1 Mistrzostwa Szwoleżerów Pancernych im. porucznika Zdzisława Ziemskiego
*

Offline daf

  • *****
  • 1743
Zaktualizowałem regulamin o zasady punktacji i prowadzenia meczu. Proszę o przejrzenie i uwagi, szczególnie od osób z doświadczeniem ze zlotowymi turniejami.


*

Offline Mcin

  • ***
  • 813
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
uprościłem zasady liczenia punktów i dodałem regułę, że po odpadnięciu drużyny przeciwnej nie gramy dalej tylko jak najszybciej przechodzimy do liczenia punktów.

*

Offline dziat

  • *****
  • 1172
Odp: 1 Mistrzostwa Szwoleżerów Pancernych im. porucznika Zdzisława Ziemskiego
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwca 02, 2022, 08:39:22 »
Proszę o dopisanie mnie i Rocketa!

*

Offline Liseq

  • **
  • 230
  • Amarena
    • Nowy kanał
Odp: 1 Mistrzostwa Szwoleżerów Pancernych im. porucznika Zdzisława Ziemskiego
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwca 02, 2022, 10:33:57 »
Dawaj mi ten hełmofon i wpisuj mnie na listę!
Czasami doceniamy niektóre rzeczy dopiero gdy staną się wspomnieniami.

Odp: 1 Mistrzostwa Szwoleżerów Pancernych im. porucznika Zdzisława Ziemskiego
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwca 06, 2022, 22:19:00 »
Też z chęcią poszczelam!
W dowolnym składzie, myślę że wspólna lufa przed będzie wystarczająca do zgrania drużyny.

*

Offline Arek

  • **
  • 126
Odp: 1 Mistrzostwa Szwoleżerów Pancernych im. porucznika Zdzisława Ziemskiego
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwca 08, 2022, 10:10:57 »
Gutek, ja chętnie dołączę!

*

Offline Mcin

  • ***
  • 813
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: 1 Mistrzostwa Szwoleżerów Pancernych im. porucznika Zdzisława Ziemskiego
« Odpowiedź #21 dnia: Lipca 06, 2022, 21:13:21 »

Zostały trzy miejsca dla działonowych! a warto dołączyć, sztab brygady wynajął inżynierów i artystów i mogę z radością ogłosić, że nagrody za pierwsze miejsce to unikatowe, przygotowane na tę okazję... obiekty projektu ███████████, które odtajnić będę mógł dopiero po zakończeniu turnieju.

I prawdopodobieństwo, żebym przy przyszłych turniejach zaszalał równie mocno z nagrodami, co w tym, jest niewielkie. Także warto łapać się pozostałych miejsc.


Przypominam, że roszady w składach można dokonywać aż do rozpoczęcia turnieju!

*

Offline daf

  • *****
  • 1743
Odp: 1 Mistrzostwa Szwoleżerów Pancernych im. porucznika Zdzisława Ziemskiego
« Odpowiedź #22 dnia: Lipca 13, 2022, 19:30:58 »
Dzięki Mcin za gągurs, to była czysta przyjemność bronić orła wraz z MWK. Finał bardzo mi się podobał - ta współpraca między jedną i drugą wrogą załogą, aby wspólnie pokonać wroga trzeciego. Parę rzeczy do poprawki i będzie rewelacyjna zabawa w przyszłym roku, w II edycji. Mam nadzieję, że drużyn będzie więcej, a zasady mniej skomplikowane, bo - nie będę ukrywał - wygraliśmy te zawody, a ja sam do końca wszystkiego nie zrozumiałem.

Z nagrody bardzo się ucieszyłem! Jest cudowna - dosłownie teraz po zakończeniu tego posta idę grać w to z córką. Kończę więc.
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2022, 09:22:44 wysłana przez daf »

Odp: 1 Mistrzostwa Szwoleżerów Pancernych im. porucznika Zdzisława Ziemskiego
« Odpowiedź #23 dnia: Lipca 14, 2022, 20:08:33 »
Wcale nie jestem zaskoczony że Battle City sprawdził się w formule turniejowej. Nie przekonywał mnie dłuuuugi regulamin który i tak wszystkiego nie uwzględnił ale gra obroniła się sama.

Super sprawa w półfinałach i finale gdzie drużyny grały wspólnie gdy CPU zagrażało orzełkowi albo cymbały CPU zaklinowały się w przeszkodach (oczywiście jak się podjechało to rozszerzał się ich strumień świadomości i natychmiast strzelali w twoim kierunku).

Dobry debiut w organizacji turnieju, taki na 4+. Wspaniała otoczka ze strojem, słownictwem jakiego prowadzący Mcin używał. Turniej przebiegał sprawnie, Mcin reagował elastycznie na niedyspozycyjność niektórych graczy. Pozdrowienia dla Eltomasa który pełnił rolę kalkulatora ;).

