę w tym dłubać, być może jest to temat do ruszenia przy przyszłych projektach... Powiedzmy sobie szczerze, CotD to mój pierwszy projekt, na którym uczę się samego NESmakera...  ;)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: daf w Maja 07, 2021, 07:49:52
No właśnie nie będę ukrywał, że pisałem o tym w kontekście nieba (chociaż udawałem, że z ciekawości tylko). Fajnie byłoby nawet po prostu zatrzymać gwiazdy w miejscu, aby się nie scrollowały w ogóle. Byłoby bardziej wiarygodnie. No ale to temat na dalszy etap prac.
Dziękuję za wyjaśnienie problemu.
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: Krisuroku w Maja 07, 2021, 13:36:34
Lubone Ja to się ciągle nakręcam na tę gierę. Mało tego, Ty to mnie ciągle motywujesz bym i ja usiadł do tego NesMakera i ogarnął coś wreszcie w temacie mojej produkcji "Harvest Noob The Evil Tomato" XD
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: Verteks w Maja 07, 2021, 15:03:20
Jeśli chodzi o paralaksę to już na samym początku projektu zakładałem, że stworzę kawałek nieba u góry ekranu właśnie za pomocą paralaksy, gdzie będzie się znajdował przemieszczający się razem z playerem księżyc  ::)
Jak sam księżyc / księżyc + gwiazdy mają się "nie ruszać" to można to nawet na sprite'ach ograć jeżeli inne sprite'y nie będą wchodziły na tą wysokość.
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Maja 07, 2021, 17:31:54
1. Krisuroku, super, cieszę się...  :) Mam nadzieję, że sprostam oczekiwaniom :D A chociaż krótka rundka w CotD na Pegaboom byłaby świetnym podsumowaniem pracy nad demo ;) A tak na marginesie w tym tygodniu może uda się wrzucić filmik z moimi pierwszymi famitrackerowymi melodiami ​;)

2. Krisuroku masz NESmakera? :o Widziałem fotki z  Twojej produkcji w RPG Makerze. Wygląda naprawdę dobrze. Fajnie byłoby zobaczyć grę w 8 bitowej wersji ;) I cieszę się, że motywuję do działania, bo to jest moje główne założenie i cel. Fajnie by było, gdyby na forum w dziale Homebrew pojawiło się więcej produkcji naszej ekipy, ludzie wymieniali by się opiniami i różnymi rozwiązaniami w NESmakerze czy ASM :) Taką pozytywna wizualizacja  :)

3. Verteks Dzięki za podpowiedź :) Wiem, że jest taka możliwość... Są różne sposoby... W mapper 30 można skorzystać z CHR-RAM, za pomocą bankswitchingu stworzyć paralaksę na tilesach... Czytałem o tym, jednak to nadal jeszcze nie mój level...
Odnośnie Twojej metody... mój HUD jest na sprite'ach. Muszę go na części ekranów wyłączać... Pytanie czy jak zrobię sprite księżyca, to na lokacjach zamkniętych (bez nieba) gdy będę musiał wyłączyć ten sprite (księżyc), to czy mi HUD nie będzie znikał...
Generalnie ja to taki "artysta-malarz", ale w trakcie tego lub przed następnym projektem ma pewno chcę poduczyć się w klasycznym ASM. Gruzińskie Noce leżą wydrukowane na biurku i czekają na lekturę ;)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Maja 08, 2021, 00:37:37
Witajcie ponownie. Dziś przesyłam film z testu melodii, nad którymi ostatnio pracowałem w FamiTrackerze. Tytuły prezentowanych melodii to:

00:00 - 00:52 Child of the Damned (Melodia tytułowa),
00:54 - 01:32 Weird Fiction (melodia dla poziomu 1-1),
01:33 - 01:57 Sad refuge (melodia robocza dla podpoziomu - piwnica 1).

Nowością jest coś, co chcę wprowadzić do gry - tzw. podpoziomy opowieści. Możesz włączyć historię lub pominąć ją, zebrać power-upy i grać szybko. Twój wybór :) Przedstawione na podpoziomie - piwnica 1 (01:35).

Miłego słuchania i oglądania Contrabandyci!

Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: Mati w Maja 08, 2021, 20:12:50
Jako 1 z ekspertów nesowych melodii powiem tak. Brzmi to całkiem spoko choć spodziewałem się potężniejszego brzmienia jednak zdaję sobie sprawę, że każdy tworzy jak umie jednak graty za próby. W kwestiach dźwiękowych mogę się wypowiadać, ale brzmi to jak jakiś piracki remake bądź unlicensed ale tutaj muszę pochwalić za melodię, która jest. Słyszałem sporo więcej shitowych muzyczek.
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: OsA w Maja 08, 2021, 20:17:40
No cóż. Melodia wiadomo, że nieco gorsza od wyjadaczy, którzy tworzą tą muzykę od lat, a takich mamy tu w ekipie.


Ale ogólnie nie ma tragedii. Brzmi jak z jakieś gry z pirackiego carta xxx in 1.
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Maja 08, 2021, 21:13:21
Hejka, dzięki za wasze opinie Mati, OsA, na których bardzo mi zależy. Bo oczywiście dzięki Wam wiem na czym powinienem się skupić i nad czym bardziej popracować. Dzięki za słowa wsparcia i motywowanie do dalszej pracy! :) A przede wszystkim za słowa krytyki, które pomogą obrać w moim projekcie odpowiedni kierunek  ;) Wczoraj bardzo się nie rozpisywałem, bo już późno było tak więc dziś mogę napisać coś więcej...

Tak więc cała historia sięga moich czasów studenckich, kiedy to z chłopakami mieliśmy plan założenia zespołu metalowego. Ja grałem na gitarze elektrycznej, zaczynałem od shitowej podróby Stratocastera, następnie nabyłem perełkę Musicmana sygnowanego nazwiskiem Johna Petrucciego, moim ostatnim nabytkiem była gitara ESP... Kolega od perkusji nawalił, zespołu nie założyliśmy... Cały plan w mordę strzelił. Po 2010 roku jeszcze sobie domowo grałem na małym piecyku, ale tylko okazjonalnie i gitara częściej zbierała kurz niż grała...

Tak więc teraz po ponad 10 latach rozbratu z grą na instrumencie, umiejętności które wtedy nabyłem i słuch muzyczny w końcu się do czegoś przydały :D :P W tamtych czasach komponowałem swoje linie melodyczne i nawet mi szło, ale nigdy nie były to pełne piosenki... Nie miałem zespołu... Teraz też skomponowałem, jak kiedyś linie melodyczne :o

Teraz wracając do tematu FamiTrackera... W tym tygodniu musiałem się nauczyć programu, zagrać coś co zabrzmi, pobawić się w efekty... Na koniec wszystko przenieść na NESmakera, który ma swoje ograniczenia pod kątem muzyki... Dla przykładu kanał z głośnością, gdzie można wyciszać i podgłaśniać poszczególne dźwięki w FamiTrackerze w NESmakerze nie działa... Aby mieć dla przykładu różne głośności werbli, musiałem stworzyć trzy osobne instrumentalny z różnymi poziomami głośności... To taki jeden przykład, jest tego więcej... Tak więc  musiałem to co stworzyłem "przekonwertować" na warunki NESmakera... Straciłem na to cały jeden wieczór...

Podsumowując, jak pisałem w opisie, są to melodie, nie są to piosenki... Postaram się jeszcze nad nimi popracować, tak by były "pełniejsze"... Być może kiedyś będzie można te kawałki nazwać utworami... Główne pytanie... Czy pod kątem gry tworzyć coś, co tworzą chiptune'owcy. Czyli konkretne utwory (intro, główny wątek, solówki, zakończenie)? Czy to zadziała w grze? Czy nie lepiej w oparciu o to co już jest stworzyć może ciut dłuższe pętle, które będą się zapętlać podczas gry, tylko dodać tym melodiom głębi? Myślę, że to drugie będzie lepszym rozwiązaniem, ale oczywiście czekam na Wasze opinie i podpowiedzi :) Pozdro Contrabandyci!
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: sdm w Maja 09, 2021, 01:18:11
Pewnie jestem dziwny, ale Theme jak dla mnie rewelacja. Sila jest w prostocie, przypomina mi sie Theme z Spy vs. Spy.
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Maja 09, 2021, 08:44:23
Dzięki sdm!!! :) Faktycznie baaardzo podobny wątek :o ale tam tempo jest zawrotne... Moje theme jest ciut spokojniejsze ;) Hmmm, w sumie skoro poważny deweloper opublikował coś podobnego, to chyba nie ma się czego wstydzić :) Szczerze mówiąc mam sentyment do mojego Theme, bo jest to pierwszy kawałek, który stworzyłem w FamiTrackerze, na nim się uczyłem, przy nim spędziłem najwięcej czasu ucząc się programu... No i też mi się podoba ;)

