Złote czwórka i piątka - PAL czy NTSC
Złote czwórka i piątka - PAL czy NTSC
« dnia: Lipca 20, 2023, 12:29:03 »
Pytanie z serii infantylnych ale nie wiem, więc pytam... Czy gry na złotych kartridżach (i ich "pojedyncze" odpowiedniki na kartach BIC) są w wersji PAL czy NTSC (tzn. czy ich "prędkość" i dźwięk są na PALowych pegazach odtwarzane zgodnie z zamysłem autorów)?

*

Offline Krisuroku

  • *
  • 563
  • くりすろく
    • Krisuroku Twitch
Odp: Złote czwórka i piątka - PAL czy NTSC
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 20, 2023, 12:46:02 »
Na Pegasusach odtwarzane są zdecydowanie wolniej. Co by świadczyło, że są w standardzie NTSC.
Nie w tym roku! XD

*

Offline yojc

  • **
  • 108
Odp: Złote czwórka i piątka - PAL czy NTSC
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 20, 2023, 13:31:45 »
Nie wiem jak na Złotej Czwórce, ale Złota Piątka zawiera gry w ich najwcześniejszych rewizjach (DIzzy w wersji Blue, Micro Machines w pierwszej rewizji), które były projektowane pod NTSC.

Zresztą Codemasters ogółem prędkości rozgrywki z reguły nie zmieniało między regionami. DIzzy ma trzy rewizje, z czego druga (Red/Aladdin) wyszła w niezmienionej wersji w regionach NTSC i PAL. Trzecia, ostatnia rewizja (wydana tylko w regionie PAL) dalej nie miała zmienionej prędkości gry i działa tak samo jak pozostałe rewizje. Jak już, to co najwyżej dodawali wykrywanie regionu konsoli na starcie gry w celu dopasowania prędkości muzyki, ale i to nie zawsze.

Warto też zaznaczyć, że Pegasus pod względem specyfikacji nie odpowiada idealnie NES PAL i mogą być różnice w działaniu.
https://www.nesdev.org/wiki/CPU#Frequencies
« Ostatnia zmiana: Lipca 21, 2023, 18:42:43 wysłana przez yojc »