Tak jak pisałem w innym wątku, liczenie punktów warto byłoby robić automatycznie w Excelu po podaniu danych wejściowych.
Druga sprawa to jakoś warto byłoby rozwiązać pasywność gdy czołgi CPU tańczą w miejscu.
Trzecia sprawa - przetestowanie wszystkich plansz i sprawdzenie, na których gracz trzeci lub czwarty spawnuja się w niedostępnych miejscach.

Liczę na kontynuację za rok.

*

Offline Mcin

  • ***
  • 813
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: 1 Mistrzostwa Szwoleżerów Pancernych im. porucznika Zdzisława Ziemskiego
« Odpowiedź #24 dnia: Lipca 16, 2022, 12:14:50 »
Szwoleżerowie! Towarzysze broni! Dzięki za piękny turniej, w którym pokazaliście hart ducha oraz braterstwo! Pojedynki były zacięte, ale wszystkie odbyły się w atmosferze jedności! To nie CFL, żeby tłuc padami, ani nie Micro Machines żeby ciskać złośliwościami i chwała wam za to :) Emocji było co nie miara, w zasadzie nie było meczu, w którym ktoś uzyskiwał przewage nie do odkucia. było ryzyko utraty orła, a niektórzy kończyli bez kompana, ale mimo to, wszystkie mecze kończyły się po 3 planowych planszach. Co mnie dziwi, bo jedyne testy, w trakcie których udało mi się zebrać 4 graczy kończyły się po 1 do 3 plansz zniszczeniem orła. Cóż, widać Contrabandyci lepiej znoszą zatrucie etanolem. Emocji dodały też wspólne śpiewy oraz niesamowita współpraca konkurujących załóg w finałowym meczu!

Dużo kontrowersji wzbudził regulamin, jako za długi i zbyt skomplikowany. o rozmowie z Eltomasem, który musiał się w niego wgryźć ze szczegółami mogę powiedzieć, że nie tyle chodzi o jego złożoność, co o złą formę - zabrakło redakcji i jest to ewidentnie punkt do poprawy. Po przepisaniu powinien być przyjaźniejszy dla czytelnika, ale w swojej treści bardzo zbliżony. Za rozwlekłość trochę odpowiada też sama natura gry, gdzie musiałem uwzględnić wszystkie możliwe warianty końca meczu wynikające z samej natury gry, ale ponownie - da to się napisać lepiej.

Zarezerwowane 4 godziny to było zdecydowanie za dużo, ale dzięki temu w slocie turniejowym zmieściło się też ucztowanie przy grillu - dobrze wykorzystany czas :)

Trochę za bardzo bałem się nie-zmieszczenia w czasie, więc skończyliśmy na 7 meczach - tutaj jest miejsce na poprawę i chociażby grę w 2 albo 3 grupach przed fazą pucharową.

Bronił będę modyfikacji w punktacji i dodatkowych punktów. Punkty za życia wymuszały inny styl gry, a te za ukończony poziom, do spółki z dodatkową nagrodą za wynik skłaniały do współpracy, co Marek z Dafem pięknie wykorzystali w finale. Podobnie z podnoszeniem trudności na kolejnych fazach gry, dodało emocji na finiszu i pozwoliło słabym załogom trwać na posterunku w pierwszych meczach. To wszystko jest do doszlifowania, dopracowania, ale nie do gruntownej przebudowy.

Przeprosić muszę za wolne liczenie, to była improwizacja ale ELTOMAS stanął na wysokości zadania i już po kilku meczach liczenie przebiegało sprawnie, a wyniki księgowane zgodnie ze sztuką. Tutaj i tak jest wielkie pole do poprawy i to będzie wzięte pod uwagę.

Do wywalenia do kosza fragment regulaminu o własnych padach - nikt nie skorzystał, nikogo nie obchodzi.

Padł pomysł rozegrania turnieju na przetrwanie, gdzie gracze zaczynają we 4 i kto dłużej zostanie. Po namyślę muszę go odrzucić. Przede wszystkim, dobrzy zawodnicy mogliby ciągnąć jeden mecz godzinami... a sama gra nie liczy punktów per gracz i nie ma jak przerwać i ustalić warunków zwycięstwa. Można by niby liczyć po stracie jednego życia gejower, ale to by wymagało VAR i wgapiania się w planszę. Nie na tym etapie rozwoju romhacka :) Ale... może ja się mylę. Jeśli macie pomysł, jak to zrobić, zamieniam się w słuch.


Podsumowując...

Pomimo turniejopozytywnego klimatu zlotu, nerw zżerał mnie wielki, a na chwilę przed rozpoczęciem pociłem się tak, że jebałem pewnie jak cała remiza razem wzięta... a pierwsze zdania dukałem z siebie jakbym wierszyk na pierwszą komunię recytował. Ale wystarczyło zobaczyć, jak gracze się wkręcają, jak ludzie się bawią i udało mi się wczuć w postać, o czym pisał Preki i z każdym meczem, myślę, szło sprawniej.

