Pozwolę sobie jeszcze raz przypomnieć zasady dwóch najważniejszych trybów turniejowych: TagTeam i DeathMatch.
W trybie
TagTeam punkty obu zawodników są
dodawane na koniec gry. Strata
pierwszego życia kończy grę danego zawodnika drużyny. Należy wtedy wcisnąć
Pause i oczekiwać na zakończenie całego spotkania. W tym przypadku drugi zawodnik musi dokończyć swój mecz, jeśli i on straci życie drużyna automatycznie
przegrywa. Jeśli pozostały w grze zawodnik dobrnie do końca spotkania sumuje się wynik jego oraz zawodnika, który odpadł. Reasumując drużyna wygrywa gdy:
- ma wyższą sumę punktów niż rywale,
- w wypadku odpadnięcia obu zawodników z drużyny przeciwnej.
W trybie
DeathMatch wygrywa drużyna, której gracz osiągnął
najwyższy wynik punktowy spośród wszystkich graczy. Strata
pierwszego życia kończy grę danego zawodnika drużyny. Należy wtedy wcisnąć
Pause i oczekiwać na zakończenie całego spotkania. Reasumując drużyna wygrywa gdy:
- jej zawodnik uzyskał najwyższą liczbę punktów spośród wszystkich zawodników,
- w wypadku odpadnięcia obu zawodników z drużyny przeciwnej.
Ważna uwaga: w trybach
Power Climbing i
Contra Team Speed nie obowiązują limity jednego życia, gramy do wykorzystania
wszystkich dostępnych kredytów.
W grze
Track'n'Field nie zawsze będziemy zaczynać od pierwszej dyscypliny, zakładam że z każdym wylosowaniem start będzie następował od kolejnej dyscypliny np.
1 losowanie - zacznie się od 100m
2 losowanie - zacznie się od Long Jump itd.
Zasady będę przedstawiał jeszcze przed rozpoczęciem turnieju. Uczulam kapitanów by upewnili się w swoich drużynach, że zasady są zrozumiałe wśród zawodników.
W tym roku poniższe akcje:
- wciśnięcie start wyraźnie przed sygnałem rozpoczęcia spotkania,
- brak pause po stracie pierwszego życia czyli kontynuowanie rozgrywki wbrew zasadom,
- wciskanie resetu konsoli w przypadku Tag Team, co uniemożliwiłoby odczytanie wyniku jednego z zawodników,
- jakiekolwiek rzucanie padami, szarpanie kablami, brak poszanowania sprzetu itd
- inne próby dezorganizacji turnieju w tym brak zawodników drużyn mających rozgrywać spotkanie,
będą skutkować karami dla poszczególnych zawodników:
żółtymi oraz
czerwonymi kartkami.
W tym roku bez taryfy ulgowej, wszystko po to by maksymalnie sprawnie przeprowadzić turniej.
Mam nadzieję, że w sympatycznej atmosferze wyłonimy po raz kolejny najlepszy zespół Famicom w Polsce