Drodzy
PegasusManiax!
Tradycji musi stać się zadość nawet w czasach epidemii!
W trudnych, niepewnych czasach izolacji społecznej wywołanej koronawirusem niektóre rzeczy powinny pozostać niezmienne.
Stałym punktem harmonogramu FamiCON jest od trzech lat
ContraBanda Famicom League. I tak będzie również w roku 2020!
Famicomowy e-sport musi kontynuować swą integracyjną rolę i podtrzymywać mit założycielski zlotów FamiCON czyli
nieokrzesaną, 8-bitową swawolę dla każdego! Patrząc na tegoroczny harmonogram i rozgrywki przygotowywane przez Szanownych Kolegów PegasusManiax, nie mam wątpliwości, że tak właśnie będzie na dwunastym zlocie!
Poprzednia edycja CFL ugruntowała bipolarność władztwa na 8-bitowej scenie Famicom w Polsce.
Z Życia Wzięci odzyskali utracony rok wcześniej tytuł rewanżując się w finale triumfatorom z 2018 roku czyli
Wnukom Siudyma. Byliśmy po raz kolejny świadkami niebywale akcentowanych debiutów: obserwowaliśmy bezceremonialny pochód
Mecenasów z Piaseczna ku najwyższym ambicjom, zatrzymany dopiero w półfinale przez ekipę Wnuków. Nowe metody treningowe przyniosły pierwsze sukcesy drużynie
The Resistance, bez kompleksów zadebiutowali
FC Grajschoff. Ubiegłoroczne klęski na pewno pozostawiły znaczący ślad w głowach
Famikillersów i
Amareny.
Czwarta edycja ContraBanda Famicom League staje się szansą na ustanowienie nowego władztwa po zakończeniu trwającej epidemii. Turniej ma pokazać, że pomimo radykalnie zmieniającego się dookoła świata, sytuacji społecznej, politycznej czy gospodarczej, są rzeczy trwałe:
przyjaźń, e-sportowa rywalizacja i wzajemny szacunek!
Przyszedł czas by ogłosić kolejną edycję rozgrywek. Uderzamy po raz kolejny, niezależnie od panującej zarazy! Zapraszam wszystkich do uczestnictwa w
ContraBanda Famicom League#4 - Pandemic Destruction.
Kiedy?Turniej rozpocznie się o 16:00 w sobotę 11.07.2020 r. podczas zlotu FamiCON#12 w Nowej Wsi k. Pruszkowa.
Za ile?Zgłoszenie i uczestnictwo w turnieju jest darmowe.
Co należy zrobić aby wziąć udział w CFL#4: Pandemic Destruction?Do 14 czerwca czekam na zgłoszenia Waszych
2 lub 3-osobowych drużyn w tym temacie! Zgłoszenie powinno zawierać:
a) nazwę drużyny
b) ksywki zawodników
c) oznaczenie kapitana drużyny ©
Losowanie grup turniejowych odbędzie się 14 czerwca 2020 r. o godz 21:00.
W jakie gry zagramy?W turnieju ogrywane będą klasyczne tytuły z konsoli Famicom. Kolejne gry z turniejowej listy będą ogłaszane w temacie oraz na profilu facebookowym. Podane zostaną tytuły 15stu gier w jakie zagracie na CFL, dodatkową grę będą mogli zgłosić
kapitanowie poszczególnych drużyn - zostanie ona wybrana w głosowaniu. Tytuły będą ogłaszane w pakietach po pięć gier, raz w tygodniu, w każdą sobotę począwszy od 28 marca 2020 roku.
A zasady?Rywalizacja będzie toczyć się pomiędzy zgłoszonymi drużynami. Szczegółowy regulamin znajdziecie poniżej. Na czerwono oznaczono zapisy zmodyfikowane bądź wprowadzone w bieżącej edycji turnieju. Regulamin może być modyfikowany do dnia losowania drużyn. O potencjalnych zmianach gracze zostaną poinformowani w wątku turniejowym.
Nagrody?Dla najlepszych poza tytułem najlepszej drużyny graczy Famicom w Polsce czekają nagrody rzeczowe.
Serdecznie zapraszam do udziału w turnieju! Organizujcie drużyny, okno transferowe otwarte! Rejestrujcie drużyny! Widzimy się w lipcu podczas czwartej odsłony ContraBanda Famicom League!
=======================================================
Regulamin rozgrywek ContraBanda Famicom League#4: Pandemic Destruction
=======================================================A) Organizacja rozgrywek.Rozgrywki mogą odbywać się w dwóch formatach w zależności od liczby zgłoszeń:
JEDNA GRUPA - Wszystkie zespoły rywalizują w jednej grupie systemem każdy z każdym. Za każde zwycięstwo drużyna otrzymuje 3 punkty, za remis 1 punkt. W sytuacji remisu punktowego w tabeli o pierwszeństwie decyduje bilans wygranych partii. Faza Pucharowa: w pierwszej kolejności rozgrywany jest mecz o 3. miejsce, w którym biorą udział zespoły z 3 i 4 miejsca fazy grupowej. W finale spotykają się zespoły z miejsc 1. i 2. po fazie grupowej.
