Forum ContraBanda.eu

NIE TYLKO 8 BITÓW => Gry na różne platformy => Wątek zaczęty przez: Roben w Marca 03, 2018, 11:55:39

Tytuł: [SNES/PSX] Megaman X/ Rockman X
Wiadomość wysłana przez: Roben w Marca 03, 2018, 11:55:39
Jako że mam fazę na tą grę, i wielokrotnie grałem na emulatorze pare ładnych lat temu, postanowiłem założyć wątek, a w polskich internetach jest mało informacji o tej grze.

Sugerując się wpisem na forum kolegi MaarioSa:
Wszystkie 3 części z SNES przeszedłem i są przegenialnym arcydziełem.
Nie trudno się z tym zgodzić.

Więc zaczynamy:

(http://www.sprites-inc.co.uk/files/X/Titles/X1.gif)

Początki X oraz Zero.

X
(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/x.png)
Podczas wydarzeń w Megaman 10 w którym pojawił się dziwny wirus pochodzenia z kosmosu (Roboenza/Zła Energia/Wirus Maverick), Dr. Light zaczął pracę nad nowym, bardziej zaawansowanym robotem, czyli Megamanem "X". Robot był bardziej skomplikowany w strukturze jak na czasy 20XX, ponieważ Dr. Light zaimplementował w nim układ, który pozwalał być X'owi niezależnym w podejmowaniu decyzji, oraz rozróżnianiu dobra od zła.
X niczym żywa istota zaczęła myśleć jak człowiek, lecz żeby X mógł dojrzeć do odpowiedniego stanu doktorowi zajełoby 30 lat z oswajaniem X'a ze światem.
Dr. Light przed obawą że taka technologia nie jest gotowa na jego czasy, postanowił uśpić robota 18 Września 20XX, na kolejne 100 lat. Podczas ekspedycji dr. Caina, X został znaleziony w ruinach starego laboratorium, wraz z notatkami Dr. Lighta. Na podstawie budowy X'a Dr. Cain stworzył tzw. Reploidy, czyli repliki X'a.


Zero
(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/zero.png)
Zero został stworzony przez Dr. Wily'ego. Pierwsze wzmianki o Zero można było zobaczyć w grze Mega Man 2: The Power Fighters [Arcade], grając Bassem. Wtedy Dr. Wily ukazał plany budowy Zero. Ucząc się na swoich błędach, wliczając w nie odkrycie Bassnium, czyli najbardziej potężnej energii we wszechświecie, oraz dokładnej budowie Bassa oraz Kinga, Dr. Wily postanowił stworzyć robota, który będzie potężniejszy od Bassa oraz Megamana, numer seryjny Zero to DWN-∞, w tym czasie Dr. Wily był w trakcie ukończenia nowego Projektu, czyli prawdopodobnie wirusa Maverick, który będzie kluczowym elementem całej serii. Zero miał za zadanie zniszczyć Megamana oraz nieposłusznego Bassa, lecz tego zadania nie wykonał, ponieważ chip kontrolny był pod wpływem infekcji przez wirusa Maverick, co doprowadzało robota do braku posłuszeństwa oraz bezinteresownej destrukcji całego swiata. Dr. Wily raz przemówił do półprzytomnego Zero, lecz przed obawą o własne życie zamknął robota w Kapsule.  Zero został znaleziony w opuszczonym laboratorium przez elitarne oddziały Maverick Hunters zostały dziesiątkowane przez Zero, dopiero oddziałowi Sigmy udało się pokonać robota i go oswoić poprzez zbicie kryształu przez Sigmę. Zero został przetransportowany do Dr. Caina, który zanalizował reploida i zauważywszy, że jego agresywne zachowanie całkowicie zniknło, naprawił go i umieśćił pod obserwacją w elitarnym 17. oddziale Maverick Hunters pod dowództwem i czujnym okiem Sigmy.

Dzień Σ

Jako członek 17. Elitarnego Oddziału, Zero szybko okazał się wybitnym Maverick Hunter i uzyskał rangę A, najwyższą z wtedy dostępnych. To właśnie wtedy spotkał X, który także był członkiem tego oddziału, aczkolwiek posiadał tylko rangę B za jego niechęć do walki. Obaj bardzo szybko stali się dobrymi przyjaciółmi i pracowali ze sobą tak często, jak było to tylko możliwe. Zero był kimś w rodzaju mentora dla X.

Niedługo potem w Abel City, mieście, gdzie mieściła się baza Maverick Hunters, nastąpiła seria ataków Machaniloidów, które z nieznanego powodu stawały się agresywne i atakowały wszystko w polu widzenia. Podczas badania tej sprawy to właśnie Zero odkrył, kto stoi za tą serią niefortunnych ataków, a był to nie kto inny, jak sam Sigma. Zero doszedł do tego łącząc ze sobą miejsca, w których nastąpiły ataki, oraz znalezione zniszczone ciała reploidów. Wszystkie zostały zabite przez jeden cios w słabe miejsce. Tylko kilku reploidów posiadało tak wysokie umiejętności, wliczając w to Sigmę. Obrażenia na pokonanych reploidach zostały wykonane przez miecz laserowy, a nie broń dystansową, co odsunęło podejrzenia od Vile'a.