Dziękuję z tego miejsca Wszystkim graczom za postawę i wspaniałe emocje!

Dziękuję widowni za towarzyszenie zmaganiom wojaków i podkręcanie emocji.

Dziękuję Organizatorom zlotu za umożliwienie mi podjęcia tego przedsięwzięcia.

Dziękuję kapitanowi kwatermistrzowi Eltomasowi za pomoc w obsłudze turnieju. o swojej roli dowiedział się na 2 godziny przed wydarzeniem, ale podjął rękawicę. Ziom, bez Ciebie byłoby to kwaśne, a wyszło złoto.

Dziękuję cywilnym pracownikom wojska, którzy pracowali przy opracowaniu projektu Gruz i tworzeniu 4 prototypowych obiektów. Produkcja seryjna nie jest planowana - tak, macie racje, to kartridż rzadszy nisz mistrzostwa od nintendo, a podpis złozony na każdym egzemplarzu gwarantuje unikatowość!
Romhack autorswa Ti, Cyneprepou4uk oraz EQES;
Szatę graficzną opracował marciniac.
Decyzją sztabu dywizji dane personalne autora reprodukcji pozostają utajnione.

Proszę Prekiego i Ćwirka (nie pamiętam kto to finalnie ma) o opublikowanie zdjęć z przekazania nagród. Ja zaraz dorzucę swoje.
« Ostatnia zmiana: Lipca 16, 2022, 18:05:04 wysłana przez Mcin »

Odp: 1 Mistrzostwa Szwoleżerów Pancernych im. porucznika Zdzisława Ziemskiego
« Odpowiedź #25 dnia: Lipca 16, 2022, 13:48:08 »
Proszę bardzo  8)

*

Offline Mcin

  • ***
  • 813
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: 1 Mistrzostwa Szwoleżerów Pancernych im. porucznika Zdzisława Ziemskiego
« Odpowiedź #26 dnia: Lipca 16, 2022, 18:03:31 »
A i najważniejsze - czy turniej będzie kontynuowany?

W przyszłym roku nie planowałem 2 części czołgów - mam kilka innych pomysłów, które chcę zrealizować, zanim wrócę do kolejnej edycji?

Ale czy to znaczy, że czołgów za rok nie będzie? Niekoniecznie! Chciałem zrobić z tego otwarty format dla pozostałych zlotowiczów - ktokolwiek ma chęć, może zrobić drugą edycję i ja się, a ja jako organizator, nie będę wtrącał - byle były czołgi, reszta do wyboru, do koloru.

Odp: 1 Mistrzostwa Szwoleżerów Pancernych im. porucznika Zdzisława Ziemskiego
« Odpowiedź #27 dnia: Lipca 16, 2022, 23:05:03 »
Można by niby liczyć po stracie jednego życia gejower, ale to by wymagało VAR i wgapiania się w planszę. Nie na tym etapie rozwoju romhacka :) Ale... może ja się mylę. Jeśli macie pomysł, jak to zrobić, zamieniam się w słuch.
Zamiast wgapiania się w planszę to po prostu zmodyfikować hacka żeby gracze naprawdę mieli jedno życie.

Spróbowałem to zrobić, gracze startują z jednym życiem, uwzględniłem też złapanie powerupa +1 życie oraz +1 życie za próg punktowy 20 000, jeśli są jeszcze jakieś sposoby na dodatkowe życie (kolejne progi punktowe?) to napiszcie bo nie pamiętam. Muzyczka grająca przy zdobywaniu życia dalej się odgrywa ale żyć nie dodaje, później jeszcze spróbuję to rozpracować.

Patch IPS oraz zmodyfikowany ROM w załączniku.

Z osobnymi punktami dla gracza 3 oraz 4 byłoby dużo ciężej, widzę że są wolne jakieś bajty w RAM podczas rozgrywki ale konkretnego przemyślenia wymagałoby to jak wyświetlać te punkty na ekranie po ukończeniu planszy / przegraniu.

Nawet można byłoby spróbować zastopować grę na tym ekranie z podsumowaniem pokonanych wrogów i wymagać naciśnięcia przycisku start czy innego żeby gra ruszyła dalej, przydatne przy game over / przejściu z góry określonej ilości rund.

*

Offline Mcin

  • ***
  • 813
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: 1 Mistrzostwa Szwoleżerów Pancernych im. porucznika Zdzisława Ziemskiego
« Odpowiedź #28 dnia: Lipca 17, 2022, 19:06:39 »

O, szybko eskalowało!


Co rusz odkrywasz przed nami swoje talenty.


Czuję się zobowiązany potestować.

Odp: 1 Mistrzostwa Szwoleżerów Pancernych im. porucznika Zdzisława Ziemskiego
« Odpowiedź #29 dnia: Lipca 18, 2022, 08:08:03 »
Dźwięki też poprawione, w sensie nie ma już dźwięku zdobycia życia. Myślę sobie że właściwie mógłbym zablokować powerup z życiem żeby się nie losował...