DWIE GRUPY - Zespoły rywalizują w dwóch grupach A i B w systemie “każdy z każdym”. Za każde zwycięstwo drużyna otrzymuje 3 punkty, za remis 1 punkt. W sytuacji remisu punktowego w tabeli o pierwszeństwie decyduje bilans wygranych partii. Faza Pucharowa: w półfinałach biorą udział zespoły z 1. i 2. miejsca każdej z grup w systemie 1A-2B, 1B-2A. Zwycięzcy półfinałów spotykają się w finale, zespoły pokonane w meczu o 3 miejsce.
W przypadku zgłoszenia się drużyny ponad limit 8 zespołów, drużyna ta rozgrywa mecz barażowy o udział w turnieju z ostatnią chronologicznie zgłoszoną drużyną np. 9 zgłoszona z 8 zgłoszoną, 10 zgłoszona z 7 zgłoszoną itd. Wygrany z barażu bierze udział w fazie grupowej turnieju.B) Mecz
1. Mecze rozgrywane są zgodnie z ustalonym harmonogramem.
2. Kapitan przed rozpoczęciem pierwszej partii losuje grę w jaką będzie prowadzony pojedynek. Raz wylosowany tytuł wypada z puli losowania gier w meczu. Jednocześnie losowany jest tryb gry.
3. Do losowania zostaje wykorzystany program losujący.
4. Po ogłoszeniu tytułu gry, drużyny wyznaczają dwóch zawodników, którzy będą grali w danej partii. Kapitanowie zgłaszają swój skład w ciągu 30 sekund i gracze zasiadają na wyznaczonych stanowiskach.
5. W każdy meczu rozgrywanych jest 3-5 partii.
6. Partia rozpoczyna się na komendę pierwszego sędziego.
7. Każda partia trwa maksymalnie 3 minuty. Czas rozgrywania partii może zostać skrócony z przyczyn organizacyjnych, nie powinien jednak być krótszy niż 2 minuty.
8. Partia kończy się:
- po upływie przewidzianego czasu - według wylosowanych zasad pojedynku: TagTeam, DeathMatch
- w momencie kiedy odpadną obaj zawodnicy drużyny przeciwnej (strata pierwszego życia)
- w wyniku automatycznej dyskwalifikacji drużyny po naciśnięciu “PAUSE” przez któregoś z jej zawodników
- w wyniku dyskwalifikacji składu drużyny w związku ze złamaniem §10 oraz §13 a/b
9. Po ukończeniu partii kapitan drugiej drużyny losuje kolejną grę.
10. W kolejnej partii musi nastąpić rotacja w składzie drużyny - taki sam skład nie może grać w turach następujących po sobie.
/ punkt 11. nie ma zastosowania do drużyn 2-osobowych podczas CFL#411. Mecz kończy się po wgraniu trzech partii przez jedną drużynę.
12. Nad przebiegiem spotkań czuwa dwóch niezależnych sędziów, którzy w sprawach spornych podejmują decyzje kolegialnie.
13. Sędziowie:
a) widząc niesportowe zachowanie członka drużyny (np. dezorganizowanie turnieju, brak poszanowania dla sprzętu turniejowego)
są zobligowani ukarać zawodnika:
- żółtą kartką - będącą ostrzeżeniem, dwie żółte kartki skutkują kartką czerwoną
i wykluczeniem zawodnika z gry w bieżącym meczu, zaś w przypadku trybu Low Pressing Game automatycznym walkowerem partii na rzecz drużyny przeciwnej- czerwoną kartką -
wykluczeniem zawodnika z gry w bieżącym meczu, zaś w przypadku trybu Low Pressing Game automatycznym walkowerem partii na rzecz drużyny przeciwnejb) w uzasadnionych przypadkach podyktowanych zasadami fair-play i bezstronnej rozgrywki mogą zarządzić powtórzenie partii
c) w wyjątkowych przypadkach mogą zezwolić na grę zespołu w składzie dwuosobowym, tak by nie naruszać integralności turnieju
C) Tryby rozgrywania partiiTagTeam:Gracze rozgrywają partię na wspólny rachunek, po upływie przewidzianego czasu brane są pod uwagę zsumowane wyniki obydwu graczy
DeathMatch:Po upływie przewidzianego czasu brany pod uwagę jest wynik najlepszego gracza każdej z drużyn.
Contra Team Speed: Tryb rozgrywki dla gry Contra. Zawodnicy drużyny grają wspólnie na jednej konsoli. Czas rozgrywki to 2 minuty. Gracze mają za zadanie wspólnie dojść jak najdalej. Po dwóch minutach na znak sędziego gracze wciskają pause. Pokonany przez drużynę obszar wyznacza linia przechodząca przez ostatniego na ekranie gracza. W przypadku gdy obie drużyny zatrzymają się na walce z bossem w momencie zakończenia pojedynku, wygrywa ta która najszybciej pokona bossa.