Dla chcących sprawdzić to podobieństwo przesyłam linki:

Spy vs Spy

CotD
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: Verteks w Maja 09, 2021, 09:12:24
Teraz wracając do tematu FamiTrackera... W tym tygodniu musiałem się nauczyć programu, zagrać coś co zabrzmi, pobawić się w efekty... Na koniec wszystko przenieść na NESmakera, który ma swoje ograniczenia pod kątem muzyki... Dla przykładu kanał z głośnością, gdzie można wyciszać i podgłaśniać poszczególne dźwięki w FamiTrackerze w NESmakerze nie działa... Aby mieć dla przykładu różne głośności werbli, musiałem stworzyć trzy osobne instrumentalny z różnymi poziomami głośności...
W Famitrackerze masz trzy metody na zmienianie głośności - głośność w instrumencie, kolumna z głośnością na patternie i efekt Axy, ewentualnie Exx. Próbowałeś wszystkich?
W asemblerze zaprogramowanie dobrej muzyki też jest nie jest łatwe - albo używasz powszechnie dostępnego silnika, jakim jest FamiTone który też nie implementuje wszystkich bajerów Famitrackera, albo musisz napisać coś sam.

Main Theme jest ekstra, utwory z rozgrywki nie podobają mi się. Jak chcesz iść w długie loopy to Geoff Follin może być dobrą inspiracją - Tom & Jerry, Terminator 2 mają jeden długi kawałek w grze, bardzo urozmaicony przez co utwory się nie nudzą tak szybko.
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Maja 09, 2021, 09:27:56
Vetreks, bomba, masz rację! Wyciszenie za pomocą efektów powinno zadziałać w NESmakerze! Dzięki za podpowiedź! Widzisz, dobrze jest na forum o tym podyskutować, bo fajne rzeczy wychodzą... Sam bym pewnie dłużej to rozkminiał... Dzięki!

Dzięki za Twoją opinię odnośnie muzyki... Te melodie z levelu są jeszcze do dopracowana, na razie to proste linie melodyczne, szczególnie sad refuge... ;)

Kolega bardzo rzeczowo podpowiada... Hmmm... Czy kolega też coś tworzy w domowym zaciszu? Tak pytam z ciekawości :)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: sdm w Maja 09, 2021, 13:00:04
Faktycznie baaardzo podobny wątek :o ale tam tempo jest zawrotne... Moje theme jest ciut spokojniejsze ;)

Hmm mi chodzio o ten dokladnie :

Proste a piekne ;)

Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Maja 09, 2021, 14:27:36
Aaa faktycznie, też to sprawdzałem. Bardzo fajna melodia... :) Po prostu ten drugi wydawał mi się bardziej podobny pod względem użytych dźwięków... Tylko tempo mi się nie zgadzało :D ;)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: Mcin w Maja 13, 2021, 21:42:59
To, że można stworzyć wpadający w ucho utwór na 2A03 bez sięgania po najbardziej skomplikowane sztuczki, to wiadomo nie od dzisiaj - chociażby poziom podziemny z Super Mario Bros jest tego przykładem. Co do Twoich zaprezentowanych melodii - najbardziej leży mi ta druga, siedzi w klimacie. Trzecia najmniej, właśnie kojarzy się, tutaj niekoniecznie dobrze, z prostotą chińskich piratów. Pierwsza wpada w ucho, chwytliwa melodia, ale nie pasuje mi do klimatu. Niech będzie tam jakaś fałszywa nuta, bo teraz to bardziej pasuje do Little Nemo niż Dziecka Potępionych.Także nie musi być Sunsoft Bass i inne triki myki, jak na pierwsze koty to idzie w dobrym kierunku.
Bardziej martwił bym się o sam gameplay, bo, wiesz, właśnie przeleciałem paczkę Byte-off 2020 i oesu, 3/4 tego co tam jest nie da się grać. Albo gra się zawiesza na okienku z tekstem, albo grafiki nie pokrywają się z kolizjami, albo zapadasz się gdzieś w dziurze w planszy, albo wszystko działa, tylko zabawa jest równie dobra jak w Action 52... Także nie idź w te stronę i faktycznie, nie puszczaj tej gry zanim chociaż kolizje i sterowanie nie będą śmigały.
Aha, @daf, grę z nesmakera z paralaksą można znaleźć pod tytułem Forgotten in Time.
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: sdm w Maja 13, 2021, 23:32:19
Aha, @daf, grę z nesmakera z paralaksą można znaleźć pod tytułem Forgotten in Time.

