Buble Wróble
*

Offline Koks

  • *
  • 31
    • Dysk Google
Buble Wróble
« dnia: Grudnia 05, 2015, 16:52:14 »
,,Latasz rublem, zbierasz wróble'' - taki pomysł powstał na zlocie. Najpierw potrzeba ogólnej koncepcji - m.in. czy to ma być shmup, gra logiczna, a może RPG?

*

Roben

Odp: Buble Wróble
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 05, 2015, 17:35:45 »
w stylu Summer carnival '92

Moge podesłać  jak by miało to wyglądać

*

Offline Dred

  • ***
  • 509
  • opos maniak komputerowy
Odp: Buble Wróble
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 05, 2015, 20:31:03 »
shmup połączony z mahjongiem i dodanymi współczynnikami z RPGa. i dodatkowo gołe japonki srające do nocnika.

*

Roben

Odp: Buble Wróble
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 05, 2015, 21:34:51 »
moze by tak jako ostatniego bossa dać to:

*

Offline Qurek

  • *****
  • 429
Odp: Buble Wróble
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 05, 2015, 22:35:34 »
moze by tak jako ostatniego bossa dać to:

A jako podkład muzyczny zrobić wątkek z "Głowy Lenina znad Pianina ... do obrazu Salvadore Dali" Elektrycznych Gitar

https://www.youtube.com/watch?v=lwHHOPD951A

*

Offline Dred

  • ***
  • 509
  • opos maniak komputerowy
Odp: Buble Wróble
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 06, 2015, 00:16:29 »
jakie elektryczne gitary... zgodnie z nową świecką tradycją zapoczątkowaną przy okazji "pochwa2.nes", OSTem powinny być tylko i wyłącznie tradycyjne polskie piosenki dla dzieci.... na przykład "Szła dzieweczka do laseczka"
« Ostatnia zmiana: Grudnia 06, 2015, 01:43:07 wysłana przez Dred »

*

Offline daf

  • *****
  • 1743
Odp: Buble Wróble
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 06, 2015, 21:00:34 »
Zdecydowanie shmup. A może coś mniej hermetycznego byśmy w końcu zrobili, co?

*

Offline żur0

  • Administrator
  • *****
  • 960
  • Piszcie posty Kamraci Pegasusa!
    • Contrabanda. O Retro. Po Bandzie.
Odp: Buble Wróble
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 08, 2015, 20:35:46 »
To jeden z tych projektów, na które czekam najmocniej!  ;D
Wyobrażałem sobie Buble Wróble jako hardkorowego shumpa, gdzie przygrywa jakaś przejebana muzyka i gdzie się dzieje maksymalnie dużo na ekranie i są ze dwa tryby: time attack i jakaś normalna rozgrywka. Oprócz tego zbiera się jakieś poronione power upy, jakiś taki np., którego zajebiście trudno dopaść, a jak się go złapie to wybija wszystko co się porusza po ekranie i dodaje jakąś wielką liczbę punktów do hi score. No i że po każdym stage'u odwala się na ekranie jakaś zwariowana historia, są np. jakieś ruskie wstawki (przegląd najważniejszych żołnierzy radzieckich czy coś :D). A ponad wszystko, że gra opowiada o hiperinflacyjnym ataku rubli na podążającą na Berlin Armię Czerwonych Wróbli.
Amen.
(Wszystko co napisałem, mówię w pełni świadom jakiegokolwiek sprawstwa.)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 08, 2015, 20:40:27 wysłana przez żur0 »

*

Offline dziat

  • *****
  • 1172
Odp: Buble Wróble
« Odpowiedź #8 dnia: Grudnia 09, 2015, 21:44:12 »
Plan Żurka jest doskonały - i właśnie to są Buble Wróble! W powerupach widziałbym jeszcze kasety magnetofonowe które zmieniają muzykę, jednym z częściej dostępnych byłaby niemiecka marka która pozwala na jeden mocniejszy strzał o większym rozrzucie.

Ale nadal trzymając się mniejszej hermetyczności. Napisać ją od zera po angielsku. Może dodać np. obsługe U-force, czy Power Pada?


