Forum ContraBanda.eu

NIE TYLKO 8 BITÓW => Gry na różne platformy => Wątek zaczęty przez: DJ-5 w Grudnia 13, 2017, 15:50:41

Tytuł: Duck Tales: Remastered
Wiadomość wysłana przez: DJ-5 w Grudnia 13, 2017, 15:50:41
Duck Tales: Remastered jest odświeżoną wersją 8-bitowych "Kaczych Opowieści" znanych z klasycznego NESa. Tym razem Sknerus skaczący na lasce wybija się w generacje PS3 i X360. Pomimo nowej oprawy graficznej jak i nowym efektem muzyki pozwala wrócić myślami do korzeni. Platformówka w nowym świetle daje niezłą radość. Wiele elementów z poziomów się zachowało aczkolwiek można natrafić na nieco zmodyfikowane odcinki na mapach jak i również z bossami możemy się zmierzyć już w bardziej dynamiczny sposób. Dodano także przeplatanki krótkich scenek z udziałem tytułowych postaci. Fabuła nie zmieniona, rozwinięta o wiele nowych dialogów w danych urywkach. Z nową formą gierka jednak wciąż przypomina tą z dawnych lat.
Czy wy mieliście przyjemność zagrać w nową wersję kaczorów? Czy z chęcią przyjmujecie ten remake, czy jednak główny sentyment zostanie w wersji 8-bit?

(https://media.playstation.com/is/image/SCEA/ps3-game-7009-ss1?$MediaCarousel_Original$)
Tytuł: Odp: Duck Tales: Remastered
Wiadomość wysłana przez: Nielogiczny w Grudnia 14, 2017, 08:29:54
Grałem i "przeszłem" na PC całkiem niedługo po premierze.  :)

Rzeczywiście gra została ładnie przeniesiona na PC i współczesne platformy, odwzorowana dokładnie według pierwowzoru z drobnymi tylko zmianami. Intro i pierwszy poziom są bardzo wciągające, myślę że nawet jeszcze bardziej dla tych, którzy nie mieli styczności z pierwowzorem. Szybki "in game tutorial" podczas sceny jakże klasycznej ze świata Kaczych Opowieści czyli nieudolnego włamania Braci Be do skarbca Sknerusa - łatwy, zrozumiały i przygotowujący nas na wszystko co dalej. Jest jednak minus, który bardzo dał mi się odczuć przy wyścigu po lampę na samym końcu gry - timing sterowania postacią. Brakuje tu pełnej płynności przejść przy kombinacjach takich jak skok-chwyt liny-wdrapywanie się-zeskok i o ile podczas całej gry nie stanowi to problemu, o tyle na samym jej końcu nadweręża cierpliwość. Osobiście uporałem się z tym problemem w zabawny sposób - pomocnej dłoni (dosłownie!) użyczyła mi moja Klaudia, która przez cały wyścig z Forsantem trzymała wciśniętą górną strzałkę na D-PADzie. Dość wspomnieć także o olanym i nie rozwiązanym do dziś przez twórców gry błędzie, który zawsze zawiesza grę na walce z Draculą - dotyczy posiadaczy kart graficznych nVidia i trochę się naszukałem jak rozwiązać problem, a umówmy się nikt nie lubi sytuacji gdy pod koniec gry musi grzebać po internecie szukając poszlak co zrobić by gra działała jak należy.

Dostępna była także specjalna edycja zawierająca złoty kartridż i kilka innych bajerów zapakowanych w walizkę wypełnioną pociętymi w niszczarce dolarami. Naprawdę fajna sprawa.

Na zakończenie wspomnę też o The Disney Afternoon Collection, który wylądował na Steamie i jest po prostu paczką zawierającą 6 "kreskówkowych" tytułów wydanych przez Capcom na NESa. Całość 1:1 w pikselach.
Tytuł: Odp: Duck Tales: Remastered
Wiadomość wysłana przez: MaarioS w Grudnia 16, 2017, 16:53:53
Gardzę jakimikolwiek remakami oraz jakimkolwiek zbędnym cukierkowaniem klasyków na ultra HD XD 3D 15738K na siłę dla najnowszych hipsterów którzy z jakiegoś powodu mają problem z graniem w oryginalne klasyki w 320x240. Na dodatek wiele z tych super HD po prostu nie działa bo były przyspieszone, niedokończone albo updatowane, są przystosowane do 1 specjalnego chipseta kompa albo wymagają 500000 rdzeni w kompie. Jestem nadmiernie notoryczny i przyzwyczajony do każdego detalu/pierdółki a nawet błędów w grze i jakiejkolwiek zmiany/remaka automatycznie nie mogę ścierpieć. Raz się przełamałem i się przeliczyłem z kupieniem kilka wersji gier na PC w super HD bo zwyczajnie nie było innej opcji i rzeczywiście nie działają kiedy działać powinny. To kompletnie nie jest temat dla mnie i nie mam nerwów ale jak to się mówi "retro jest teraz w modzie"
Tytuł: Odp: Duck Tales: Remastered
Wiadomość wysłana przez: MWK w Grudnia 16, 2017, 21:27:59
Gardzę jakimikolwiek remakami (...)

Gardzisz Remarksami? 8)

To kompletnie nie jest temat dla mnie i nie mam nerwów ale jak to się mówi "retro jest teraz w modzie"

O to to.

MaarioS ma sporo racji, ale osobiście podejrzewam, że prawda jest dosyć prostsza i o wiele mniej zabawna. Mianowicie, jesteśmy już tak starzy i stetryczali (przynajmniej co-po-niektórzy z nas), że zwyczajnie nie nadajemy się już do grania w jakiekolwiek "nextgeny". Przynajmniej ja tak mam i dlatego propsuje mojego przedmówcę, co wcale nie oznacza, że inni mogą czuć to zgoła odmiennie.  Jak się to zwykło (gdzieś/kiedyś) mawiać >> 8-bit's enough 8)
Tytuł: Odp: Duck Tales: Remastered
Wiadomość wysłana przez: Nielogiczny w Grudnia 17, 2017, 15:23:05
Heh, bo my tu patrzymy na grę pod kątem porównywania jej do pierwszej oryginalnej wersji. Jednak każdy się zgodzi, że to po prostu fajna gra, a za dzieciaka była wręcz wspaniała bo przenosiła do świata kreskówki, którą na co dzień oglądaliśmy. I teraz pomyślcie, że np. chcecie kupić dziecku jakąś fajną kolorową grę i bez przemocy. Dodajmy do tego, że nie masz w domu Pegasusa, na którym się zagrywałeś w przeszłości. I jeszcze dodajmy, że zauważyłeś tytuł który sam świetnie znasz ze swojego dzieciństwa. Wybór staje się prosty - Duck Tales na PC. Więc nie ma co tak bardzo hejtować tylko dać trochę radości współczesnym dzieciakom, które urodziły się w epoce PC.  ;)
Tytuł: Odp: Duck Tales: Remastered
Wiadomość wysłana przez: marcingt w Sierpnia 03, 2018, 09:29:12
Również przeszedłem w ostatnim czasie tę grę na Wii U. W grze widać, że jest to przeniesiona na grafikę HD wersja 8bitowa - na dzisiejsze standardy platformówkowe nieco ograniczona, ale nadal bardzo grywalna i z kreskówkowym klimatem. Osobiście bardzo miło wspominam pierwowzór, dlatego też mogę nieco zawyżyć ocenę. Natomiast trzeba wiedzieć, że na pewno nie jest aż tak bardzo widowiskowa i rozbudowana jak najnowsze odsłony Kirby'ego czy Yoshi's Woolly World ;)