Jeszcze The Prying Eye ma:

https://www.youtube.com/watch?v=UeQD49NTYzY
https://www.youtube.com/watch?v=iEySlJH-TJ0
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Maja 14, 2021, 00:11:19
Mcin, dzięki za Twoją opinię i podpowiedzi :) Muszę Ci powiedzieć, że moje odczucia bardzo pokrywają się z tym co napisałeś... O main theme myślałem od samego początku czy zamieszczać, bo wyszła fajnie, jestem z niej zadowolony, ale nie ma tego klimatu dreszcowca... Moj guru od ciężkich klimatów, czyli Ojciec stwierdził, że jest za mało mroczna... Pracuję nad czymś innym w to miejsce. A ta pójdzie w jeszcze inne miejsce ;) Druga melodia ma horrorowaty klimat, pracuję aby dodać jej głębi... Trzecia to zaledwie zarys, ale jeszcze jej nie ruszyłem... Za to mam dwie zupełnie nowe :D

Odnośnie mojej mechaniki, to wszystko śmiga ładnie, muszę jedynie popracować nad kodem od drabinek, bo teraz mi się nie podoba... Reszta jest w zasadzie ok...

Jeśli chodzi o te demka z byte-offów (2019 też są dostępne) to cała historia polega na tym, że twórcy oprogramowania umieszczają na swojej stronie nową wersję programu, która różni się od poprzedniej... Na tej nowej wersji uczestnicy w miesiąc muszą stworzyć demo... Generalnie to co znajduje się w tych paczkach jest mega niedopracowane i zabugowane... Ci co tworzą swoje gry wiele miesięcy, na oprogramowaniu, które mają rozpracowane (a jest co rozpracowywać) tworzą generalnie gry poprawne pod względem sterowania, mechaniki, kolizji itp... Dla przykładu taki Doodle World... Prosta, zabawna, z pomysłem, dopracowana pod każdym względem wg zamysłu autora :) Dlatego aby zrobić dobrą grę potrzeba czasu... :)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: Mcin w Maja 14, 2021, 18:32:16
A no i jasne, nie wiedziałem o tym "miesięcznym" ograniczeniu. Dzięki za objaśnienie.
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Maja 17, 2021, 00:23:49
Heja! Jako, że moje pierwsze FamiTrackerowe produkcje spotkały się z różnymi opiniami, lepszymi, gorszymi, wywołały mieszane odczucia... A ja jak to ja, postanowiłem dłubać kolejny tydzień w muzce... Zaczynam powoli nabierać wyczucia tego  jak ma brzmieć moja gra... Oczywiście umieściłbym jakieś próbki wcześniej, ale jak zwykle napotkałem na problemy. Okazało się, że Nesmaker nie przyjmuje efektu vibrato, na którym w dużej mierze bazuje nowe brzmienie CotD... Tak więc znów musiałem tworzyć nowe instrumenty, w których ręcznie wytworzyłem vibrato podobne do pierwotnego (może jeszczę będę to dopracowywał, zobaczymy... generalnie wyszło bardzo zbliżone do pierwowzoru). Tak więc poniżej przesyłam nową propozycję do Main Theme:


Dodatkowo umieszczę tutaj szkielet tracku do jednego z poziomów, jestem ciekawy czy tutaj podejdzie wam klimat:


Oczywiście jak zwykle każde Wasze opinie są mile widziane, bo jak widzicie motywują mnie one do dalszego dłubania  ;) Pozdro Ferajna!
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: Mcin w Maja 17, 2021, 01:20:38
No i znacznie jest lepiej. Jedynie ta perkusja w Main Theme trochę mnie drażni, budzi skojarzenia z prostymi rockowymi przebojami lat 80, a nie za bardzo lubię... wiesz, tylko złota era brytyjskiego rocka :P
Przy drugiej melodii mam takie skojarzenie, jakbym to gdzieś słyszał... Ale nie wiem gdzie...
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: Verteks w Maja 17, 2021, 17:04:14
...Okazało się, że Nesmaker nie przyjmuje efektu vibrato, na którym w dużej mierze bazuje nowe brzmienie CotD...
Ale bieda.