*

Offline Duobix

  • **
  • 190
Odp: Buble Wróble
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 09, 2015, 23:36:38 »
Panowie, zamiast pierdolić zrobilibyście coś.
http://rockgovsky.com/games/ruble/

*

Offline dziat

  • *****
  • 1172
Odp: Buble Wróble
« Odpowiedź #10 dnia: Grudnia 09, 2015, 23:46:41 »
Demoscena motzno. W wydaniu na konsolę - strzelanie pieniędzmi we wróble?

Odp: Buble Wróble
« Odpowiedź #11 dnia: Grudnia 10, 2015, 10:17:44 »
Tak bardzo by się przydała jakaś wspólna przestrzeń dyskowa, gdzie możnaby trzymać swoje śmieci powiązane ze wspólną twórczością. Grafiki, muzyki do gier / dem nawet jeśli nikt nie planuje takowej sam pisać, a jest mistrzem painta, mógłby się przyczynić do losowego projektu.


Ad Buble Wróble:

+ shump
+ time attack & tryb fabularny
+ po angielskiemu
+ szła dzieweczka do laseczka i okolice
+ "gra opowiada o hiperinflacyjnym ataku rubli na podążającą na Berlin Armię Czerwonych Wróbli."
+ cel gry: złapanie uberpowerup'a
+ passwordy (do zdobycia grając) odblokowujące "przegląd najważniejszych żołnierzy radzieckich czy coś"
+ "kasety magnetofonowe które zmieniają muzykę"

- przejebana muzyka
- maksymalnie dużo na ekranie

*

Offline daf

  • *****
  • 1743
Odp: Buble Wróble
« Odpowiedź #12 dnia: Grudnia 10, 2015, 10:41:04 »
(...)
- przejebana muzyka

Oj, to Robi musi w takim razie się tym zająć.

Robert, ja tylko żartowałem! Nie obrażaj się!

*

kwiatek

Odp: Buble Wróble
« Odpowiedź #13 dnia: Grudnia 10, 2015, 14:13:11 »
@Koks spoko pomysły dają,to i ja coś od siebie dam ;)
Shmup jak najbardziej, obrałbym koncepcję jak w Defender z Atari.
-max 3 rodzaje power up'ów  z tym że używanie takiego ograniczone jest czasowo do paru sekund.
Cel gry. Wróble respawnują się w randomowych miejscach(mogą srać na łeb- wtedy tracisz życie) i dziobią mauzoleum lenina, stalina etc. - musisz temu zapobiec strzelając w nie rublami, każdy level zmienia się po osiągnięciu ustalonej liczby punktów.
Dodatkowo dałbym tryb do nabijania punktów Survival mode w którym musisz wytrwać jak najdłużej w zmasowanym ataku wróbli

Pomysł z kasetami zmieniającymi muzykę jest bardzo dobry.


Edit:
Moje doskonałe możliwości graficzne mogą wprost nakreślić jak widzę projekt

« Ostatnia zmiana: Grudnia 10, 2015, 17:05:34 wysłana przez kwiatek »

*

Offline Koks

  • *
  • 31
    • Dysk Google
Odp: Buble Wróble
« Odpowiedź #14 dnia: Grudnia 10, 2015, 18:49:56 »
He, matrioszka jako główna bohaterka mi się podoba. Przy zebraniu powerupa mniejsze lalki mogą wyjść na zewnątrz i trzymać dodatkową broń.

Czyli shmup. Chyba najlepiej widok z góry/boku (może naprzemiennie, jak w Twinbee 2), ew. ze zmiennym kierunkiem przewijania. Myślałem, że można by zrobić widok z przodu, taki Space Harrier wywrócony na lewą stronę, ale to mogłoby być niepraktyczne.

Walka ma być przeciwko armii wróbli, a jednocześnie te wróble mają być zbierane - niech wtedy po zestrzeleniu np. lecą zdechłe parabolicznym torem w dół ekranu (przy pionowym przewijaniu ekranu byłoby łatwiej je złapać), podobnie jak w Chicken Invaders. Te bonusowe spadną szybciej - ciężar sprzętu je pociągnie. Co do fabuły, chyba starczy pojedynczy ekran tekstu przed każdym poziomem + jakieś intro.

W niektórych poziomach mógłby być motyw zestrzelania ubrań z pomnika (dyktatora, a może papieża), jak w Sentimental Shooting.