Pomimo zablokowania pierwszego ataku Sigmy, Zero został szybko pokonany przez ogarniętego amokiem Sigmę, który wykorzystał reploida, by sprawdzić, czy X, który zawsze był przeciwko zabijaniu i walce, jest w stanie poświęcić swojego przyjaciela, by tylko pokonać Mavericka. Gdy były dowódca zauważył, że X nie zabije swojego przyjaciela, odrzucił Zero, który w efekcie stracił przytomność, i zaatakował X. Po odzyskaniu świadomości zobaczył zniszczone laboratorium i rannego X, którego zabrał z powrotem do bazy.


Megaman X
Grę rozpoczynamy w ruinach miasta gdzie Machaniloidy zostały zarażone wirusem, naszym zadaniem jest je pokonać X'em. Etap kończy się podczas walki z uzbrojonym w pancerz Vilem, który nas pokonuje, lecz na pomoc przychodzi nam Zero, który swoim Busterem niszczy rękę robota, a nam zaś jako X'em idzie zmierzyć się z Maverickami pod dowództwem Sigmy. Jak w Klasycznym Megamanie tu też mamy 8 przeciwników, którzy mają za zadanie powstrzymać Łowców Maverick.
(https://vignette.wikia.nocookie.net/megaman/images/4/44/MMX1StageSelectMap.png/revision/latest?cb=20100703223422)
W kilku etapach możemy napotkać kapsuł dr. Lighta z aktualizacją naszej zbroi. Zbieramy również SubTanki oraz Heart-Tanki. Kiedy już pokonamy Mavericków udajemy się do Sigmy.
Vile
(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/vile.png)
Kiedy przybywamy do Fortecy Sigmy, spotykamy Zero, który walczy przeciwko Vile'owi, lecz Zero zostaje uwięziony i zaczyna się pojedynek, podobny do tego który był na początku etapu. Zero poświęca się niszcząc zbroje Vile'a, a my walczymy z Vile'm i go pokonujemy. Spotykamy tutaj zniszczonego Zero i:
-Gdy uzbieraliśmy wszystkie Upgrade'y Zero nam mówi ze pokonamy Sigmę
-Gdy nie zbierzemy Upgrade'u Bustera, otrzymujemy go od Zero.
Napotykamy również pokonanych Mavericków, lecz nie w konwencji klasycznego Megamana, a losowo w momentach podczas etapów.
Sigma
(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/sigma.png)
W ostatnim Etapie napotykamy już Sigmę, który na początku wysyła swojego pupila do walki przeciwko nam, potem z pierwotną wersją Sigmy. Następnie po pokonaniu pierwotnej formy Sigmy przechodzimy do walki z Wolf Sigmą.
Ostatecznie Sigma zostaje unicestwiony.

W następnym poście umieszczę zarys fabuły MMX2, tak jak pisałem, będą to streszczenia fabuły.
Tytuł: Odp: [SNES/PSX] Megaman X/ Rockman X
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Kwietnia 22, 2018, 07:44:48
Ja ostatnio ostro cisnę wszelakie Mega Many, zaś Mega Mana X ukończyłem jakiś czas temu... w wersji na DOS-a. Niemniej jednak polecam tę właśnie wersję, gdyż jak na DOS-ową platformówkę jest naprawdę świetnie zrobiona - działa bardzo płynnie i jest to w sumie pierwszy "rasowy" Megaman na pecety niebędący totalną kaszaną.
Tytuł: Odp: [SNES/PSX] Megaman X/ Rockman X
Wiadomość wysłana przez: MaarioS w Kwietnia 22, 2018, 09:42:28
Jaka niepelnosprawna bieda. Porownaj to z originalna wersja Super Nintendo, jedyne co tutaj jest w miare poprawne to grafika, cala reszta rzeczy klepie paskudnie. Nawet nie wiedzialem o istnieniu tego czegos i jednak lepiej gdyby wcale nie wyszlo.
Tytuł: Odp: [SNES/PSX] Megaman X/ Rockman X
Wiadomość wysłana przez: Verteks w Kwietnia 23, 2018, 13:23:18
W 1995 roku to pecetowcy pewnie się cieszyli, że mają niezły port hitu ze SNES - złota era gier (platformowych ) na komputerach przyszła dopiero kilka lat później. Muzykę ciężko oceniać na podstawie tego filmiku bo gra wspierała wszystko, co potrafiło wydać dźwięki na PC; w filmie który dodał Gustlik to dźwięk chyba emituje AdLib (synteza FM), ale gra też umiała grać na SoundBlasterach (AWE32 brzmi ciekawie), czy nawet na PC Speakerze.
Tytuł: Odp: [SNES/PSX] Megaman X/ Rockman X
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Kwietnia 23, 2018, 22:42:05
Do wersji SNES nie ma porównania, bo to w końcu konsola - ale w porównaniu do 90% platformówek na DOSa z tych lat MMX wypada świetnie.