Power Climbing:Tryb rozgrywki dla gry Ice Climber. Gracze grają wspólnie przy jednej konsoli w trybie 2 player. Ich celem jest dotarcie w jak najszybszym czasie do zakończenia drugiego etapu. W obu etapach należy pomyślnie ukończyć Bonus Stage (trzeba odlecieć z ptakiem). Wygrywa drużyna, która pierwsza zaliczy Bonus Stage w drugim etapie, do Bonus Stage muszą dotrzeć obaj zawodnicy. Brak zasady śmierci, można wykorzystać wszystkie dostępne życia. Jeśli drużyna zostanie zdekompletowana (wykorzystanie dostępnych żyć) przegrywa. Jeśli reprezentant drużyny nie odleci z ptakiem, również jest to automatyczna przegrana. W przypadku gdy żadna z drużyn nie odleci liczyć będzie się kto szybciej dotarł do Bonus Stage.
Low Pressing Game:Tryb dla gry Ice Hockey.
Gracz zasiada przy jednej konsoli z rywalem z drugiej drużyny. Tak utworzone pary rozgrywają mecz tymi samymi drużynami (przy obu telewizorach jest np. Polska-ZSRR). Pierwszeństwo wyboru drużyny ma zespół, który wylosował Ice Hockey do rozgrywki. Rozgrywamy jedną tercję (7), po tym sumowane są bramki zawodników poszczególnych drużyn. W przypadku remisu zarządzana jest dogrywka do zdobycia tzw. "złotej bramki".
------------------------------------------------------------------------
ZGŁOSZONE DRUŻYNY:
Grecka z Gwinta:- daf (C)
- Lio
- MWK
FamiKillers - Krisuroku (C)
- Helper
- Gargi
Wnuki Siudyma-Mejs (C)
-Robi
Mecenasi z Piaseczna- OsA (C)
- Arek
- 1990in1
Z Życia Wzięci- Nielogiczny (C)
- Zelas
- Rocket
The Resistance:- dziat (C)
- kompocki
- Piła*T
Amarena-Pieseu (C)
-Preki
-Senshu
PozNinjaki- Martin (C)
- Bartek
- Kuba
- Maciej (rezerwa)
-------------------------------------------------------------------
Ogłoszone gry:28.03.2020:Warpman(Namco, 1985, J)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
Super C (Konami, 1990, J)
Tryby gry: Contra Team Speed
Abarenbou Tengu (Meldac, 1990, J)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
Track & Field (Konami, 1987, U)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
Dr Mario(Nintendo, 1990, J)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
04.04.2020:
Baloon Fight (Nintendo, 1987, J)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
Zanac(Pony Inc., 1986, U)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
Bomberman (Hudson Soft, 1987, U)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
Ice Hockey (Nintendo, 1988, U)
Tryby gry: Low Pressing Game
Pac Man ( Namco, 1984, U)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
Defender II(HAL America, 1988, U)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
Field Combat (Jaleco, 1985, U)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
Star Soldier,(Hudson Soft, 1988, U)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
F1 Race(Nintendo, 1984, J)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
Ice Climber (Nintendo, 1984, J)
Tryby gry: Power Climbing
City Connection (Jaleco, 1985, J)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
================================================================================
PACZKA DO EVERDRIVE'ÓW: CFL#4: Pandemic Destruction Official Game Pack================================================================================
================================================================================
PODZIAŁ NA GRUPYGRUPA A:
1. PozNinjaki
2. Z Życia Wzięci
3. Mecenasi z Piaseczna
4. The ResistanceGRUPA B:
1. Wnuki Siudyma
2. Famikillers
3. Grecka z Gwinta
4. Amarena ================================================================================
TERMINARZ SPOTKAŃ:16:00 PozNinjaki - Z Życia Wzięci 0:316:15 Wnuki Siudyma - Famikillers 3:116:30 Mecenasi z Piaseczna - The Resistance 2:316:45 Grecka z Gwinta - Amarena 3:017:00 Mecenasi z Piaseczna - PozNinjaki 3:117:15 Grecka z Gwinta - Wnuki Siudyma 1:317:30 Z Życia Wzięci - The Resistance 3:017:45 Famikillers - Amarena 0:318:00 The Resistance - PozNinjaki 3:118:15 Amarena - Wnuki Siudyma 3:218:30 Z Życia Wzięci - Mecenasi z Piaseczna 3:118:45 Famikillers - Grecka z Gwinta 2:3
19:00 Z Życia Wzięci - Grecka z Gwinta 1:319:15 Wnuki Siudyma - The Resistance 3:019:30 Z Życia Wzięci - The Resistance 3:119:45 Wnuki Siudyma - Grecka z Gwinta 3:0