Postanowiłem podzielić się z tutejszymi forumowiczami wynikami mojej analizy wszystkich części serii Ninja Gaiden na NES'a i przedstawić wszystkie znalezione przeze mnie dowody na to że dana część jest najlepsza lub najgorsza z całej serii. Tak więc przedstawiam poniżej owe dowody...
Dowody na to że najlepsza jest NG1:- broń palna zużywa wyjątkowo mało paliwa
- maksimum doładowania paliwa broni palnej stoi od samego początku na 99 (podczas gdy w pozostałych częściach na samym początku jest 40 przy czym stopniowo wzrasta z każdym następnym światem)
- gdy wkraczasz do bitwy (każdej) masz nowy czas
Dowody na to że najlepsza jest NG2:- gdy skusisz, następne życie zaczynasz z tym samym poziomem paliwa broni palnej co miałeś przed skuszeniem
- gdy skusisz w bitwie, nie musisz zaczynać od samego początku poprzedzającego ją etapu (wyjątek- bitwy 2 ostatnich światów)
- życie dostaje się nie tylko za łapanie niebieskich twarzy Ninji ale też za każde zebrane 100 tys. punktów
- można mieć pomocników
Dowody na to że najlepsza jest NG3:- cokolwiek unicestwisz w trakcie etapu, już więcej nie wróci (chyba że skusisz)
- widzisz co kryje się pod danym Power Upem zanim go otworzysz
- możliwość zwiększenia zasięgu miecza
- możliwość czepiania się rurek
Dowody na to że najgorsza jest NG1:- krótki czas na przejście etapu
- nie można się skrabać po ścianach (chyba że ściana jest oznaczona drabinką)
- jak weźmiesz osłonę, możesz jej użyć tylko raz
- nie można jednorazowo naładować broni palnej od zera do pełna
- gdy skusisz w którejkolwiek z bitw ostatniego świata, cofasz się aż do 6-1
Dowody na to że najgorsza jest NG2:Niestety, nie znalazłem żadnych na to dowodów
Dowody na to że najgorsza jest NG3:- gdy skusisz, tracisz całe paliwo broni palnej
- broń palna zużywa wyjątkowo dużo paliwa
- brak przystanków w trakcie etapu (tzn. gdy skusisz w dowolnym miejscu etapu, zawsze zaczynasz od jego początku)
- gdy masz continue, zaczynasz od samego początku świata w którym byłeś
- liczba continue jest ograniczona
- wyjątkowo dużo energii traci się w wyniku jednego oberwania (nawet do 6 jednostek na wskaźniku)
- wyjątkowo mała ilość doładowań energii (tylko 4 w ciągu całej gry)
- gdy wchodzisz do nowego etapu, masz na jego przejście tyle czasu ile zostało Ci z poprzedniego (chyba że zaczynasz nowy świat)
A wy co o tym myślicie? Przede wszystkim- które z wymienionych przeze mnie dowodów są dla Was np. mało istotne?
Pozdrawiam