Tak więc znów musiałem tworzyć nowe instrumenty, w których ręcznie wytworzyłem vibrato podobne do pierwotnego (może jeszczę będę to dopracowywał, zobaczymy... generalnie wyszło bardzo zbliżone do pierwowzoru)...:
Vibrato w instrumencie zrobiłeś przez zakładkę "pitch"?
Jak dobrze pamiętam vibrato to odpowiednia sekwencja komend Pxx, w związku z tym przyszło mi do głowy coś takiego: jak NESMaker przyjmuje komendę Pxx to może spróbuj tak zakombinować:
Piszesz kawałek normalnie z użyciem vibrato na patternach.
Eksportujesz do NSF.
Importujesz NSFa za pomocą narzędzia NSFImport - vibrato będzie zamienione na ciągi efektów Pxx.
Zapisujesz jako FTM.
Robisz z tym FTM co tam NESMaker potrzebuje żeby odtworzyć muzyczkę.

O kawałkach - od razu tłuściejsze brzmienie. Motyw główny bardziej brzmi jak do Dziecka Potępionych. Utwór do poziomu od razu słychać że to overworld.

Przy drugiej melodii mam takie skojarzenie, jakbym to gdzieś słyszał... Ale nie wiem gdzie...
Tak samo. Jakiś Ninja Gaiden? Japońskie wpływy zdecydowanie.
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Maja 17, 2021, 18:21:15
Mcin... Generalnie z perkusją nie będę eksperymentował, raczej będę wybierał bardzo proste rozwiązania. O ile grywałem na gitarach riffy i wolniejsze solówki, to z perkusją miałem nie wiele do czynienia... Dlatego wirtuozerii tutaj nie będzie. Ale cieszy mnie fakt porównania do kawałków rockowych z lat 80, bo dobrze że to tak brzmii.

Verteks, niestety Nesmaker ma sporo ograniczeń pod tym kątem... Bazuje na silniku muzycznym Gradual Games Sound (GGsound). Lista ograniczeń jest dość spora... Ale z tego co wiem to robąc w ASM też zdażają się cyrki z importem z FamiTrackera... Z tego co się orientuję to twórcy NESmakera planują w kolejnych aktualizacjach oprogramowania przejść na współpracę z FamiStudio. Zobaczymy w którą stronę to pójdzie.

Vibrato zrobiłem przez zakładkę pitch, zgadza się ;) Ale dobrze kombinujesz z alternatywnymi rozwiązaniami... Sprawdzę ten sposób... Generalnie do NESmakera importujesz plik txt wyeksportowany z FamiTrackera.

Koledzy Mcin, Verteks, dzięki za opinię, pozytywny odbiór muzyki, co daje mi odpowiedź, że podążam w dobrym kierunku... Przy drugim kawałku zainspirował mnie główny wątek z najbardziej klasycznego z klasycznych amerykańskich horrorów, slasherów, a mianowicie film Halloween :)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: MWK w Maja 17, 2021, 23:47:17
A mi wszystkie muzyczki się podobają, wiadomo, to nie SunSoft, ale liczy się klimat, a w moim przekonaniu te z/podczas etapów przypadły mi do gustu w szczególności i uważam, że robią owy klimat bardzo dobrze.

Ja chciałbym zwrócić uwagę na zarys wątku fabularnego jaki przedstawiłeś, lubone, ta scena z biblioteki z "Johnem Carpenterem" (śmiech!) rozwaliła mnie najbardziej! Chłop stracił brata, jakieś potwory biegają, jest w szoku i nie wie co robić, czy dzwonić po kogoś, czy ściągać trupa z szubienicy, jednak stwierdza, że na trzeźwo jakakolwiek opcja nie wchodzi w grę 8) Bardzo mroczny, ale jednak ludzki odruch. Tym bardziej, że nie wiemy czy chłop nie lubi dawać ostro po kielychu z byle powodu... albo i bez ;-) Szanuję! Jestem MEGA ciekawy jak to pociągniesz dalej. Jeżeli w całej grze będą tego typu smaczki, to już przechodzą mi ciarki po plecach.
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Maja 18, 2021, 10:44:36
Dzięki MWK! Od samego początku czujesz klimat tej grozy, którą chce przedstawić w grze... Fajnie odczytujesz różne ukryte tribute w tym co pokazuję... Ponieważ myślę, że mamy podobne spojrzenie na tą grę, podobny gust może... dlatego dopytam jeszcze... Czy myślisz, że ten nowy Main Theme robi lepszą robotę od poprzedniego? Mi ten poprzedni, który jest trochę w takim zwycięskim tonie pasuje mi pod screeny z creditsami... Tam bym chciał go teraz umieścić...

