Już w jedynce, w późniejszych etapach gry, można uświadczyć zwolnienia które frustrują mnie od lat.
Gdy pierwszy raz odpaliłem drugą część Gradiusa, ilość zwolnień była jeszcze większa i to już w pierwszym levelu. Zrezygnowałem z dalszej rozgrywki, mając nadzieję że kiedyś uda mi się zagrać w wersje automatową, bądź PC Engine.
Okazuje się że na początku 2012 roku, niejaki
Hiroki5656 wypuścił patcha do Gradiusa 2. Patch ten wprowadza delikatne zmiany graficzne, upodobniając ją do automatowego pierwowzoru, a co najważniejsze, eliminuje zwolnienia!
Oto link do patcha:
http://www.romhacking.net/hacks/1574/Nie mam osobiście, możliwośći ,przetestowania go na prawdziwej konsoli. Jeśli ktoś to zrobi/ł to proszę zdać relację, czy rzeczywiście może to tak zajebiście śmigać.
Hiroki5656 oprócz Gradiusa 2, poprawił TwinBee, Gradius 1 oraz Salamandre. W tej ostatniej oprócz dodania menu opcji, oraz usprawnień graficznych, zmienił mapper z 73 na MMC5.
Profil
Hiroki5656 na Romhacking.net:
http://www.romhacking.net/community/2825/