Ponadto późniejsze MMX (oprócz 2jki) również wyszły na PC, konkretnie pod Windows. I te porty były już naprawdę świetnie.
Tytuł: Odp: [SNES/PSX] Megaman X/ Rockman X
Wiadomość wysłana przez: MaarioS w Kwietnia 25, 2018, 18:36:19
Kilka zdań ogólnych powiem o serii- z jakiegoś powodu znacznie bardziej lubiłem właśnie serię Megaman X niż od tej "właściwej", mimo że jest na nowsze konsole i to nawet nie jest powodem. Od zawsze klimat serii kojarzył mi się tak jakby jako "Megaman dla seryjnych kolesi", coś takiego, tak jakby znacznie poważniej niż dziecinnie. Megaman X pierwsza część jest największym klasykiem i polecam każdemu, każde następne na SNES i PS1 też są wiernymi kontynuacjami i są bardzo dobre i coś wnoszą swojego nowego

(https://i.imgur.com/HRK8W5X.jpg)

Trzeba się kiedyś zabrać za te X5 i X6 jak tylko będę mieć większy moment wolnego czasu na pierdółki
Tytuł: Odp: [SNES/PSX] Megaman X/ Rockman X
Wiadomość wysłana przez: Roben w Kwietnia 26, 2018, 07:10:28
Od 1 do 5 udało mi się przejść na telefonie. Mam zamiar na psxa zagrać w mmx4, w przeciwieństwie do wersji pc ta na konsole jest wzbogacona o animowane cutscenki.
Tytuł: Odp: [SNES/PSX] Megaman X/ Rockman X
Wiadomość wysłana przez: MaarioS w Kwietnia 28, 2018, 22:32:09
Zabrałem się za Megaman X5 przez jakiś czas. Przeszedłem kilka leveli i już mogę powiedzieć, że ta część póki co bardzo mi się podoba. Dla mnie część X4 była dobra jednak poziom trudności był wg mnie zdecydowanie za łatwy, cała gra się strasznie płynnie przechodziła i przede wszystkim bossy były żałośnie za proste i wręcz same się przechodziły, może z wyjątkiem ostatniego. Tutaj już zauważyłem, że poziom trudności w X5 został wywindowany do poziomu NESa albo i nawet jeszcze wyżej, w ogóle nie przypominam se, żebym się aż tak szarpał przy jakiejkolwiek grze 2D na PS1. Sądziłem że przejdę to jak X4 czyli w przeciągu 3 dni max z savami na memory card, jednak grubo się pomyliłem

Zastanawiały mnie te pomieszane opinie ludzi na temat części X5 i X6, z tego co widziałem to dotyczyły głównie narzekania, że nie ma w nich cutscenek jak w X4 tylko zostały zrobione same slajdy z textem jak w SNES. Dla mnie to jest akurat problem zupełnie drugorzędny i przede wszystkim cenię gameplay który jest najważniejszy. Teraz wiem, że te opinie ludzi są nieraz kompletnym pierdoleniem i bardzo dobrze, że nie słuchając się nikogo zabrałem się za kolejne części i nadrabiam zaległości
Tytuł: Odp: [SNES/PSX] Megaman X/ Rockman X
Wiadomość wysłana przez: Roben w Kwietnia 29, 2018, 13:56:20
Chodzi o to MaarioS że X5 miał być ostatnią cześcią jeśli chodzi o serię X-ów, lecz bez wiedzy autora Capcom wydał x6.
Chodziło głównie o to ze w X5 jak widziałeś fabułe to Zero miał zostać uśmiercony, z powodu wprowadzenia powoli gry z serii Megaman Zero, i musieli zmieniać fabułę. Większość fanów opisało X6 jako kanoniczną historie, i pozostałe części również.

Swoją drogą dlaczego tak chujowo się gra Zero?
Tytuł: Odp: [SNES/PSX] Megaman X/ Rockman X
Wiadomość wysłana przez: Roben w Września 27, 2020, 22:49:58
Dzisiaj postanowiłem odpalić na Streamie ciekawego moda do Megaman X2, a dokładniej wprowadzenie Ultimate Armor, zbroja która zadebiutowała w X4.

Jestem w szoku ze udało się komuś wykucować tak dojebanego X'a, przenosząc na SNESA UA. Nova strike i Plasma Shot zrobiły na mnie ogromne wrażenie.