Odnośnie story screenów to tak... Jest to jeden ze sposobów, w jaki chcę przedstawiać historię, która jest dla mnie niezwykle istotna. Ale chcę to zrobić tak, by można to całkowicie omijać np. dla speedrunu, czy gdy przechodzisz grę kolejny raz i już to wszystko znasz... By zapobiec niepotrzebnym postojom w grze ;) Ale to jeszcze jest do dopracowania...
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: MWK w Maja 18, 2021, 20:17:32
Czy myślisz, że ten nowy Main Theme robi lepszą robotę od poprzedniego? Mi ten poprzedni, który jest trochę w takim zwycięskim tonie pasuje mi pod screeny z creditsami...

Tak, jestem podobnego zdania.

Ale chcę to zrobić tak, by można to całkowicie omijać np. dla speedrunu, czy gdy przechodzisz grę kolejny raz i już to wszystko znasz... By zapobiec niepotrzebnym postojom w grze.

Doskonale, bardzo fajnie, że myślisz o takich rzeczach.


P.S.:: jeszcze odnośnie Twojej niedoszłej kapeli z młodości, heh, chyba nie bez powodu ludziki co mają swoje kapele opowiadają, że bez perkusisty nie pograsz, a takiego porządnego, to ze świeczką szukać, dlatego grającym na tym instrumencie należy się uszanowanie ;-)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: Mcin w Maja 18, 2021, 20:24:01
Dodaj, że sprzęt perkusisty wart jest tyle co reszta klamotów i pewnie drużynowy samochód :P
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Maja 18, 2021, 20:32:55
Dzięki za opinię MWK! Tak więc zrobimy... :) Z gorszych newsów dla postępu prac nad grą... Znów mam teściów na chacie... Podobno do piątku lub soboty będą nas "nawiedzać" ;D Tak więc mam kolejny przestój ::) Ale nie ma tego złego... na wieczór biorę na tapetę czytankę: wydrukowane Gruzińskie Noce alias Nerdy Nights ;) Ostatnio jak byli to rozpracowywałem FamiTrackera i się przydało ;)

Mcin dlatego na studiach nam się nie udało z kapelą... Kumpel miał ogarnąć swoją perkę, ale chyba tam finanse zaważyły... Z resztą swoje oszczędności przeimprezował i jak dotąd swojej perki się nie dorobił z tego co mi wiadomo :D Ale fajnie się to dziś wspomina... ;)


mwk edit::
Tworzenie gier to niekończąca się nauka... ;)

(https://i.ibb.co/SsPTg4x/IMG-20210518-224212.jpg)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Maja 19, 2021, 17:04:07
sdm, widziałem Twoją wiadomość. Jeszcze chwilka cierpliwości. Demo, w jakimkolwiek stanie będzie, to na pewno wrzucę przed złotem... Tak by można sobie wtedy o nim pogadać... ;)Wybierasz się na zlot? Ja chcę być w sobotę i niedzielę o ile mnie coś nie zatrzyma bezpośrednio przed zlotem... ::)
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: lubone w Czerwca 27, 2021, 07:09:41
Witajcie. Ponieważ pytacie na privie co dzieje się z projektem, zdecydowałem oficjalnie wyjaśnić jak się sprawy mają.

Na chwilę obecną prace nad projektem zostały zawieszone do jesieni! Myślę że w październiku / listopadzie wrócę do tworzenia gry

Powodem przerwania pracy twórczej jest moja praca zawodowa, która  ma charakter mocno sezonowy. W okresie wegetacji roślin większość czasu spędzam w terenie i najzwyczajniej brakuje mi czasu. Nie mam tyle czasu ile bym chciał dla rodziny i bliskich, nie wspominając już o hobby, zainteresowaniach.

Pewnie zauważyliście, że co roku moja aktywność na forum w okresie letnim spada praktycznie do zera... Niestety pewne rzeczy są nie do przeskoczenia.

Tyle słowem wyjaśnienia, ja pozostaję na "stendbaju", by powrócić jak tylko warunki na to pozwolą. Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: Mcin w Czerwca 27, 2021, 19:13:25
No to idealnie, w dzień praca w sadach pod Grójcem, wieczorkiem piwerko przy konsoli :> Wierzymy (a przynajmniej ja) że jeden wieczór z kalendarzu wyrwiesz dla zlotowej braci.
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: Verteks w Listopada 11, 2021, 17:38:00
Jak ma się projekt?
Tytuł: Odp: Child of the Damned [LuboneSoft]
Wiadomość wysłana przez: Mcin w Listopada 12, 2021, 19:23:21
Lubone od lipca się nie logował na forum. Na YT też nic nowego. Stawiam, że taki sam jak przy ostatnim update.